Arcelor Mittal « Terug naar discussie overzicht

Arcelor oktober 2023

457 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 | Laatste
mvliex 1
0
quote:

Wollin schreef op 2 november 2023 14:37:

Het blijft heel mooi boven de 4% na opening USA.
Top!!
Nou, hopelijk nog niet (de) top!
;-))
Wollin
0
Hoe bedoel je.
Toch een mega stijging, wanneer hebben we dit voor het laatst gezien.
Een euro bijna erbij.
Wollin
0
Het is lang geleden dat ik de AEX meer dan 2% heb zien stijgen.
Het nieuws van de afgelopen tijd is niet ineens veranderd.
Alleen het bericht van Powel gisteren.
Als het nieuws weer op de voorgrond komt, dan gaat het weer omlaag. Dit gaat TE snel
voda
2
Dit schreef ik vanochtend nog op het ASML forum...

quote:

voda schreef op 2 november 2023 10:59:

[...]
Dat is echt een probleem. Iedere "analist" kan schrijven wat hij/zij wilt. Er bestaat geen instantie die dit in de gaten houd.
Soms zijn er beleggers die eerdere koersdoelen in de gaten blijven houden, en wat er terecht kwam van eerder afgegeven koersdoelen. Het blijkt maar al te vaak, dat deze "analisten" het ook niet weten. Velen zitten er naast, maar worden daarvoor niet "gestraft".

Het is natuurlijk altijd sneu wanneer je gaat handelen op een advies van een analist. (dit kan zowel positief als negatief zijn). Je mag er van uitgaan dat die persoon kennis van zaken heeft. Vaak is dit wel het geval, maar geeft nooit een garantie natuurlijk.

Met name met adviezen van banken o.i.d. moet je voorzichtig zijn. Deze kunnen een "verborgen" agenda hebben.

Hoe dan ook, blijft altijd zelf alert. Lees je goed in, ook vooral de informatie van de site van het aandeel waarin je belegd.

Denk maar zo, als die "analisten" het allemaal zo goed weten, waren ze multi miljonair...
Wollin
0
Adyen 1 van de toppers, gaat van 6%+ naar 2,5%.
Je word gewoon op het verkeerde spoor gezet zo
SteelFollower
0
quote:

Wollin schreef op 2 november 2023 16:37:

Adyen 1 van de toppers, gaat van 6%+ naar 2,5%.
Je word gewoon op het verkeerde spoor gezet zo
Zijn gewoon winstnemingen door day-traders
mvliex 1
0
quote:

Wollin schreef op 2 november 2023 15:03:

Hoe bedoel je.
Toch een mega stijging, wanneer hebben we dit voor het laatst gezien.
Een euro bijna erbij.
Stijging met groot volume geeft mij meer vertrouwen dan met normaal of laag volume.
SteelFollower
0
quote:

voda schreef op 2 november 2023 16:08:

Dit schreef ik vanochtend nog op het ASML forum...

[...]
Analisten rapporten of koersdoelen zijn niet onafhankelijk. Ze worden of gefinancieerd door de bedrijven zelf, hedgefondsen of zitten met hun broker zelf in de aandelen. Wel is het zo dat als minimaal 80% van de koersdoelen een minimale koers aangeeft, dat het ooit een keer bereikt zal worden alleen is het niet duidelijk wanneer. Kan half jaar, een jaar of zelf meer zijn.
SteelFollower
0
quote:

mvliex 1 schreef op 2 november 2023 17:42:

[...]Stijging met groot volume geeft mij meer vertrouwen dan met normaal of laag volume.
Eens, je zou toch ook verwachten dat sterke stijgingen of dalingen ook getriggerd worden door grote volumes doch als dit zelfs kan met kleine volumes dan is er iets niet helemaal pluis en zit men eerder aan de knoppen dan dat de vraag en aanbod de koers bepaalt. Schimmig is het wel....
Money Never Sleeps
0
quote:

SteelFollower schreef op 2 november 2023 17:49:

[...]

Eens, je zou toch ook verwachten dat sterke stijgingen of dalingen ook getriggerd worden door grote volumes doch als dit zelfs kan met kleine volumes dan is er iets niet helemaal pluis en zit men eerder aan de knoppen dan dat de vraag en aanbod de koers bepaalt. Schimmig is het wel....
Die moet je mij maar eens uitleggen; " draaien aan de knoppen "
SteelFollower
0
quote:

Money Never Sleeps schreef op 3 november 2023 14:24:

[...]

Die moet je mij maar eens uitleggen; " draaien aan de knoppen "
Vraag en aanbod qua marktwerking hoef ik denk ik niet uit te leggen. Wat we zien is dat vraag vooral gedreven wordt door volume/hoeveelheid. Als er sterke koersbewegingen plaatsvinden met hoge volumes (bv. +6 miljoen) op een dag dan kan de koers sterk stijgen of dalen. Er zijn ook van die dagen dat er bijzonder lage volume (bv. <1 miljoen) met nog sterkere uitschieters naar beneden (of zelden boven) bij een relatief vlakke beurs onder de meeste AEX fondsen (dwz. bij geen noemenswaardige en gevoelige geopolitieke of macro-economische danwel staalgerelateerde koersinformatie; maw. gewoon niks) dan noem ik dat aan de knoppen draaien ten gunste van een bepaalde partij ism beursvloer makelaars...... zoals Wall Street-achtige taferelen in films met Michael Douglas en Leonardo di Caprio. Lees ook het boek van Arie Luyendijk getiteld "Het kan niet waar zijn" over o.a. de handel en wandel op de boersvloer in London City..... als je ze hebt gezien/gelezen dan kun je zelf raden waar ik op doel. Ik heb dan ook een broertje dood aan mensen die vragen om bewijs want dit is gewoon hoe het werkt in de beurshandel, defensieve aandelen met goed reputatie buiten beschouwing gelaten....
457 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:37
Koers 23,750
Verschil +0,210 (+0,89%)
Hoog 24,080
Laag 23,700
Volume 2.295.626
Volume gemiddeld 2.493.843
Volume gisteren 2.802.569