DSM « Terug naar discussie overzicht

DSM Firmenich AG 2024

405 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 » | Laatste
Chief P
0
Zojuist hetzelfde gedaan. Weer een nieuwe kooporder gezet rond de 105.5 euro.
Niet al te veel verschil, maar zorgt er toch voor dat als alles goed gaat mijn positie weer net wat groter is. Kleine percentjes maken rijke ventjes.
Chief P
1
BUZZ-Bernstein sees normalising consumer chemicals growth in 2024
14:07 18/03/2024

- Bernstein says end of destocking suggests more normalised 2024 growth for consumer chemical makers that supply the home and personal care (HPC) and food and beverages (F&B) sectors

- After destocking weighed on organic sales growth in 2023, the brokerage expects volumes to recover this and next year, with only low single-digit percent price increases

- It expects higher volumes from Q4 2023 to continue in 2024 with a rapid recovery of +3.5% in Q1, which should grow gradually up to 4.7% in Q4 2024

- The broker sees some price declines in Q1, which will turn positive in Q2 and remain positive until the end of 2024

- Bernstein expects +4.5% organic sales growth in 2024 supported by growth in both HPC and F&B end-markets

- The broker keeps "outperform" on International Flavors & Fragrances , DSM-Firmenich , Evonik , and Novozymes

- It maintains "market perform" on Croda , Givaudan and Symrise , and "underperform" on BASF
(Reporting by Marta Frackowiak)
havik of duif
0
quote:

havik of duif schreef op 20 maart 2024 13:56:

[...] Ik heb vandaag verkocht in de verwachting dat morgen de koers zal dalen zodat het weer loont om te kopen.
Vandaag één euro te vroeg verkocht, kan die sterke stijging niet verklaren.
Chief P
0
quote:

havik of duif schreef op 20 maart 2024 14:15:

[...]Vandaag één euro te vroeg verkocht, kan die sterke stijging niet verklaren.
Misschien toch door bovenstaand rapport? Ik vind de stijging ook fors hoor, vandaar dat ik ze zelf ook heel even de deur uit heb. Maar als optimisme toeslaat kan het hard gaan. Al lijkt het me ook wel weer sterk dat het rapport van maandag daarvoor gezorgd heeft.
A3aan
0
quote:

A3aan schreef op 18 maart 2024 12:29:

[...]

Gewoon geduld hebben. Aandeel wordt nu nog genegeerd. Maar als dat over is kan het hard gaan en staat in een mum van tijd 120,00 euro op het bord.
Verder zeg ik niks.
Chief P
0
Ter info: ik heb mijn kooporder naar 106.22 euro verhoogd. Daardoor uiteindelijk één extra aandeel bij de positie, toch weer mooi meegenomen. Vroeger deed ik dit heel vaak, maar sinds ik het idee heb dat DSM-Firmenich ondergewaardeerd is ben ik wat terughoudender. Zou zonde zijn om de boot te missen.
jarijn60
0
Havik of duif:
Je zult nu wel spijt hebben. Vele beleggingsadviezen van belangrijke bedrijven zien een koers van 120 komen. Dat zal uiteraard niet in 2 weken gaan. Dit aandeel is nog steeds ondergewaardeerd!
A3aan
0
wist ik het maar.....
0
Gisteren al mijn DSM stukken verkocht, met de gedachten dat het vandaag naar beneden zou gaan... (er lijkt wel een soort van patroon in te zitten...)
Bij opening van de beurs "natuurlijk" balen....verleidelijk om terug te kopen, deze keer heb ik het gelukkig niet gedaan, inplaats daarvan heb ik mijn racefiets gepakt en ben 7 uurtjes gaan fietsen... niet naar de beurs gekeken... (dit zou ik vaker moeten doen) eenmaal thuis toch maar even gekeken naar de koers, ben ik blij dat ik niets terug heb gekocht....

waarschijnlijk morgen wel weer terug in de DSM handel bij een koers van 104,80.. ik handel in ---->. DE000SV4UM66
A3aan
0
Klein beetje erbij vandaag. Ook goed als dat zo iedere dag gaat. 120 zit er op termijn aan te komen.
Jan66
0
Gisteren een tijdje met een schuin oog naar Marketviewer gekeken hel viel mij op dat de koers lange tijd tussen de 106,10 en de 106,40 bewoog.
Het opvallende was als de koers de nijging had om daaronder of daarboven te dalen of te stijgen dan werd er wat blokken geplaatst, het leek erop dat de koers op een bepaald niveau moest blijven de reden?
Het kan te maken hebben met opties of andere derivaten opvallend is het wel.
nine_inch_nerd
1
Rustig hier...

:)

Positief!

Beursblik: Goldman Sachs zet koopadvies op DSM-Firmenich

Goldman Sachs hervat het volgen van DSM-Firmenich met een koopadvies en een koersdoel van 121,00 euro, terwijl het volgen van AkzoNobel wordt hervat met een verkoopaanbeveling en een koersdoel van 63,00 euro. Dit bleek dinsdag uit een sectorrapport van de Amerikaanse bank.

“We zijn van mening dat het voortdurende integratieproces, de maatregelen om de vaste kosten te verlagen en de onlangs aangekondigde afsplitsing van Animal Health & Nutrition een aantrekkelijk instapmoment vormen voor een aandeel waar we ook een stijgend winstmomentum zien”, schreven de analisten over DSM-Firmenich.

Vooruitblikkend ziet Goldman Sachs de aanstaande beleggersdag van DSM-Firmenich op 3 juni als mogelijke katalysator, waarbij het bedrijf wellicht zal bekendmaken dat het verder in zijn portefeuille gaat snoeien. Daarbij denken de analisten aan onderdelen van Aroma Ingredients en delen van Human Health, die steeds meer een commodity worden en te maken hebben met toenemende concurrentie uit China.

Voor AkzoNobel zijn de vraagvooruitzichten minder overtuigend in vergelijking met andere chemienamen, volgens Goldman Sachs, dat niet verwacht dat de volumes substantieel zullen toenemen. Dit is onder meer te wijten aan moeilijkere vergelijkingscijfers en een toegenomen druk van concurrenten in Azië, aldus de Amerikaanse bank.

Goldman Sachs verwacht dat AkzoNobel minder margegroei kan realiseren door lagere grondstofkosten en dat het moeilijker is om prijsverhogingen door te voeren als de inputkosten weer gaan stijgen “tijdens het mild-cyclische herstel dat wij voorspellen.”

Aandelen DSM-Firmenich noteerden dinsdag kort na de opening in Amsterdam 0,6 procent hoger, terwijl AkzoNobel 0,7 procent inleverde.
Chief P
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 26 maart 2024 10:12:

Rustig hier...

Als je op je handen zit kun je niet typen. ;-)

Trouwens volgens mij alweer de opening van de Amerikaanse beurs die het lager zet. Toch een veelvoorkomend verschijnsel.
havik of duif
0
Er is een positief koopadvies voor DSM en de koers daalt sterk. Er is een verkoop advies voor AKZO en de koers stijgt.
Hoe moet je nou dit soort berichten vertalen?
nine_inch_nerd
0
Adviezen zijn sentimentbepalers en niet direct te relateren aan de werkelijke koers. Oude discussie.
Jan66
1
quote:

nine_inch_nerd schreef op 26 maart 2024 16:57:

Adviezen zijn sentimentbepalers en niet direct te relateren aan de werkelijke koers. Oude discussie.
Idd, het is een verwachting die wordt uitgesproken hetzelfde geldt voor de TA.
Dicall69
0
quote:

A3aan schreef op 22 maart 2024 17:33:

Klein beetje erbij vandaag. Ook goed als dat zo iedere dag gaat. 120 zit er op termijn aan te komen.
Heb 200 stukjes gekocht op € 105,20 en neem het dividend als buffertje richting een koers van € 120,- en wie weet nog hoger.
A3aan
0
quote:

Dicall69 schreef op 27 maart 2024 14:48:

[...]

Heb 200 stukjes gekocht op € 105,20 en neem het dividend als buffertje richting een koers van € 120,- en wie weet nog hoger.
Daar gaat u geen spijt van krijgen.
Chief P
0
Best flinke schommelingen zo. Iemand een idee achter de reden? Normaal is DSM-Firmenich toch minder volatiel. Over een maand trouwens alweer cijfers, ben benieuwd. De silent period gaat 8 april weer in.
405 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 105,300
Verschil +2,600 (+2,53%)
Hoog 105,700
Laag 103,100
Volume 620.967
Volume gemiddeld 461.742
Volume gisteren 593.854