Pharming « Terug naar discussie overzicht

Pharming April 2024

4.629 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 ... 228 229 230 231 232 » | Laatste
Vriendelijke
0
Zelf denk ik als EMA goedkeuring geeft dan hebben we er zo weer 80.000.000 aandelen bij.
Het is gewoon boekhouding a la Pharming.
High Finance
2
quote:

Pannenkoek schreef op 18 april 2024 21:43:

[...]

De bingokaart is vandaag weer goed gevuld inderdaad.

Het gelijk: € 0,868

Objectief, de markt heeft altijd gelijk.
De markt heeft altijd gelijk, maar word heel snel op het verkeerde been gezet.

Zo was daar een half jaartje terug Adyen die na een teleurstellend kwartaal in koers halveerde, en het kwartaal daarna weer dik verdubbelde. En dit alles binnen een tijdsbestek van 5 maanden.

Allemaal omdat het bestuur van het bedrijf verkeerd begrepen werd. Eenzelfde patroon zie ik bij Pharming.
Jonge_belegger
1
quote:

Vertrouwen schreef op 18 april 2024 21:14:

Gewoon bijkopen.

Behalve als je het niet kunt missen.
Die postings… in en in triest. Ongefundeerd. Misleidend. Kan een mod hier ingrijpen?
Rikos
1
Een enerverende dag vandaag.

Ruim 37 miljoen aandelen verhandeld en ruim 9% van de koers en dat is allemaal de schuld van de gokparticulieren die het niet snappen volgens een poster die vanavond eenieder die niet in het straatje post wordt gesommeerd naar M. Crum te luisteren want die heeft het uiteraard al jaren bij het rechte eind gezien de koers vandaag.

Een andere poster vraagt zich af waarom Pharming niet de 220 miljoen gebruikt die blijkbaar ergens op de plank liigt.

Dan dacht ik dat vandaag de steunzone nu toch echt gebroken was maar ondanks dat die steunzone al niet meer op de grafiek te zien is omdat de koers er te ver onder staat blijft die door die andere Pharming expert gewoon gehandhaafd ondanks dat de koers zeer ruim door de steun is gezakt, de marge daarop verpulverd heeft en het later toegevoegde elastiek met een enorme klap vanochtend geknapt is. Maar ja volgens die andere expert is ruconest veel goedkoper dan de concurent.

Cost comparison *
RUCONEST ; $ 8.038
Firazyr ; $ 11.747
Takhzyro ; $ 12.905
Cinryze ; $ 14.668
Orladeyo ; $ 44.620
Berinert ; $ 4.050
Icatibant ; $ 1.436 - $10.811

Ruconest (conestat alfa):
Composition: Ruconest is a recombinant C1 inhibitor used to treat HAE attacks.
Administration: It is administered intravenously.
Estimated Cost: Ruconest is estimated to cost approximately $8,038 per attack3.


Vandaag heeft de markt duidelijk gemaakt dat er met de nieuwe coverteerbare obligatie hoogst waarschijnlijk een serieuze verwatering gaat optreden en om dat te compenseren is de koers zover gezakt.

M.i. dan
Braniek
0
quote:

ffwachten nog schreef op 18 april 2024 21:40:

[...]Manneke? NOK!
jij zegt Amerikaanse mannekes. hypocriet of niet? later op de avond ben je gezelligger -)))
Braniek
0
quote:

Rikos schreef op 18 april 2024 22:15:

Een enerverende dag vandaag.

Ruim 37 miljoen aandelen verhandeld en ruim 9% van de koers en dat is allemaal de schuld van de gokparticulieren die het niet snappen volgens een poster die vanavond eenieder die niet in het straatje post wordt gesommeerd naar M. Crum te luisteren want die heeft het uiteraard al jaren bij het rechte eind gezien de koers vandaag.

Een andere poster vraagt zich af waarom Pharming niet de 220 miljoen gebruikt die blijkbaar ergens op de plank liigt.

Dan dacht ik dat vandaag de steunzone nu toch echt gebroken was maar ondanks dat die steunzone al niet meer op de grafiek te zien is omdat de koers er te ver onder staat blijft die door die andere Pharming expert gewoon gehandhaafd ondanks dat de koers zeer ruim door de steun is gezakt, de marge daarop verpulverd heeft en het later toegevoegde elastiek met een enorme klap vanochtend geknapt is. Maar ja volgens die andere expert is ruconest veel goedkoper dan de concurent.

Cost comparison *
RUCONEST ; $ 8.038
Firazyr ; $ 11.747
Takhzyro ; $ 12.905
Cinryze ; $ 14.668
Orladeyo ; $ 44.620
Berinert ; $ 4.050
Icatibant ; $ 1.436 - $10.811

Ruconest (conestat alfa):
Composition: Ruconest is a recombinant C1 inhibitor used to treat HAE attacks.
Administration: It is administered intravenously.
Estimated Cost: Ruconest is estimated to cost approximately $8,038 per attack3.


Vandaag heeft de markt duidelijk gemaakt dat er met de nieuwe coverteerbare obligatie hoogst waarschijnlijk een serieuze verwatering gaat optreden en om dat te compenseren is de koers zover gezakt.

M.i. dan
ik sommeren? verzoek iets te lezen is toch geheel iets anders. serieuze verwatering versus compensatie in de koers is een gezocht dingetje. toch maar eens Crum lezen. M.i, dan
Triple A
7
quote:

BassieNL schreef op 18 april 2024 21:20:

[...]
Ik heb geen problemen met de rente.
Maar ik vind de timing beroerd. Nu sluit Pharming een lening af bij de laagste koers in 12 maanden.
Met een lage conversiekoers als gevolg. En die gaat als een barrière werken.

Waarom niet even gewacht op 1e kwartaalcijfers en/of duidelijkheid EMA.
Of verwacht Pharming soms nog een bak ellende?
Of is het toch een goedmakertje voor de obligatiehouder die vorige keer op het verkeerde been is gezet?
Of stuurt Pharming met de lage conversiekoers bewust aan op conversie zodat ze schuldenvrij zijn en geen rentekosten meer hebben.

Oftewel zagen we vandaag een verkapte aandelenemissie tegen een koers van € 1,227.

-
LTBelegger
0
Toch altijd grappig dit aandeel. Ze blijven bijdrukken. De aandeelhouders blijven het maar goedvinden. Kan ook niet anders als je met je nek er in zit.

Wanneer wordt dit bedrijf nu eens volwassen?
Discussies zijn ook bijna altijd hetzelfde gebleven op dit forum. Ze moeten wel opschieten anders zijn die licenties weer verlopen en begint het weer opnieuw….

Succes voor de zittenblijvers. Ik heb afscheid genomen. Van 0,14 jaren geleden tot net boven de €1,00 . Genoeg is genoeg..
Braniek
1
quote:

Triple A schreef op 18 april 2024 22:40:

[...]

Of stuurt Pharming met de lage conversiekoers bewust aan op conversie zodat ze schuldenvrij zijn en geen rentekosten meer hebben.

Oftewel zagen we vandaag een verkapte aandelenemissie tegen een koers van € 1,227.

-
oftewel het is strategisch een uitstekende financiele beslissing om mogelijkheid te creeren bij snellere conversie schuldenvrij meer beleidsruimte te verkrijgen tot kleine overnames. gesproken wordt over een logische herfinanciering. EdR zag eerder grote problemen.
niet dus
Beur
0
quote:

Triple A schreef op 18 april 2024 22:40:

[...]

Of stuurt Pharming met de lage conversiekoers bewust aan op conversie zodat ze schuldenvrij zijn en geen rentekosten meer hebben.

Oftewel zagen we vandaag een verkapte aandelenemissie tegen een koers van € 1,227.

-
Leuke gedachte maar natuurlijk stuurt Ph. hiermee niet bewust aan op een conversie.
Je stelde zelf (terecht) al dat de obli-houders niet zullen converteren bij 1,227 maar pas flink daarboven. Dat betekent dat de koers nog minimaal 60% zal moeten stijgen willen zij converteren. Zie jij dat snel gebeuren? Ik niet.
Dan komen er bij conversie ook nog eens ruim 80 miljoen nieuwe aandelen bij met een koersdrukkend effect....
Tijd zat voor de belegger om het nu allemaal nog even rustig aan te kijken en aan de zijlijn te blijven.
Braniek
1
quote:

Beur schreef op 18 april 2024 23:04:

[...]Leuke gedachte maar natuurlijk stuurt Ph. hiermee niet bewust aan op een conversie.
Je stelde zelf (terecht) al dat de obli-houders niet zullen converteren bij 1,227 maar pas flink daarboven. Dat betekent dat de koers nog minimaal 60% zal moeten stijgen willen zij converteren. Zie jij dat snel gebeuren? Ik niet.
Dan komen er bij conversie ook nog eens ruim 80 miljoen nieuwe aandelen bij met een koersdrukkend effect....
Tijd zat voor de belegger om het nu allemaal nog even rustig aan te kijken.
we mogen als feit aannemen dat conversie januari 2025 lening 125 miljoen nu een utopie zal blijken te zijn.
herfinanciering vergroot de kans tot conversie met schuldenvrij als consequentie.
bovendien lijkt het mij dat dat de koers van 1,227 voor aandeelhouders gezien de vooruitzichten dit jaar nog wel zal bereiken.
Voor de beppers en gakkers onder de 1,227 zou dit goed nieuws kunnen zijn. dus thans goed instapmoment
High Finance
2
quote:

Triple A schreef op 18 april 2024 22:40:

[...]

Of stuurt Pharming met de lage conversiekoers bewust aan op conversie zodat ze schuldenvrij zijn en geen rentekosten meer hebben.

Oftewel zagen we vandaag een verkapte aandelenemissie tegen een koers van € 1,227.

-
Inderdaad, we zijn vandaag getuigen geweest van een verkapte emissie.
SdV weet ook wel dat een gewone emissie niet uit te leggen valt aan de markt en al helemaal niet aan LT houders, dus is het op deze creatieve manier uitgevoerd (iets waar Ph. maar al te veel ervaring mee heeft).

Het zal mij dan ook niets verbazen als Pharming een potentiële fase 2/3 kandidaat in het vizier heeft.
Beur
1
quote:

Braniek schreef op 18 april 2024 23:07:

[...]

we mogen als feit aannemen dat conversie januari 2025 lening 125 miljoen nu een utopie zal blijken te zijn.
herfinanciering vergroot de kans tot conversie met schuldenvrij als consequentie
Mwahh. Het is niet te hopen maar het nieuwe 1,227 zou wel eens het oude 2,0034 kunnen worden.
Oftewel: voorlopig nog even onbereikbaar
Braniek
0
quote:

Beur schreef op 18 april 2024 23:11:

[...]Mwahh. Het nieuwe 1,227 zou wel eens het oude 2,0034 kunnen worden.
Oftewel: voorlopig nog onbereikbaar
nou, nou hoe pessimistisch kan je zijn gelet op de outlook 2024
Beur
0
quote:

Braniek schreef op 18 april 2024 23:14:

[...]

nou, nou hoe pessimistisch kan je zijn gelet op de outlook 2024
Die outlook 2024 is - excusez moi - redelijk flut
BassieNL
0
quote:

Beur schreef op 18 april 2024 23:11:

[...]Mwahh. Het nieuwe 1,227 zou wel eens het oude 2,0034 kunnen worden.
Oftewel: voorlopig nog onbereikbaar
Enige hoop put ik uit het feit dat de koers in de recente geschiedenis al regelmatig de €1,22 heeft gepasseerd.
Dat was bij de vorige conversiekoers van €2,00 niet het geval.

De nieuwe conversiekoers lijkt geen onmogelijke horde te zijn.
Braniek
0
quote:

Beur schreef op 18 april 2024 23:16:

[...]Die outlook is - excusez moi - redelijk flut
14 tot 19 procent groei omzet is flut? ik voorzie in 2025 nog wel kostenreductie en winstgevendheid
Beur
0
quote:

BassieNL schreef op 18 april 2024 23:17:

[...]
Enige hoop put ik uit het feit dat de koers in de recente geschiedenis al regelmatig de €1,22 heeft gepasseerd.
Dat was bij de vorige conversiekoers van €2,00 niet het geval.

De nieuwe conversiekoers lijkt geen onmogelijke horde te zijn.
Niks is onmogelijk op de beurs en daar vinden de meest merkwaardige ontwikkelingen plaats - vooral bij hoog-risicofondsen zoals Ph. - maar nuchter beschouwd gaat het een kluif worden om nu de 1,20-grens weer te slechten. Dat gaat niet gebeuren bij een gunstige EMA-opinie.
Dit kan wel gebeuren bij zeer positief verrassende en bestendige omzet-ontwikkelingen bij Joenja. Op enige termijn dus. Maar dan komen ook weer die 80 M nieuwe aandelen in beeld....
Beur
0
quote:

Braniek schreef op 18 april 2024 23:19:

[...]

14 tot 19 procent groei omzet is flut? ik voorzie in 2025 nog wel kostenreductie en winstgevendheid
Je bent het dus eigenlijk met me eens: gewoon nog rustig een jaartje aanzien.
Braniek
2
quote:

Beur schreef op 18 april 2024 23:23:

[...]Niks is onmogelijk op de beurs en daar vinden de meest merkwaardige ontwikkelingen plaats - vooral bij hoog-risicofondsen zoals Ph. - maar nuchter beschouwd gaat het een kluif worden om nu de 1,20-grens weer te slechten. Dat gaat niet gebeuren bij een gunstige EMA-opinie.
Dit gaat alleen gebeuren bij zeer positief verrassende en bestendige omzet-ontwikkelingen bij Joenja. Op enige termijn dus.
de snelle afronding plaatsing obligaties ( herfinanciering ) stemt mij toch enigszins gerust
4.629 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 ... 228 229 230 231 232 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 09:25
Koers 0,885
Verschil +0,009 (+0,97%)
Hoog 0,893
Laag 0,879
Volume 395.584
Volume gemiddeld 6.688.611
Volume gisteren 3.882.227