TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom mei 2017

2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
harrysnel
0
-Een biotechbedrijf heeft kapitaal nodig om onderzoek te financieren. De analisten van de banken die de noodzakelijke emissie mogen begeleiden schrijven een juichend rapport met buy + hoog koersdoel om de nieuwe aandeelhouders waar zij de extra aandelen hebben gestald tegemoet te komen. Inhoudelijke waarde van het rapport = 0.....maar heeft wel invloed op koers.

-Een analist als Versteeg komt in de media om bij negatief nieuws te roepen "het valt wel mee", "reactie is overdreven", "daling biedt mooie instapkans" etc. Dat zie je bij SBM met boete in Brazilië, eerder bij Imtech met fraude, deze week nog over Intel dat afbouwt in ASML wat irrelevant zou zijn....voor handel zijn naast verkopers ook kopers nodig.

-Een bank geeft een verschillend advies af over een aandeel. Het ene is voor traders aan de desk en het ander voor de particuliere klanten. Een bank genereert zelf vraag/aanbod waar het op inspeelt.

-Een Barclays onderkent het belang van Maps maar legt focus bij TomTom volledig op Consumer.

-Een goedkope broker verdient geld aan het uitlenen van de aandelen van particulieren aan shortpartijen en creeert daarmee liquiditeit in het aandeel. De volatiliteit zet particuliere beleggers vervolgens aan tot in- en uitstappen.....wat goed is voor broker.

-Banken hebben een enorme hoeveelheid aan sprinters/turbo's etc. uitstaan en zijn gebaat bij volatiliteit. Vanwege de stoploss niveau's waardoor beleggers hun positie opnieuw moeten innemen. Bovendien maakt het heftig bewegen van de koers een turbo voor particulieren interessanter omdat er met hefboom veel winst gloort.

-Analisten kiezen de kant van Unilever en zijn bereid om met hun koersdoelen hoger te gaan dan het mislukte overnamebod. Koers >E50.

-Particulieren willen zich indekken na geconfronteerd te zijn geweest met heftige daling en omheinen positie.

.....etc.

Wat ik hier mee wil zeggen: een analist werkt voor een bank. Een bank die geld wil verdienen aan "beleggen" (dat kan handel voor eigen rekening zijn, vermogensbeheer, diensten aan beursgenoteerde bedrijven). Daar zijn kopers en verkopers voor nodig. Een analist kiest uit alle kennis die hij heeft over bedrijf datgene wat nodig is om zijn advies te onderbouwen. Analisten zijn de katalysator voor de beurshandel. Vandaar het wispelturige gedoe van Den Drijver. Die zit met het belang dat hij dient dichterbij de "handel" terwijl je de adviezen van ABN/ING meer kunt relateren aan "vermogensbeheer".

Hebben de rapporten van analisten waarde? Ja. Ze hebben effect op het evenwicht kopers/verkopers. Hebben de rapporten inhoudelijke waarde. Heel soms maar dat zijn niet de analyses die wij via media tot ons krijgen. Hebben de adviezen + koersdoelen op lange termijn een waarde. Nee. Althans, dat is mijn mening na 20 jaar beurs volgen.

tatje
1
Ik vind alles heel duidelijk bij Tom Tom, anders zou ik er niet zo diep inzitten.

Niet kapitaliseren en geen dividend, scheelt veel cash, anders naar de belasting en aandeelhouder, die over dividend weer belasting betaalt.
Het gevolg van de dan lage koers is, het aantrekken en behouden van Toppers ( die in de Arena, daar kan ik echt niet naar kijken )doormiddel van een lage optietoekenningskoers.
Een lage optietoekenningskoers is belangrijk voor die toppers, die dus ook geloven in de kansen van Tom Tom, anders kom je niet of blijf je niet voor dat basis salaris en had je Autonomos niet over de streep getrokken.
Autonomos kiest voor Tom Tom, omdat ze heel veel opties hebben gekregen en geloven in de kansen van Tom Tom in de finale en dan worden die opties goud waard, hebben echt niet voor Tom Tom gekozen voor die 25 miljoen.
Plus dat HG zei, dat Autonomos qua produkten en kennis het beste aansloot bij Tom Tom.

Verder zeggen Peter Wakkie en Harold Goddijn dat GROTE ( zeg maar top 5 ) automotive klanten hun geheimhouding opleggen.
Dus van die kant, gaat het miz nog lang duren voor er een PB komt.

Verder staat volgens mij in het AVA verslag, dat een beursgenoteerd bedrijf geen deelnemingen kan krijgen.
Dus alleen kunnen ze < 10% aandelen emissie met voorkeur toekennen.

Dus geen ECHT PB automotive en geen deelnemingen :-)

De Libor zaak laat zien, dat ik blijf denken, dat alle shorters overkoepelend samenwerken, zo n machtsblok komt bijna altijd aan voorinformatie.
Ik kan mij maar 1 zaak herinneren waarin ze ECHT nat gingen, Porsche en Volkswagen.
Dat shorters met elkaar en niet langs elkaar werken, is voor MIJ een feit.
9 keer goed en 1 keer fout, zal toch een flinke plus opleveren.

De SDC markt wordt de nieuwe I Phone markt, alleen nog veel groter, dan willen partijen met de diepste zakken, echt wel meedoen.

Gewoon mijn mening.

[verwijderd]
1

discussie over wat mij betreft, ik ben analisten dankbaar voor het werk dat ze verzetten en dat de bank daaraan moet verdienen is normaal, ik betaal graag voor informatie, loop ook mee met adviezen en ben bereid de Bank, makelaars en market makers te laten verdienen aan commissie.
je kunt geen tips blijven verwachten als je ze niet wat biz geeft

wat TT betreft
we zien wel, geloof nog steeds dat de kans groter is dat we TT einde jaar aan 10 euro plus zien staan ipv aan 9 min, weet enkel niet of dit nog een keer via een 8 notering gaat of dat de 9 het gaat houden

succes
apollo
0
quote:

W schreef op 26 mei 2017 09:25:

discussie over wat mij betreft, ik ben analisten dankbaar voor het werk dat ze verzetten en dat de bank daaraan moet verdienen is normaal, ik betaal graag voor informatie, loop ook mee met adviezen en ben bereid de Bank, makelaars en market makers te laten verdienen aan commissie.
je kunt geen tips blijven verwachten als je ze niet wat biz geeft

wat TT betreft
we zien wel, geloof nog steeds dat de kans groter is dat we TT einde jaar aan 10 euro plus zien staan ipv aan 9 min, weet enkel niet of dit nog een keer via een 8 notering gaat of dat de 9 het gaat houden

succes
Denk zeker via de 8.

Wanneer ze in Amerika de zaakjes rond hebben rondom die clown dan krijgen we zeker nog een flinke dip.

En reken maar dat ze het rond krijgen, als ze geen bewijs hebben dan maken ze het wel.
[verwijderd]
0
ach echt via de 8 !!

quote:

apollo schreef op 26 mei 2017 09:47:

[...]

Denk zeker via de 8.

Wanneer ze in Amerika de zaakjes rond hebben rondom die clown dan krijgen we zeker nog een flinke dip.

En reken maar dat ze het rond krijgen, als ze geen bewijs hebben dan maken ze het wel.
[verwijderd]
1

@ Harry, je weet ben t vaak met je eens en kan je ook best volgen, maar deze laatste update van MdD lees je mi volkomen verkeerd

het gaat hier om het geven van een waarschuwing in dit jaar vd waarheid

- consumer blijft het anker " holding back the stock"
- automotive de concurrentie scherpt aan
- HG is koppig en wil vooralsnog geen structurele verandering waarbij asset waarde gaat overheersen over beurswaarde

ik lees deze update als opvoeren van druk en dat zonder verandering de risico's hier tegen 10 euro thans eerder voor minder zijn dan voor meer, vandaar advies naar neutraal, maar wel met de nadruk op 'thans', want dit geeft eerder een koopmoment dan een verkoopmoment.
Jejo303
2
Vanmiddag 26-05 (vanaf 15.00 uur tot 16.00 uur) in De Nationale Autoshow op BNR Nieuwsradio.Te gast: Willem Strijbosch, hoofd ontwikkeling autonoom rijden bij TomTom. Hij ontwikkelt techniek voor zelfrijdende auto's en dat gaat veel verder dan alleen 3D-kaarten.

www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autosh...
Tordan
0
Zojuist een alert van Probeleggens Albert Jellema gekregen nav een uitgebreid gesprek met Titulear van TOM TOM. Hij halveert zijn positie in TT. Ondanks een assetwaarde van hooguit 12- 13 euro, sterke aanwijzingen op ellende op korte termijn. Sporthorloges bijv lopen niet goed, zie ook recent FITBIT. enz enz, weinig positiefs uit kunnen halen. Waarde Telematics bijvoorbeeld vlgs CFO nog geen miljard.
[verwijderd]
0
quote:

lucky14 schreef op 26 mei 2017 11:05:

Zojuist een alert van Probeleggens Albert Jellema gekregen nav een uitgebreid gesprek met Titulear van TOM TOM. Hij halveert zijn positie in TT. Ondanks een assetwaarde van hooguit 12- 13 euro, sterke aanwijzingen op ellende op korte termijn. Sporthorloges bijv lopen niet goed, zie ook recent FITBIT. enz enz, weinig positiefs uit kunnen halen. Waarde Telematics bijvoorbeeld vlgs CFO nog geen miljard.
In lijn met Den Drijver.
Waar blijven de updates van ABN/ING?
tatje
2
quote:

lucky14 schreef op 26 mei 2017 11:05:

Zojuist een alert van Probeleggens Albert Jellema gekregen nav een uitgebreid gesprek met Titulear van TOM TOM. Hij halveert zijn positie in TT. Ondanks een assetwaarde van hooguit 12- 13 euro, sterke aanwijzingen op ellende op korte termijn. Sporthorloges bijv lopen niet goed, zie ook recent FITBIT. enz enz, weinig positiefs uit kunnen halen. Waarde Telematics bijvoorbeeld vlgs CFO nog geen miljard.
Toch heeft Taco voor de zekerheid, zijn optierechten van 0,6 maal het salaris, laten uitbreiden naar 1 maal het salaris.

Heeft nu 133500 opties.

Kan veel geld worden voor iemand die eerst in de IR zat :-)

[verwijderd]
3
quote:

lucky14 schreef op 26 mei 2017 11:05:

Zojuist een alert van Probeleggens Albert Jellema gekregen nav een uitgebreid gesprek met Titulear van TOM TOM. Hij halveert zijn positie in TT. Ondanks een assetwaarde van hooguit 12- 13 euro, sterke aanwijzingen op ellende op korte termijn. Sporthorloges bijv lopen niet goed, zie ook recent FITBIT. enz enz, weinig positiefs uit kunnen halen. Waarde Telematics bijvoorbeeld vlgs CFO nog geen miljard.
IN STRIJD MET ALLE REGELS t.a.v. DE PLICHT TOT GELIJKE INFORMATIEVERSTREKKING AAN ALLE AANDEELHOUDERS!!!!!

AFM en VEB wanneer grijpen jullie in????>
Tordan
0
quote:

tatje schreef op 26 mei 2017 11:19:

[...]

Toch heeft Taco voor de zekerheid, zijn optierechten van 0,6 maal het salaris, laten uitbreiden naar 1 maal het salaris.

Heeft nu 133500 opties.

Kan veel geld worden voor iemand die eerst in de IR zat :-)

Taar je er niet blind op. Het stikt in het interview van (mogelijk)neerwaartse aanpassingen, Volvo deal ook pas vanaf 2019 en dan tegen "dumpprijzen".
[verwijderd]
1
consumer lazert van een cliff en blijkbaar kunnen de horloges en camera's het bloeden niet stelpen, laten we hopen dat dit een kwartaal set-back is en
dat consumer over de zomermaanden bijtrekt, het laatste wat TT in dit jaar vd waarheid wel kan hebben is tegenwind

HG moet het niet in zijn hoofd halen een zelfde streek als verleden jaar uit te halen door met een omzetverlaging te komen in het najaar, dan kotsen de asset Managers hun belangen uit en gaan de short-spelers met de fanfare vooruit lopen

gelukkig heb ik nog steeds de indruk dat iemand ( @ la HAL ? ) een belang aan het opbouwen is en zo een stem koopt en dat daarom de shorts in dubio zijn, sommigen bouwen af, wellicht eerder uit vrees voor een activist dan uit vrees voor een positieve publicatie vanuit TT

verder met beurzen al zolang tegen ATH is de markt wel kwetsbaar voor een fikse correctie
tatje
0
quote:

lucky14 schreef op 26 mei 2017 om 11:05:

Zojuist een alert van Probeleggens Albert Jellema gekregen nav een uitgebreid gesprek met Titulear van TOM TOM. Hij halveert zijn positie in TT. Ondanks een assetwaarde van hooguit 12- 13 euro, sterke aanwijzingen op ellende op korte termijn. Sporthorloges bijv lopen niet goed, zie ook recent FITBIT. enz enz, weinig positiefs uit kunnen halen. Waarde Telematics bijvoorbeeld vlgs CFO nog geen miljard

Tjonge tjonge.

Heeft het management van Tom Tom, Autonomos belazerd door te zeggen de opties die jullie krijgen gaan het verschil maken.

Telematics, ik dacht dat Taco op onze investeringsdag het ook over 1 miljard had voor Telematics.
Trouwens de waarde die hij toen had voor automotive was ook veel lager dan de overnameprijs van Here.
Hij maakte zich zorgen om het verdienmodel, meer omzet automotive maar de eerste kosten rezen ook de pan uit.

Die duitsers zullen wel massaal vanavond het management opwachten.

Misschien toch wat tissues sturen naar BNR, want Willem Strijbosch zal het ook wel niet drooghouden.

Vanmiddag zal wel het totale demasqué van Tom Tom plaatsvinden en Probeleggen en NIBC hebben ons gewaarschuwd.

Tom Tom mag alleen zelf beslissen begraven of crematie, zelf zou ik liever door de witte haai worden opgevreten :-)

Ik blijf mooi zitten als aandeelhouder in Tom Tom.

Tja.

Die Taco, moet het spel spelen volgens de regel, wie betaalt, die bepaalt, niet Taco.

Over de capaciteiten van taco kan ik niets zeggen, maar bij Tom Tom is het, wie betaalt, die bepaalt.
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 26 mei 2017 11:19:

[...]

Toch heeft Taco voor de zekerheid, zijn optierechten van 0,6 maal het salaris, laten uitbreiden naar 1 maal het salaris.

Heeft nu 133500 opties.

Kan veel geld worden voor iemand die eerst in de IR zat :-)

Tatje, dit zijn GRATIS optierechten, als zij ermee weg kunnen komen dan opteert men bij TT voor salaris X 10

laat me weten zodra je informatie hebt dat Taco de 9 euro call privé koopt voor volgend jaar aan 2 euro premie

[verwijderd]
7
Voor jullie informatie. Ik heb opnieuw een verzoek naar ir@tomtom.com gestuurd.

Urgent request for equal information

On May 22 I sent you an email (enclosed) to provide me with the same information as you shared with Martijn den Drijver of NIBC on which he based his quite alarming revision of the TomTom prospects. Mind you this was after a joined trip of Martijn and Bisera Grubesic on May 19.

I never received an answer from you. Now Albert Jellema of Probeleggen sends his contacts an alert based on the same type of reasoning, stating that he halves his position in TomTom based on this information. He makes this move after a telephone conversation with your CFO.

I urge you to provide me with the same information as Taco Titulaer supplied to Albert Jellema. If I don’t get an adequate answer I will report this incident to the AFM as it is a flagrant intrusion on the laws on this matter!

CC’s of this mail are being sent to the AFM and the VEB.

Kind regards,

--- Xynix ---


Op deze wijze wordt tenminste gedocumenteerd op welke wijze TomTom omspringt met hun informatieplicht. Ik hoop dat meerderen van jullie deze stappen zetten en dat we dan (evt. via Jelle?) de kwestie aankaarten in de media en bij de AFM/VEB.

Ik houd er overigens rekening mee dat dit allemaal vieze spelletjes zijn in de aanloop naar een strategische move (Corporate Express model, naast vele andere voorbeelden).

Ten aanzien van HET onderdeel dat toekomstbepalend zal zijn voor de toekomst van TomTom, namelijk Automotive, hult het bedrijf zich al tijden in stilte. Terwijl er best technologisch milestones en/of contracten/samenwerkingen te melden moeten zijn.

Dat TTT zich teleurstellend ontwikkelt weten we wel. Dat Consumer een ernstig geval "grootheidswaanzin" was is al even bekend. Maar moeten we er echt van uit gaan dat de board hun belangrijkste troef liever verscheuren dan verkopen?

Zonder dat het personeel dat door heeft en dus mooie kansen elders aan zich voorbij laat gaan? En uiteindelijk zullen de founders toch ook niet hun bezit naar de gallemiezen willen laten gaan.
[verwijderd]
1
quote:

W schreef op 26 mei 2017 11:39:

consumer lazert van een cliff en blijkbaar kunnen de horloges en camera's het bloeden niet stelpen, laten we hopen dat dit een kwartaal set-back is en
dat consumer over de zomermaanden bijtrekt, het laatste wat TT in dit jaar vd waarheid wel kan hebben is tegenwind

HG moet het niet in zijn hoofd halen een zelfde streek als verleden jaar uit te halen door met een omzetverlaging te komen in het najaar, dan kotsen de asset Managers hun belangen uit en gaan de short-spelers met de fanfare vooruit lopen

gelukkig heb ik nog steeds de indruk dat iemand ( @ la HAL ? ) een belang aan het opbouwen is en zo een stem koopt en dat daarom de shorts in dubio zijn, sommigen bouwen af, wellicht eerder uit vrees voor een activist dan uit vrees voor een positieve publicatie vanuit TT

verder met beurzen al zolang tegen ATH is de markt wel kwetsbaar voor een fikse correctie
Wies, met één PB over een echt grote, relevante contractwin in Automotive kan het plaatje er acuut anders uitzien. Het is wel degelijk een make of break year, als je terug redeneert vanuit de modelintroducties van de komende jaren.
2.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 99 100 101 102 103 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 17:35
Koers 5,585
Verschil +0,040 (+0,72%)
Hoog 5,585
Laag 5,500
Volume 141.944
Volume gemiddeld 281.378
Volume gisteren 302.782