TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM-NOVEMBER 2017 we gaan voor de 10 deze maand.

2.503 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 » | Laatste
Grovert
0
Topper
0
De interesse is weer ver te zoeken

Orders Volume Bied Laat Volume Orders
2 1.210 9,105 9 50 1
1 1.000 9,102 9,15 100 1
2 20 9,1 9,237 1.500 1
1 76 9,07 9,25 200 1
1 1.000 9,065 9,28 118 1

tatje
0
quote:

Grovert schreef op 30 november 2017 08:34:

corporate.tomtom.com/analysts.cfm
Kempen Sander van Oort 29-Nov-17 € 11.00 Neutral
Sander van Oort 20-Oct-17 € 11.00 Neutral
Ik zoek elke keer maar een klein berichtje uit, want rechtstreeks gaat niet met een verdwijnende cursor.

Ik denk dat in de week van 18 tm 22 december de inkoop klaar is.

Als je sports gaat verkopen, wil je dat dan nog in 2018 in de boeken hebben !

Dus misschien na einde inkoop, de verkoop sports toch nog dit jaar ( lean en mean )

Ga dus mooi wachten op echt nieuws.

Niet alleen de RVB zegt niets !

Maar zelfs het forum trekt een goede PB heel snel in twijfel.

Daar is het forum heel goed in.

Terecht of onterecht de toekomst zal het leren.

Veel plezier, met de bezigheidstherapie, meer is het momenteel niet !
[verwijderd]
0
quote:

Topper schreef op 30 november 2017 08:44:

De interesse is weer ver te zoeken

Orders Volume Bied Laat Volume Orders
2 1.210 9,105 9 50 1
1 1.000 9,102 9,15 100 1
2 20 9,1 9,237 1.500 1
1 76 9,07 9,25 200 1
1 1.000 9,065 9,28 118 1

Je zou toch op een gegeven moment wat meer ondersteuning verwachten op een bepaalde koers, maar voorlopig nog niet iig. Dat zegt even genoeg nu.....het aandeel os niet te lezen. En zeg nu niet dat dit wel zo is, en dat je de daling gisteren verwacht had, want dan moet je wel rijk zijn.
harrysnel
1
TomTom sloot een 7 jarig contract voor Traffic services met Hyundai voor Europa. Werd aangekondigd in 2015. NB: oud persbericht van maart 2015:

Amsterdam, 3 March 2015 – TomTom (TOM2) announces today its collaboration with Hyundai Motor in Europe. Hyundai drivers will benefit from TomTom’s state-of-the-art connected services for seven years, starting with the launch of the All-New Tucson SUV in the second half of 2015.

Hyundai drivers will have access to TomTom’s services in their on-board navigation system, including TomTom Traffic, Speed Cameras, Local Search and Weather. The integration of the suite of TomTom’s services will help Hyundai drivers to save time on the road by providing real-time traffic information. Drivers will also receive alerts about fixed and mobile speed cameras, as well as location-specific information on local shops, services and businesses and prevailing weather reports...


corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

Het bericht van HERE van vandaag gaat over de VS. Bovendien lees ik:

"We’re excited to announce that select 2018 Hyundai models will include HERE maps and navigation technologies..."

En:

"Car models like the Sonata..."

En:

"Hyundai drivers with the equipped models will be part of a huge community....

360.here.com/here-maps-will-enable-ne...

Bij HERE nieuws vandaag gaat het over VS en niet alle modellen van de Hyundai. Je kunt ook speculeren dat TT mogelijk wat business bij Hyundai heeft gewonnen obv dit bericht.

[verwijderd]
0

En.. TomTom gaat weer verder omlaag.

Steuntje op 9,037 zojuist gesneuveld. Luiken kunnen nu helemaal open.

[verwijderd]
0
Het stinkt steeds harder, hopelijk staan de verantwoordelijken ( denken dat ze onschendbaar zijn) eerdaags in de rechtzaal en krijgen ze hun welverdiende straf voor het manipuleren van de koers.
Gisteren geweldig nieuws en dan na een jalve dag stijgen zonder reden naar beneden stampen om vervolgens vandaag nog lagere waarden op te zoeken is absurd, ongekend, ongehoord en crimineel!!!!!!!

“Gelukkig hebben we een instantie genaamd AFM” !!
[verwijderd]
0
En het bestelen van de kleine aandeelhouder gaat steeds verder.
En lulletje den Drijver komt straks een bod goed praten van 12 euro.
Edhvvvvv
0
Je had dit van mijlen ver kunnen zien aankomen. T2 is nog steeds bezig met eigen aandelen inkoop. Een enorme koers stijging zitten ze niet op te wachten en daarom houden ze dan ook de koers lekker laag.
Tot het einde van de inkoop is er niets te verwachten en wellicht daarna zelfs een kleine dip. Daarna hebben ze de buit binnen en zullen ze wellicht weer wat ruimte geven. Als er dan niet al plannen zijn om zichzelf te laten overnemen en ze de kopers tevreden willen houden.
Dokus
0
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 30 november 2017 09:29:

ik blijf het denken en zeggen.

q4 cijfers gaat de ommekeer worden!
Nog alle tijd om verder te downplayen dus.
harrysnel
0
Op zoek naar het persbericht uit 2015 over Hyundai zat ik wat te scrollen door alle persberichten op de TT site.

Om mijn "conclusie" kort samen te vatten: waanzinnig de huidige waardering voor TomTom op de beurs.

Want: in een tijdperk van de automotive industrie waarbij alles draait om probes, connected car, zelfrijdende auto's rijden er binnenkort 2 vd 3 Duitse kopers van Here (voor kleine $3 miljard) rond in de VS met TomTom kaarten namelijk VW en Daimler. Daarbij hoorden we gisteren dat Microsoft overgaat van HERE naar TomTom voor haar platform. Als je een zeer voorzichtige waardering plakt aan TT Telematics dan zijn de kaarten van TT nog geen 1 miljard waard. Een kaartenbak waar, om slechts twee dingen te noemen, inkomsten vanuit Licensing via Microsoft zullen binnenkomen en een orderboek Automotive dat omzet in die BU garandeert. Dit alleen al zou de waardering met een factor X moeten vergroten.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 30 november 2017 09:45:

Op zoek naar het persbericht uit 2015 over Hyundai zat ik wat te scrollen door alle persberichten op de TT site.

Om mijn "conclusie" kort samen te vatten: waanzinnig de huidige waardering voor TomTom op de beurs.

Want: in een tijdperk van de automotive industrie waarbij alles draait om probes, connected car, zelfrijdende auto's rijden er binnenkort 2 vd 3 Duitse kopers van Here (voor kleine $3 miljard) rond in de VS met TomTom kaarten namelijk VW en Daimler. Daarbij hoorden we gisteren dat Microsoft overgaat van HERE naar TomTom voor haar platform. Als je een zeer voorzichtige waardering plakt aan TT Telematics dan zijn de kaarten van TT nog geen 1 miljard waard. Een kaartenbak waar, om slechts twee dingen te noemen, inkomsten vanuit Licensing via Microsoft zullen binnenkomen en een orderboek Automotive dat omzet in die BU garandeert. Dit alleen al zou de waardering met een factor X moeten vergroten.

Dat is het hem juist, vandaar mijn frustratie. Waar gaat de koers naar toe, als er een flinke correctie komt, niet omhoog denk ik.
tatje
0
quote:

Paulus29 schreef op 30 november 2017 09:04:

En.. TomTom gaat weer verder omlaag.

Steuntje op 9,037 zojuist gesneuveld. Luiken kunnen nu helemaal open.

Ik geloof niet in Dirty !!

Nadat TTI met opsplitsen kwam, stond het volgende in de Telegraaf.

19 april 2016.

Aandeelhouder TT International (TTI) vroeg het bedrijf niettemin eind maart om zichzelf op te splitsen. Daardoor zou er ruim twee keer zoveel aandeelhouderswaarde gecreëerd moeten worden, een scenario waar analist Martijn den Drijver van SNS Securities al eerder mee kwam.

TTI vindt echter Goddijn op zijn weg, die met de vier mede-oprichters 46% van de aandelen in handen heeft. Goddijn op de zender: „We luisteren naar wat de aandeelhouders zeggen, maar de raad van bestuur wil de weg naar groei zelfstandig vinden. We zullen dat beleid uitleggen en kijken wat er dan gebeurt.”

De weg naar groei ( toekomstige groei ) is duidelijk ingezet !

Harold Goddijn juli 2015.
Hoe lang is TomTom nog zelfstandig? „We zijn erop gericht om zelfstandig een slag te maken, en dat kan ook. Maar sommige marktbewegingen hou je simpelweg niet tegen.”

Marktbewegingen die Harold hier bedoelt, lean en mean een overname :-)

Als sports 100 miljoen omzet in 2016 en er pas break even is bij 200 miljoen.

Je verkoopt sports eind 2017, dan ga je in 2018 toch veel meer winst maken.

Lagere omzet en toch veel meer winst :-)
[verwijderd]
1

@ Harry, ik waardeer alle meningen van alle analisten, ook een Barclays en een PC die negatief zijn op TT en al jaren, want die onderbouwen dat ook en daar kun je het mee eens zijn of niet

een NIBC die ik zeker waardeer voor hun snelle berichtgeving over TT begin ik nu wel doodvermoeiend te vinden

zo ook nu weer met hun update, alhoewel juist voor wat informatie betreft kunnen ze het niet nalaten nu steeds te hameren op de risico's bij TT
dus een positieve insteek voor ontwikkeling doen ze compleet teniet door nu als een soort standaardzin bij de rapporten te melden:

" concerns over growth and margin developments in Telematics, medium to long term concerns over Automotive ( new entrants, ASPs, impact of ride-sharing on overall volumes in key markets), on EV/EBITDA multiples look reasonable but not so on P/E "

echt ergerlijk

enfin, de toko maakt de juiste moves, de koers zal volgen
[verwijderd]
0
Het nadeel van dit koerspatroon is, dat het steeds meer verkopers uitlokt, en dat willen ze juist. Nieuwe kopers wachten nu eerst af, tot het patroon van het aandeel er beter uit komt te zien. Dat betekent na goed nieuws, een stijging vasthouden.
[verwijderd]
0
enfin, de toko maakt de juiste moves, de koers zal volgen

Het is alleen even de vraag wanneer dit gaat gebeuren wies. Tot nog toe totaal geen kopers. Nul, nada....na al het goede nieuws. En vwb den drijver, dat zag je al lang.

P.s. Ze hebben nog genoeg aandelen om te dumpen. Elke koop, wordt gelijk verkocht.
eduardo3105
0
quote:

tatje schreef op 30 november 2017 09:51:

[...]

Ik geloof niet in Dirty !!

Nadat TTI met opsplitsen kwam, stond het volgende in de Telegraaf.

19 april 2016.

Aandeelhouder TT International (TTI) vroeg het bedrijf niettemin eind maart om zichzelf op te splitsen. Daardoor zou er ruim twee keer zoveel aandeelhouderswaarde gecreëerd moeten worden, een scenario waar analist Martijn den Drijver van SNS Securities al eerder mee kwam.

TTI vindt echter Goddijn op zijn weg, die met de vier mede-oprichters 46% van de aandelen in handen heeft. Goddijn op de zender: „We luisteren naar wat de aandeelhouders zeggen, maar de raad van bestuur wil de weg naar groei zelfstandig vinden. We zullen dat beleid uitleggen en kijken wat er dan gebeurt.”

De weg naar groei ( toekomstige groei ) is duidelijk ingezet !

Harold Goddijn juli 2015.
Hoe lang is TomTom nog zelfstandig? „We zijn erop gericht om zelfstandig een slag te maken, en dat kan ook. Maar sommige marktbewegingen hou je simpelweg niet tegen.”

Marktbewegingen die Harold hier bedoelt, lean en mean een overname :-)

Als sports 100 miljoen omzet in 2016 en er pas break even is bij 200 miljoen.

Je verkoopt sports eind 2017, dan ga je in 2018 toch veel meer winst maken.

Lagere omzet en toch veel meer winst :-)

tatje, hierover ontstaat juist het probleem: "We zullen dat beleid uitleggen en kijken wat er dan gebeurt.” Ze leggen juist niks uit en daarom gebeurt er ook niks met de koers. We horen af en toe wat maar dat komt dan vd bedrijven waar TT mee samenwerkt. TT komt bijna nooit met een bericht waar de koers positief op kan reageren. Wij als aandeelhouders moeten maar gissen. Is deal Volvo/Uber nu ook goed voor TT?? Met welke merken zijn contracten afgesloten?? Hoe staat het met Sports?? en als ze eens een mooie deal bekend maken zeggen er zijn dit jaar nog geen financiële consequenties.
2.503 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 302.054
Volume gisteren 291.496