TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom in 2018

5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 28 januari 2018 15:30:

[...]

Het blijkt altijd weer moeilijk om het zo te verwoorden dat iedereen begrijpt wat je bedoelt.
Ik geef aan, dat indien tom2 een orderboek laat zien van max 375 ik daar niet blij van wordt omdat ik ervan uitga dat het orderboek +400 mio zal bedragen.
Ik heb nog alle vertrouwen om mijn positie af te bouwen bij 15, 30, 60 euro waarna de slagroom komt bij 120 en 240 euro.
max. koers zal nooit hoger worden dan 15 euro althans niet voor ons particuliere beleggers. ik hoop uit te kunnen stappen tussen de 10 en 10,50 euro met voldoende winst.
[verwijderd]
2
quote:

trendwatchings schreef op 28 januari 2018 16:04:

[...]

max. koers zal nooit hoger worden dan 15 euro althans niet voor ons particuliere beleggers. ik hoop uit te kunnen stappen tussen de 10 en 10,50 euro met voldoende winst.
het tijdperk van de connected-car en autnoom/veilig rijden staat pas in de kinderschoenen.

Bij de 50% marktaandeel die Goddijn vanaf 2020 verwacht ga je toch echt in de periode 2022 naar boven de 100 euro. Zit het wat tegen wordt het 2023.

Zelfs met het huidige marktaandeel van 25% gaat de koers in de periode rond 2024-2025 naar boven de 100 euro.

Die 10 euro van jou kun je de komende week al op de borden zien. Daar is maar 1 goed bericht voor nodig.
Hopelijk kun je dan snel verkopen en zijn we daarna van jouw continue forumvervuiling bevrijd.
boem!
0
quote:

trendwatchings schreef op 28 januari 2018 16:04:

[...]

max. koers zal nooit hoger worden dan 15 euro althans niet voor ons particuliere beleggers. ik hoop uit te kunnen stappen tussen de 10 en 10,50 euro met voldoende winst.
Misschien moet je je eens een beetje inlezen in welke markten Tom2 actief is.

Indien HG ervoor zou kiezen om nu te kapitaliseren is 20 euro het minimum.

Ik ben blij dat hij het risico neemt om de hoofdprijs in de wacht te slepen.
[verwijderd]
0
quote:

trendwatchings schreef op 28 januari 2018 16:04:

[...]

max. koers zal nooit hoger worden dan 15 euro althans niet voor ons particuliere beleggers. ik hoop uit te kunnen stappen tussen de 10 en 10,50 euro met voldoende winst.
Boven de tien Ben je weg en kom je weer terug met een ander alias om te roeptoeteren dat het weer naar de 7 pendelt.
Je hebt geen aandelen, snapt iedereen hier.

Jammer dat je niet ingaat op wat @martinmartin schrijft. Ik kan daar voor een groot deel in mee gaan. Enige angst die Ik heb is dat contracten (tijdelijk) in een andere vorm kunnen zijn, waardoor het orderboek negatief vertekent en we toch niet een plus zien van 20% in het orderboek.
Op Lange termijn Ben Ik zeer positief over de groei in de markten (maps, telematics en Adas), zie ook de rapport end waar Ik dit weekeinde naar verwees.
Ik hoop dat die groei zich vertaalt in een fantastisch orderboek en outlook, maar Ik besef me dat misschien nog iets meer geduld moeten hebben
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 28 januari 2018 16:31:

[...]

Boven de tien Ben je weg en kom je weer terug met een ander alias om te roeptoeteren dat het weer naar de 7 pendelt.
Je hebt geen aandelen, snaps iedereen hier.
klopt bij 10 eruit en weer er terug in onder de 9 euro. ik kom op dit mailtje bij je terug in maart !!! Die onzin koersen van 100 - 300 euro hebben we hier al zo vaak voorbij zien komen maar als het aandeel een paar ct stijgt verkopen ze.
[verwijderd]
0
quote:

trendwatchings schreef op 28 januari 2018 16:38:

[...]

klopt bij 10 eruit en weer er terug in onder de 9 euro. ik kom op dit mailtje bij je terug in maart !!!
Noteer in je agenda 39 juni AVA.
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 28 januari 2018 16:33:

Een orderboek Automotive van rond 300mln is mijn verwachting.
Dat zou goed nieuws zijn.

En daar komen dan de groeimarkten van Telematics en Licensing nog bij.

Stijgende SaaS-omzet met marges van ergens tussen de 80%-90%.

Traditioneel was een contract 4-5 jaar maar er worden nu kennelijk ook contracten voor 1 jaar afgesloten. Dat zal de boel verder vertroebelen.

Het orderboek heeft verder een te laag ingeschatte take-rate. In werkelijkheid zal de omzet Automotive dus harder gaan groeien in de komende jaren.
Dat zie je eigenlijk ook al in 2017. Automotive groeit harder dan verwacht.
[verwijderd]
0
Het zou mooi zijn als ze de grote van orderport gaan verdelen in gewone maps/hd maps-road dna enz.....ben benieuwd of ze dat gaan doen.
[verwijderd]
3
quote:

trendwatchings schreef op 28 januari 2018 16:38:

[...]

klopt bij 10 eruit en weer er terug in onder de 9 euro. ik kom op dit mailtje bij je terug in maart !!! Die onzin koersen van 100 - 300 euro hebben we hier al zo vaak voorbij zien komen maar als het aandeel een paar ct stijgt verkopen ze.
Vooralnog is de meeste onzin die hier voorbij komt van jou, ondanks alle serieuze pogingen van anderen om je informatie te verschaffen.

Klaar met jou
VanillaSky
0
quote:

martinmartin schreef op 27 januari 2018 15:58:

Ik denk dat bij een orderboek van minder dan 375 mio het bewijs geleverd is dat tom2 de wedstrijd niet gaat winnen.
Je legt de lat wel enorm hoog, maar mocht het orderboek boven de 375mio zijn dan verwacht ik dat we wel structureel hogere koersen op gaan zoeken. Denk zelf eerder aan ergens tussen de 200 - 300.

[verwijderd]
0
quote:

trendwatchings schreef op 28 januari 2018 16:38:

[...]

klopt bij 10 eruit en weer er terug in onder de 9 euro. ik kom op dit mailtje bij je terug in maart !!! Die onzin koersen van 100 - 300 euro hebben we hier al zo vaak voorbij zien komen maar als het aandeel een paar ct stijgt verkopen ze.
Jij stapte pas nog in op 9,50 terwijl de koers aan het zakken was naar de 8 euro..
Geweldige belegger ben je ook he..

Was hier ook niet eens iemand die ze had voor gemiddeld 53 euro en maar op zijn handen bleef zitten en zitten..
[verwijderd]
0
quote:

TKR schreef op 28 januari 2018 19:39:

[...]
Jij stapte pas nog in op 9,50 terwijl de koers aan het zakken was naar de 8 euro..
Geweldige belegger ben je ook he..

Was hier ook niet eens iemand die ze had voor gemiddeld 53 euro en maar op zijn handen bleef zitten en zitten..
klopt destijds bijgekocht op 9.50 en daarna nog maals bijgekocht op 8.23. Dus laat die goede cijfers van jullie maar komen. Ik heb mijn twijfels maar hopelijk heb jullie WEER het gelijk. Ik heb nog wat cash achter de hand (na verkoop ASML) voor een laatste bijkoop rond de 7 euro.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, een aantal berichten is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
3
quote:

Sunshine Band schreef op 26 januari 2018 19:47:

De schattingen voor de markt telematics worden steeds hoger:

Global Telematics Market to be Worth USD 233.24 Billion by 2022

Latest Netscribes report reveals the market trends, opportunities, and outlook for the future of the global telematics market

Netscribes, Inc., a global market intelligence firm, today released the Global Telematics Market Report. According to Netscribes, the global telematics market is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 28.5 percent between 2017 and 2022 to reach a global revenue of USD 233.24 billion by 2022.

www.morningstar.com/news/business-wir...
nog even dit over telematics:

‘Fleet management services is one of the hottest and fastest growth areas in the car services industry at this moment and it is our challenge to outperform the market at any moment.’ Thomas Schmidt, MD TomTom Telematics

Ook als je kijkt naar het aantal vacatures bij tomtom telematics de afgelopen maanden lijkt er behoorlijk groei te zijn.

telematics.tomtom.com/nl_nl/webfleet/...

Dus de uitdaging is om in telematics meer dan 28.5% CAGR tegroeien de komende jaren.
Kom maar op met een outlook!
harrysnel
10
quote:

martinmartin schreef op 27 januari 2018 12:49:

Het is duudelijk dat er drie kampen zijn.

Kamp 1 die denkt dat Tom2 alle slagen zal missen en ten dode is afgeschreven in het grote geweld.

Kamp 2 die denkt dat Tom2 nu moet kapitaliseren omdat de toekomst ongewis is en je altijd garen moet spinnen op het moment dat zich dat voordoet(@Wies en de hoofdmoot van de aanwezige posters)

Kamp 3 die denkt dat Tom2 alles in handen heeft om historie te schrijven en werkelijk een substantieel deel van de grote koek binnen kan harken waardoor het financiele eindresultaat de tussentijdse kapitalisatie zal doen verbleken.

De markt waardeert het aandeel op dit moment ergens tussen kamp 2 en 3.

De jaarcijfers die op 6 feb openbaar worden gemaakt zullen nog geen uitsluitsel geven of kamp 2 dan wel kamp 3 het grote gelijk aan zijn zijde heeft.
Daarvoor zijn gesloten contracten voor HAD-maps nodig die op zijn vroegst expireren na 2e helft 2019.

"De markt waardeert het aandeel op dit moment ergens tussen kamp 2 en 3."

Ik zit in een heel ander kamp. Het kamp dat kijkt naar de manier waarop wereldwijd aandelen op dit moment gewaardeerd worden. En dan zie ik dat het volstrekt irrelevant is om jouw indeling van kampen te hanteren omdat deze indeling er feitelijk op neerkomt hoe het zal gaan met de ontwikkeling van de WPA bij TomTom. Jij zegt dan: kamp 1: het gaat TomTom niet lukken significante WPA te draaien. Kamp 2: misschien lukt dat maar voor zekerheid eerst (deels) kapitaliseren. Kamp 3: TT wordt succes met na 2020 hoge WPA ..... en daarbij hoort dan in de toekomst een hogere waardering met wellicht koers naar E20, E30......E???

Maar: de markt hanteert dit criterium van WPA helemaal niet. Het is nu de perfecte markt voor hoge waarderingen gebaseerd op "potentie" .

Kijk vandaag naar Sanofi dat E3,9 miljard betaalt voor Ablynx. Een bedrijf dat binnenkort voor het eerst in bestaan wat omzet uit produktverkoop gaat boeken. Een bedrijf dat onder de E10 ging na tegenvallende resultaten. Onlangs een notering kreeg op Nasdaq en koers was toen rond E15. En nu biedt Sanofi E45. Waarde gaat meer dan 4X omhoog binnen een jaar tijd. Gebaseerd op mogelijkheden. Het feit dat TomTom op het Apollo platform zit, alleen al dit ene gegeven, zou genoeg moeten zijn om naar E15 te gaan. Of hoger. Kun je alle huidige omzet, orderboek, TT Telematics en de gadgets van Consumer in de prullenbak gooien.

Neem een Takeaway. Komt met groeivertraging in Duitsland. Slecht nieuws want het aandeel is gewaardeeerd op groei met een omzet van nog geen E100mln over 2017 en huidige marketcap van E2 miljard. Koers zakt kleine 10% op dit nieuws. Maar: daarna weer omhoog op uitspraak CEO "we sluiten een samengaan met andere partij niet uit voor markten waar onze groei tegenvalt en waar we geen nr1 kunnen worden". Het kan allemaal in deze markt. Er is een bereidheid om iedere ontwikkeling als goed nieuws uit te leggen.

Dus: in een markt waar alles gewaardeerd wordt obv groei (Tesla, ASML, NVIDIA, biotech...) is het volkomen van de zotte om voor TomTom pas een koersstijging als "logisch" te beschouwen als dat onderbouwd wordt door omzet/WPA. Het moet nu al omhoog vliegen obv kansen van het BtoB bedrijf en Consumer zou al volstrekt irrelevant moeten zijn. Dit is dan "kamp 4" waar ik inzit: een belegger die graag geld verdient en ziet dat TomTom niet in lijn wordt gewaardeerd met de rest van de beurs.

Een belegger die zich daar kwaad over maakt omdat het zo makkelijk anders kan door nu focus te leggen. Optimistisch te communiceren. Niets onder de pet te houden.... En ook een belegger die snapt door het volgen van 100+ fondsen dat het sentiment op de beurs voortdurend draait. En dat dit betekent dat er ook tijden komen dat een koers/winst verhouding van 10 ipv 30 of 50 "normaal" gevonden kan worden. En dat dit betekent dat TomTom in 2020 best naar E1 winst p/a zou kunnen gaan maar als dan de gemiddelde waardering voor bedrijven als "het nieuweTomTom zonder Consumer" van 30X WPA naar 10X wpa gaat.......sta je dan nog steeds maar E10! Daar ga jij volledig aan voorbij MartinMartin met het indelen in kampen maar is verschrikkelijk belangrijk voor ons rendement.
Kalleman
1
quote:

harrysnel schreef op 29 januari 2018 09:13:

[...]

Maar: de markt hanteert dit criterium van WPA helemaal niet. Het is nu de perfecte markt voor hoge waarderingen gebaseerd op "potentie" .

Je hebt helemaal gelijk Harry, maar als je ( en ook Goddijn cs) in kamp3 zit, dan is jouw verhaal weer geheel irrelevant.

Men houdt zich kennelijk totaal niet bezig met wat 'nu de markten doen' ....

Gr. Kalleman!
Dutchy Ron
0
Belangrijker is sluiten boven 9 en vrijdag boven 9,40.......wat speling voor m'n calls ;-)
[verwijderd]
0
Voorlopig zit ik nog in kamp 2, er is haast geboden voor TT om er nog een succes van te maken.
5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 17:35
Koers 5,545
Verschil -0,025 (-0,45%)
Hoog 5,590
Laag 5,480
Volume 302.782
Volume gemiddeld 281.378
Volume gisteren 239.559