TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 95 96 97 98 99 » | Laatste
Edhvvvvv
0
de speelbal van? Heel makkelijk om zo de short en long posities van turbo's en aanverwanten te laten klappen.
Gvv2024
0
quote:

Testcase2020 schreef op 16 augustus 2021 12:43:

[...]

nog 33 cent te gaan en daar na mag het weer up :-)
nog 29 cent te gaan en daarna mag het weer up
nog 20 ct te gaan.
tatje
2
verlies 2020 voor belasting

operating result - 287 miljoen

D en A 285 miljoen.

Na 2023 alleen nog 11 PPE en 14 Lease.

Werkzame mensen 2020
R en D 3604
Marketing 119
SGA 742
totaal.

Laat Harold nu het volgende zeggen over R en D

e. I don't think that over the short term, the expenses in R&D will go down. But on the longer and midterm, there are clear
opportunities for massive improvements in efficiency.

Op korte termijn zie ik R en D niet dalen.
Maar op langere termijn en mid term 2023 zijn er zeker dalingsmogelijkheden door geweldige verbeteringen in efficiency.

Ik heb hem wel door :-)

Zit waarschijnlijk in opdracht.

Laat je ( * JustMe * en Dutchy Ron ) niet gek maken, door alleen maar negatieve opmerkingen uit 1 1 1 1 hoek.

Dutchy Ron
0
De hoeveelheid turbo’s, opties, etc. zijn vermoedelijk niet in verhouding met de dagelijkse omzet…… wat ik al schreef….. de expiratiebelangen worden hier onderschat…. De grote jongens kunnen met omzetten van circa 300k de koers op iedere plek zetten, die zijn niet geïnteresseerd in de lange termijn en de ontwikkelingen in de sector. Die zoeken fondsen als TT om de particulieren uit te kleden, dat kan alleen bij lage omzetten zoals bij TT.

Pas als H(rook)G met positieve berichten komt wat leidt tot meer PR, nieuwe analisten en kleine/grote beleggers dan zal de koers los gaan ….. en dat kan nog wel even duren…… vanaf volgend jaar kan HG niet meer alles onder pet houden en moet er meer naar buiten komen linksom of rechtsom (via hun klanten). Dan neemt het volume dagelijks weer toe en zal de koers nog steeds sterk fluctueren vanwege het beperkt aantal uitstaande aandelen …. maar hopelijk wel tussen de 10 en 15 ipv rond de 7 zoals nu.

Kortom, de berichten uit de sector kunnen erg positief zijn……. het is bekend, ook bij jou Riet, dat dit niet direct leidt tot hogere koersen.
Dutchy Ron
1
Ik zie vaak een trend (waarvan iedereen maar moet denken wat hij wil) dat 8 beursdagen voor expiratiedatum de koersdaling wordt ingezet als de expiratiebelangen een stuk lager liggen dan de koers en net daarvoor nog even naar boven worden gedrukt. In dit geval van 7 naar 7,41 intraday om vervolgens in 1 streep naar 6,60 af te dalen…. Ik had op 6,20 honderden calls aug-21 6,60 gekocht waarvan ik de meeste boven de 7 heb verkocht met >100% rendement…. Die hoeveelheid calls is al bijna gelijk aan het aantal aandelen wat op 1 dag wordt verhandeld.
Vanaf 6,60 en aankomende maandag verwacht ik dat de koers weer richting 7,40 gaat, mede afhankelijk van deals en algehele sentiment. De kans op nieuwe deals is net zo groot als afgelopen maanden, mogelijk brengt de IAA daar nog verandering in. Verder is TT vorig jaar ook gestegen toen de indexen down gingen lange tijd…. Het blijft een black box wie aan de knoppen zit en de koers bepaald. Ik geloof niet dat HG daar zelf invloed op heeft en daar opdracht toe geeft. Hij heeft wel invloed in wat hij loslaat dus indirect heeft hij wel degelijk invloed natuurlijk. De radiostilte bij TT zie ik wel als een vooropgezet plan omdat TT nog baat had/heeft bij lage koersen.

Mijn GAK TT aandelen ligt op de huidige koers, aangezien het neerwaartse risico beperkt is, de sector booming en ik geloof in de strategie van TT zie ik geen problemen…… en daarbij komt dat de crypto’s ook lekker gaan sinds de uitbreiding een paar weken geleden.
pwijsneus
0
quote:

*JustMe* schreef op 17 augustus 2021 11:37:

[...]

Het is een bummer dat er chiptekorten zijn. TomTom heeft zich heel goed gepositioneerd.

...
TomTom is een softwarebedrijf. Dus voor automotive is het chiptekort vervelend, maar dat geld niet voor elke autobouwer. Vwb Telematics en Licenseren van de kaarten is dit geen enkel issue. Het blijft jammer dat Telematics eruit is gehaald om ff snel te cashen, en er ondertussen nog wel geinvesteerd wordt in nieuwe navigatiekastjes. Moeten ook niet verbaasd zijn dat er nog steeds partijen naar TomTom kijken als kastjesbouwer, en niet als softwarebedrijf....omdat het ook nog een kastjesbouwer is.
Dutchy Ron
0
Ik had er nog nooit van gehoord NeuSoft

Neusoft Technology Solutions: Von der Navigation zum Verkehr der Zukunft

www.presseportal.de/pm/107618/4995772
boem!
0
@pwijsneus

JIj ziet TT nog steeds als kastjesbouwer terwijl de cijfers een heel andere taal spreken.

Omzet Hardware 2017 318 mio
Omzet 1st helft 2021 37 mio
pwijsneus
0
quote:

boem! schreef op 17 augustus 2021 14:50:

@pwijsneus

JIj ziet TT nog steeds als kastjesbouwer terwijl de cijfers een heel andere taal spreken.

Omzet Hardware 2017 318 mio
Omzet 1st helft 2021 37 mio
TomTom maakt toch nog steeds kastjes?! Gaat erover dat TomTom location technoloy levert, hoofdzakelijk software. Dat doen ze niet alleen aan autobouwers. Dus justme wijst constant op zaken waar de hele markt last van heeft, namelijk corona en chiptekort alsof ze nog helemaal afhankelijk zijn van de verkoop van kastjes.
Wereldbelegger
0
Testcase2020 wil er nog 20 cent vanaf.
Maar ik wil mijn positieve inslag niet verliezen
en hou vast aan mijn uitspraak vanmorgen dat vandaag de 6,66 niet zichtbaar wordt.

((-;

quote:

Wereldbelegger schreef op 17 augustus 2021 08:24:

Euforische vergezicht koersontwikkeling

TomTom
10-aug 7,34
16-aug 6,82
verschil -0,52
in % -7,08%

AScX
10-aug 1385,29
16-aug 1379,41
verschil -5,88
in % -0,42%

Als ik zeg, dat vandaag de 6,66 niet zichtbaar wordt op de borden ben Ik toch een partij positief.
Gvv2024
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 17 augustus 2021 15:05:

Testcase2020 wil er nog 20 cent vanaf.
Maar ik wil mijn positieve inslag niet verliezen
en hou vast aan mijn uitspraak vanmorgen dat vandaag de 6,66 niet zichtbaar wordt.

((-;

[...]
yep nog 20 ct eraf daarna mag het weer naar de 7+
Wereldbelegger
0
Eigenbelang of werkt u in opdracht van?
((-;

quote:

Testcase2020 schreef op 17 augustus 2021 15:11:

[...]

yep nog 20 ct eraf daarna mag het weer naar de 7+
Optiebelegger
0
Testcase, volgens mij ligt jouw GAK nog boven de 14 euro, wat heb je dan aan 7+ ????????????????/
Gvv2024
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 17 augustus 2021 15:17:

Eigenbelang of werkt u in opdracht van?
((-;

[...]
eigenbelang
Gvv2024
0
quote:

Optiebelegger schreef op 17 augustus 2021 15:22:

Testcase, volgens mij ligt jouw GAK nog boven de 14 euro, wat heb je dan aan 7+ ????????????????/
grappig dat U inzage heeft in het het verloop van mijn GAK. Van 6,50 naar 7+ is toch winst. Ik geloof niet meer in een exit/overname waardoor we een klapper gaan maken naar 17,5 of hoger. Het is sprokkelen geblazen ! Met kleine winstjes je GAK verder verlagen.

Helaas de 6,50 zit er niet in vandaag, heb jij weer geluk LOL.
tatje
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 17 augustus 2021 14:22:

Ik zie vaak een trend (waarvan iedereen maar moet denken wat hij wil) dat 8 beursdagen voor expiratiedatum de koersdaling wordt ingezet als de expiratiebelangen een stuk lager liggen dan de koers en net daarvoor nog even naar boven worden gedrukt. In dit geval van 7 naar 7,41 intraday om vervolgens in 1 streep naar 6,60 af te dalen…. Ik had op 6,20 honderden calls aug-21 6,60 gekocht waarvan ik de meeste boven de 7 heb verkocht met >100% rendement…. Die hoeveelheid calls is al bijna gelijk aan het aantal aandelen wat op 1 dag wordt verhandeld.
Vanaf 6,60 en aankomende maandag verwacht ik dat de koers weer richting 7,40 gaat, mede afhankelijk van deals en algehele sentiment. De kans op nieuwe deals is net zo groot als afgelopen maanden, mogelijk brengt de IAA daar nog verandering in. Verder is TT vorig jaar ook gestegen toen de indexen down gingen lange tijd…. Het blijft een black box wie aan de knoppen zit en de koers bepaald. Ik geloof niet dat HG daar zelf invloed op heeft en daar opdracht toe geeft. Hij heeft wel invloed in wat hij loslaat dus indirect heeft hij wel degelijk invloed natuurlijk. De radiostilte bij TT zie ik wel als een vooropgezet plan omdat TT nog baat had/heeft bij lage koersen.

Mijn GAK TT aandelen ligt op de huidige koers, aangezien het neerwaartse risico beperkt is, de sector booming en ik geloof in de strategie van TT zie ik geen problemen…… en daarbij komt dat de crypto’s ook lekker gaan sinds de uitbreiding een paar weken geleden.
Ja onderdeel van de afspraak, ook denk ook aan indirect voor Harold.

JP Morgan short 0,70% lijkt me er wel in te passen.
12 aug 2021 0,67% en momenteel 0,70%

Alle beetjes helpen bij downplayen.

Nog een voorbeeld.

25 feb 2019 DNB bij AFM 3,01%
09 sep 2019 DNB bij AFM 2,98%
24 sep 2019 Capital Market Day
27 sep 2019 DNB bij AFM 3,05%
04 sep 2020 DNB bij AFM 5,10%
[verwijderd]
1
@pwijsneus. TomTom Telematics leverde vroeger zo’n 60 miljoen per jaar op ex afschrijvingen (ebitda) en leverde 910 miljoen op bij de verkoop. Dus een overname voor 15x ebitda. Waarna TT het aantal aandelen verlaagde van 230 mio naar 130 mio en 300 miljoen cash op de bank zette.

Die factor 15 lijkt niet zoveel en er waren naar verluidt hogere biedingen, ware het niet dat de nieuwe eigenaar Bridgestone gebruik blijft maken van tomtom maps en telematica software. Een deel van die 60 miljoen omzet blijft dus in tact.

In datzelfde jaar (2019) steeg de licensing omzet met 33 miljoen en is op dat niveau gebleven. Het is heel goed mogelijk dat dit grotendeels aan Microsoft toe te schrijven is, maar ook voor een deel aan een licentie aan Bridgestone.

En ook een grote voormalige concurrent, Verizon, doet al een en ander met tomtom (google maar op) en kan als telematica klant gewonnen worden.

Er is dus goede kans dat tomtom die ‘verloren’ 60 miljoen na de verkoop voor een groot deel via licenties kan terugverdienen. In dat geval is die factor 15 een goede deal geweest.

Zie hier ‘fleetmanagement & logistics’ als doelgroep binnen Licensing. Waar je ook leest dat Bridgestone klant is gebleven.
www.tomtom.com/industries/fleet-manag...

Dutchy Ron
0
Bosch at the IAA Mobility: Safe, emissions-free, and exciting mobility – now and in the future

www.automotiveworld.com/news-releases...

Localization technology for exact positioning: Automated vehicles need to know exactly where they are at all times. Bosch offers a comprehensive package of hardware, software, and services that allows automated vehicles to precisely determine their own location. The VMPS (vehicle motion and position sensor) uses satellite navigation signals to identify the exact position, augmented by data from a correction service and information from the steering-angle and wheel-speed sensors. The Bosch road signature cloud-based map service uses data from radar and video sensors as well as vehicle motion data to create additional layers for high-resolution maps. Volkswagen Golf 8 vehicles are currently collecting this information on Europe’s roads.

www.bosch-presse.de/pressportal/de/en...

Met of zonder TT Road DNA?
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 17 augustus 2021 15:32:

The Bosch road signature cloud-based map service

Met of zonder TT Road DNA?
TomTom and Bosch Collaborate on World First: Radar Localisation Map Layer for Autonomous Driving ~ Radar Road Signature: robust localisation layer with minimal data, compatible with TomTom HD Map ~ www.businesswire.com/news/home/201706...

Optiebelegger
0
quote:

Testcase2020 schreef op 17 augustus 2021 15:27:

[...]

grappig dat U inzage heeft in het het verloop van mijn GAK. Van 6,50 naar 7+ is toch winst. Ik geloof niet meer in een exit/overname waardoor we een klapper gaan maken naar 17,5 of hoger. Het is sprokkelen geblazen ! Met kleine winstjes je GAK verder verlagen.

Helaas de 6,50 zit er niet in vandaag, heb jij weer geluk LOL.
Dit verzin ik niet, dat heb jezelf in een eerder bericht vermeld.
Ik kan het niet zo snel terugvinden.
1.964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 95 96 97 98 99 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496