Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2022

1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
rene66
3
In maandbericht mei van het Add Value Fund wordt dieper ingegaan op Ebusco. Alhoewel ik tot heden nog geen aandelen in dit bedrijf heb, staat het wel op mijn kooplijst alhoewel ze nog een lange weg te gaan hebben volgens mij ondanks alle plannen en dingen die reeds gerealiseerd zijn. Voor de belangstellende verwijs ik naar het onderstaande. Je kan de info zien door het mei maandbericht te downloaden.

Ebusco nieuwe participatie Add Value Fund - de pionier en voorloper in elektrische bussen

In dit maandbericht zullen wij de investment case Ebusco aan u voorleggen. Na een uitgebreid en diepgaand
onderzoek, waaronder een bezoek aan de Ebusco fabriek in Deurne, meerdere gesprekken met het management
en industrie experts, hebben wij besloten om deze Nederlandse pionier in elektrische bussen toe te voegen aan
onze portefeuille.

addvaluefund.nl/nieuws/maandberichten
'belegger''
0
@rene66: bedankt dat je hierop attendeert. Ik heb zelf aandelen Ebusco, maar wist niet dat het Add Value Fund hier ook in zit. Hun maandbrieven ken ik en soms lees ik die, maar niet op regelmatige basis. Ze hebben er met Ebusco een flink verhaal van gemaakt. Ik ga het eens rustig lezen. Het feit dat zij zelf een positie hebben geeft een bias, maar dat geldt voor ons ook als we in een aandeel zitten.
'belegger''
0
Ebusco werkt met andere, minder brandgevoelige, batterijen dan de concurrentie.

Dat is één van de punten die mij opvielen in het artikel. Nogmaals bedankt @rene66.
Huppelkatje
0
De terughoudendheid bij beleggers zit hem in het feit dat ze bang zijn voor een emissie,denk ik. Wie denkt daar anders of net zo over?
'belegger''
2
Het idee van een emissie en dus verwatering (als men tenminste schuldenvrij wil blijven) speelt bij mij ook. Dat beschouw ik als inherent aan een groeibedrijf, net als bijvoorbeeld de risico's rondom opschaling. Voor mij was één van de redenen om in te stappen, het feit dat men heeft aangetoond winst te kunnen maken. Ik zit er met een bescheiden positie in (2%). Een keertje bijkopen is een optie, maar ik probeer ook de nodige spreiding aan te brengen en dergelijke groeiposities enigszins beperkt te houden. Dat maakt dat ik wat meer relaxed naar de koers kan kijken.
woutjuhh
1
quote:

rene66 schreef op 2 juni 2022 16:28:

In maandbericht mei van het Add Value Fund wordt dieper ingegaan op Ebusco. Alhoewel ik tot heden nog geen aandelen in dit bedrijf heb, staat het wel op mijn kooplijst alhoewel ze nog een lange weg te gaan hebben volgens mij ondanks alle plannen en dingen die reeds gerealiseerd zijn. Voor de belangstellende verwijs ik naar het onderstaande. Je kan de info zien door het mei maandbericht te downloaden.

Ebusco nieuwe participatie Add Value Fund - de pionier en voorloper in elektrische bussen

In dit maandbericht zullen wij de investment case Ebusco aan u voorleggen. Na een uitgebreid en diepgaand
onderzoek, waaronder een bezoek aan de Ebusco fabriek in Deurne, meerdere gesprekken met het management
en industrie experts, hebben wij besloten om deze Nederlandse pionier in elektrische bussen toe te voegen aan
onze portefeuille.

addvaluefund.nl/nieuws/maandberichten
mooi stuk over ebusco met uitgelicht de feiten.

Gaasp
0
Ronkend verhaal van AddValueFund.
Ebusco lijkt jaren voorop te lopen met zaken zoals het chassis, gewicht, batterijmanagement en zo. Moet alleen de productiecapaciteit flink opschalen, en dat brengt nogal wat risico's mee.
Als het allemaal zo geweldig is bij Ebusco, waarom neemt VDL of een van de andere busfabrikanten de zaak dan niet over, die kunnen de grotere productie met gemak managen.
ASteH
0
Veel aandelen in vaste handen, dus laat het dan een vorstelijk bod zijn.
Overigens kan de productie tegen relatief beperkte kosten opgeschaald worden en is een emissie geen directe logica.
HaBe
0
quote:

Gaasp schreef op 5 juni 2022 12:34:

Ronkend verhaal van AddValueFund.
Ebusco lijkt jaren voorop te lopen met zaken zoals het chassis, gewicht, batterijmanagement en zo. Moet alleen de productiecapaciteit flink opschalen, en dat brengt nogal wat risico's mee.
Als het allemaal zo geweldig is bij Ebusco, waarom neemt VDL of een van de andere busfabrikanten de zaak dan niet over, die kunnen de grotere productie met gemak managen.
VDL is een trots bedrijf.
vobo
0
Bijna door de 25,- heeft niet meer zo hoog gestaan sinds januari. Sterk vermoede dat er nieuws aan gaat komen, zoals de koers vandaag ging.
StoplossBurner
0
quote:

Huppelkatje schreef op 2 juni 2022 19:41:

De terughoudendheid bij beleggers zit hem in het feit dat ze bang zijn voor een emissie,denk ik. Wie denkt daar anders of net zo over?
Er komt toch sowieso een emissie in 2023? Die is bij mijn weten toch al gecommuniceerd bij de beursgang zelfs dus waarom zou men daar dan toch bang voor zijn?
HenkdeV
0
quote:

Gaasp schreef op 5 juni 2022 12:34:

Ronkend verhaal van AddValueFund.
Ebusco lijkt jaren voorop te lopen met zaken zoals het chassis, gewicht, batterijmanagement en zo. Moet alleen de productiecapaciteit flink opschalen, en dat brengt nogal wat risico's mee.
Als het allemaal zo geweldig is bij Ebusco, waarom neemt VDL of een van de andere busfabrikanten de zaak dan niet over, die kunnen de grotere productie met gemak managen.
Het Fund dat al jaren prachtige resultaten behaalt.
Beleggen veel in wat kleinere Nederlandse aandelen.
amice
0
quote:

HenkdeV schreef op 8 juni 2022 07:25:

[...]

Het Fund dat al jaren prachtige resultaten behaalt.
Beleggen veel in wat kleinere Nederlandse aandelen.

Alleen dit jaar wil het nog niet lukken
Windmee
0
Ik wil graag wat bij kopen, het wil maar niet zakken, ik heb beetje het idee dat het niet meer komt.
Huppelkatje
0
[quote alias=StoplossBurner id=14235841 date=202206072201]
[...]

Er komt toch sowieso een emissie in 2023? Die is bij mijn weten toch al gecommuniceerd bij de beursgang zelfs dus waarom zou men daar dan toch bang voor zijn?

Je hebt gelijk, ik schreef éen' emissie en bedoelde dus 'de'emissie. Ik kan niet vinden hoe groot deze zal zijn en of deze een claimemissie zal worden of anderszins in een besloten kring zal plaatsvinden. Daarnaast speelt dit in 2023 en kunnen de omstandigheden heel anders zijn dan vandaag. Zoals het er nu naar uit ziet zijn er weinig vuiltjes aan de lucht. Ik blijf positie houden en uitbouwen bij een gunstige gelegenheid.
peebee
0
quote:

StoplossBurner schreef op 7 juni 2022 22:01:

[...]

Er komt toch sowieso een emissie in 2023? Die is bij mijn weten toch al gecommuniceerd bij de beursgang zelfs dus waarom zou men daar dan toch bang voor zijn?
sowieso???

Nou dat staat mij niet bij.
Als je hier iets van hebt, hou ik me aanbevolen.

er is gerept over capaciteit die niet genoeg is om uit te breiden, vandaar de zoektocht naar ruimte.
Ruimte is gevonden in Frankrijk, dat is gecommuniceerd. Nu in de flow met contracten etc...
Huppelkatje
0
StoplossBurner heeft gelijk, er komt, zoals nu gepland, een emissie in 2023. Ik heb het even gegoogled, maar hoe of wat is nog niet bekend.
StoplossBurner
1
quote:

peebee schreef op 10 juni 2022 10:56:

ik kan niets vinden van emissie in 2023...
graag info..
Een van de eerste hits op google geeft:
www.dividendinfo.nl/ebusco

"Aandeelhouders Ebusco krijgen voorlopig geen dividend uitgekeerd. Het bedrijf verwacht in de nabije toekomst alle winst te gebruiken voor de ontwikkeling van haar internationale expansie- en groeistrategie en algemene bedrijfsdoeleinden. Daarnaast is er sprake van een aandelen-emissie in 2023. In Nederland is al één op de vijf bussen elektrisch maar in het buitenland nog niet. De opbrengsten van deze emissie wil de e-busfabrikant eveneens gebruiken voor het streven om bussen wereldwijd elektrisch te maken (oktober 2021)."

en

www.beursgorilla.nl/Column/731965/IEX...
1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:16
Koers 2,782
Verschil +0,230 (+9,01%)
Hoog 2,798
Laag 2,560
Volume 307.549
Volume gemiddeld 333.617
Volume gisteren 158.955