Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Ruval
2
Stoplossburner noemt de jaarcijfers een ‘marketing plaatje’. Dat verwacht ik zeker niet. Waar een klein bedrijf op kwartaalbasis nog mag volstaan met een kwalitatieve / high over update, is dat bij de halfjaar-, en jaarcijfers zeker niet het geval. Die moeten een volledig gedetailleerde weergave geven inclusief alle cijfers.

Als het goed is krijgen we dus ook inzicht in afgeleverde 3.0 bussen en concrete update / outlook. Als de positieve lijn hierdoor bevestigd wordt, dan staat niets een structureel hogere koers in de weg, zie analyse van AddValue.
Wervel Wind
1
quote:

Goed bezig schreef op 28 februari 2023 16:34:

Ebusco, is gewoon onnodig hard afgekomen met name veroorzaakt door de afbouw van een grootaandeelhouder. Puur kijkend naar waar Ebusco nu staat ten opzichte van vorig jaar, zie je echt wel groei en ja zoals met alle snel groeiende bedrijven, gaat dit met ups and downs.

Wellicht is het voor sommige nog eens interessant om de onderstaande analyse te lezen.

addvaluefund.nl/uploads/media/maandbe...
Bedankt en AB voor de presentatie, dat geeft me wat me meer inzicht. Top!
domin8tor
2
Qua koers zitten we eigenlijk al in de bear-case van add value fund.
Bull case is wel heel erg optimistisch. Maar de base case van 50-60 euro maakt toch een x4/x5 upside mogelijk. Genoeg om te compenseren voor het risico op faillissement x0. Ook al hang je een 50% probability aan de base case, dan kom je op 25 euro uit.

Ik blijf Ebusco kopen d.m.v. aandelen en schrijf puts. De 13 euro put geschreven 17 maart afloop, maar ben er van overtuigd dat ebusco het wel gaat maken dus ook alvast 0,5% weer bijgekocht qua portefeuille weging. Als de geschreven puts worden uitgevoerd dan ga ik naar 2,5% portefeuille waarde.
StoplossBurner
0
quote:

Ruval schreef op 28 februari 2023 21:00:

Stoplossburner noemt de jaarcijfers een ‘marketing plaatje’. Dat verwacht ik zeker niet. Waar een klein bedrijf op kwartaalbasis nog mag volstaan met een kwalitatieve / high over update, is dat bij de halfjaar-, en jaarcijfers zeker niet het geval. Die moeten een volledig gedetailleerde weergave geven inclusief alle cijfers.

Als het goed is krijgen we dus ook inzicht in afgeleverde 3.0 bussen en concrete update / outlook. Als de positieve lijn hierdoor bevestigd wordt, dan staat niets een structureel hogere koers in de weg, zie analyse van AddValue.
De jaarcijfers niet, maar de outlook. Bij de outlook kun je makkelijk het zonnetje wat helderder door de wolken laten schijnen. Maar goed, blijkbaar mag hier alles alleen met de mantel der liefde bedekken, ook de mogelijk negatievere zaken.
kurdistan
3
quote:

Goed bezig schreef op 28 februari 2023 16:34:

Ebusco, is gewoon onnodig hard afgekomen met name veroorzaakt door de afbouw van een grootaandeelhouder. Puur kijkend naar waar Ebusco nu staat ten opzichte van vorig jaar, zie je echt wel groei en ja zoals met alle snel groeiende bedrijven, gaat dit met ups and downs.

Wellicht is het voor sommige nog eens interessant om de onderstaande analyse te lezen.

addvaluefund.nl/uploads/media/maandbe...
Dank voor het delen van dit rapport met ons. Ik vond het heel erg waardevol.
Ruval
0
quote:

StoplossBurner schreef op 1 maart 2023 20:28:

[...]

De jaarcijfers niet, maar de outlook. Bij de outlook kun je makkelijk het zonnetje wat helderder door de wolken laten schijnen. Maar goed, blijkbaar mag hier alles alleen met de mantel der liefde bedekken, ook de mogelijk negatievere zaken.
Nee hoor, absoluut niet. Die outlook is veelal zeer positief die zegt idd weinig. Maar de jaarcijfers geven ons hopelijk een goed inzicht in ‘waar we staan’ en de feitelijke stand van zaken….
Ruval
5
Eindelijk weer een nieuwe order! 23 nieuwe 3.0 bussen naar Zweden met optie voor nog eens 41. Krijg zojuist persbericht van Ebusco binnen.

www.ebusco.com/nl/ebusco-versterkt-ma...
voda
6
Ebusco ontvangt Zweedse order

Voor 23 bussen.

(ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft in Zweden een opdracht voor 23 3.0 bussen ontvangen. Dit maakte de fabrikant uit Deurne donderdagochtend bekend.

Het gaat in eerste instantie om 23 bussen met een lengte van 13,5 meter, type Class II, die in de tweede helft van volgend jaar moeten worden afgeleverd. Daarna komt de optie voor nog een 41 bussen in beeld.

De opdrachtgever is het Zweedse Svealandstrafiken, die daarmee de eerste klant is die dit type bus, de Class II variant, uit de portfoliomap van Ebusco kiest.

Ebusco meldde donderdag geen financiële details.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Blik dekkende afbijt
0
Weer verlies, leuke order moet allemaal uit China komen met het vliegtuig, kost nog meer dan die busjes zelf.
Jan Louis
3
maarten030
4
quote:

Tube lazervet schreef op 2 maart 2023 08:01:

Weer verlies, leuke order moet allemaal uit China komen met het vliegtuig, kost nog meer dan die busjes zelf.

Ja echt hoor. Orders zijn echt klote gewoon. Daar gaat Ebusco helemaal kapot aan dat volle orderboek!!
peebee
4
quote:

Tube lazervet schreef op 2 maart 2023 08:01:

Weer verlies, leuke order moet allemaal uit China komen met het vliegtuig, kost nog meer dan die busjes zelf.

Stop aub met beleggen!

Of lees je eerst in mbt Ebusco.
Jan Willem
0
quote:

Jan Louis schreef op 2 maart 2023 08:21:

Mooi bericht, hopelijk lopen de komende maand de orders uit Frankrijk binnen.
Ook in Australie rijd er een bus met als doel de markt te peilen en tot verkoop cijfers te komen, mocht dat zo zijn dan kan het met de partner ( in Australie aanwezig ) tot een soortgelijke opstelling als in Frankrijk komen.
beterwisdanonwis
1
Verkoop is niet de uitdaging op dit moment; gaat er om dat de productiecapaciteit en kosten goed zijn te managen, hier zit de crux voor het succes. Als ze dit op orde hebben, snel verkopen aan een echt grote speler. Dan hebben we als aandeelhouder er ook iets aan. Koers staat op 50% tov de top terwijl het orderboek nog nooit zo goed gevuld is geweest, da's toch wel jammerlijk.
maarten030
0
quote:

beterwisdanonwis schreef op 2 maart 2023 09:29:

Verkoop is niet de uitdaging op dit moment; gaat er om dat de productiecapaciteit en kosten goed zijn te managen, hier zit de crux voor het succes. Als ze dit op orde hebben, snel verkopen aan een echt grote speler. Dan hebben we als aandeelhouder er ook iets aan. Koers staat op 50% tov de top terwijl het orderboek nog nooit zo goed gevuld is geweest, da's toch wel jammerlijk.
25 was ook gewoon veel en veel te hoog gewaardeerd voor het aandeel. Dat had ik persoonlijk nooit betaald.
Anoniempje
7
quote:

Tube lazervet schreef op 2 maart 2023 08:01:

Weer verlies, leuke order moet allemaal uit China komen met het vliegtuig, kost nog meer dan die busjes zelf.

Gast hou nou eens op met dat paniekvoetbal. Dat er onderdelen uit China moeten komen is al maanden bekend en heeft nu echt geen invloed meer op de koers.

Jij bent alleen uit om heel snel rijk te worden van deze aandelen. Dat gaat niet gebeuren en dat is je al 10x duidelijk gemaakt. Verkoop ze alsjeblieft en ga naar een ander forum.
Drs P.
1
quote:

maarten030 schreef op 2 maart 2023 09:47:

[...]

25 was ook gewoon veel en veel te hoog gewaardeerd voor het aandeel. Dat had ik persoonlijk nooit betaald.
dat dachten sommigen ook bij Alfen dat het aandeel te duur was rond 20-30€, en niet veel later noteerde het 90+. Mensen, dit aandeel moet je aanhouden voor de LT, ING die zelfs heeft bijgekocht tijdens de beursgang op 23€ niveaus en zijn een vd investeerders van het eerste uur, dus hebben een beter inzicht tav. Ebusco's potentieel dan .... (vul zelf maar in)
Picton
0
Toch knap dat er kennelijk een partij is die elke koersstijging bij elke nieuwe order weer naar beneden weet te drukken.
Sir Cryptalot
0
Een partij? Gewoon verkopers, geen idee wat u doet op de beurs als u denkt dat 'een partij' de koers bepaalt, en anders zou ik deze kennis gebruiken in uw voordeel en binnen lopen.
De dagkoers
0
quote:

Sir Cryptalot schreef op 2 maart 2023 11:27:

Een partij? Gewoon verkopers, geen idee wat u doet op de beurs als u denkt dat 'een partij' de koers bepaalt, en anders zou ik deze kennis gebruiken in uw voordeel en binnen lopen.
Je hebt natuurlijk gelijk maar weet iemand hoever Van der Valk is met verkopen? Want een grotere partij die steeds verkoopt heeft mi wel invloed.
Waar kun je dit eventueel zien?
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955