Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Pette
2
De periode van Chinese rotzooi is al heel lang achter ons. Chinezen bouwen kwaliteit, houden zich aan gemaakte afspraken en zijn goedkoop. Daar kan EBUSCO nooit aan tippen. BYD levert hoede bussen. Het marktaandeel van EBUSCO is marginaal, zeker nu concurrenten electrische bussen opschalen. Heel veel hoogheidswaanzin net zoals de vorige CEO van Galapagos. EBUSCO zal de harde concurrentie niet overleven.
Ruval
0
quote:

MOEdig Voorwaarts schreef op 4 april 2023 18:07:

[...]

Oké, bedankt voor de feedback!

Wat er precies geprecies gepatenteerd is staat er dan weer helaas niet bij, maar goed uiteindelijk moet dat, als ik het goed heb begrepen, te maken hebben met de manier waarop ze bodem en zijkant met elkaar hebben verbonden. Ik ging trouwens af op gegevens uit de prospectus (patent(s) pending, met vermoedelijk uitsluitsel voor eind 2021 -als ik het me goed herinner-) en heb daarna geen bevestiging voorbij zien komen. De laatste dagen heb ik daar overigens zelfs nog op gezocht, maar ik kwam niet verder dan meldingen over "pending", dus vandaar mijn vermoeden.

@Ruval

Gedurende een korte periode af en toe leuke winsten maken op wat ik dan een beetje zie als "goedkope Chinese import" (remember Landwind ;-)) ben ik niet zo van onder indruk, althans niet in de zin van dat ik daar "de hoofdprijs" voor zou willen betalen.

www.quotenet.nl/quote-500/a27073/scho...
Dank!

Ik realiseer me goed dat ik met 36.000 aandelen GAK 12,84 momenteel de loser ben van dit forum, maar we gaan het zien….
Beek
2
Snap niet dat enkele hier fors blijven bijkopen. Ik zit er ook in met verlies, maar laat het lekker staan. Nog steeds vertrouwen in een goede afloop over een paar jaar, maar heb er geen zin in om nog meer geld voor lange tijd vast te hebben staan in zo'n klein aandeel. Bovendien meestal ook niet goed voor je rendement op de lange termijn. Er zijn zoveel meer mogelijkheden dat ik niet blijf blindstaren op een aandeel met verlies.
Drs P.
6
quote:

Ruval schreef op 4 april 2023 18:22:

[...]
Dank!

Ik realiseer me goed dat ik met 36.000 aandelen GAK 12,84 momenteel de loser ben van dit forum, maar we gaan het zien….
6/12 maanden verder en ik ben ervan overtuigd dat je dan 1 vd winnaars zult zijn samen met de anderen LT beleggers die zich nu niet gek laten maken.
Goed bezig
3
quote:

Pette schreef op 4 april 2023 18:19:

De periode van Chinese rotzooi is al heel lang achter ons. Chinezen bouwen kwaliteit, houden zich aan gemaakte afspraken en zijn goedkoop. Daar kan EBUSCO nooit aan tippen. BYD levert hoede bussen. Het marktaandeel van EBUSCO is marginaal, zeker nu concurrenten electrische bussen opschalen. Heel veel hoogheidswaanzin net zoals de vorige CEO van Galapagos. EBUSCO zal de harde concurrentie niet overleven.
Ik ben bang dat je verkeerd zit. Europa wil veel minder afhankelijk zijn van China en kwalitatief is de bus van Ebusco het beste qua prestaties en costs of ownership. Waar Ebusco nu mee moet dealen is het zo snel mogelijk op kunnen schalen van de productie en daar zijn ze mee bezig. Door o.a. nu ook ploegendienst te gaan draaien kunnen ze o.a. de productie verhogen. Later dit jaar Rouen open, kortom het komt wel goed!
€URO-Trader
0
quote:

Beek schreef op 4 april 2023 18:44:

Snap niet dat enkele hier fors blijven bijkopen. Ik zit er ook in met verlies, maar laat het lekker staan. Nog steeds vertrouwen in een goede afloop over een paar jaar, maar heb er geen zin in om nog meer geld voor lange tijd vast te hebben staan in zo'n klein aandeel. Bovendien meestal ook niet goed voor je rendement op de lange termijn. Er zijn zoveel meer mogelijkheden dat ik niet blijf blindstaren op een aandeel met verlies.
op zich door te middelen en af en toe verlies te accepteren, kum je het verlies redelijk beperken, zeker halveren.
€URO-Trader
0
EVEN VOOR DE LOL, ADVIES UIT ENGELAND! ;) ;) 8 maanden geleden

Jefferies verlaagde dinsdag het koersdoel voor Ebusco van 32,00 euro naar 26,00 euro bij handhaving van het koopadvies.

Het marktaandeel en orderboek van Ebusco zijn momenteel stabiel, hetgeen wijst op een geleidelijke opbouw richting de doelstelling om in 2026 meer dan 3.000 bussen te produceren, aldus analist David Kerstens naar aanleiding van de halfjaarcijfers van de fabrikant van elektrische bussen vorige week.

Kersten merkte echter ook op dat een sterke groei van de omzet momenteel hand in hand gaat met oplopende verliezen, vanwege onder meer oplopende kosten en valutaire tegenwind.

Dit is aanleiding voor een neerwaartse bijstelling van de winst per aandeel verwachting, met 78 procent en aflopend tot 12 procent, voor de periode 2023 tot en met 2026.

Ebusco sloot maandag in Amsterdam krap drie procent lager op 21,16 euro.

Gerelateerde aandelen:
Ruval
0
quote:

€URO-Trader schreef op 4 april 2023 19:45:

EVEN VOOR DE LOL, ADVIES UIT ENGELAND! ;) ;) 8 maanden geleden

Jefferies verlaagde dinsdag het koersdoel voor Ebusco van 32,00 euro naar 26,00 euro bij handhaving van het koopadvies.

Het marktaandeel en orderboek van Ebusco zijn momenteel stabiel, hetgeen wijst op een geleidelijke opbouw richting de doelstelling om in 2026 meer dan 3.000 bussen te produceren, aldus analist David Kerstens naar aanleiding van de halfjaarcijfers van de fabrikant van elektrische bussen vorige week.

Kersten merkte echter ook op dat een sterke groei van de omzet momenteel hand in hand gaat met oplopende verliezen, vanwege onder meer oplopende kosten en valutaire tegenwind.

Dit is aanleiding voor een neerwaartse bijstelling van de winst per aandeel verwachting, met 78 procent en aflopend tot 12 procent, voor de periode 2023 tot en met 2026.

Ebusco sloot maandag in Amsterdam krap drie procent lager op 21,16 euro.

Gerelateerde aandelen:
Relevantie?
[verwijderd]
5
quote:

Pette schreef op 4 april 2023 18:19:

De periode van Chinese rotzooi is al heel lang achter ons. Chinezen bouwen kwaliteit, houden zich aan gemaakte afspraken en zijn goedkoop. Daar kan EBUSCO nooit aan tippen. BYD levert hoede bussen. Het marktaandeel van EBUSCO is marginaal, zeker nu concurrenten electrische bussen opschalen. Heel veel hoogheidswaanzin net zoals de vorige CEO van Galapagos. EBUSCO zal de harde concurrentie niet overleven.
Ebusco heeft 1 groot voordeel. Het zijn geen Chinezen. Geen bus vol spionage elektronica.

Gaat relevant worden.
florida_tower
4
quote:

Pette schreef op 4 april 2023 18:19:

De periode van Chinese rotzooi is al heel lang achter ons. Chinezen bouwen kwaliteit, houden zich aan gemaakte afspraken en zijn goedkoop. Daar kan EBUSCO nooit aan tippen. BYD levert hoede bussen. Het marktaandeel van EBUSCO is marginaal, zeker nu concurrenten electrische bussen opschalen. Heel veel hoogheidswaanzin net zoals de vorige CEO van Galapagos. EBUSCO zal de harde concurrentie niet overleven.
We zitten midden in een geopolitieke aardverschuiving. De VS bouwt de handelsrelaties met China af. De EU probeert de contacten nog warm te houden, maar is ondertusen ook bezig met zoeken naar grondstoffen as lithium (erg relevant voor ebusco) op eigen continent omdat de import niet meer zeker is. En de EC is bezig met CO2-vrije productie op eigen continenen en wil een grensbelasting voor CO2-uitstoot invoeren om een gelijk speelveld te creeren.
Chinese import heeft zijn piek m.i. gehad.
Dividendontvanger
1
Interessant aandeel.. wilde het een paar maanden terug kopen als het onder de € 10 zou komen. Ik wacht nu af tot onder de € 5
maarten030
2
Een tijdje niks gepost en er is een hoop gebeurd. Allereerst vind ik dat we misleid zijn door het management. Naar de beurs gaan met margebeloftes van 35% is een mooi sprookje, maar gewoon vanaf dag 1 al onhaalbaar. Om daar volledig de supplychain en corona de schuld van te geven is wat mij betreft te makkelijk. Het management wist echt dat dit onhaalbaar was.

Ook de belofte om 550-600 bussen af te leveren in 2023 lijkt me lastig haalbaar. In de webcast werd hier ook naar gevraagd, omdat er dan nog tenders gewonnen moeten worden. Management geeft daarbij aan de ze een bepaald % tenders winnen en daarmee berekenen dat ze dit jaar 550 bussen kunnen afleveren. Dit moet ik echt nog zien. Het orderboek is leuk, maar vooral opties en 2024 en later.

Als ik reken over 5 jaar met 2000 bussen en 15% marge kom ik uit op een winst van 150 miljoen. Plak daar 13-15x de winst op en je komt op een marketcap van boven de 2 miljard en een koers van ongeveer 30 euro. In deze aantallen geloof ik wel.

Blijft voor mij de vraag of ik eigenaar wil zijn in een bedrijf waar het management onbetrouwbaar lijkt. We zullen dit jaar zien of ze meer betrouwbaar zijn. Mocht dit niet zo zijn dan neem ik mijn verlies. Uiteindelijk komt de waarheid boven tafel.
€URO-Trader
1
China is gebaat bij handel, geen handel, geen inkomsten, honger. En een ontevreden Chinese bevolking is niet te temmen. Kortom, China verkiest groei boven alles en men is niet zo dom als Rusland om alles teniet te doen. Minder handel, lagere prijzen, goed voor Ebusco, de klantenkring iss voornamelijk overheid, en die drukken weer bij en betalen.
Jokeltje
0
Feiten en cijfers, daar gaat het uiteindelijk om. We zullen zien wat Ebusco dit jaar nog te melden heeft aan feiten en cijfers. Al de rest zijn verwachtingen, veronderstellingen enz.... bla bla bla. Zolang het bedrijf zelf niet met fundamenteel positief nieuws naar buiten komt, zie ik geen enkele reden waarom de neerwaartse trend plots zou omkeren. Helaas, maar zo is het.
Drs P.
1
De doom & gloom profeten zijn neergestreken op het forum, ja 2022 was een slecht jaar, maar opeens is de enorme groeimarkt, de 3.0 innovatie, de productie uitbreidingen en een zeer bevlogen management niks meer waard? Het Alfen forum van in het begin al over, maar de belegger met een LT visie weet beter, vasthouden (we gaan de shorters niet helpen met coveren) en bijkopen als je kunt, 6/12 maanden verder een heel ander verhaal.
Riding the Tiger
0
Grondstoffen zitten in handen van kartels. En die beginnen meer en meer te beseffen dat het Westen nog meer gepluimd kan worden. Inflatie wordt een trend en tech aandelen zullen het lastig krijgen. De schaarste aan grondstoffen is kunstmatig. We zijn met te veel en consumeren te veel.
innicksname
0
quote:

florida_tower schreef op 4 april 2023 21:08:

[...]

We zitten midden in een geopolitieke aardverschuiving. De VS bouwt de handelsrelaties met China af. De EU probeert de contacten nog warm te houden, maar is ondertusen ook bezig met zoeken naar grondstoffen as lithium (erg relevant voor ebusco) op eigen continent omdat de import niet meer zeker is. En de EC is bezig met CO2-vrije productie op eigen continenen en wil een grensbelasting voor CO2-uitstoot invoeren om een gelijk speelveld te creeren.
Chinese import heeft zijn piek m.i. gehad.
Dat laatste wordt ondersteund met data uit allerlei onderzoeken. Hoog op het prioriteitenlijstje van menig bestuurder is de vraag hoe een Nederlandse onderneming (en ik vermoed ook uit andere Europese landen) de productie of een deel ervan kan terughalen naar Nederland dan wel oostelijk Europa. Dat is overigens niet eenvoudig en niet alleen vanwege het lithium. Maar een deel terughalen betekent enerzijds dat producten vermoedelijk iets duurder worden, tegelijkertijd doe je aan risicospreiding (bij de productie en levering).
Jokeltje
0
quote:

Drs P. schreef op 5 april 2023 09:17:

De doom & gloom profeten zijn neergestreken op het forum, ja 2022 was een slecht jaar, maar opeens is de enorme groeimarkt, de 3.0 innovatie, de productie uitbreidingen en een zeer bevlogen management niks meer waard? Het Alfen forum van in het begin al over, maar de belegger met een LT visie weet beter, vasthouden (we gaan de shorters niet helpen met coveren) en bijkopen als je kunt, 6/12 maanden verder een heel ander verhaal.
Profeten zijn mensen die de toekomst voorspellen ; hetzij in goede zin hetzij in slechte zin.
Realisten zijn mensen die kijken naar feiten en cijfers. Ik reken mezelf tot de realisten, wat niet wegneemt dat ik geloof in de toekomst van deze sector. Of Ebusco het zal maken, valt nog af te wachten. Voorlopig zijn de feiten en de cijfers dusdanig dat Ebusco verlies maakt. Ik wacht op de bekendmaking van positieve feiten en betere cijfers alvorens nieuwe posities in te nemen.
We hebben gezien wat de profetieën, de voorspellingen en de verwachting bij de IPO teweeggebracht hebben.
maarten030
3
quote:

Drs P. schreef op 5 april 2023 09:17:

De doom & gloom profeten zijn neergestreken op het forum, ja 2022 was een slecht jaar, maar opeens is de enorme groeimarkt, de 3.0 innovatie, de productie uitbreidingen en een zeer bevlogen management niks meer waard? Het Alfen forum van in het begin al over, maar de belegger met een LT visie weet beter, vasthouden (we gaan de shorters niet helpen met coveren) en bijkopen als je kunt, 6/12 maanden verder een heel ander verhaal.
Zeker zijn de potentiële vooruitzichten wat waard. Mocht dit niet het geval zijn dan was het aandeel al onder de 5 euro. Met Alfen heb ik ook de rit van 28.60 naar 81.90 mogen meemaken. Dan is het vertrouwen er opeens en dan gaat zo'n aandeel veel te ver omhoog. Dit kan ook zeker bij Ebusco gebeuren.

Ebusco is mijn enige "mooie verhaal" aandeel en sta nog steeds achter het % van mijn portfolio om in een innovatief Nederlands bedrijf te beleggen. Maar blijf erbij dat het management eerlijk moet zijn en het vertrouwen moet winnen, want zonder vertrouwen gaat het aandeel nog veel lager.
Drs P.
1
quote:

maarten030 schreef op 5 april 2023 09:32:

[...]

Zeker zijn de potentiële vooruitzichten wat waard. Mocht dit niet het geval zijn dan was het aandeel al onder de 5 euro. Met Alfen heb ik ook de rit van 28.60 naar 81.90 mogen meemaken. Dan is het vertrouwen er opeens en dan gaat zo'n aandeel veel te ver omhoog. Dit kan ook zeker bij Ebusco gebeuren.

Ebusco is mijn enige "mooie verhaal" aandeel en sta nog steeds achter het % van mijn portfolio om in een innovatief Nederlands bedrijf te beleggen. Maar blijf erbij dat het management eerlijk moet zijn en het vertrouwen moet winnen, want zonder vertrouwen gaat het aandeel nog veel lager.
ja eens, zij zullen meer moeten investeren in investor relations, ik ben daarom ook blij met de CFO wisseling, Bjorn Krook, als voormalig investment banker (ING) weet hij hoe Ebusco de relatie met analisten en (institutionele) investeerders moet versterken. En uiteraard nu de guidance waarmaken, daar heb ik vertrouwen in, met de supply chain welke normaliseert, lithium enorm in prijs gedaald, uitbreiding productie incl. extra externe assemblage en Rouen opbouw, Deurne in juni naar 2 3.0 bussen per dag (de 3.0 is echt een troef in handen) wordt 2023 een goed jaar voor Ebusco!
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955