Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Ruval
6
quote:

Anoniempje schreef op 18 mei 2023 15:49:

Beste Drs. P,

Mag ik je vragen om niet op ieder bericht te reageren wat hier geplaatst wordt?
Je antwoorden zijn in 95% van de gevallen repetitief. Ik krijg onderhand een muisarm van het scrollen door jouw antwoorden om daar een keer wat nieuws van anderen tussen te vinden.

Als jij iets nieuws hebt dan ben je uiteraard van harte welkom om dit te posten, maar niet antwoorden om maar te antwoorden.

Bij voorbaat dank
Dan verlaat je toch lekker dit forum? We leven in een democratisch land…. Ik lees zijn berichten met veel plezier. Beetje inhoudelijk tegenwicht tegen de vele inhoudsloze bearish bijdragen
Drs P.
2
had dit artikel nog niet eerder gezien, de energie storage containers van (oa.) Ebusco hebben een veel grotere "addressable market" dan ik dacht:

solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie...
Drs P.
5
quote:

Ruval schreef op 18 mei 2023 15:52:

[...]
Dan verlaat je toch lekker dit forum? We leven in een democratisch land…. Ik lees zijn berichten met veel plezier. Beetje inhoudelijk tegenwicht tegen de vele inhoudsloze bearish bijdragen
Bedankt Ruval, ik lees jouw bijdrage ook graag; laten we idd. proberen het forum met feiten te vullen ipv. teksten als "het wordt niks, het is niks" of te wel negatieve BS gebaseerd op niks :).
Waardezoeker 1<>3 jaar
3
quote:

Drs P. schreef op 18 mei 2023 18:33:

[...]
Bedankt Ruval, ik lees jouw bijdrage ook graag; laten we idd. proberen het forum met feiten te vullen ipv. teksten als "het wordt niks, het is niks" of te wel negatieve BS gebaseerd op niks :).
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Jan Willem
0
quote:

Ruval schreef op 18 mei 2023 15:52:

[...]
Dan verlaat je toch lekker dit forum? We leven in een democratisch land…. Ik lees zijn berichten met veel plezier. Beetje inhoudelijk tegenwicht tegen de vele inhoudsloze bearish bijdragen
Ik voel mij bij deze vele berichten net een Greyhound die als een gek achter een bontje aan loopt. Het is heel normaal dat grootaandeelhouders in rustige perioden de rust bewaren en de share prijzen eigenlijk bepalen door er wel dan niet mee te handelen, en dat ze deze ook best wel eens laten vallen om pas later hun positie weer uit te breiden voor meer als ooit daarvoor, daar zie ik ze ook echt wel voor aan. Voor ons is dit een rottijd maar het heeft geen zin om maar te blijven piepen en anderen iets voor te houden, want de lezer kan er ook van begrijpen dat het share al veel te veel omhoog gepraat word door dit forum.
Jokeltje
0
quote:

Drs P. schreef op 18 mei 2023 18:28:

had dit artikel nog niet eerder gezien, de energie storage containers van (oa.) Ebusco hebben een veel grotere "addressable market" dan ik dacht:

solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie...
Wie zijn hier de Europese concurrenten van Ebusco ?
Sir Cryptalot
1
quote:

Jokeltje schreef op 19 mei 2023 09:47:

[...]

Wie zijn hier de Europese concurrenten van Ebusco ?
Lokaal begint het al bij Alfen. Vele anderen kunt u hier vinden: ease-storage.eu/about-ease/members/.
Ruval
2
Ok Guys, ik realiseer me dat dit een opportunistische opmerking is, maar het zou me niet verbazen als we het dieptepunt qua koers hebben bereikt. Voorafgaand aan de AVA veel terechte onzekerheid en verkoopdruk in afwachting van eventueel meer slecht nieuws.

Tijdens de AVA is tussen de regels door best wat positief bevestigend nieuws gekomen die hogere koersen rechtvaardigen:

- logistiek gezien duidelijk vooruitgang
- concrete samenwerking 3rd party rond de zomer met 1 casco bus per dag
- verkoop 3.0 extreem goed
- productie 2 casco 3.0 bussen eind Q2

Uiteraard moeten deze uitspraken bevestigd worden door concrete resultaten maar ik zie verbetering conform eerder gedane Outlook.

Mijn zorg is hiermee ietwat weggenomen. Hoe kijken jullie hiernaar?
Spoorman
0
quote:

Ruval schreef op 19 mei 2023 10:31:

Ok Guys, ik realiseer me dat dit een opportunistische opmerking is, maar het zou me niet verbazen als we het dieptepunt qua koers hebben bereikt. Voorafgaand aan de AVA veel terechte onzekerheid en verkoopdruk in afwachting van eventueel meer slecht nieuws.

Tijdens de AVA is tussen de regels door best wat positief bevestigend nieuws gekomen die hogere koersen rechtvaardigen:

- logistiek gezien duidelijk vooruitgang
- concrete samenwerking 3rd party rond de zomer met 1 casco bus per dag
- verkoop 3.0 extreem goed
- productie 2 casco 3.0 bussen eind Q2

Uiteraard moeten deze uitspraken bevestigd worden door concrete resultaten maar ik zie verbetering conform eerder gedane Outlook.

Mijn zorg is hiermee ietwat weggenomen. Hoe kijken jullie hiernaar?
Ik ben vooral benieuwd naar de kostenontwikkeling dit kwartaal en tot die bekend zijn brand ik mijn vingers niet aan dit aandeel.
Instapmoment
0
Het is vooral bevestiging van wat we al eerder hadden gehoord, maar het is mooi dat ze niet weer aan de outlook hoeven te sleutelen. Dat de koers nu twee dagen stijgt betekent wat mij betreft niet per se dat we het dieptepunt hebben gezien.

Ik heb nog steeds wat geld klaarstaan om mijn positie uit te breiden bij een een verdere daling naar de lage 7's.
G20 Xdrive
0
Heb gisteren en vandaag aangekocht, gemiddelde onder de €8. Mocht het nog verder zakken wat ik niet direct denk mag er nog wat bij. Laat er maar paar euro's bijkomen na de Q2 cijfers
Jokeltje
0
quote:

Ruval schreef op 19 mei 2023 10:31:

Ok Guys, ik realiseer me dat dit een opportunistische opmerking is, maar het zou me niet verbazen als we het dieptepunt qua koers hebben bereikt. Voorafgaand aan de AVA veel terechte onzekerheid en verkoopdruk in afwachting van eventueel meer slecht nieuws.

Tijdens de AVA is tussen de regels door best wat positief bevestigend nieuws gekomen die hogere koersen rechtvaardigen:

- logistiek gezien duidelijk vooruitgang
- concrete samenwerking 3rd party rond de zomer met 1 casco bus per dag
- verkoop 3.0 extreem goed
- productie 2 casco 3.0 bussen eind Q2

Uiteraard moeten deze uitspraken bevestigd worden door concrete resultaten maar ik zie verbetering conform eerder gedane Outlook.

Mijn zorg is hiermee ietwat weggenomen. Hoe kijken jullie hiernaar?
Dat is inderdaad vooral wishful thinking. Nieuwe feiten of cijfers werden na eind maart niet meer meegedeeld. Zolang dat niet gebeurt, zie ik niet in waarom de dalende trend fundamenteel zou wijzigen, in het beste geval komt er wat stabiliteit. Een ommekeer zal nog niet voor onmiddellijk zijn vrees ik.
objectief
0
Let op: ik verwacht elk moment een verandering van strategie, omdat de druk op het management door de koersval te groot wordt.
DeZwarteRidder
1
quote:

objectief schreef op 19 mei 2023 13:15:

Let op: ik verwacht elk moment een verandering van strategie, omdat de druk op het management door de koersval te groot wordt.
Ja, dat denk ik ook: ze laten de bussen voortaan harder rijden.
Ruval
0
quote:

objectief schreef op 19 mei 2023 13:15:

Let op: ik verwacht elk moment een verandering van strategie, omdat de druk op het management door de koersval te groot wordt.
Ik let op! :-)
Drs P.
1
quote:

Ruval schreef op 19 mei 2023 10:31:

Ok Guys, ik realiseer me dat dit een opportunistische opmerking is, maar het zou me niet verbazen als we het dieptepunt qua koers hebben bereikt. Voorafgaand aan de AVA veel terechte onzekerheid en verkoopdruk in afwachting van eventueel meer slecht nieuws.

Tijdens de AVA is tussen de regels door best wat positief bevestigend nieuws gekomen die hogere koersen rechtvaardigen:

- logistiek gezien duidelijk vooruitgang
- concrete samenwerking 3rd party rond de zomer met 1 casco bus per dag
- verkoop 3.0 extreem goed
- productie 2 casco 3.0 bussen eind Q2

Uiteraard moeten deze uitspraken bevestigd worden door concrete resultaten maar ik zie verbetering conform eerder gedane Outlook.

Mijn zorg is hiermee ietwat weggenomen. Hoe kijken jullie hiernaar?
ja eens, daarnaast significant betere supply chain situatie wat mi. de marge ten goede zal komen en opstart Rouen in Q3. Jammer dat de ZES participatie/ de energy storage container business nog steeds onderbelicht blijft, dit wordt een grotere markt dan ik in eerste instantie dacht. Ook verneem ik graag meer van Ebusco tav. "hier worden wonderen verricht" als aangegeven door Vz RvC, men moet dus blijven communiceren met de markt, een mooie taak voor Björn als interim CFO en hoofd IR, met zijn achtergrond als ING analist weet hij hoe belangrijk dit is.
Instapmoment
1
Openbaarvervoerbedrijf EBS heeft bijna 200 elektrische bussen aangeschaft bij VDL. Voor de financiering van deze omvangrijke order heeft het ov-bedrijf een leenovereenkomst kunnen afsluiten met Vervoerregio Amsterdam.

fd.nl/bedrijfsleven/1476723/vervoerbe...

"Voor VDL Bus & Coach is de order van EBS de grootste opdracht voor elektrische bussen ooit. De voertuigen zullen vanaf september worden geleverd door VDL en worden eind dit jaar ingezet in de dienstregeling van EBS."

Zie hier helaas het nadeel van de grote backlog van Ebusco: zij kunnen niet eind dit jaar 200 bussen leveren.
Anoniempje
0
Ja en in dit soort gevallen gaat de achterstand van Ebusco op langere termijn pijn doen.

Tenders die ze nu moeten laten schieten gaat ze kansen in de toekomst kosten. Gemeentes zitten straks gebonden aan een fabrikant. Leggen hiervoor een infrastructuur aan en sluiten onderhoudscontracten af. Toekomstige bussen zullen daardoor naar grote waarschijnlijkheid bij dezelfde fabrikant afgenomen worden.

Heel fijn dat Ebusco aangeeft dat het met de verkoop van de 3.0 goed gaat. Maar tenders winnen die na een jaar pas geleverd hoeven worden is niet een hele grote kunst. De kunst is om je concurrenten de troef af te steken en op dit moment is dat door op korte termijn te kunnen leveren.

Het nieuws dat Rouen niet meer dit jaar operationeel zal zijn draagt daar al niet aan bij. Volgens de laatste informatie wordt dit zomer volgend jaar. Geen goed nieuws dus om de backlog weg te werken.

Een derde partij die de assemblage gaat doen kan een stukje van dit gat opvullen. Maar dat moet wel een partij zijn met flinke capaciteit en voldoende personeel. Anders krijgen we weer het excuus dat men een goede partner heeft maar geen mensen om de assemblagelijn operationeel te houden.

Genoeg mooie woorden gisteren, maar allemaal bekeken vanuit best case scenario. En daar hebben we de afgelopen maanden van gezien dat dat niet het geval is.
Drs P.
0
Rouen opstart is nogmaals bevestigd voor Q3 maar idd. nog geen noemenswaardige omzet te verwachten uit Rouen in 2023, maar woensdag wel weer de bevestiging gegeven dat in de loop van 2024 zij ook 500 3.0's gaan produceren op jaarbasis.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 2,942
Verschil +0,066 (+2,29%)
Hoog 2,982
Laag 2,860
Volume 83.098
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 414.332