Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Drs P.
2
quote:

StoplossBurner schreef op 9 juni 2023 12:28:

[...]

Niemand (meer). Hebben net zelf een redelijk vergelijkbaar bus ontwerp en productie op poten gezet. Waarom zouden ze dan Ebusco willen overnemen? Zij hebben zelf al veel ervaring met productie opschalen en voor het ontwerp hoeven ze het ook niet meer te doen. Dus het ontwerp overnemen zal (nagenoeg) geen meerwaarde hebben en productie draaien is juist voor VDL gesneden koek (en Ebusco niet). Marktaandeel Ebusco is ook nog minimaal, waar zit de meerwaarde voor VDL?
VDL's copy van de 3.0 is nog steeds ruim 3000kg zwaarder, Ebusco heeft bepaalde gepatenteerde IP welke oa. ervoor zorgt dat zij een zelfde stevigheid kunnen bieden qua body tegen een significante lager gewicht, wat energiebesparing geeft en langere actieradius. Hun TCO is dus beter dan VDL. Dat gezegd hebbende ik denk ook dat VDL Ebusco niet overneemt, als het gaat gebeuren denk ik aan Paccar (oa. US market) of Chinese speler die EU footprint wilt hebben ingeval de EU hun auto industrie zeer waarschijnlijk meer gaat beschermen tegen Chinese dump prijzen.
Ruval
2
quote:

Drs P. schreef op 9 juni 2023 14:15:

[...]
VDL's copy van de 3.0 is nog steeds ruim 3000kg zwaarder, Ebusco heeft bepaalde gepatenteerde IP welke oa. ervoor zorgt dat zij een zelfde stevigheid kunnen bieden qua body tegen een significante lager gewicht, wat energiebesparing geeft en langere actieradius. Hun TCO is dus beter dan VDL. Dat gezegd hebbende ik denk ook dat VDL Ebusco niet overneemt, als het gaat gebeuren denk ik aan Paccar (oa. US market) of Chinese speler die EU footprint wilt hebben ingeval de EU hun auto industrie zeer waarschijnlijk meer gaat beschermen tegen Chinese dump prijzen.
Minder kg’s scheelt ongeveer € 60-80/k per bus. Op een verkoopprijs van 500/k is dat toch ca 15% in voordeel van Ebusco.

Met name voor private busbedrijven scheelt dat aanzienlijk om bustenders te winnen. Publieke vervoerders hebben wellicht minder financiële prikkels (overheid betaalt toch wel), maar in deze laatste categorie heeft Ebusco met de 3.0 op alle vlakken een voordeel
lucas D
2
Terug naar koersen boven de € 10,00 !
Wanneer je leest dat Ebusco een ruime voorsprong qua kwaliteit op de concurrentie heeft die niet een twee drie in te halen is dan is die
€10,00 wel het minimale wat op korte termijn al haalbaar 'moet' zijn.
Een verdubbeling van de koers eind dit jaar zal ook niemand verrassen.
En de grootaandeelhouders laten weinig aandelen liggen voor de particuliere beleggers.
Hoeveel indicaties wil je nog meer hebben?
Die laatste indicatie die zag is dat de grootaandeelhouders circa 83% van de aandelen in bezit heeft.
Er blijft maar 17% over voor particulieren.

Nog wel!
objectief
0
quote:

lucas D schreef op 12 juni 2023 09:45:

Terug naar koersen boven de € 10,00 !
Wanneer je leest dat Ebusco een ruime voorsprong qua kwaliteit op de concurrentie heeft die niet een twee drie in te halen is dan is die €10,00 wel het minimale wat op korte termijn al haalbaar 'moet' zijn.
Een verdubbeling van de koers eind dit jaar zal ook niemand verrassen.
En de grootaandeelhouders laten weinig aandelen liggen voor de particuliere beleggers.
Hoeveel indicaties wil je nog meer hebben?
Dat zie ik toch anders, want die kwaliteitsvoorsprong kunnen ze duidelijk niet te gelde maken.
Een kleine niche speler tegen de grote jongens, voorlopig zijn ze aan de verliezende hand.
Het is wat je zegt....er zijn veel meer indicaties nodig!
lucas D
1
quote:

objectief schreef op 12 juni 2023 09:50:

[...]

Dat zie ik toch anders, want die kwaliteitsvoorsprong kunnen ze duidelijk niet te gelde maken.
Een kleine niche speler tegen de grote jongens, voorlopig zijn ze aan de verliezende hand.
Het is wat je zegt....er zijn veel meer indicaties nodig!
Je mag ook langs de lijn blijven staan en kijken hoe het zich ontwikkeld.
Niemand die de grootaandeelhouders hoeft te volgen.
Waarom zou je.:~)
objectief
0
quote:

lucas D schreef op 12 juni 2023 09:55:

[...]
Je mag ook langs de lijn blijven staan en kijken hoe het zich ontwikkeld.
Niemand die de grootaandeelhouders hoeft te volgen.
Waarom zou je.:~)
Ik kan me voorstellen dat de grootaandeelhouders ook al veel spijt hebben van hun investering en hopen op een reddende partij met een grote zak met geld.
Drs P.
1
ik denk dat de grootaandeelhouders het LT potentieel zien en daar hun beleggingsstrategie op baseren, niet op dagkoersen.
objectief
0
quote:

Drs P. schreef op 12 juni 2023 10:31:

ik denk dat de grootaandeelhouders het LT potentieel zien en daar hun beleggingsstrategie op baseren, niet op dagkoersen.
Geen idee of ze dat potentieel (nog) zien, dat is gissen. Als ik grootaandeelhouder was, dan zou ik wel enorm teleurgesteld zijn over mijn boekverlies en denken wat heb ik verkeerd ingeschat.
Groeneguru
1
Tja nichemarkt speler zeiden vroeger ook over Tesla. Kijk wat daarvan is terechtgekomen.
Geduld is een schone zaak,
lucas D
1
quote:

Groeneguru schreef op 12 juni 2023 10:44:

Tja nichemarkt speler zeiden vroeger ook over Tesla. Kijk wat daarvan is terechtgekomen.
Geduld is een schone zaak,
Er is voor Ebusco met de huidige laagste koersen ooit voor een particulier veel te winnen.
Het beperkte aantal aandelen kan in een korte tijd enorme verschillen laten zien.
De Kruimeldief
2
quote:

Bulletje80 schreef op 12 juni 2023 11:19:

Daar gaan we, the sky is the limit!
instappen allemaal!
voda
1
Sectorbericht:

Volvo Buses Secures Order for 189 Electric Buses from Stagecoach

By Strategic Research Institute on Jun 12, 2023 08:00 am

Volvo Buses, in collaboration with Stagecoach, one of the UK's largest coach and bus operators, secures two momentous orders for a total of 189 new electric buses. The first order, consisting of 170 electric buses, marks Volvo Buses' largest electric bus order to date. Stagecoach is set to receive these buses for operation in Stockport, starting in the summer of 2024. These buses, comprising 150 double deckers and 20 single deckers, will feature MCV bodywork built according to Transport for Manchester specifications.

Following this significant milestone, Stagecoach places an additional order for 19 Volvo BZL Electric single deckers, further strengthening the collaboration between the two companies. These buses are designated for operation in London and are expected to enter service between late 2023 and early 2024.

With these recent orders, Stagecoach's investment in Volvo BZL Electric buses now totals 244 vehicles, solidifying its position as Volvo's largest electric bus customer thus far. This achievement follows the previous delivery of 25 single deck Volvo BZL Electrics to Stagecoach in Scotland in March, with an additional 30 double deckers set to enter service in Cambridge in May.

The global surge in demand for Volvo Buses demonstrates the company's expertise in electromobility and its commitment to supporting the transition towards sustainable public transport. Anna Westerberg, President of Volvo Buses, expresses her honor in supplying these buses at scale and emphasizes how this partnership showcases Volvo's responsible electric bus systems.

Sam Greer, Engineering Director for Stagecoach, highlights the positive impact of this significant order on improving local air quality. He emphasizes Stagecoach's commitment to transitioning to a zero-emission bus fleet and recognizes the role Volvo Buses plays in supporting this transformation.

Volvo Buses offers the BZL Electric model in the UK with bodywork developed in collaboration with MCV, enabling tailored specifications to meet the specific requirements of local fleets. The buses range in length from 9.7m to 12.9m and feature a low-entry full low floor option, along with models offering single or twin door configurations. Passengers can expect a quiet and comfortable journey, while drivers benefit from a calm and stress-free workspace, enhancing overall comfort and well-being.

Domenico Bondi, Managing Director of Volvo Bus UK & Ireland, highlights the industry's transformation to electromobility and Volvo's commitment to sustainability, safety, and reliability throughout their processes.
Bijlage:
voda
1
Sectorbericht:

Einride & DAF to Advance Electrification in Road Freight Transport

By Strategic Research Institute on Jun 12, 2023 08:00 am

Einride, a pioneer in freight mobility solutions, and DAF, a leading truck manufacturer, have recently forged an alliance with the intent to revolutionize road freight transport through the deployment of cutting-edge electric trucks. In an epoch-making agreement, both companies have committed to the supply of 50 fully electric New Generation DAF trucks to augment Einride's already expansive fleet of electric heavy-duty vehicles. This momentous partnership is set to reshape the European road freight landscape, epitomizing the unwavering pursuit of sustainable and eco-friendly transportation.

The Einride order encompasses a diverse range of DAF XD electric trucks, meticulously tailored to meet the unique specifications of various customers. Imbued with state-of-the-art technology, these vehicles boast three to five battery packs, empowering them to traverse impressive distances of up to 500 kilometers emission-free.

Furthermore, each truck is accompanied by comprehensive DAF Repair & Maintenance packages, ensuring optimal functionality throughout their operational lifespan. The responsibility for maintenance lies with the extensive DAF dealer network, comprising over 1,100 locations scattered across Europe, thus guaranteeing prompt and efficient service.

Einride, headquartered in Stockholm, Sweden, has earned its laurels as the global market leader in digital, electric, and autonomous freight mobility technology. By ingeniously integrating an intelligent software platform called Einride Saga, electric and autonomous fleets, charging infrastructure, and connectivity networks, the company has orchestrated a revolutionary ecosystem that propels the future of shipping toward resilience and cost-effectiveness.

Einride's unwavering commitment to excellence has propelled its expansion into key regions such as the US, the UK, Sweden, Norway, Germany, and the Benelux, winning the trust of esteemed corporations seeking a turnkey solution to electrify their transport systems.

Robert Ziegler, the General Manager Europe at Einride, expresses the company's unwavering dedication to collaborating with the industry's leading truck manufacturers, selecting those that embody the pinnacle of technical performance.

Richard Zink, Director of Marketing and Sales and a distinguished member of the DAF Board of Management, emphasizes their role as the preferred partner, offering comprehensive solutions aimed at extracting the utmost potential from their vehicles.

The New Generation DAF XD and XF Electric trucks, specially designed for zero-emission distribution and vocational applications, are driven by highly efficient and dependable PACCAR EX-D1 and PACCAR EX-D2 electric motors. These powertrains are fortified by two to five battery packs, boasting an impressive total output of up to 525 kWh. Consequently, these remarkable trucks can achieve a remarkable 'zero-emission range' of up to 500 kilometers on a single battery charge, enabling them to cover up to 1,000 kilometers per day, solely relying on electric power, with an intelligently designed charging strategy. Production of the New Generation DAF XD and XF Electric trucks takes place at DAF's state-of-the-art Electric Truck Assembly plant, inaugurated in April 2023, further attesting to DAF's commitment to innovation and sustainability.
Bijlage:
Jokeltje
0
VOLVO en DAF laten van zich horen. Bij EBUSCO blijft het verder onrustwekkend stil. Niet zo een goed teken voor de update in augustus die waarschijnlijk een nieuwe bijstelling van de doelstellingen zal aankondigen (naar beneden vrees ik).
lucas D
1
quote:

Jokeltje schreef op 12 juni 2023 13:36:

VOLVO en DAF laten van zich horen. Bij EBUSCO blijft het verder onrustwekkend stil. Niet zo een goed teken voor de update in augustus die waarschijnlijk een nieuwe bijstelling van de doelstellingen zal aankondigen (naar beneden vrees ik).
Alleen Volvo maakt elektrische bussen.
Daf alleen vrachtwagens.
Dat Volvo grote orders binnenhaalt is goed voor het imago van elektrische bussen.
Alleen zij kunnen al die verschillende (Engelse) modellen op korte termijn leveren.

Bij kleinschaligere orders zal eerder naar Ebusco gekeken worden, met diverse kant en klaar modellen met grote zuinigheid in gewicht ruime en af te leggen afstanden.
Jokeltje
0
quote:

lucas D schreef op 12 juni 2023 13:48:

[...]
Alleen Volvo maakt elektrische bussen.
Daf alleen vrachtwagens.
Dat Volvo grote orders binnenhaalt is goed voor het imago van elektrische bussen.
Alleen zij kunnen al die verschillende (Engelse) modellen op korte termijn leveren.

Bij kleinschaligere orders zal eerder naar Ebusco gekeken worden, met diverse kant en klaar modellen met grote zuinigheid in gewicht ruime af te leggen afstanden.
Dat is goed mogelijk, alleen blijft het bij EBUSCO wel oorverdovend stil.
Das Mooi
0
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955