Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
meedoen-of-winnen
0
Hoop dat de giro het eens mogelijk gaat maken op mijn ebusjes te gaan schrijven. Zou ik schappelijk van ze vinden. Een paar ongedekte putjes op 7 of zo durf ik ook best aan
Drs P.
3
quote:

Ruval schreef op 30 juni 2023 19:46:

[...]
Begin maart: koersdoel verlaging ABN AMRO -> koers -/- 17,5%
30 juni: verlaging Jefferies -> koers -/- 8%

Analisten kunnen bij small caps een mega impact hebben op de koers….
helaas wel, en partijen als Jeffries werken vaak in opdracht om een bepaald "koerseffect" te realiseren, er zijn blijkbaar nog genoeg retailbeleggers die denken dat er objectieve commerciële analisten zijn welke zonder belangenverstrengeling handelen. Bepaalde "partijen" hebben vandaag dankbaar de verkochte stukken in grote aantallen weer opgekocht.
G20 Xdrive
1
Goedemorgen, als je op €23 naar de beurs gaat en je koersdoel door slechte omstandigheden naar € 16 wordt bijgesteld kan ik dat begrijpen...Als je dan langzaam weer kan opschalen en er komt dan zo'n instelling die je koersdoel nogmaals halveert naar €8 dan weet je dat hier iemand of instelling uit eigen belang te werk gaat.
Verwacht dan ook dat na de half jr cijfers met outlook de koers tegen einde jaar de €15 zal innemen.
Ruval
2
quote:

G20 Xdrive schreef op 1 juli 2023 10:35:

Goedemorgen, als je op €23 naar de beurs gaat en je koersdoel door slechte omstandigheden naar € 16 wordt bijgesteld kan ik dat begrijpen...Als je dan langzaam weer kan opschalen en er komt dan zo'n instelling die je koersdoel nogmaals halveert naar €8 dan weet je dat hier iemand of instelling uit eigen belang te werk gaat.
Verwacht dan ook dat na de half jr cijfers met outlook de koers tegen einde jaar de €15 zal innemen.
Ik heb alle vertrouwen in opschalen van productie capaciteit. Hamvraag daarna (en analisten twijfelen daar kennelijk aan) of Ebusco het aantal gewonnen tenders fors kan opvoeren. Op basis van een superieur product en fors toenemende vraag naar elektrische bussen, zou dat moeten lukken. Maar ja, eerst zien dan geloven. Als dit gaat groeien dan gaan we substantieel hogere koersen zien
phu
0
quote:

Ruval schreef op 1 juli 2023 10:57:

[...]
Ik heb alle vertrouwen in opschalen van productie capaciteit. Hamvraag daarna (en analisten twijfelen daar kennelijk aan) of Ebusco het aantal gewonnen tenders fors kan opvoeren. Op basis van een superieur product en fors toenemende vraag naar elektrische bussen, zou dat moeten lukken. Maar ja, eerst zien dan geloven. Als dit gaat groeien dan gaan we substantieel hogere koersen zien
Sorry, maar is geen superieur product m.i. Als ze het van dat lager gewicht moeten hebben dan ziet het er helemaal beroerd uit.
fleurie
1
wel heel raar, je hoort niemand meer over de scheepsvaart enz
dit is zo bewust lager zetten
laat je niet gek maken
au .......dat heb je al laten gebeuren
phu
1
quote:

fleurie schreef op 1 juli 2023 12:31:

wel heel raar, je hoort niemand meer over de scheepsvaart enz
dit is zo bewust lager zetten
laat je niet gek maken
au .......dat heb je al laten gebeuren
Ik geloof dat ze 1 schip hebben voorzien van batterijen? Kom op. Andere partijen zijn daar toch veel beter in? Focus op die bussen en niet er vanalles bijbedenken. Gedoemd om te mislukken.
Drs P.
3
van alles negatief roepen zonder enige feitelijke onderbouwing en maar blijven herhalen; mogelijk eens op zoek gaan naar een zinvolle hobby zoals knutselen of eens een goed boek lezen, het wordt nm. lachwekkend voorspelbaar: een rode dag en daar is men weer :)..
phu
0
quote:

Drs P. schreef op 1 juli 2023 12:51:

van alles negatief roepen zonder enige feitelijke onderbouwing en maar blijven herhalen; mogelijk eens op zoek gaan naar een zinvolle hobby zoals knutselen of eens een goed boek lezen, het wordt nm. lachwekkend voorspelbaar: een rode dag en daar is men weer :)..
We gaan het zien en meemaken! Drs P
Vriendelijke
2
De fout die e-b heeft gemaakt is aantallen noemen die ze willen produceren.
Kijk maar bij ieder bericht komen de 1300 bussen naar voren, en gelijk het verhaal dat ze dat niet gaan redden volgens de analisten gevolg koers zakt in.
Beter is een laag aantal bussen opgeven bij publicaties dan geef je de analisten geen stok om mee te slaan.
Ruval
4
quote:

phu schreef op 1 juli 2023 12:25:

[...]

Sorry, maar is geen superieur product m.i. Als ze het van dat lager gewicht moeten hebben dan ziet het er helemaal beroerd uit.
img.iex.nl/content/2021/columns/ZBUS....
Drs P.
0
quote:

phu schreef op 1 juli 2023 12:59:

[...]

We gaan het zien en meemaken! Drs P
precies en veel plezier met knutselen!
phu
0
quote:

Drs P. schreef op 1 juli 2023 16:15:

[...]
precies en veel plezier met knutselen!
Heb zojuist mijn landwind gewassen ;)
peter2309
0
quote:

meedoen-of-winnen schreef op 30 juni 2023 22:44:

Hoop dat de giro het eens mogelijk gaat maken op mijn ebusjes te gaan schrijven. Zou ik schappelijk van ze vinden. Een paar ongedekte putjes op 7 of zo durf ik ook best aan
Zou ik ook wel willen. Maar De Giro staat het bij (risico) categorie D bedrijven/aandelen niet toe. Bij Saxo (waar ik weg wil) kan het wel. O.a. december 2023 met uitoefenprijzen vanaf 4,50 euro.
Drs P.
0
quote:

phu schreef op 1 juli 2023 17:06:

[...]

Heb zojuist mijn landwind gewassen ;)
tja Peter hield blijkbaar vroeger ook van knutselen, je moet ergens beginnen nietwaar.?
Drs P.
0
Chinese EV's en dan mn. BYD serieuze kwaliteitsproblemen, hun EV's die in China voortdurend in de brand vliegen/ zelfs exploderen. Warren Buffet probeert zijn investering uit de mainstream news te houden waarschijnlijk:

youtu.be/yOA7qKMcjcE
K. Wiebes
2
quote:

TriggerHappy schreef op 30 juni 2023 10:37:

Bizar dat een analist zoveel invloed heeft op de koers en m.i. alleen de huidige situatie beschrijft (=achteraf) en 2 maanden geleden iets heel anders verkondigde....
Ik had wat problemen met de bereikbaarheid van de site; maar bij dezen toch nog even een ietwat
verlate reactie:

Inderdaad 'n beetje lullig en ik wou dat het eerder koopadvies óók zoveel navolging had gevonden ;)
Maar het past wél in mijn overnamefantasie, en daarvoor zit ik er eigenlijk hoofdzakelijk in:
"Niet als kleintje blijven ploeteren om de technologische voorsprong te behouden; maar als groeier,
aansluiting zoeken bij een sterke partij die z'n marktaandeel wil vergroten of bij eentje die de E-bus-
boot heeft gemist".

En gelet op ca. 4 x het normale volume ben ik niet de enige met zo'n fantasie.
Remco9384
0
Het vervelende van het advies van vrijdag is dat het net als het ABN advies weer voor de cijfers uitkomt. Vorige keer was het in de stille periode en deze keer iets daarvoor op een moment dat de koers net weer opkrabbelt. Of het advies terecht is valt voor ons pas te beoordelen bij de halfjaar cijfers. Zijn de cijfers niet zo goed dan krijg je nog een keer een koersklap voor hetzelfde nieuws.
Als ik het advies zo lees zijn ze vooral de gemelde orders aan het tellen geweest en gaan ze er vanuit dat dit meteen ook alles is. Kennelijk vonden ze het heel dringend om dit te doen voor de cijfers ipv te wachten op de officiële statements.
Drs P.
1
mi. toeval bestaat hier niet Remco, Jeffries behartigt bepaalde commerciële belangen en weten hoe "het spel" gespeeld moet worden..
K. Wiebes
1
Kom. Zoals eerder reeds geschreven, was de beursintro in tijden van gratis geld en op de golven
van de groene- en electro-hype. Ze hebben daar mooi gebruik van kunnen maken en éxtra veel
geld kunnen ophalen. Jammer voor de mensen die 15 euro en (veel) meer voor hun stukken heb-
ben betaald.

Maar nu is de lat door diverse analisten 'n flink stuk lager gelegd. Nu moeten ze ook laten zien
dat ze de actuele beurswaarde van ruim 450 MLN waard zijn. Het hoeft uiteraard niet allemaal
mórgen te gebeuren; maar alleen maar róepen dat je de mooiste bent en zéggen wat je nog
allemaal gaat doen volstaat niet meer.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 2,876
Verschil +0,058 (+2,06%)
Hoog 2,980
Laag 2,814
Volume 414.332
Volume gemiddeld 343.150
Volume gisteren 301.781