TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2023

460 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 19 20 21 22 23 » | Laatste
tatje
0
Biofoed, jouw hoop was mijn hoop, maanden, jaren geleden.

Jouw hoop zal hoop blijven.

Ik moet het cryptisch doen, anders duwt een bepaalde partij weer op een knopje.

""We’re fast approaching the halfway point of 2023, and it’s been a great year so far at TomTom. We’ve seen strong growth in the business and revenues — and this Q2 roundup is all about taking a closer look at the partnerships and technology that have made it possible.""

Sterke groei in zaken doen en omzet is 1.

Maar je hebt ook nog zoiets als kosten.

1) heb je die winst van 2 miljoen restructering in Q1 ( geboekt onder General ) de volgende kwartalen nog wel
2) hogere loonkosten, die er vanaf Q2 inkomen
3) in een kwartaal boekt men gekapitaliseerde kosten a 4 5 of 6 miljoen als sales, hierdoor zal de gross margin in een kwartaal 3 4 of 5% lager zijn.

Dus genoeg munitie om sterk zaken doen en sterke omzet te pareren.

Ik dacht eerst geen aandelen inkoop, maar met deze munitie zou het kunnen lukken.
dachthetniet
0
Ik zoek nog even naar iets wat nog niet al 10tallen keren is gezegd. Je ziet het overal he. Herhaling na herhaling… 6 dan weer 7 en dan weer 6. Tikkie euforie en dan kortstondig de 8 maar echt een wil om iets substantieels toe veroorzaken is er niet.
tatje
1
Ik schat dat alle posters in Tom Tom, rond de 650000 aandelen samen hebben.

dat is 0,5% van alle aandelen.

3 a 400000 hebben grotere partijen en 250000 a 350000 hebben kleinere partijen.

Ik denk dat vooral de kleinere partijen wel es kopen en verkopen om wat winst te maken.

Dus eigenlijk spelen we een marginale rol.

Coveren en TS aandelen kopen zal moeilijk blijven.
Wereldbelegger
0
Deze analist kon het niet nalaten om voor de Q2 cijfers alle rekenarij-posts op de Tomtom draadjes van dit jaar te bestuderen. Helaas blijft zijn conclusie het zelfde.

Broker UBS Analyst Date Target Price Recommendation
Francois-Xavier Bouvignies 04-Jul-23 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 14-Apr-23 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 04-Apr-23 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 03-Feb-23 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 27-Jan-23 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 03-Nov-22 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 02-Nov-22 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 14-Oct-22 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 15-Jul-22 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 11-Jul-22 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 14-Apr-22 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 12-Apr-22 € 10.50 Buy
Francois-Xavier Bouvignies 11-Feb-22 € 10.50 Buy
tatje
0
quote:

viermeiden schreef op 4 juli 2023 11:14:

RSU: www.managementsite.nl/tql/hrm/financi...
Goed stuk viermeiden.

"". Bij de werknemer wordt de waarde van de RSU op het moment dat deze onvoorwaardelijk wordt verkregen belast als loon uit dienstbetrekking.""

Als een topper dus zijn RSU krijgt over 2022, dan betaalt die topper pas in 2025 belasting.

Stel kort en lang is 750000 en de koers bij granten is 7,50 dan krijgt hij er dus 100000.

Dus onvoorwaardelijk verkrijgen is aftikken bij de belasting.

Restricted stock units
An RSU gives the holder the right to receive one TomTom share after the completion of
the vesting period. After the vesting period Members of the Management Board are
subject to a two-year holding period. For other employees, there is no minimum holding
period after the vesting period.
RSUs vest either in total after a three-year vesting period (cliff vesting) or, in some cases,
in equal tranches on an annual basis over a three-year period (graded vesting). The fair
value of the RSUs is determined with reference to the share price of TomTom N.V. at the
date of grant.
tatje
0
Heb me altijd afgevraagd hoe het zit met opties.

Werknemers moeten belasting betalen bij het uitoefenen van de opties. De waardestijging moet genoeg zijn om de fiscale heffing te compenseren en dient door de werknemer zelf te worden berekend;

Dus tm 2018 opties

vanaf 2019 RSU
Koos99
0
De consensus Q2 is gepubliceerd.
De analisten hebben de verwachtingen voor 2023 op de bovenkant van de outlook van Tomtom 2023 neergezet. Dat is eigenlijk wel jammer, want dat geeft weinig ruimt voor verbetering. Tomtom moet de verwachtingen ongeveer naar boven bijstellen om te outperformen.
Natuurlijk ook vreemd dat Tomtom er niet goed bij ligt, maar dat de korte termijn verwachtingen naar boven worden bijgesteld. Lange termijn zie je niet echt bijstellingen, dus wellicht dat we nog in het stadium zitten van eerst zien en dan geloven
tatje
0
Bedankt Koos99.

Zit eigenlijk met de berekening op de consensus.

A 81
E 37
C 22
totaal 140
marge 86% ( zou betekenen de gekapitaliseerde kosten a 4 5 6 miljoen nog niet )
gross profit 120,5
opex 128,5
ebit - 8
D en A 12,5
ebitda + 4,5

Gaan nu dus mee met een D en A van 50

lease 15
PPE 5
Intangible assets 30

intangible assets stond 1 jan op 42 - 30 zou betekenen eind 2023 12

Dan is je D en A in 2024 toch

lease 15
PPE 5
intangible assets 12
totaal 32

Consensus
gem 41
laag 31
hoog 44

gaan ze in 2024 buiten lease 15 PPE 5 intangible assets 12 nog iets doen of gaan ze 1 van die 3 extra capexen in de 2e jaarhelft :-)

Ze kruipen omhoog :-)
Biofoed
4
quote:

dachthetniet schreef op 6 juli 2023 20:25:

[...]
Nee zo makkelijk kom je niet weg met die stellige stelling. Wat is de frequentie. Welke frequentie is het op negatieve dag en welke op positieve dagen.
Wb. ‘Inhoudelijke informatie’. Bedoel je dan de zoveelste berekening of de zoveelste geheimzinnige klant die nooit bekend wordt. Of bedoel je wellicht de markt informatie die maar nooit vat lijkt te krijgen op tomtom. Ik bedoel de koers is al 8jaar niet van zijn plaats gekomen. En wanneer je naar de ‘markt’ kijkt zou die inmiddels vanaf het diepte phnt toch zeker wel de 20€ moeten aantikken. En dit is alleen maar bekeken vanaf het dieptepunt niet vanaf introductie. Je ‘positie in tomtom’ zal op basis van harde feiten ws zeer beperkt zijn lijkt me. Tomtom is alleen geschikt voor ritjes. De koers wordt gestuurd al jaren en er is een geheel toevallige nagenoeg perfecte correlatie met het lange teksten verloop op iex.
Goedemiddag,

Als" minder frequente" belegger nu pas mijn reactie. Even punt voor punt:

Frequentie:

Indien TT daalt verschijnen er door de dag heen korte (of langere) berichten van u met daarin uw toelichting op de daling waarvan de inhoud kort samengevat altijd is dat TT en/of haar management niks waard zijn. Aangezien er dan door de dag heen berichten komen heb ik de conclusie getrokken dat u een frequente belegger bent. Ik heb het niet gecheckt maar volgens mij hebt u op elke dalende dag van TT uit eigen initiatief wel iets gepost. Op dagen dat de koers stijgt, zie vorige week, is het wel vaak stil maar ik vermoed dat u de koersen van TT en andere fondsen dan wel volgt. Kortom heel spannend is mijn conclusie niet.

Inhoudelijke informatie:

Dit is voor mij informatie over het bedrijf TT en de bijbehorende koers- en omzetbewegingen die door leden/posters is gevonden of beredeneerd. Uw opmerkingen zoals hierboven dat de markt geen vat krijgt op TT is dit natuurlijk niet. Iedere belegger met enige inhoudelijke kennis van TT weet dat als gevolg van de grootte van het bedrijf, de grootte van het belang van de DGA (en oprichters), het feit dat ze in een transitie zitten en het feit dat ze (nog) geen dividend uitkeren, de "markt" nooit invloed heeft op de koers. Ik hoop dat ik het niet uit hoeft te leggen maar de bovenstaande factoren zorgen voor gemiddeld lage volumes en een onmogelijke vijandige overname.

De enige manier voor "de markt" om invloed op de koers te hebben is een Knock-Out bod dat HG niet kan laten liggen (of verplicht moet melden). Zelfs het instappen van een grootaandeelhouder zoals in het verleden De Mol en recenter Teslin, heeft geen enkele LT-invloed op de koers.

Ook uw eerdere opmerking "Dag laag er weer uit. Bijzonder voor zo’n goudgerande toekomst" waardoor dit gesprek startte, mist natuurlijk ook weer elke diepgang. Ik heb niet verder teruggekeken maar ik kan mij niet herinneren dat ik meer "inhoud" heb gevonden in eerdere berichten van u.

Eigen positie:
Wat mij zelf betreft heb ik een redelijke ijzeren voorraad en een lange - en korte ritjes positie. Dat ik iets te groot in TT is omdat, zoals ik in eerdere posts al heb aangegeven, TT een technisch heel interessant bedrijf is, ze hebben de huidige orderportefeuille en samenwerkingen niet omdat HG zo een aardige man is, en HG bijna in zijn eentje kan besluiten om TT verkopen. Omdat HG intussen al 63 jaar is en al vaak op zijn boot zit (zoals ik hier op het forum lees), kan dit zomaar ineens gebeuren en dan ben je te laat. Mocht HG echter afspraken hebben gemaakt met shorters om hem te helpen goedkoop zijn RSU-aandelen binnen te harken en nooit te verkopen zolang zij binnenboord zitten dan zit ik er nu inderdaad te groot in.

Misschien ben ik naïef maar al zou dit werkelijk het geval zijn dan lijkt mij dat een duidelijk geval van koersmanipulatie en voorkennis, dus strafbaar, zolang deze informatie niet openbaar is en daar ga ik er maar vanuit dat dit niet het geval is.

Afsluiting:
Het staat u altijd vrij op dit bericht te reageren maar ik ga het hierbij laten. Ik wens u nog een mooie dag en hop dat u lekker op een terrasje, naar deze hopelijke groene dag van TT zit te kijken. Ikzelf heb het geluk dat ik tijdens mijn werk af en toe de koersen kan vinden en een langer of korter berichtje kan tikken.

Alvast een mooi weekend gewenst
dachthetniet
1
quote:

Biofoed schreef op 7 juli 2023 14:41:

[...]

Goedemiddag,

Als" minder frequente" belegger nu pas mijn reactie. Even punt voor punt:

Frequentie:

Indien TT daalt verschijnen er door de dag heen korte (of langere) berichten van u met daarin uw toelichting op de daling waarvan de inhoud kort samengevat altijd is dat TT en/of haar management niks waard zijn. Aangezien er dan door de dag heen berichten komen heb ik de conclusie getrokken dat u een frequente belegger bent. Ik heb het niet gecheckt maar volgens mij hebt u op elke dalende dag van TT uit eigen initiatief wel iets gepost. Op dagen dat de koers stijgt, zie vorige week, is het wel vaak stil maar ik vermoed dat u de koersen van TT en andere fondsen dan wel volgt. Kortom heel spannend is mijn conclusie niet.

Inhoudelijke informatie:

Dit is voor mij informatie over het bedrijf TT en de bijbehorende koers- en omzetbewegingen die door leden/posters is gevonden of beredeneerd. Uw opmerkingen zoals hierboven dat de markt geen vat krijgt op TT is dit natuurlijk niet. Iedere belegger met enige inhoudelijke kennis van TT weet dat als gevolg van de grootte van het bedrijf, de grootte van het belang van de DGA (en oprichters), het feit dat ze in een transitie zitten en het feit dat ze (nog) geen dividend uitkeren, de "markt" nooit invloed heeft op de koers. Ik hoop dat ik het niet uit hoeft te leggen maar de bovenstaande factoren zorgen voor gemiddeld lage volumes en een onmogelijke vijandige overname.

De enige manier voor "de markt" om invloed op de koers te hebben is een Knock-Out bod dat HG niet kan laten liggen (of verplicht moet melden). Zelfs het instappen van een grootaandeelhouder zoals in het verleden De Mol en recenter Teslin, heeft geen enkele LT-invloed op de koers.

Ook uw eerdere opmerking "Dag laag er weer uit. Bijzonder voor zo’n goudgerande toekomst" waardoor dit gesprek startte, mist natuurlijk ook weer elke diepgang. Ik heb niet verder teruggekeken maar ik kan mij niet herinneren dat ik meer "inhoud" heb gevonden in eerdere berichten van u.

Eigen positie:
Wat mij zelf betreft heb ik een redelijke ijzeren voorraad en een lange - en korte ritjes positie. Dat ik iets te groot in TT is omdat, zoals ik in eerdere posts al heb aangegeven, TT een technisch heel interessant bedrijf is, ze hebben de huidige orderportefeuille en samenwerkingen niet omdat HG zo een aardige man is, en HG bijna in zijn eentje kan besluiten om TT verkopen. Omdat HG intussen al 63 jaar is en al vaak op zijn boot zit (zoals ik hier op het forum lees), kan dit zomaar ineens gebeuren en dan ben je te laat. Mocht HG echter afspraken hebben gemaakt met shorters om hem te helpen goedkoop zijn RSU-aandelen binnen te harken en nooit te verkopen zolang zij binnenboord zitten dan zit ik er nu inderdaad te groot in.

Misschien ben ik naïef maar al zou dit werkelijk het geval zijn dan lijkt mij dat een duidelijk geval van koersmanipulatie en voorkennis, dus strafbaar, zolang deze informatie niet openbaar is en daar ga ik er maar vanuit dat dit niet het geval is.

Afsluiting:
Het staat u altijd vrij op dit bericht te reageren maar ik ga het hierbij laten. Ik wens u nog een mooie dag en hop dat u lekker op een terrasje, naar deze hopelijke groene dag van TT zit te kijken. Ikzelf heb het geluk dat ik tijdens mijn werk af en toe de koersen kan vinden en een langer of korter berichtje kan tikken.

Alvast een mooi weekend gewenst
Voor een onbetaalde minder frequente belegger steek je wel heel veel tijd in je verhalen. Petje af!
wb het handelen van tomtom top zou ik niet al te naïef zijn. Links en rechts zijn er genoeg mogelijkheden om mbv mazen in de wet de boel bewust te sturen.
Ik heb zelf het geluk dat ik al sinds mijn schooltijd geheel onafhankelijk en zelfstandig mijn tijd bepaal.

Jij ook een mooi weekend.
dachthetniet
0
Nu ook weer. Er is geen enkele logische reden om
Exact op 0 de dag te eindigen. Tenzij iemand dat achter de knoppen grappig vindt. Of een gekke manier om te laten zien dat er controle is.
pwijsneus
2
quote:

Koos99 schreef op 7 juli 2023 10:50:

De consensus Q2 is gepubliceerd.
De analisten hebben de verwachtingen voor 2023 op de bovenkant van de outlook van Tomtom 2023 neergezet. Dat is eigenlijk wel jammer, want dat geeft weinig ruimt voor verbetering. Tomtom moet de verwachtingen ongeveer naar boven bijstellen om te outperformen.
Natuurlijk ook vreemd dat Tomtom er niet goed bij ligt, maar dat de korte termijn verwachtingen naar boven worden bijgesteld. Lange termijn zie je niet echt bijstellingen, dus wellicht dat we nog in het stadium zitten van eerst zien en dan geloven
TomTom zal gewoon moeten leveren. Op een wijziging van de outlook reken ik niet, het is wel mogelijk dat TomTom in de buurt komt van de verwachte analistenconsensus.

Verder zie ik Nissan nu ook staan op de website van Google Built-In.
built-in.google/cars/

Google Puts Auto Expansion in Top Gear
www.counterpointresearch.com/google-p...

Voor TomTom en HERE Technologies brengt de opkomst van Google en Apple in de auto-industrie uitdagingen met zich mee. Google's sterke aanwezigheid met Google Built-In en de groeiende acceptatie van Android Auto kunnen de positie van TomTom en HERE als gevestigde spelers in de navigatie- en locatietechnologie-industrie beïnvloeden.

Google Built-In vormt een directe concurrentie voor TomTom en HERE op het gebied van in-voertuig navigatie. Met de toenemende integratie van Google Built-In in voertuigen en de groeiende populariteit van Android Auto, kan dit de vraag naar afzonderlijke navigatieoplossingen van TomTom en HERE verminderen.

Google en Apple hebben dit jaar veelvuldig het nieuws gehaald in de auto-industrie. Google kondigde eerst HD Maps aan ter ondersteuning van geassisteerd rijden en sloot vervolgens een partnerschap met Mercedes Benz voor de ontwikkeling van Mercedes-navigatie. Het interessante aan de deal tussen Google en Mercedes is dat Google diensten zoals YouTube en kaartgegevens aan Mercedes zal licenseren, maar zonder het auto-besturingssysteem en zonder controle over de data.

Apple ziet de groeimogelijkheden in de auto-industrie en wil waarschijnlijk een stukje van de taart bemachtigen. Dit blijkt uit de introductie van de volgende generatie CarPlay, die diep geïntegreerd zal worden in het voertuig en interieurschermen en instrumentenpanelen zal overnemen.

Google is sinds het begin van 2023 veel in het nieuws in de auto-industrie, met de aankondiging van HD Maps en het partnerschap met Mercedes Benz. De aard van dit partnerschap is onbekend terrein voor Google; normaal gesproken wil het bedrijf controle hebben over de data. Dus de vraag is waarom Google ervoor heeft gekozen om deze ongewone samenwerking aan te gaan. Om dit te begrijpen, moeten we kijken naar de automotive strategie van Google.

De intrede van Google in de auto-industrie

Dankzij het grote aantal Android-gebruikers is Google alomtegenwoordig in smartphones. Het bedrijf wilde dezelfde Google-dienstenervaring naar de auto brengen via in-vehicle infotainment (IVI). Met Android Auto werd de kloof tussen smartphones en auto's overbrugd en konden klanten Google-gebaseerde apps gebruiken voor navigatie, entertainment, communicatie en Google Assistant. In de loop der tijd werd Android Auto steeds populairder, omdat gebruikers het prettig vonden om een vergelijkbare ervaring te hebben op hun telefoons en in hun voertuigen, en bovendien gebruik te maken van gratis diensten zoals Google Maps. Volgens schattingen van Counterpoint Research ondersteunt ongeveer 90% van de in 2022 in de VS verkochte automodellen Android Auto.

Dit is een sterke prestatie, maar het was geen gemakkelijke weg voor Google/Android Auto om geaccepteerd te worden door autofabrikanten, omdat er altijd zorgen zijn over gegevensprivacy rondom Google. Bedrijven zoals Hyundai, Kia, Volkswagen, GM en Honda waren vroege adoptanten van Android Auto, terwijl andere merken, waaronder BMW, Toyota, Lexus, Jaguar Land Rover en Infiniti, pas in 2018-2020 compatibiliteit met Android Auto introduceerden na herhaalde verzoeken van eigenaren. In de VS is het geïnstalleerde Android-basis iets minder dan 50%, terwijl het in Europa meer dan 70% is en bijna 80% voor de wereldwijde markt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de meeste bestuurders van deze merken telefoons met Android gebruiken.

Google's ambitieuze plan om de automotive markt te veroveren

Google heeft zijn zinnen gezet op meer dan alleen IVI en heeft de uitdaging aangenomen om autonome voertuigen (AV) en softwaregedefinieerde voertuigen (SDV) aan te pakken. Dit werd in 2016 gerealiseerd met de oprichting van Waymo, dat begon als een onderzoeksproject voor zelfrijdende auto's, en de aankondiging van Android Automotive OS, een uitbreiding van het Android Auto-initiatief. Android Automotive OS (AAOS) is een open-source besturingssysteem dat enigszins lijkt op de smartphone strategie van Google. Het draait rechtstreeks op de in-vehicle hardware (het hoofdtoestel) en is een zeer modulair en uitgebreid platform dat apps ondersteunt die zijn gebouwd voor Android, evenals apps die zijn gebouwd voor Android Auto.

Een opvallende functie van AAOS is de suite van applicaties en diensten genaamd Google Automotive Services (GAS), die vaak wordt gepromoot als Google Built-in door automakers. De GAS-suite biedt autofabrikanten de mogelijkheid om verschillende diensten van Google, zoals Maps, Play Store en Assistant, rechtstreeks in het voertuig te integreren zonder dat een Android-smartphone nodig is. Automakers kunnen GAS verkrijgen via een licentievergoeding bovenop Android Automotive.

Op dit moment zijn er ongeveer 20 modellen beschikbaar met Android Auto. De nieuwste toevoeging aan de lijst is de 2023 Honda Accord.

Verschillende andere automakers hebben plannen aangekondigd om over te stappen naar AAOS, maar niet elke autofabrikant is geïnteresseerd in GAS.

Het partnerschap tussen Google en Mercedes is interessant. Google zal diensten zoals YouTube en kaartgegevens aan Mercedes licenseren, maar zonder het auto-besturingssysteem en zonder controle over de data. Deze verandering in de aanpak van Google laat zien dat het bereid is om zijn strategie aan te passen om het vertrouwen van autofabrikanten, vooral de Duitse fabrikanten die bekendstaan om hun zorgen over gegevensprivacy, te winnen.

Met de belangrijke trends van elektrificatie en geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) en autonoom rijden (AD) heeft Google al EV-gerelateerde functies toegevoegd aan Google Maps, zoals het plannen van routes voor elektrische voertuigen en het zoeken naar oplaadstations. Bovendien heeft Google de ondersteuning voor HD Maps aangekondigd voor handsfree rijden op niveau 2 en niveau 3 rijhulpsystemen. HD Maps wordt als eerste uitgerold in de Volvo EX90 en de Polestar 3.

Google Maps daagt gevestigde spelers zoals HERE en TomTom uit. We verwachten dat Google zijn in-vehicle navigatie verder zal ontwikkelen om het gebruik van elektrische voertuigen te vergemakkelijken en hogere niveaus van geautomatiseerd rijden te ondersteunen.
tatje
1
Overname perikelen.

1) In 2015 waren de partijen die interesse hadden in Here, ook langs geweest bij Tom Tom.
Wij zij verder dan Here liet Harold weten.
2) in 2016 zou verkoop in delen 18,50 opbrengen . toen waren er nog 235 miljoen aandelen.
Harold: wij gaan het beter doen.
3) de ceo van Apple ( Tim Cook ) was mid 2018 in Amsterdam om door de grachten te varen.
4) reuters zei dat TT DB had ingeschakeld.
5) eind 2018 ware er wel tig gegadigden voor telematic en het geheel.

Maar ja iedere partij weet, we moeten langs de founders, bij een nee, heeft een vijandig bod geen zin.

Dus de founders hebben een prijs waarop ze ja zeggen en gaan er alles aan doen, omdat in de cijfers waarmaken.

Komt er een bod en de founders verkopen ook, dan denk ik aan tussen de 40 en 70

Dat bod komt zeker niet voor 2025, ik denk aan 2026 mits geen schokken.

Ik denk dat de founders nooit eigenaar blijven bij een andere CEO dan Harold.

Het kan altijd anders.

De partijen die TT willen overnemen kijken naar de huidige cijfers en alles wat in de toekomst ligt.

Op grond daarvan doen ze nog geen bod waar Harold zijn bed voor uitkomt.

Maar het gat wordt steeds kleiner :-)

Wordt het gat steeds kleiner ?

ebit
2021 - 93,2
2022 - 72,0
2023 tussen de - 20 en - 30 tatje
2024 + 10 tatje
2025 + 65 tatje
2026 + 131 tatje

natuurlijk zonder schokkende gebeurtenissen.

De duitse autobouwers hadden 2,6 miljard betaald voor Here.

Wilden de Harold prijs niet betalen.

Maar TT had meer opgebracht dan Here.

Waarom.

TT was verder en TT had omzet, niet van de duitse autobouwers,

De duitse autobouwers hebben Nokia gedreigd weg te gaan als ze niet meegingen in de prijs.
dachthetniet
1
Luchtfietserij. 40/70€ grapjas. Goed onderbouwd ook.
Lekker kort zo op de zaterdag ochtend.
tatje
0
heb toch weer 25 euro verdiend.

Ik wedde, die komt binnen een uur :-)

groetjes in Gebrook :-)
Wereldbelegger
0
TomTom
Totale netto shortpositie op 8 juli 2023: 2,91%

Shortsellpositie J.P. Morgan Asset Management van 1,80% naar 1,91%

Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
19-12-2022 Otus Capital Management 1,00%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,91%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 2,91%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
2,91% van 132.366.672 is: 3.851.870 aandelen
Wereldbelegger
0
De concensus pre Q2 2023 laat een stijgende lijn zien t.o.v. concensus pre Q1 2023 in Revenue, Gross profit, Ebit, Ebitda, Net result en FCF alsmede groei in netto cash.

De loftrompetten hebben bij de TT optimisten voor minder geschald.
Of is die fanfare inmiddels opgedoekt wegens gebrek aan muzikanten die willen blijven marcheren achter de voorgehangen wortel(s)?

Jammer, weer een traditie vroegtijdig de nek omgedraaid terwijl de vooruitzichten door de analisten wat rooskleuriger wordt voorgesteld.
vreemdvermogen
6
Die @ Tatje. De laatste der mohikanen. De realisten hebben het gewonnen. Geef dat gewoon toe. Tomtom is hun ogen niks en dus geen belegging waard. Probeer ook die kant te zien. Het forum is dood gemaakt. Geen hond die nog interesse heeft in dit afkalvende familiebedrijf.IIk ben wel aandelen bezitter maar zeer beperkt. Sta zowaar op een kleine plus.
460 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 19 20 21 22 23 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 296.450
Volume gisteren 291.496