PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL Juli 2023

641 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 » | Laatste
Filasoft
0
quote:

prince john schreef op 31 juli 2023 15:27:

Beste Philos,

… ben ook geen charlatan ….

Ik denk het wel, en dat is niet onbeleefd bedoeld.

Een charlatan doet zich deskundiger voor dan hij is.
Die kwalificatie doet recht aan de manier waarop je je manifesteert.
Het is aan jou of je daar iets aan wil veranderen.
prinszicht
0
quote:

Filasoft schreef op 31 juli 2023 15:57:

[...]

Dat zeg ik steeds. Dat pedante toontje van je is helemaal niet nodig.
Wil je iets met ons delen dan kan het ook zonder dat toontje.
Het heeft niets met kennis te maken. Wel met vermaak. Leedvermaak is het vinden van plezier bij andermans tegenspoed. Zo zijn we niet!

Zo had ik het niveau “waarzeggerij” en ander soort kolder kunnen ondermijnen op het afklm forum. Vorige week. Met de cijfers.

Maar dat is niet nodig. We doen allemaal een poging om wat te verdienen aan de huidige ellende. En dat gaat helaas niet van zelf. We doen nu een jaar om over de 2 te komen. En die zijn we zo kwijt als de glazen bol van ing troebel is. En dat ze bij die bank er alles aan doen om een centje te verdienen, zou ons niet moeten verbazen.t
No-nonsense
0
quote:

Filasoft schreef op 31 juli 2023 16:01:

[...]

Ik denk het wel, en dat is niet onbeleefd bedoeld.

Een charlatan doet zich deskundiger voor dan hij is.
Die kwalificatie doet recht aan de manier waarop je je manifesteert.
Het is aan jou of je daar iets aan wil veranderen.
Ik weet ook niet wat hij, met die veelal onleesbare teksten, beoogt. Zou interessantdoenerij kunnen zijn, maar wie weet is het inhoudelijk sterk, ik kan het niet beoordelen. Ik heb er in ieder geval he-le-maal niets aan. Ben benieuwd of anderen er wel iets mee kunnen en er ook daadwerkelijk iets mee doen. En zo ja, op welke manier dan.
BoterbijdeVis
2
quote:

No-nonsense schreef op 31 juli 2023 16:27:

[...]
Ik weet ook niet wat hij, met die veelal onleesbare teksten, beoogt. Zou interessantdoenerij kunnen zijn, maar wie weet is het inhoudelijk sterk, ik kan het niet beoordelen. Ik heb er in ieder geval he-le-maal niets aan. Ben benieuwd of anderen er wel iets mee kunnen en er ook daadwerkelijk iets mee doen. En zo ja, op welke manier dan.
Sommige lieden verkeren in een zodanig geflipte geestelijke toestand dat zelfs het Trimbos-instituut er geen raad mee weet.
hejobo
0
Toonzetting wordt er niet beter op.
Geflipte toestanden - charlatan - wazige bollen en noem maar op.
Het maakt op deze manier wel weer duidelijk dat bepaalde posters stevig balen van dit koers verloop.
BoterbijdeVis
0
quote:

hejobo schreef op 31 juli 2023 16:51:

Toonzetting wordt er niet beter op.
Geflipte toestanden - charlatan - wazige bollen en noem maar op.
Het maakt op deze manier wel weer duidelijk dat bepaalde posters stevig balen van dit koers verloop.
Een dalende koers is wel te handlen. Maar Flip Fluitketel daz wel een heel lastige :-))
mercurius-adept
2
ff kappen met op de man spelen aub ;)

(opmerkingen over "toontjes" etc zijn bij uitstek voorbeelden van posts die op de man inspelen, ipv op de bal...sad but true)
Filasoft
4
quote:

mercurius-adept schreef op 31 juli 2023 17:18:

ff kappen met op de man spelen aub ;)

(opmerkingen over "toontjes" etc zijn bij uitstek voorbeelden van posts die op de man inspelen, ipv op de bal...sad but true)
Precies mijn punt.
Hou op met het ‘toontje’ en kom met inhoud.
Is de inhoud de moeite waard, dan neem ik het toontje voor lief.
Is er geen inhoud maar alleen dat toontje, dan houdt het wat mij betreft een keer op.
No-nonsense
0
quote:

Filasoft schreef op 31 juli 2023 17:34:

[...]

Precies mijn punt.
Hou op met het ‘toontje’ en kom met inhoud.
Is de inhoud de moeite waard, dan neem ik het toontje voor lief.
Is er geen inhoud maar alleen dat toontje, dan houdt het wat mij betreft een keer op.
Het is mij wel duidelijk dat Filasoft er net zo veel (of weinig zo je wilt) mee kan als ik. Wil degene die de code van de enigma kan kraken zich melden bij de balie.
Niro91
0
Nog 15ct te gaan tot het koersdoel van ING. Volgende week krijgen wij ook nog eens 5ct dividend. Ik ben benieuwd. Het wordt met de dag spannender. Wordt ons geduld beloond of gaan we weer een jaar van koersen tussen de 1,50-2,00 zien.
hejobo
0
Hoop niet dat de koers tussen de 1,50 en 2,00 blijft hangen.
Denk het eerlijk gezegd niet dat de koers hier tussen blijft hangen.
Als de cijfers volgende week een beetje meevallen kan de koers verder omhoog want de drukste tijd van het jaar moet nog komen.
Filasoft
0
quote:

hejobo schreef op 31 juli 2023 18:34:

Hoop niet dat de koers tussen de 1,50 en 2,00 blijft hangen.
Denk het eerlijk gezegd niet dat de koers hier tussen blijft hangen.
Als de cijfers volgende week een beetje meevallen kan de koers verder omhoog want de drukste tijd van het jaar moet nog komen.
Er ligt een beest van een weerstand op 2,00.
Zijn de cijfers zo goed dat de markt ons boven de 2 drukt dan is de weg vrij voor een flinke piek naar boven.
Xxxx
0
quote:

Niro91 schreef op 31 juli 2023 17:45:

Nog 15ct te gaan tot het koersdoel van ING. Volgende week krijgen wij ook nog eens 5ct dividend. Ik ben benieuwd. Het wordt met de dag spannender. Wordt ons geduld beloond of gaan we weer een jaar van koersen tussen de 1,50-2,00 zien.
Verwacht er maar niet teveel van , bij PostNL is het vooral altijd een en al optimisme maar daarna weer teleurstellend als de presentatie is geweest . Ik denk dat het nu niet anders is maar hoop natuurlijk dat ik er compleet naast zit
hvasd2
0
quote:

Daytripper schreef op 31 juli 2023 18:58:

[...]

Verwacht er maar niet teveel van , bij PostNL is het vooral altijd een en al optimisme maar daarna weer teleurstellend als de presentatie is geweest . Ik denk dat het nu niet anders is maar hoop natuurlijk dat ik er compleet naast zit
Dan zit je met een call 2 december 2024 nog best comfortabel op die cijfers te wachten maar kijk natuurlijk uit naar mooie cijfers
Niro91
1
quote:

Daytripper schreef op 31 juli 2023 18:58:

[...]

Verwacht er maar niet teveel van , bij PostNL is het vooral altijd een en al optimisme maar daarna weer teleurstellend als de presentatie is geweest . Ik denk dat het nu niet anders is maar hoop natuurlijk dat ik er compleet naast zit
Ik weet nog dat 2 jaar geleden de verwachtingen keer op keer wel werden waargemaakt. Elke keer rond de cijfers stegen we weer tientallen procenten. Sommige forumleden dachten dat postnl te voorzichtige prognoses gaf. Er was volgens hun (namen laat ik achterwege) sprake van fraude en het mt gaf te lage prognoses af zodat Kretinsky goedkoop kon inkopen....

Twee jaar verder staat de koers op 1,85. Niet toen maar nu was het geschikte moment voor Kretinsky.... Dus niets fraude! En toch weten dezelfde gasten het verhaal zo te verdraaien dat het management nu bewust slecht haar best doet voor Kretinsky.
Niro91
1
Ik weet niet wat het gaat worden. Ik hoop natuurlijk conform verwachting en dat de prognoses omhoog gaan nu de recessievrees en inflatie dalen.

We hebben misschien niet de beste bestuurders op dit moment. Maar ze zijn integer. We zijn geen bananenrepubliek waar zomaar fraude gepleegd wordt. Ze hebben het beste voor met de Aandeelhouders. Maar ze zijn ook gewoon gebonden aan de Nederlandse wet- en regelgeving etc. Daar hoort op dit moment gewoon marktconforme salarissen en voldoen aan milieunormen etc bij. Dat wist je voordat je in postnl belegde. Achteraf klagen heeft dus geen zin. Heb je vertrouwen in deze onderneming blijf je zitten, heb je dat niet dan kun je morgenvroeg je stukken verkopen. Ik blijf in ieder geval zitten. Zelfs als de koers na de cijfers terugzakt.
postnl, wie maakt ze wat
0
upsidedown
0
Pakketjes over de schutting of door het raam: nog steeds veel klachten

Wie online een pakketje bestelt, moet maar hopen dat het (onbeschadigd) aankomt. Zoekgeraakte pakketten, bestellingen die in de stromende regen voor de deur liggen of bezorgers die zelf hun handtekening zetten voor aangetekende post. Bijna iedereen kan er inmiddels wel over meepraten. Na onze oproep regent het bij Omroep Brabant klachten over pakketbezorgers.
Vorige week werd er bij een pakketpunt in Rijen een hele stapel pakketten voor de deur achtergelaten, terwijl de zaak gesloten was. Op de oproep die wij vervolgens deden kwamen in drie dagen tijd meer dan 200 klachten binnen.

“Jullie raken een open zenuw met deze oproep”, laat Nicole van Lingen weten. Bezorgers van PostNL maakten het bij haar al meerdere keren bont. “Een mobiele telefoon waarvoor getekend moest worden, vond ik onder een kruiwagen. Zes dozen wijn stonden gewoon in de voortuin. En als klap op de vuurpijl lag een aangetekende brief gewoon in de brievenbus”, vertelt Nicole. “De bezorger had zelf maar getekend, zag ik via de app.”
De meeste klachten gaan over PostNL, de grootste pakketbezorger van ons land. Maar ook veel mensen klagen over DHL. Bij Lieke Flipsen bijvoorbeeld werden er pakketjes in de kliko en door het openstaande slaapkamerraam gegooid. “Naast de wieg van onze baby”, zegt ze verbijsterd. Kim Metselaars vond haar pakketje in de achtertuin. “Een doos met nieuwe schoenen was gewoon over het tuinhek gegooid. De schoenen waren drijfnat”, zegt ze.

Bij appartementencomplexen worden pakketten regelmatig onbeheerd in een centrale hal achtergelaten. Dat gebeurde bijvoorbeeld bij Jacqueline Kivits uit Oosterhout. “Ik kreeg een mailtje dat mijn pakketjes geleverd waren, maar er was helemaal niet aangebeld. Toen kwam de buurvrouw vertellen dat mijn pakketjes beneden in de centrale hal lagen. En dat gebeurt blijkbaar bij meer bewoners.”
Al jaren wordt er veel geklaagd over de bezorging van pakketjes. Volgens de Consumentenbond daalt het aantal klachten wel, maar gaat er nog steeds opvallend veel mis. “De meeste klachten gaan over onbezorgde pakketten, zoekgeraakte pakketten of bezorgers die aangeven dat je niet thuis was”, vertelt woordvoerder Joyce Donat. "Wij raden aan om echt dure pakketten te verzekeren. Je zou ervan uit moeten kunnen gaan dat problemen opgelost worden, maar dat gebeurt dus vaak niet.”

Het grote pijnpunt zit hem volgens Ruud Wassenaar, voorzitter van de belangenvereniging voor Pakket Distributie, in de hoge werkdruk. PostNL werkt voor het grootste deel met chauffeurs van andere koeriersdiensten. Als hun chauffeurs pakketjes niet op tijd bezorgen, kost dat de ondernemer geld.

"Soms zie ik pakketbezorgers rennen."
“Vaak moeten bezorgers dertig stops per uur maken. Ze hebben dus twee minuten per adres en daar zit het rijden en aanbellen bij in. Als je drie buren af moet omdat er niemand thuis is, kost dat veel tijd", legt Wassenaar uit. "Soms zie ik pakketbezorgers rennen, dat geeft aan hoeveel druk erop zit.”

Bij DHL is het volgens hem beter geregeld. "Daar werken ze vooral met eigen chauffeurs. En ze betalen hun chauffeurs een hoger uurloon voor hun chauffeurs dan de cao voorschrijft."

We hebben de grootste bezorgdiensten om een reactie gevraagd. DHL erkent dat er weleens fouten gemaakt worden. "Met 7000 bezorgers en miljoenen pakketten gebeurt dat en dat is niet goed. Zo simpel is het", zegt woordvoerder Ewout Blaauw. Het bedrijf spreekt bezorgers er niet op aan als ze pakketten over hebben, maar wel als ze die niet op de juiste manier afleveren. "Door onze bezorgers te blijven trainen hopen we dit soort klachten te voorkomen."

PostNL herkent zich niet in de problemen en zegt dat het overgrote deel van de bezorgingen goed gaat. Dagna Hoogkamer woordvoerder PostNL ziet geen toename in het aantal klachten. "Ook wij zien dat er zo nu en dan pakketjes over de schutting worden gegooid, maar als dat gebeurt moeten mensen dat bij ons melden en dan ondernemen we meteen actie."

Op de vraag of de werkdruk te hoog is, zegt ze. "Bezorgers worden gewoon betaald volgens de cao, krijgen betaald per uur en krijgen gewoon pauze. En soms merken we dat er teveel pakketjes in een wijk rondgebracht moeten worden. Dan passen we de route aan, zodat het gewoon in een achturige werkdag past."
---------
Aldus omroepbrabant
SAHR-0310
1
quote:

upsidedown schreef op 31 juli 2023 20:16:

Pakketjes over de schutting of door het raam: nog steeds veel klachten

Wie online een pakketje bestelt, moet maar hopen dat het (onbeschadigd) aankomt. Zoekgeraakte pakketten, bestellingen die in de stromende regen voor de deur liggen of bezorgers die zelf hun handtekening zetten voor aangetekende post. Bijna iedereen kan er inmiddels wel over meepraten. Na onze oproep regent het bij Omroep Brabant klachten over pakketbezorgers.
Vorige week werd er bij een pakketpunt in Rijen een hele stapel pakketten voor de deur achtergelaten, terwijl de zaak gesloten was. Op de oproep die wij vervolgens deden kwamen in drie dagen tijd meer dan 200 klachten binnen.

“Jullie raken een open zenuw met deze oproep”, laat Nicole van Lingen weten. Bezorgers van PostNL maakten het bij haar al meerdere keren bont. “Een mobiele telefoon waarvoor getekend moest worden, vond ik onder een kruiwagen. Zes dozen wijn stonden gewoon in de voortuin. En als klap op de vuurpijl lag een aangetekende brief gewoon in de brievenbus”, vertelt Nicole. “De bezorger had zelf maar getekend, zag ik via de app.”
De meeste klachten gaan over PostNL, de grootste pakketbezorger van ons land. Maar ook veel mensen klagen over DHL. Bij Lieke Flipsen bijvoorbeeld werden er pakketjes in de kliko en door het openstaande slaapkamerraam gegooid. “Naast de wieg van onze baby”, zegt ze verbijsterd. Kim Metselaars vond haar pakketje in de achtertuin. “Een doos met nieuwe schoenen was gewoon over het tuinhek gegooid. De schoenen waren drijfnat”, zegt ze.

Bij appartementencomplexen worden pakketten regelmatig onbeheerd in een centrale hal achtergelaten. Dat gebeurde bijvoorbeeld bij Jacqueline Kivits uit Oosterhout. “Ik kreeg een mailtje dat mijn pakketjes geleverd waren, maar er was helemaal niet aangebeld. Toen kwam de buurvrouw vertellen dat mijn pakketjes beneden in de centrale hal lagen. En dat gebeurt blijkbaar bij meer bewoners.”
Al jaren wordt er veel geklaagd over de bezorging van pakketjes. Volgens de Consumentenbond daalt het aantal klachten wel, maar gaat er nog steeds opvallend veel mis. “De meeste klachten gaan over onbezorgde pakketten, zoekgeraakte pakketten of bezorgers die aangeven dat je niet thuis was”, vertelt woordvoerder Joyce Donat. "Wij raden aan om echt dure pakketten te verzekeren. Je zou ervan uit moeten kunnen gaan dat problemen opgelost worden, maar dat gebeurt dus vaak niet.”

Het grote pijnpunt zit hem volgens Ruud Wassenaar, voorzitter van de belangenvereniging voor Pakket Distributie, in de hoge werkdruk. PostNL werkt voor het grootste deel met chauffeurs van andere koeriersdiensten. Als hun chauffeurs pakketjes niet op tijd bezorgen, kost dat de ondernemer geld.

"Soms zie ik pakketbezorgers rennen."
“Vaak moeten bezorgers dertig stops per uur maken. Ze hebben dus twee minuten per adres en daar zit het rijden en aanbellen bij in. Als je drie buren af moet omdat er niemand thuis is, kost dat veel tijd", legt Wassenaar uit. "Soms zie ik pakketbezorgers rennen, dat geeft aan hoeveel druk erop zit.”

Bij DHL is het volgens hem beter geregeld. "Daar werken ze vooral met eigen chauffeurs. En ze betalen hun chauffeurs een hoger uurloon voor hun chauffeurs dan de cao voorschrijft."

We hebben de grootste bezorgdiensten om een reactie gevraagd. DHL erkent dat er weleens fouten gemaakt worden. "Met 7000 bezorgers en miljoenen pakketten gebeurt dat en dat is niet goed. Zo simpel is het", zegt woordvoerder Ewout Blaauw. Het bedrijf spreekt bezorgers er niet op aan als ze pakketten over hebben, maar wel als ze die niet op de juiste manier afleveren. "Door onze bezorgers te blijven trainen hopen we dit soort klachten te voorkomen."

PostNL herkent zich niet in de problemen en zegt dat het overgrote deel van de bezorgingen goed gaat. Dagna Hoogkamer woordvoerder PostNL ziet geen toename in het aantal klachten. "Ook wij zien dat er zo nu en dan pakketjes over de schutting worden gegooid, maar als dat gebeurt moeten mensen dat bij ons melden en dan ondernemen we meteen actie."

Op de vraag of de werkdruk te hoog is, zegt ze. "Bezorgers worden gewoon betaald volgens de cao, krijgen betaald per uur en krijgen gewoon pauze. En soms merken we dat er teveel pakketjes in een wijk rondgebracht moeten worden. Dan passen we de route aan, zodat het gewoon in een achturige werkdag past."
---------
Aldus omroepbrabant
Ruud Wassenaar vindt het bij DHL allemaal beter geregeld. Even voor alle duidelijkheid, deze Ruud Wassenaar: pointer.kro-ncrv.nl/postnl_stopt_same...

Als mensen zeggen dat Herna en consorten andere belangen dienen, geloof ik het direct. Maar zulk gemaakt 'nieuws' als van Omroep Brabant waarin ze clown Ruud opvoeren, weg ermee.
641 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 1,250
Verschil +0,046 (+3,82%)
Hoog 1,250
Laag 1,210
Volume 1.766.025
Volume gemiddeld 2.111.168
Volume gisteren 1.803.919