TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom augustus 2023

261 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 12 13 14 » | Laatste
hvasd2
0
Inderdaad eens dat TT in positieve maar ook in negatieve zin al jaren tegen de grote der aarde bedrijven aan het aanschurken is. Dat kan je niet van elk mid of small cap bedrijf zeggen…
tatje
2
Wie heeft hierover een mening.

RSU
2019 892.320
2020 1.228.650
2021 1.414.850
2022 3.095.644

Van 2021 naar 2022 meer dan een verdubbeling.!

Zijn wel toppers bijgekomen, maar persoonlijk denk ik dat er ook een 1 malige toekenning bijzit.
Het JV 2022 zegt er niets over.

In 2017 kregen ook bepaalde werknemers RSU
During the year, 1.3 million RSUs were granted at a weighted
average price of €8.68 (2016: none). No other movements in
the RSUs occurred during the year. The fair value of the RSUs is
determined with reference to the share price of TomTom NV at the
date of grant. Of these RSUs, 138 thousand units were granted
pursuant to the acquisition of Autonomos as detailed in note 15

2023 weer meer dan 3 miljoen of toch rond de 1,5 miljoen.

Of er nog een aandelen inkoop als TS aan komt, het kan.
Maar TT sorteert voor :-)

All equity-settled stock compensation will be covered at
the time of exercise, firstly through the issue of treasury shares held by the company, and
secondly through the issue of new shares.

Het feest kan beginnen, want ik ben binnen ;-)
hvasd2
0
Als de koers straks weer tussen de 6 en de 7 gaat zijn dan wens ik als RSU ers veel RSU…
nr36
2
Waze Users Unite Against Top Android Auto Feature, Want It Removed

Karen MillerBy Karen MillerAugust 5, 2023No Comments3 Mins Read
Share

Waze and Google Maps dominate the Android Auto navigation space, though alternatives like Sygic and TomTom rapidly gain traction on Google’s playground.

8 photos
Photo: Bogdan Popa/autoevolution

Despite looking similar, Waze and Google Maps have different purposes, as the first is primarily aimed at fighting traffic and finding alternate routes. The latter offers a more straightforward navigation experience, sometimes borrowing data from Waze while providing users with additional features like offline maps.
Waze has several extras on Android Auto, including a Drive Now menu that fires up automatically when the app launches.

The idea that powers this feature is as simple as it could be. Drive Now displays the latest and most common destinations, allowing users to quickly select a new address to navigate.

The feature isn’t everybody’s cup of tea, with a long thread on Waze’s forums calling for the Google-owned company to remove Drive Now for a simple reason: it exposes the most recent destinations, letting others see home addresses.

The request makes sense, especially for Uber drivers who don’t want others to see this information. Furthermore, someone says they just want to navigate with Waze on the screen, but once the application loads on Android Auto, closing the Drive Now menu is a major pain in the neck because their vehicle uses a knob for infotainment.

Others explain that the menu blocks a significant part of the screen, so they can’t see the map when launching the app. Closing the dialog every time they launch Waze is frustrating for some, so an option to disable it from automatically loading is the best way to go.

The Google-owned company has ignored this feedback so far, and I believe it wouldn’t do anything about it anyway. The Drive Now feature is an essential part of the Waze experience, and most people enjoy having their common destinations at a one-tap distance.

Giving users more control is often the correct approach, but Waze decided to enforce the Drive Now interface on everybody running the app on Android Auto.

Waze collects traffic data even when the application runs on the screen without navigation enabled. The parent company explains this is the easiest way for users to help improve the navigation engine. Waze can retrieve road information and estimate traffic conditions based purely on how you drive across a region.

As a result, enforcing the Drive Now option on Android Auto doesn’t make much sense, though it makes setting up navigation more straightforward for those who typically use Waze for turn-by-turn guidance. Time will tell if the parent company decides to introduce an option to let users turn off the Drive Now menu, but for now, it’s clear that such an idea isn’t even on the table. The only workaround is to remove all locations, turning this entire menu into a useless Waze feature.
tatje
0
Sygic is toch klant bij Tom Tom !

Waze and Google Maps dominate the Android Auto navigation space, though alternatives like Sygic and TomTom rapidly gain traction on Google’s playground.

Dat hoef ik toch niet te vertalen, lijkt me duidelijke taal :-)

rapidly gain traction

Zo nu het wielerpakje aan :-)
hvasd2
0
quote:

tatje schreef op 6 augustus 2023 09:25:

Sygic is toch klant bij Tom Tom !

Waze and Google Maps dominate the Android Auto navigation space, though alternatives like Sygic and TomTom rapidly gain traction on Google’s playground.

Dat hoef ik toch niet te vertalen, lijkt me duidelijke taal :-)

rapidly gain traction

Zo nu het wielerpakje aan :-)
Regenpakje bedoelt u zeker ;-)
tatje
3
Amazon plus 9% vrijdag.

Amazon op één dag 150 miljard dollar meer waard.

Het wordt tijd dat ze TT onder de armen nemen.

Toch tip ik als nieuwe eigenaar Garmin Mobileye Nvidia, maar Amazon Microsoft en Meta moeten wel hun goedkeuring geven, OF doen ze het zelf :-)

Amazon Microsoft meta samen een beurswaarde van 4500 miljard.

Winst op jaarbasis van de drie samen een 138 miljard.

Waar een wil is, is een weg :-)

Is peanuts om TT voor 6 miljard te kopen.

Overture zonder andere afspraken, amehoela.

Tot morgen.
pwijsneus
0
quote:

Optiebelegger schreef op 7 augustus 2023 09:04:

Omzet 7 stuks en ruim 2 % lager..............................
Tja...
Optiebelegger
0
Nu al 993 stuks en weer groen, het gaat lekker.
Dit aandeel hoort niet meer thuis op de beurs.
hvasd2
0
quote:

Optiebelegger schreef op 7 augustus 2023 09:04:

Omzet 7 stuks en ruim 2 % lager..............................
Dat de MM dit toestaat want andere producten bewegen ook mee en sommige kunnen zelfs klappen door zo’n daling.
tatje
4
Kink in de kabel
Roet in het eten.
Wereldschokken.

Dat alles is heel moeilijk te voorspellen, maar het kan zomaar gebeuren.

Ik kan dus alleen maar werken met de uitspraken van de RVB.
De RVB kan zijn uitspraken staven met diverse instrumenten, wat er in de wereld gebeurt, weten zelfs zij niet :-)

- automotive 2024 2 tot 4% in 2024 en in 2025 10% minimaal.
- Enterprise 2024 10% en in 2025 de echte knal 20%
- consumer 2024 -7% en 2025 - 5%

2e kwartaal 2023
A 90,9
E 37,3
C 28,4
totaal 156,5

2e kwartaal 2024
A 94,5
E 41,5
C 26,4
totaal 162,5
84%
gross profit 136,5
opex zonder D en A 121,4 Q2 2023
ebitda 15,1
D en A 10
ebit 5

Q2 2025
A 104
E 50
C 25
totaal 179
84%
gross profit 150,3
opex zonder D en A 121,4
ebitda 28,9
D en A 5
ebit 23,9

Let wel per kwartaal.

U zult zeggen je verhoogt opex zonder D en A in 2024 en 2025 niet.

klopt !

Maar ebit heeft een I en dat is bij TT geen schuld maar CASH.

taco zei er het volgende over.

Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO
Yes, sure. So, we have roughly EUR 300 million in cash or long-term deposits. The split between cash and long-term deposits is then one-third to two-third. So, two-thirds is in long-term deposits. On those deposits, we get a 3% yield, roughly --3% plus. And that is part of our free cash flow. It's nice, but it will not significantly change anything. For the free cash flow, we continue to focus on 0% to 5%. Based on where we are now, it might be closer to 5% than 0%, yes.

In Q2 2023 was i 2,447 min 0,442 is 2 miljoen, op jaarbasis dus 8 miljoen.

Ik kan dus de Opex zonder D en A met 8 miljoen verhogen in 2025 ten opzichte van 2023

Verder zei vriend Taco in de toekomst zal D en A gelijk lopen met Capex, hij noemde PPE en Lease dus op jaarbasis 20 tot 25.

Zou opex zonder D en A in 2025 8 miljoen groter worden dan wordt EBIT 8 miljoen kleiner, maar EBT wordt 8 miljoen groter dan EBIT.
Dasss een moeilijke :-)

Ik zal het voor vandaag hierbij laten, anders wordt er misschien iemand boos ;-)
hvasd2
0
Ik ben het even kwijt maar waarom zou Enterprise zo moeten gaan knallen in de toekomst en waarom blijft het zo achter momenteel ?
Wereldbelegger
0
Chinese elektrische auto maakt opmars: 'De kaarten worden opnieuw geschud'

Binnen de Europese auto-industrie wordt met argwaan gekeken naar de opmars van Chinese fabrikanten. Bijna een op de tien nieuw verkochte elektrische auto's in Europa is inmiddels een Chinees merk. En dat is pas het begin, verwachten analisten.

Door de sterk gestegen welvaart bezitten veel meer mensen in China een auto. Sinds 2014 halen jaarlijks 25 miljoen Chinezen hun rijbewijs. Het aantal auto's in het land stijgt mee, en bereikte eind vorig jaar het duizelingwekkende aantal van 320 miljoen.

Veel van die nieuw verkochte auto's zijn elektrisch, iets meer dan 20 procent. Ter vergelijking: in Europa is zo'n 12 procent van de nieuwe auto's elektrisch en in de VS zo'n 7 procent. Daardoor is China nu de grootste EV-markt ter wereld: het land is goed voor bijna 60 procent van de wereldwijde verkoop. Het is een ontwikkeling die een grote impact kan gaan hebben op de Europese auto-industrie.

De Duitse automarktanalist Matthias Schmidt verwacht dat in de tweede helft van dit jaar één op de tien elektrische auto's uit China komt. "Tel daar de in China gemaakte westerse automodellen bij op, en dan komt volgend jaar bijna een op de vijf elektrische personenauto's uit China."

Moet de Europese auto-industrie zich zorgen maken over de nieuwe Chinese concurrentie? "Het is onwaarschijnlijk dat Chinese automerken een aanzienlijk marktaandeel vergaren met enkel geïmporteerde auto's", zegt analist Daniel Schwarz van investeringsbank Stifel vanuit Frankfurt. "Vooral voor de meest verkochte modellen op de massamarkt is dit te duur vanwege de logistiek en tarieven."

Chinese productie in Europa
Hij verwacht daarom dat Chinese fabrikanten hun auto's uiteindelijk in Europa zelf zullen produceren. Vermoedelijk vanaf 2025, wanneer de strengere Europese milieunorm Euro 7 gaat gelden.

Ondertussen lopen de reacties op de Chinese opmars uiteen. In de Verenigde Staten geldt een hoog invoertarief van 27,5 procent op auto's uit China. Koop je een auto uit Amerika zelf, dan zijn er juist belastingvoordeeltjes voor jou als koper. Europese landen zijn daarentegen verdeeld. Duitse automakers verkopen bijvoorbeeld veel wagens in China en zijn dus niet zo happig op handelsbarrières.

www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/539...
tatje
3
quote:

hvasd2 schreef op 7 augustus 2023 11:35:

Ik ben het even kwijt maar waarom zou Enterprise zo moeten gaan knallen in de toekomst en waarom blijft het zo achter momenteel ?
Zoeken en lezen :-)

Enterprise 2021 markt 2 miljard addressable 55% is 1,1 miljard.

Enterprise 2025 markt 2,5 miljard addressable 85% is 2,125 miljard door het nieuwe platform.

download.tomtom.com/open/banners/Capi...

FF doorlezen vooral blz 16.

Harold zei op de CMD ook nog het volgende :

And we aspire to double our
revenue outside of Automotive in the mid term, on the back of better products and improved applications.

Mid term 3 tot 5 jaar.

Dus in 2027 ( 5 jaar verder ) uiterlijk 2 maal 160
Beursboertje
1
17.30 uur omzet 80.520
17.35 uur omzet 132.564

Die 50.000 van de slotcall zijn geen particulieren en is geen marketmaker.
Omzet is niet daverend, zeker niet bijzonder.
Slotcall is niet daverend maar wel bijzonder als je de omzet om 17.30 in aanmerking neemt.
Toch weer het gevoel dat ik wel goed zit.
Beperktedijkbewaking
1
quote:

tatje schreef op 6 augustus 2023 10:10:

...
Toch tip ik als nieuwe eigenaar Garmin Mobileye Nvidia, maar Amazon Microsoft en Meta moeten wel hun goedkeuring geven, OF doen ze het zelf :-)

Amazon Microsoft meta samen een beurswaarde van 4500 miljard.

Winst op jaarbasis van de drie samen een 138 miljard.
Waar een wil is, is een weg :-)
...
Ik ken het bedrijf GarminMobileyeNvidia niet. Laat je niet wat komma's weg?

Het punt is niet dat potentiële overnemers geen geld zouden hebben, het punt is dat TT voor hen niet interessant is. Of dat HG teveel kapsones heeft bij zo'n overname. Misschien niet financieel, hij is al binnen, maar wel qua status (ceo??) in zo'n overgenomen en al gauw weg-geïntegreerd peutertje.

Nu kan hij nog 4x per jaar de guru spelen, interessant doen over zijn contacten met OEMs en wat dies meer zij, al is het maar voor een paar analisten en een enkele journalist. Na een overname luistert niemand meer, geen enkele journalist, en wordt HG een gewone saaie babyboomer. Net als ik, met dit verschil dat hij rijk is, mede door mijn centen.

Gelukkig is hij met zijn gedoe zó voorspelbaar geworden dat ik met optieconstructies nog wat terug kan verdienen, m.n. rond de cijferdata.
261 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 12 13 14 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 296.450
Volume gisteren 291.496