TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom augustus 2023

261 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
effegenoeg
0
quote:

NewKidInTown schreef op 11 augustus 2023 19:14:

Wegdoen maandag nu het nog kan boven de 7 ?
Het is wel fnuikend om te zien dat de acht nauwelijks is vastgehouden na toch een best hoopgevend kwartaalbericht.
Ik was zelf tevreden op 7,91€ en zal rond de zeven zeker weer een gokje gaan wagen.
Moet er wel bijzeggen dat ik in For farmer ben gestapt en dat verloopt iets minder.
tatje
2
vreemd vermogen zei het al.

Zo gaat het in de topsport ook.

Kevin de Bruijne

van Genk naar Chelsea voor 9 miljoen.
Chelsea leent hem 1 jaar uit aan Werder Bremen
Chesea verkoopt hem aan Wolfsburg voor 30 miljoen.
Wolfburg verkoopt hem aan city voor 76 miljoen
Heeft bijgetekend tot de zomer van 2025 en verdient 18 miljoen bruto per jaar.

Tja je huiswerk maken en geloven in je cijfers en niet zoals sommigen bij een daling onder de steen vandaan komen.

Ik post bij een stijging, maar ook bij een daling.

Sommige aandelen worden nu 1maal gegijzeld.

Accell van 33 naar 13 , van de beurs voor 58.

De koers is voor mij de koers.

Soms stijgt ie en soms daalt ie.

Maar daar gaat het niet om.
bikkelharde winst
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 11 augustus 2023 18:42:

[...]
Sorry Ik wist niet dat je een aanzienlijk verlies hebt geleden door Tomtom. Maar dat geldt voor elke belegging. Ik vind het best wel sneu dat het je is overkomen. Ik wens een ieder een goed beleggingsresultaat. Je reacties op het forum lossen echter jouw probleem niet op. Kritisch is ok. Wel graag een onderbouwing.
Maak je geen zorgen, ik heb dmv de juiste optiestrategie dikke winst gemaakt op TT. En jij?
Wereldbelegger
1
Gokken op de koersontwikkeling van TomTom is géén topsport.

Je hoeft echt geen ordners vol met berichten van het management te koesteren.

En daarin voorspellende uitspraken te zien voor jaren later.

Om toch wat centen te scoren, zet je elke maand dezelfde optieconstructie op.

Vier keer per jaar, met de cijfers, doe je een extra gokje.
bikkelharde winst
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 12 augustus 2023 07:46:

Gokken op de koersontwikkeling van TomTom is géén topsport.

Je hoeft echt geen ordners vol met berichten van het management te koesteren.

En daarin voorspellende uitspraken te zien voor jaren later.

Om toch wat centen te scoren, zet je elke maand dezelfde optieconstructie op.

Vier keer per jaar, met de cijfers, doe je een extra gokje.
Jij snapt het! Lekker premie harken met TT. Laat onverlet dat B&H beleggers niks te zoeken hebben in dit zwendelaandeel.
next2023
0
Wereldbelegger
0
Het rommelt in autoland Duitsland

China, elektrificatie, digitalisering. De trotse Duitse auto-industrie worstelt met existentiële uitdagingen. ‘Als een koerswending uitblijft, zullen we zeggen dat we onze toekomst hebben verspeeld als we op deze jaren terugkijken.'

De onaantastbaar geachte Duitse auto-industrie davert op haar grondvesten. De combinatie van elektrificatie, digitalisering en concurrentie uit China creëert een perfecte storm. ‘We zijn op een gevaarlijke glijbaan terechtgekomen’, zei Hildegard Müller, de anders nochtans diplomatieke voorzitter van de vereniging van Duitse autobouwers VDA, onlangs. Thomas Schäfer, de CEO van het merk Volkswagen, sprak nog alarmerendere taal: ‘Het dak staat in brand’.

De halfjaarcijfers gaven weinig reden tot dergelijke alarmkreten. Zowel de Volkswagen-groep, BMW als Mercedes-Benz legde puike cijfers voor: BMW en Mercedes-Benz trokken elk hun winstverwachting voor het hele jaar op. Stuk voor stuk presenteerden de merken een stevige groei van de verkoop van hun elektrische modellen.

Maar onder de solide financiële resultaten broeit iets. Dat heeft bijna altijd met China te maken. Het land is de voorbije jaren uitgegroeid tot de belangrijkste afzetmarkt voor de grote drie Duitse autobouwers. Een op de drie verkochte BMW’s was vorig jaar voor een Chinese klant. Mercedes leverde er bijna 40 procent van zijn nieuwe auto’s. Bij de Volkswagen-groep was het land vorig jaar goed voor de helft van de verkochte wagens.

Maar de Duitse drie hebben het er almaar moeilijker. In de eerste zes maanden zakte de verkoop van BMW in China met 6 procent, terwijl de hele Chinese automarkt met 12 procent groeide. Volkswagen registreerde een daling van 3,6 procent. Mercedes boekte er een bescheiden groei van 2,6 procent, maar de hele groep zag haar verkoop met 5 procent stijgen.

www.tijd.be/ondernemen/auto/het-romme...
Wereldbelegger
0
Cariad: de hier veelgeroemde klant partner van TomTom als veroorzaker van vertragingen.

Digitalisering is nog een pijnpunt. Tesla’s zijn computers met wielen, terwijl klassieke autobouwers hun software doorgaans baseren op een bepaald auto-ontwerp. Dat maakt een wereld van verschil, zowel in de ontwikkeling en productie van de auto als in het moeiteloos functioneren van de software die auto’s aan boord hebben.

Volkswagen worstelt al jaren met zijn softwaredochter Cariad, die de basis van de elektrische auto’s van het concern moet leggen. Cariad miste tal van deadlines, en de eerste versies in de elektrische Volkswagen ID.3 en ID.4 waren hopeloos traag. De premiumdochters Audi en Porsche verzetten zich met hand en tand tegen de dreigende verplichte invoering van de Cariad-strategie. Met succes. Het kostte voormalig VW-topman Herbert Diess vorig jaar zijn job.

De ontwikkeling van een geüpdatete versie van het digitale besturingssysteem liep nog meer vertraging op, waardoor de lancering van de voor Audi en Porsche cruciale elektrische modellen Q6 e-tron en e-Macan tot eind volgend jaar moest worden uitgesteld.

Ook een volledig nieuwe versie van Cariad, die onder meer een hoge mate van autonoom rijden mogelijk moet maken, heeft nog meer vertraging opgelopen. De voor 2025 beloofde Audi Artemis zou ermee uitgerust worden, maar dat is uitgesteld tot 2028.

BMW en Mercedes-Benz zochten hun toevlucht tot samenwerkingen met Apple, Google en Intel voor de ontwikkeling van hun besturingssystemen.

www.tijd.be/ondernemen/auto/het-romme...
g=wvak
2
Koers blijft nog netjes boven de sleepkabel ma 50 , break away gap zo goed als gedicht , 2e doel zone gaat dan voor mij worden een rit naar (tussen 8,25 en 8,50) , onder de ma 50 op dagbasis springt verkeerslicht op rood.
hvasd2
0
quote:

g=wvak schreef op 12 augustus 2023 17:33:

Koers blijft nog netjes boven de sleepkabel ma 50 , break away gap zo goed als gedicht , 2e doel zone gaat dan voor mij worden een rit naar (tussen 8,25 en 8,50) , onder de ma 50 op dagbasis springt verkeerslicht op rood.
Dus onder de 8,25?
Wereldbelegger
0
BYD verenigt Chinese merken tegen ‘de rest’
‘Vernietig de oude merken’

Bang dat Chinese merken de autowereld helemaal gaan overnemen? Dan zal dit bericht je niet vrolijker maken. BYD roept alle Chinese merken op om zich te verenigen en samen de strijd om de exportmarkten aan te gaan.

BYD-topman Wang Chuanfu bedoelt dat verenigen overigens niet letterlijk. Volgens Reuters, dat met het bericht naar buiten komt, bedoelt hij meer dat de Chinese merken zich niet moeten laten verscheuren door een onderlinge strijd. In plaats daarvan is het volgens Chuanfu eerder een kwestie van ‘China tegen de rest’. Daarbij is het volgens de grote BYD-baas tijd dat Chinese merken een dominante rol gaan spelen op de wereldmarkt. Dat heeft alles te maken met patriottisme: ‘Het is een emotionele behoefte voor 1,4 miljard Chinezen om een Chinees merk een globale speler te zien worden’, zou hij enigszins vrij vertaald hebben gezegd. Het bleef niet bij vriendelijke woorden, want BYD zou ook hebben opgeroepen om de 'oude merken' te 'vernietigen' ('demolish'). Gezellig!

Die oproep aan Chinese merken om zich te verzoenen, kan wellicht geen kwaad. In China is naar verluidt nog altijd een ware prijzenoorlog aan de gang, vooral op EV-gebied. Ondertussen wordt er ook gestreden om de gunst van de buitenlandse koper, niet in de laatste plaats in Europa. Behalve BYD kennen we hier inmiddels immers ook Xpeng, Nio, Hongqi en de merken van Geely, zoals Lynk & Co en binnenkort Zeekr. Zien wie er van die Chinese merken als grootste uit de bus komt is zeker interessant, maar volgens BYD dus niet waarop deze merken zich moeten richten.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/by...
tatje
1
Het is zondag en een beetje een feestdag :-)

Dus maar 1 post :-)

Zonder corona, tekorten en wereldschokken !

2023 A 350 E 155 C 95 totaal 600
2024 A 370 E 190 C 90 totaal 650
2025 A 405 E 215 C 80 totaal 700
2026 A 440 E 235 C 75 totaal 750
2027 A 460 E 270 C 70 totaal 800

Ik zou zeggen, zonder schokken, A en E, conservatief :-)

Harold :
The first release focuses on visualization, search, and routing, especially targeting ride-hailing, on-demand delivery, fleet and logistics.

On demand delivery dat is toch ook Just eat take away.

vice - voorzitter RVC just eat take away is Corinne Goddijn - Vigreux.

Is dit een inkoppertje, of is dat te progressief :-)
Wereldbelegger
0
quote:

g=wvak schreef op 12 augustus 2023 17:33:

Koers blijft nog netjes boven de sleepkabel ma 50 , break away gap zo goed als gedicht , 2e doel zone gaat dan voor mij worden een rit naar (tussen 8,25 en 8,50) , onder de ma 50 op dagbasis springt verkeerslicht op rood.
gap sluiten: is er een uit het boekje.
7,22 of overtuigend sluiten op 7,12

Mijn gedachte:
Geschreven opties sluiten - nieuwe positie bedenken
gokje wagen: kale Calls voor ritje naar de 8,25 richting de Q3 cijfers
tatje
0
Vandaag een duppie erbij of eraf, maakt TT geen ander bedrijf.

Petertje van PSV zei het bij het winnen van de JC schaal.

Vindt je me nu een betere trainer.

De kunstjes van het grote geld zijn oneindig.
tatje
2
Je ziet het bij Philips.

15% en niemand anders heeft verkocht en geen uitgifte nieuwe aandelen.

Exor zelf 2,99% en 4 anderen ieder 2,99% nergens een melding en de rest vrijdag op de beurs.

Philips wist het natuurlijk al tijden, want een lid van de RVC stellen, behoeft afspraken.

Prettige dag verder :-)
Wereldbelegger
0
Nico Bakker
14-8-2023

Dashboard Dag: oranje - correctie
Dashboard Week: blauw - down
Dashboard Maand: blauw- down – enter short overweging
tatje
1
Nog even BNR over Q2 2023.

www.bnr.nl/nieuws/financieel/10519188...

groei A zal afzwakken.

Taco zei 2 tot 4% groei in 2024 en in 2025 minimaal weer 10%.

Wordt E groter dan A, hetgeen ik al jaren zeg.

‘Wij kijken naar groeimarkten buiten de automotive divisie’
Ivo Bökkerink van TomTom

Groeimarkten

TomTom kijkt voor groeimarkten buiten de automotive divisie.

'We kijken eigenlijk naar alles waar bedrijven en mensen aan spullen van de ene plek zo efficiënt mogelijk naar een andere plek proberen te krijgen.'

We zullen zien :-)

Maar het woordje BUITEN, intrigeert me :-)
Wereldbelegger
0
China's strong presence at Munich auto show brings risks and rewards

As China's electric mobility industry matures, leading automakers and battery makers including BYD, CATL and Farasis Energy are aiming to boost their profiles in Europe in a global expansion strategy that threatens the dominance of the region’s automakers.

Compared with the IAA held in Munich in 2021, there will be almost double the number of Chinese companies taking part, according to the German auto industry association (VDA), which organizes the biennial event.

The Chinese exhibitors and the WNEVC will make the IAA Mobility a more international affair, VDA Managing Director Jürgen Mindel said. "Our collaboration with WNEVC serves as a significant signal for the cooperation between Germany and China."

Growing entry EV threat
Industry observers said China's strong presence at the IAA highlights the growing threat to established European automakers from Chinese rivals on their home ground.

One particular risk to European automakers is the entry-level EV market segment, where there is currently "next to nothing" on offer from European brands, Gartner analyst Pedro Pacheco said.

"Having the WNEVC come to the IAA in Munich is quite symbolic because we are starting to see Chinese automakers expanding more and more outside of China," he said.

"The European market is quite challenging for any foreign players, as we have seen with what happened with the Japanese and the South Korean brands -- it took them decades to build a market presence here and they are still not the leaders," he said.

europe.autonews.com/munich-auto-show/...
tatje
0
Als elektrisch laden niet sneller kan, wordt groene waterstof, de nieuwe olie.

Als ik naar Zuid Frankrijk of Spanje rij, wil ik toch niet, de huidige problemen hebben met elektriciteit.

www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/104985...
261 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 296.450
Volume gisteren 291.496