TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom augustus 2023

261 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
gvanmaarsum
1
Het event seizoen komt er weer aan, het zal toch niet??? Een deal presenteren tijdens een event is al weer even geleden, maar wellicht een mooi moment om de grote US klant aan te kondigen.....?

Q2 2023 transcript
Harold:
I do think we will be able to announce a number of deals before the end of the year. But before you can see that in the revenue
numbers, my expectation isthat we will have to wait for '24 and that we will be able to start growing in the Enterprise segmentsignificantly in 2024, but also the years after that.
gvanmaarsum
0
Interessante optie omzetten vandaag:
Call
TTM
0,200
848
0,250
755
0,220
15:35
100
102
7,600
20 okt

Call
TTM
0,550
912
0,700
808
0,650
15:32
49
340
7,500
15 mrt
gvanmaarsum
0
Hier is voor ruim € 22k aan calls gekocht zojuist:

Call
TTM
0,550
912
0,700
808
0,650
15:32
49
340
7,500
15 mrt
Wereldbelegger
0
Krijgen (kleine) beleggers weer interesse?
Zie de de twee Calls posts hierboven.

Ook een Turbo deal gezien: voor pakweg € 800
Klein! Maar kan fijn worden.

Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Trader Long
Goldman Sachs 5,72 4,48 1,570 1,590 0,02 1,580 +6,04% 500 16:51
hvasd2
0
quote:

gvanmaarsum schreef op 28 augustus 2023 16:50:

Interessante optie omzetten vandaag:
Call
TTM
0,200
848
0,250
755
0,220
15:35
100
102
7,600
20 okt

Call
TTM
0,550
912
0,700
808
0,650
15:32
49
340
7,500
15 mrt
Die van oktober zit ik ook naar te kijken. 7,80 is ook een optie en goedkoper. TT is omhoog gegaan terwijl de gap theorie juist zegt dat onder de 7,07 sluiten( 2 keer al) omlaag betekent.
visje
0
IAA Summit: September 05 - 08, 2023, Munich

IAA start bijna. TomTom Automotive staat er ook.

Het moment voor een press release
Wereldbelegger
1
Monday, August 28 - Thursday, August 31 | Melbourne, Australia

ITS Australia Global Summit 2023
Join us to talk about the future of mobility at ITS Australia 2023. Come network, swap stories and learn more about the traffic data that powers more than one in four vehicles in Victoria, and how it can inform smarter choices for your business or city. Request a meeting with us or visit us at Booth 22 on the main floor.

What’s TomTom projecting for the coming decade?
At ITS Australia, our key speaker Ralf-Peter Schaefer will join a panel to talk about our vision for a future of safe and sustainable mobility.

Panel discussion - What is Big Tech projecting for the coming decade?
Tuesday, August 29 | 11am-12:30pm | Goldfields Theatre (Ground floor)
visje
0
TomTom and StreetLight partner to deliver transportation data and insights worldwide

Aug 24, 2023

(dit pb had ik zelf gemist)
visje
0
visje
1
Leuk detail, Ralf-Peter Schaefer heeft op de universiteit van Ilmenau gestudeerd, op deze uni is de MP3 bedacht en ontwikkeld.
Eerste nummer wat ooit gecomprimeerd en versleuteld is, is een nummer van Susan Vega.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

visje schreef op 29 augustus 2023 11:17:

Ralf-Peter Schaefer, indrukwekkende CV, was niet niet een ''vriend/collega'' van bdb
Een soort verre vakgenoot. Ik heb hem 1x gezien, daarna hebben we nog enkele keren een mail uitgewisseld (nu al weer zo'n 8-9 jaar geleden).

Als hij er de volgende week in München (IAA Mobility 2023) bij wil zijn zal hij wel een jetlag hebben, want vandaag spreekt hij in Melbourne.
vanmaarsum
0
MWC 2023

Welcome to North America’s largest and most influential connectivity event

September 26-28, 2023
Las Vegas Convention Center, West Hall

TomTom North America, Inc

TomTom North America, Inc: more company information coming soon.
LOCATION

Exhibition Hall Booth 740
Draaikont
1
quote:

vanmaarsum schreef op 29 augustus 2023 14:23:

MWC 2023

Welcome to North America’s largest and most influential connectivity event

September 26-28, 2023
Las Vegas Convention Center, West Hall

TomTom North America, Inc

TomTom North America, Inc: more company information coming soon.
LOCATION

Exhibition Hall Booth 740
I'm so EXITED...and I just can't hide it...
hvasd2
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 29 augustus 2023 13:42:

[...]
Een soort verre vakgenoot. Ik heb hem 1x gezien, daarna hebben we nog enkele keren een mail uitgewisseld (nu al weer zo'n 8-9 jaar geleden).

Als hij er de volgende week in München (IAA Mobility 2023) bij wil zijn zal hij wel een jetlag hebben, want vandaag spreekt hij in Melbourne.
Deze man zal wel beschikking hebben over een hele mooie en ruime vliegtuigstoel/bed verwacht ik.. geen tourist class in ieder geval ;-)
Beperktedijkbewaking
1
quote:

hvasd2 schreef op 29 augustus 2023 21:36:

[...]
Deze man zal wel beschikking hebben over een hele mooie en ruime vliegtuigstoel/bed verwacht ik.. geen tourist class in ieder geval ;-)
Business class helpt niet voor een jetlag. Ik weet waar ik het over heb, mijn dochter woont In Melbourne waar Schaefer net vandaan komt.

Aan de andere kant: Duitsers hebben 'Ausdauer'.
Wat Google en chatTPC aan traffic data en relaties verzamelen heeft R-P in zijn hoofd. Met veel meer inzicht.
Wereldbelegger
1
Chinese merken betreden de automarkt. Rijden we straks allemaal in een Xpeng of een Hongqi?

De elektrificatie van het wagenpark is een ideaal moment voor China om de automarkt te veroveren.

Stelt u zich voor, we zijn aanbeland in 2035. Nieuwe benzine-auto’s zijn niet meer te koop in Europa. Alle auto’s in de straat zijn elektrisch. De buurman wast op zaterdag zijn Aiways, de dokter komt voorrijden in een gloednieuwe Hongqi, het meisje van de overkant parkeert haar Seres voor de deur, precies tussen de Xpeng van haar vriend en de Zeekr van de bovenbuurvrouw. Op de hoek van de straat sleutelt een oudere man aan een klassieke Volkswagen ID3.

Natuurlijk, bovenstaand tafereel schetst een overdreven fatalistisch lot voor de zittende klasse in de auto-industrie. Maar de Volkswagens, Renaults, Fords, Opels en zelfs Tesla’s van deze wereld zijn gewaarschuwd: China is onmiskenbaar in opkomst en vastberaden om de wereldautomarkt te domineren. “We moeten de Chinezen serieuzer nemen dan iedereen denkt. De Duitse industrie heeft zitten slapen, die ronkt nog over de Autobahn”, zegt Wim Oude Weernink, al vele jaren groot kenner van de auto-industrie. “De kleine merken uit China zullen nog wel even onbekend blijven, maar het land is nu al goed voor enkele wereldspelers.”

Autoconcerns als SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), BYD (Build Your Dreams) en Geely doen volop mee met de traditionele grote namen in de autowereld. Bijvoorbeeld in de vorm van overnames en samenwerkingen met bekende westerse merken als Mercedes en Volvo.

www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/ch...
tatje
0
Mededeling.

Ben opgehouden met wedden, was geen lol meer aan.
Begrijp mijn zonen, als Max altijd wint, kijk je op een gegeven moment niet meer.

Als morgen een nederlandse golfer nr 1 van de wereld wordt, is golfkleding niet meer aan te slepen om dagelijks in te lopen en zie je bij KLM open het gras niet meer, zo druk.

Hebben Nederlanders eigenlijk een minderwaardigheidscomplex ?

Laat ik het maar hebben over de strategie.

Also important to mention here is that gross margin can fluctuate quarter by quarter. And that's
related to if you do specific work for Automotive. We capitalize that and release that at once as cost of
sales. So, that can have big effects in a quarter. For the longer term, our gross margin will be above 80%,
and like I said, will go towards 85%.

Gaan ze die gekapitaliseerde kosten nu in Q3 nemen of in Q4.
Of zeggen ze, wacht even, ligt aan de resultaten.
Het betreft gauw 4 5 of 6 miljoen.

KIjk, de RVB bepaalt zelf het uur U , als het eventueel komt :-)

Natuurlijk kun je zeker 10 a 15% per kwartaal met de cijfers schuiven.

Eerder betalen , later betalen enz.

Eerst alleen de backlog jaarlijks, nu ook the timing of IFRS revenue recognition
Our Automotive products have evolved into API-based updates and services in combination with an
initial onboard map, from a predominantly onboard offering including updates. As a result of this
change, the timing of IFRS revenue recognition for new map subscription contracts changed from Q4
2022 onward. In the fourth quarter of 2022, the impact on reported revenue was a positive effect of
€9.6 million, and we expect the positive impact on full-year 2023 revenue to be around €40 million.

Kan iemand mij verklaren waarom die timing ook jaarlijks moet.
Ik kom niet verder als : we willen niet dat je de IFRS omzet zonder timing per kwartaal ziet.

Heb nog steeds geen antwoord, welke maps soft ware trafic gebruiken die chinese auto s buiten China.

Kom op China kenner, je kunt het :-)

Zie steeds meer posters met witregels, moet wel exclusief blijven :-)
261 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:35
Koers 5,570
Verschil -0,010 (-0,18%)
Hoog 5,630
Laag 5,530
Volume 239.559
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 194.814