Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Jannnn
2
Voordeel van de uitbesteding is ook dat er door Ebusco veel minder kapitaal geïnvesteerd moet worden in onderhanden werk/voorraden. hierdoor is de kans op een emissie flink verkleind, ik hoop voorkomen, mits die productie in Hongarije (1ste bus in Juni/Juli al geproduceerd) en China wel snel op gang komt.....paar (2-6) maanden geduld dus.....tot er goede productie- en aflevergetallen komen
BaasV
4
Hopen dat de heer Musk dit bedrijf ziet als een verlengde van de elektrificatie van de vervoersketen. Hij mag het van mij overnemen en dan dopen we het bedrijf in Emusko.
Jokeltje
3
quote:

Clean84 schreef op 9 september 2023 07:58:

Volume 5x meer dan gemiddeld. Een grote partij moet aandelen geloosd hebben. Waarom is de grote vraag.
Omdat ze doorhebben dat er een groot verschil is tussen woorden en daden. Ik denk niet dat meneer Bijvelds nog moet rekenen op enig vertrouwen in de markt en binnenkort waarschijnlijk ook niet meer bij klanten. Vraag mij eigenlijk af waarom de raad van commissarissen niet ingrijpt. Bijvelds verkondigt nu terug uit het vuistje dat er volgend jaar weer winst wordt gemaakt (hoe dat gaat gebeuren wordt nergens uitgelegd en gestaafd door feiten en cijfers), terwijl de realiteit is dat hij van ellende terug naar China moet trekken om bussen te kunnen bouwen. De man zegt al twee jaar zoveel en zoveel bussen te zullen produceren zonder dat hij daar de productiecapaciteit voor heeft, zowel materieel als personeel. Wie gelooft die man nog ?
Jannnn
5
Ik geloof niet dat de grote partijen voor deze prijs gaan dumpen. Daar is geen enkele reden voor. Het zijn gewoon kleine beleggers die in paniek raken en zoals zo vaak op de bodem verkopen, deels gedwongen door krediet op de aandelen.......De vooruitzichten zijn nog steeds goed, het product is nog steeds zeer goed en de stappen om de productie op gang te nemen zijn gezet, fabriek in Frankrijk, fabriek in Nederland en de uitbesteding in China en Hongarije zullen zeker tot een snelle stijging van de productie leiden! Maar vraagt wel om enkele maanden geduld.....
DeZwarteRidder
1
quote:

Jannnn schreef op 9 september 2023 09:59:

Ik geloof niet dat de grote partijen voor deze prijs gaan dumpen. Daar is geen enkele reden voor. Het zijn gewoon kleine beleggers die in paniek raken en zoals zo vaak op de bodem verkopen, deels gedwongen door krediet op de aandelen.......De vooruitzichten zijn nog steeds goed, het product is nog steeds zeer goed en de stappen om de productie op gang te nemen zijn gezet, fabriek in Frankrijk, fabriek in Nederland en de uitbesteding in China en Hongarije zullen zeker tot een snelle stijging van de productie leiden! Maar vraagt wel om enkele maanden geduld.....
Het is 100% zeker dat de enorme koersdaling gisteren is veroorzaakt door een grote(re) aandeelhouder.
DeZwarteRidder
2
quote:

Jannnn schreef op 9 september 2023 09:46:

Voordeel van de uitbesteding is ook dat er door Ebusco veel minder kapitaal geïnvesteerd moet worden in onderhanden werk/voorraden. hierdoor is de kans op een emissie flink verkleind, ik hoop voorkomen, mits die productie in Hongarije (1ste bus in Juni/Juli al geproduceerd) en China wel snel op gang komt.....paar (2-6) maanden geduld dus.....tot er goede productie- en aflevergetallen komen
Het grote nadeel is dat de winstmarge flink lager wordt.

Bovendien wat heb je dan nog aan een half afgebouwde fabriek in Frankrijk.....???
Volgens mij heb je dan dubbele kosten.
Hans
1
quote:

Poejke schreef op 8 september 2023 21:17:

Goede avond, lees al 2 jaar mee hier. Nu maar eens een account aangemaakt. Begin 2023 ingestapt in Ebusco. Vandaag bijgekocht. 5680 stuks, gak € 8,28. Kan iemand het artikel van iex plaatsen of mag dat niet? De link eerder vandaag op dit forum gedeeld werkt bij mij niet…. Alvast bedankt
Als die 47K hooguit 2% van je totaal is dan snap ik het. Zelf neem ik ook wel eens een gokje.
Marcel H.
0
Het kwaad straft zichzelf. De CEO heeft door een publicatie in het FD Ebusco in
de etalage geplaatst. De reactie van beleggers was te verwachten.
Uithuilen en vastknopen aan een strohalm. C’est la vie.
Groeneguru
1
Artikel in Sustainable Bus
"Battery-electric vs fuel cell buses? New study found FCEB running costs are 2.3 times higher than BEBs
No, we’re not just throwing around random numbers, nor are we setting odds like bookmakers. That 0.55 and 1.27 followed by the euro symbol refer to the cost per kilometer of electric and hydrogen buses in service for SASA Bolzano. A new study found that, for the same mileage, FCEB operating costs are 2.3 times

Daarnaast zijn de bussen van BYD recent in een zeer slechte daglicht gekomen omdat ze veel technische fouten hebben (sturen naar rechts waardoor chauffeurs hard aan stuur moeten trekken en lichamelijk klachten krijgen (en in ziektewet belanden!) Ook de stoelen van BYD bus veroorzaken gezondheidsklachten.....

Krakkemikkige BYD-bussen in IJssel-Vecht-concessie blijven de krantenkoppen halen; chauffeurs blijven klagen
Lees ook hier artikel pvmagazine.nl/krakkemikkige-byd-busse...

Lees hier hele artikel
www.sustainable-bus.com/news/battery-...
Groeneguru
3
Kortom wil ik zeggen dat Ebusco wel een top product heeft met de 3.0 bus want running costs/Total cost of ownership zijn bij BEB (Battery Electric Busses) veel lager dan bussen op fuelcells (waterstof)
Ebusco bus is ook technisch gezien vele malen beter dan BYD troep!
Fabriek in Rouen Frankrijk zal begin 2024 in productie gaan en heeft volledige steun van lokale autoriteiten (gemeentes en regio overheid) Daar zit al een belangrijke hub voor elektrische mobiliteit dus veel synergie.
Kortom geduld hebben en geen paniek keuzes nemen als aandeelhouder.
Een paar jaar geleden noemde iedereen Tesla ook een kleine speler in autoland en beschuldigde het bedrijf van cashburn en beweerde faillissement van de zaak. Nu een paar jaar later is Tesla marktleider op dit gebied (alhoewel BYD meters maakt maar hoe goed is de kwaliteit van Chinese electrische autos????
De aanhouder wint.
Groeneguru
2
Oh en misschien is de CEO van Ebusco even gek als Elon Musk....maar dat hoeft beslist geen nadeel te zijn!!! Kijk maar naar explosieve groei van Tesla de afgelopen jaren. Lang leve Peter! Lang leve Ebusco.
Over drie tot vier jaar lachen de aanhouders die hun aandelen NIET hebben gedumpt heel hard! Met koersen boven de 40 a 50 euro.
Anti-ESG Belegger
4
quote:

Groeneguru schreef op 9 september 2023 13:06:

Oh en misschien is de CEO van Ebusco even gek als Elon Musk....maar dat hoeft beslist geen nadeel te zijn!!! Kijk maar naar explosieve groei van Tesla de afgelopen jaren. Lang leve Peter! Lang leve Ebusco.
Over drie tot vier jaar lachen de aanhouders die hun aandelen NIET hebben gedumpt heel hard! Met koersen boven de 40 a 50 euro.
Binnen 5 jaar heeft elk modaal gezin een Ebusco op de oprit staan.
[verwijderd]
3
Groeneguru laat me even weten wat jij rookt of drinkt want dat spul lijkt me ook wel wat
Marcel H.
2
quote:

Groeneguru schreef op 9 september 2023 13:06:

Oh en misschien is de CEO van Ebusco even gek als Elon Musk....maar dat hoeft beslist geen nadeel te zijn!!! Kijk maar naar explosieve groei van Tesla de afgelopen jaren. Lang leve Peter! Lang leve Ebusco.
Over drie tot vier jaar lachen de aanhouders die hun aandelen NIET hebben gedumpt heel hard! Met koersen boven de 40 a 50 euro.
Zit of sta je op een vliegend tapijt?
[verwijderd]
1
Zou er nou niemand bij Ebusco hebben gedacht; hee er is een meltdown van de koers, hoe zou dat komen? Hmmm een onduidelijk interview met veel open eindjes gecombineerd met ons toch al zwakke communicatie proces naar de kleine aandeelhouders, laten we eens een persbericht uitsturen waarin we de situatie verduidelijken en de mensen die vertrouwen in ons hebben gehad correct informeren. De mensen die ons feestje aan het betalen zijn door de hoge uitgifte prijs van de aandelen en die nu al ongelofelijk veel hebben verloren. Zullen we hun zorgen wegnemen - en als dat niet kan - duidelijkheid scheppen over de huidige situatie.
Unimog
0
quote:

Jannnn schreef op 9 september 2023 09:59:

Ik geloof niet dat de grote partijen voor deze prijs gaan dumpen. Daar is geen enkele reden voor. Het zijn gewoon kleine beleggers die in paniek raken en zoals zo vaak op de bodem verkopen, deels gedwongen door krediet op de aandelen.......De vooruitzichten zijn nog steeds goed, het product is nog steeds zeer goed en de stappen om de productie op gang te nemen zijn gezet, fabriek in Frankrijk, fabriek in Nederland en de uitbesteding in China en Hongarije zullen zeker tot een snelle stijging van de productie leiden! Maar vraagt wel om enkele maanden geduld.....
Op de aandelen Ebusco krijg je bij degiro geen margin.
Klasse D
Marcel H.
2
quote:

Jannnn schreef op 9 september 2023 09:59:

Ik geloof niet dat de grote partijen voor deze prijs gaan dumpen. Daar is geen enkele reden voor. Het zijn gewoon kleine beleggers die in paniek raken en zoals zo vaak op de bodem verkopen, deels gedwongen door krediet op de aandelen.......De vooruitzichten zijn nog steeds goed, het product is nog steeds zeer goed en de stappen om de productie op gang te nemen zijn gezet, fabriek in Frankrijk, fabriek in Nederland en de uitbesteding in China en Hongarije zullen zeker tot een snelle stijging van de productie leiden! Maar vraagt wel om enkele maanden geduld.....
Je vergeet Portugal!
K. Wiebes
4
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 8 september 2023 12:49:

Stel er komt een bod aan wel bedrag moet ik dan denken?
10 E?
De busjes zijn er in types en maten en met en zonder toeters en bellen en een prijslijst heb ik
nergens kunnen vinden.
www.ebusco.com/nl/elektrische-bussen/...

Het énige bedrag dat ik heb kunnen vinden en dat énige houvast zou kunnen bieden staat in dit
artikel...
kpq.com/link-transit-discusses-potent...
...maar daar zitten dan weer bijkomende kosten in. De $ omgerekend met .93 kom je op 740.000
euro per stuk (3.0; 12 meter).

Wanneer ik nu eens voorzichtig - volgens mij - zou schatten dat zo'n beestje gemiddeld genomen
250.000,- kost. En dat daar zo'n 10% netto winst op zou worden gemaakt. En dat er over 'n jaar of
2 geen 3.000, maar 2.000 bussen jaarlijks van de band zouden rollen.

Dan zegt m'n bierviltje: 2.000 x 25.000 = 50 MLN winst per jaar.
De actuele beurswaarde is nog geen 337 MLN.
Nog geen 7 x "die winst".
Wat zou nú, 'n redelijke overnameprijs zijn? 12 x? 14x? 16x?

Ik heb ook nog nooit zo'n bezopen koersreactie gezien: zó negatief vond ik dat artikel helemaal niet.
Oke, ze communiceren te laat. Hebben zich verkeken op de impact en de duur van de materiaal-
en personeelsschaarste en komen telkens pas 5 voor 12 met aanpassing van hun guidance.

Maar dat er op énig moment geld zou bij moeten via 'n emissie is volgens mij reeds bij de beurs-
gang medegedeeld. En stél dat zóu gaan gebeuren:

Er staan op dit moment ca. 60 MLN aandelen uit. Stel daar zouden er nog 20 MLN à 5,- bijkomen.
Wanneer ik bovenstaande 50 MLN winst verdeel over 80 MLN aandelen kom ik op 62,5 cent WPA.
K/W 14 zou dan 8,75 zijn.

Ik had het ook liever gezien dat het vanuit een sterkere positie zou zijn gebeurd; maar aan die
emissie-optie wordt nu nadrukkelijk de mogelijkheid van 'n alliantie of een overname toegevoegd.
Dat zal niét komen omdat ik er hier over ben begonnen te ouwehoeren. Men praat mét elkaar,
óver elkaar en men komt elkaar op beurzen tegen.

Bij een emissie is het mééstal zo dat de beurswaarde stijgt. De koers daalt weliswaar; maar door
het toegenomen aantal aandelen wordt de waarde tóch groter.
Wannéér ik wat zou willen, als overnemer, zou ik niét gaan wachten totdat er meer aandelen uit-
staan. Waarover ik dan weer 'n premie zou moeten betalen.

Het wie of wat en waarom van de afstort van de koers laat ik in het midden. Grootaandeelhouders
zullen moeten melden en zitten ook vlak bij 'n volgende - veelvoud van 5% - meldingsgrens.
www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel...

Mij lijkt de huidige prijs dus 'n mooi moment om (bij) te kopen voor 'n paar spannende maandjes.
ischav2
0
Ebusco en Just Eat de meest populaire aandelen op het IEX forum, en het meest gezakt…. Flutzooi as far as I am concerned.
Alex
0
Ik weet het niet zo goed, wat betreft koopmoment. In november stond de koers rond de 28,50. We zijn bijna 2 jaar verder en de koers staat nu rond de 5,75. Veel waarde verloren binnen 2 jaar tijd.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 2,942
Verschil +0,066 (+2,29%)
Hoog 2,982
Laag 2,860
Volume 83.098
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 414.332