Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Korreltje Zout
0
quote:

Fender bass schreef op 19 september 2023 10:10:

[...]

Nou bijvoorbeeld feiten over Europese groei van elektrische stadsbussen zoals in dit stuk van Rabobank.

www.rabobank.nl/kennis/d011360099-sta...
Dank, inderdaad een goed stuk. En goed nieuws voor de volledige industrie met veel nieuwe spelers die behoorlijk aan het opschalen zijn. Lees; veel kansen voor de concurrentie die WEL de zaken op orde hebben.

Met een groot volume aan orders (fixed beperkt, optie/ call off groot) bij Ebusco zullen ze met de huidige vertragingen hier de komende jaren geen voordeel uit halen. Ze zijn voorlopig (komende jaren) wel druk met de orders uit te leveren... Wellicht daarom geen nieuwe orders meer gescoord?

De ervaringen van Ebusco die ze tot op heden hebben laten zien laten geen significante verandering/ verbetering in zien om op te schalen in volume. Daarom mijn statement dat ze in mijn ogen geen scale up organisatie zijn, maar nog altijd een start up. Veel beloftes en veel ijzers in het vuur op bijna alle continenten en diverse mobiliteitsoplossingen zonder dat het huis in Deurne op orde is.
Sjarel
1
quote:

kweetnie schreef op 19 september 2023 10:14:

Gaan we op korte termijn een herstel zien in de koers of hoe ver gaat dit nog verder dalen?
Dit blijft dalen zolang bestellingen uit 2021, die in 2022 volledig moesten uitgeleverd worden, niet uitgeleverd zijn. (Transdev Nederland: momenteel 14 van de 39 bestelde Ebusco 3.0-bussen operationeel)
Hou ondertussen ook maar de bestelling van Nobina uit 2022 in de gaten:
76 Ebusco 3.0 bussen gaan rijden voor Nobina in Oslo. De levering van deze bussen is gepland voor eind 2023.
www.ebusco.com/nl/ebusco-breidt-footp...

Dat gaat niet gebeuren, Ebusco zal nooit bijkomend 76 Ebusco 3.0's kunnen afwerken in 2023. Er moeten er eerst nog 25 naar Transdev Nederland.
En dan heb ik alleen nog maar de bestellingen van Transdev Nederland en Nobina Noorwegen bekeken...
PaxRomana
0
quote:

Korreltje Zout schreef op 19 september 2023 10:25:

[...]

Dank, inderdaad een goed stuk. En goed nieuws voor de volledige industrie met veel nieuwe spelers die behoorlijk aan het opschalen zijn. Lees; veel kansen voor de concurrentie die WEL de zaken op orde hebben.

Met een groot volume aan orders (fixed beperkt, optie/ call off groot) bij Ebusco zullen ze met de huidige vertragingen hier de komende jaren geen voordeel uit halen. Ze zijn voorlopig (komende jaren) wel druk met de orders uit te leveren... Wellicht daarom geen nieuwe orders meer gescoord?

De ervaringen van Ebusco die ze tot op heden hebben laten zien laten geen significante verandering/ verbetering in zien om op te schalen in volume. Daarom mijn statement dat ze in mijn ogen geen scale up organisatie zijn, maar nog altijd een start up. Veel beloftes en veel ijzers in het vuur op bijna alle continenten en diverse mobiliteitsoplossingen zonder dat het huis in Deurne op orde is.
ze nemen geen nieuwe orders aan want als ze niet op tijd leveren moeten ze ook boetes betalen aan de klant.
weet niet als dat voor alle orders gelden maar er was in ieder geval wel sprake van boeten door niet nagekomen leveringsafspraken.
ze zijn dus erg kieskeurig met welke opdrachten ze aannemen.
Korreltje Zout
3
Het lijkt alsof ik alle motivatie waarom je moet investeren op dit moment in Ebusco met een korreltje zout neem (laat dat nu mijn nickname zijn..). Iedereen dient dat zelf te bepalen.

Begrijp me niet verkeerd; Ik wíl geloven dat Ebusco succesvol is als Nederlands bedrijf. Maar het gebrek aan gefundeerde feiten en communicatie vanuit de organisatie zorgt ervoor dat het bedrijf nu meer op een natte (Land)wind lijkt... (grapje moet kunnen toch?)
Korreltje Zout
2
quote:

PaxRomana schreef op 19 september 2023 10:31:

[...]

ze nemen geen nieuwe orders aan want als ze niet op tijd leveren moeten ze ook boetes betalen aan de klant.
weet niet als dat voor alle orders gelden maar er was in ieder geval wel sprake van boeten door niet nagekomen leveringsafspraken.
ze zijn dus erg kieskeurig met welke opdrachten ze aannemen.
Deze begrijp ik niet? Ebusco kiest toch niet? De afnemer bepaald toch of ze in zee gaan met Ebusco? Als ze inderdaad kieskeurig zijn dan kunnen ze een deel van de verkopers ook in de productiehal zetten om te ondersteunen bij de bouw van de voertuigen...
PaxRomana
1
quote:

Korreltje Zout schreef op 19 september 2023 10:37:

[...]

Deze begrijp ik niet? Ebusco kiest toch niet? De afnemer bepaald toch of ze in zee gaan met Ebusco? Als ze inderdaad kieskeurig zijn dan kunnen ze een deel van de verkopers ook in de productiehal zetten om te ondersteunen bij de bouw van de voertuigen...
ebusco schrijft zich in voor meerder tenders en bepaald daarna wat ze aankunnen.
anders moet je IR maar schijven hoe het precies zit want de topman zei eens dat ze nu kieskeurig kunnen zijn en niet elke opdracht hoeven aan te nemen.
en waarom zou ik als koper willen investeren in het productie proces want dat zit in de prijs inbegrepen en anders zoeken ze dus een andere leverancier.
Korreltje Zout
4
quote:

PaxRomana schreef op 19 september 2023 10:46:

[...]

ebusco schrijft zich in voor meerder tenders en bepaald daarna wat ze aankunnen.
anders moet je IR maar schijven hoe het precies zit want de topman zei eens dat ze nu kieskeurig kunnen zijn en niet elke opdracht hoeven aan te nemen.
en waarom zou ik als koper willen investeren in het productie proces want dat zit in de prijs inbegrepen en anders zoeken ze dus een andere leverancier.
Net als de concurrentie zullen ze zich inschrijven inderdaad.

Dat de topman zegt dat ze kieskeurig kunnen zijn en niet elke opdracht hoeven aan te nemen komt met huidige problematiek wel goed uit. Echter kan je het ook anders interpreteren (omdenken).

In plaats van kieskeurig zijn als organisatie kan je het lezen als "Het is een complete chaos intern, we leveren veel te laat en kunnen nu geen nieuwe orders gebruiken."

Alleen als je dat zegt klinkt dat niet echt vertrouwenwekkend. ;)
PaxRomana
0
quote:

Korreltje Zout schreef op 19 september 2023 11:02:

[...]

Net als de concurrentie zullen ze zich inschrijven inderdaad.

Dat de topman zegt dat ze kieskeurig kunnen zijn en niet elke opdracht hoeven aan te nemen komt met huidige problematiek wel goed uit. Echter kan je het ook anders interpreteren (omdenken).

In plaats van kieskeurig zijn als organisatie kan je het lezen als "Het is een complete chaos intern, we leveren veel te laat en kunnen nu geen nieuwe orders gebruiken."

Alleen als je dat zegt klinkt dat niet echt vertrouwenwekkend. ;)
is nog altijd beter dan dat je nieuwe orders blijft aannemen om aan je stakeholders te laten zien...kijk eens hoe goed we zijn om vervolgens boetes te moeten betalen voor het te laat leveren ;)
en dan weer met excuses te komen om beterschap te beloven voor volgend kwartaal.
[verwijderd]
0
quote:

Gadus morhua schreef op 19 september 2023 08:07:

[...]

Waarschijnlijk heb je gelijk, dat dit forum niet veel effect zal hebben op de koersontwikkeling.
Maar als dat zo is, waarom zo vaak herhalend negatief posten?
Wat is de reden daarvan?

Nu ben ik zelf niet geheel overtuigd dat er geen grote beleggers tussen op het forum zullen zitten.
Daar onderschat je denk ik deze leden(lieden) mee.
Ik ben zelf een 'micro-belegger' ;) ;)
Ik wil graag positief nieuws brengen maar er is gewoon niks zinnigs positiefs te melden. En het irriteert me dat veel mensen geld verliezen op dit aandeel en ik wil ze waarschuwen.
Jokeltje
1
quote:

Unimog schreef op 19 september 2023 09:50:

Elektrisch rijden heeft de toekomst. Wanneer Ebusco bussen maakt die 3000kg lichter zijn is dat een enorm voordeel.
Hierdoor kunnen er meer kilometers gereden worden zonder te laden.
Tja, wanneer en waar gaat Ebusco al die bussen maken ? Bijveld heeft bij herhaling de ballon wat te groot opgeblazen en zit nu met de handen in het haar. Misschien moet die man gewoon een stap opzij zetten en moet er een meer realistischer en betrouwbaarder CEO komen om het vertrouwen te herstellen. En ik blijf mij vragen stellen bij de rol van de raad van commissarissen de voorbije twee jaar als het gaat over de communicatie en de gestelde targets door Bijveld/Ebusco ?
Ruval
3
quote:

[verwijderd schreef:

id=15004102 date=202309191116]
[...]

Ik wil graag positief nieuws brengen maar er is gewoon niks zinnigs positiefs te melden. En het irriteert me dat veel mensen geld verliezen op dit aandeel en ik wil ze waarschuwen.
Ik heb je in augustus een paar keer heel irritant gevonden omdat ik je bijdragen heel eenzijdig vond.

Nu we een maand verder zijn en ik nog redelijk ongeschonden mijn grote positie heb verkocht, moet ik je toch bedanken voor je vasthoudendheid en waarschuwingen. :-)

Op korte termijn is hier geen eer te behalen, bedrijf moet eerst structureel gaan leveren (letterlijk en figuurlijk)
arthurovitsch
1
Ik vind dit een lastig fonds. Veel potentie. Maar weinig kasgeld, dus mogelijke emissie, slechte levering, slechte communicatie en wellicht straks ook opstartproblemen bij de nieuwe fabriek. Waar ligt de ondergrens als je in dit bedrijf gelooft. Ik raad aan te wachten tot de cijfers en mogelijk nieuws over een emissie. Anders kun je nog wel eens veel te duur gekocht hebben op de huidige, laag lijkende koers.
[verwijderd]
0
quote:

Ruval schreef op 19 september 2023 11:20:

[...]
Ik heb je in augustus een paar keer heel irritant gevonden omdat ik je bijdragen heel eenzijdig vond.

Nu we een maand verder zijn en ik nog redelijk ongeschonden mijn grote positie heb verkocht, moet ik je toch bedanken voor je vasthoudendheid en waarschuwingen. :-)

Op korte termijn is hier geen eer te behalen, bedrijf moet eerst structureel gaan leveren (letterlijk en figuurlijk)
Dank voor je bericht Ruval je reactie wordt zeer gewaardeerd. Hopelijk zijn er meer mensen die ik aan het denken heb gezet.
Unimog
0
quote:

Jokeltje schreef op 19 september 2023 11:17:

[...]

Tja, wanneer en waar gaat Ebusco al die bussen maken ? Bijveld heeft bij herhaling de ballon wat te groot opgeblazen en zit nu met de handen in het haar. Misschien moet die man gewoon een stap opzij zetten en moet er een meer realistischer en betrouwbaarder CEO komen om het vertrouwen te herstellen. En ik blijf mij vragen stellen bij de rol van de raad van commissarissen de voorbije twee jaar als het gaat over de communicatie en de gestelde targets door Bijveld/Ebusco ?
Bij voorkeur gisteren. Wanneer de onderdelen er zijn zsm alle bijna klaar bussen afleveren.
Ruval
0
quote:

[verwijderd schreef:

id=15004142 date=202309191141]
[...]

Dank voor je bericht Ruval je reactie wordt zeer gewaardeerd. Hopelijk zijn er meer mensen die ik aan het denken heb gezet.
Thanks!

Wat denk je van ASML en JET?
Marcel H.
1
quote:

Unimog schreef op 19 september 2023 09:13:

[...]

Plezier aan andermans verliezen is geen humor
Humor? Plezier? Ik ben niet verantwoordelijk voor deze valpartij.
En als je als belegger geen limiet stelt dan kunnen
toeschouwers lachen of huilen.
Jokeltje
2
quote:

fleurie schreef op 19 september 2023 11:56:

jongens sodemieter op met dit geleuter ga ergens anders spelen
Oeps, en je komt nu zelf ook meespelen
[verwijderd]
0
quote:

Ruval schreef op 19 september 2023 11:46:

[...]
Thanks!

Wat denk je van ASML en JET?
Ik heb daar geen mening/info over.
Het ging/gaat mij specifiek over Ebusco.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 2,942
Verschil +0,066 (+2,29%)
Hoog 2,982
Laag 2,860
Volume 83.098
Volume gemiddeld 349.016
Volume gisteren 414.332