TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober2023

1.375 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
vreemdvermogen
1
Voel me niet zo geroepen om het nieuwe maanddraadje te openen, maar doe het toch maar. Er is geen nieuws Er is geen perspectief. Maar ja we moeten of willen weer verder. Het RvB en RvC maakt zich meer druk om het binnenhengelen van bonussen in wat voor constructie dan ook. Een lage koers kan dan wel lucratief voor de heren en dames.
Omzet op de beurs blijft tanende. Een gemakkelijk prooi voor de short boys. Het is zoals het is.
Onderbuik gevoel: Koers is flink gedrukt terwijl de laatste cijfers best wel positief zijn.
Ik hou het op een flinke koersstijging in aanloop van de cijfers en daarna een leuke piek.
gvanmaarsum
0
Japan Mobility Show 2023 |
The Japan Mobility Show is a global stage for the tech and trends that move our world, drawing more than 1 million visitors and 200 exhibitors. For this year’s edition, TomTom is thrilled to join electric vehicle consortium Mobility in Harmony (MIH) as a platinum sponsor.

Developing the future of mobility together
In 2023, the Tokyo Motor Show evolves into the Japan Mobility Show. Together with MIH, we’ll be showcasing our latest innovations in automotive tech and electric mobility. Visit TomTom’s booth to get up close and personal with TomTom Navigation for Automotive, the TomTom Digital Cockpit, EV Services and more. Be there on Friday October 27 at 14:00, when team TomTom takes to the stage at MIH’s main booth for a special presentation.
Tomtom - MIH
Speakers
Hideaki Tanaka
Japan Head of Automotive Sales, TomTom
Petter Markkula
APAC Head of Customer Solutions Management & Japan Representative, TomTom
Mayumi Mizuno
Sr. Manager, Business Development for Connected Cars, TomTom
TomTom will also be joined by special guest speakers from Sumitomo Electric Industries, Ltd. and LocationMind Inc.
gvanmaarsum
6
Harold Goddijn: The Full Story of TomTom, Selling Millions of Devices, the impact of the iPhone & mapping today - MBM#52
Harold Goddijn is one of the co-founders & the CEO of TomTom. TomTom has pivoted many times, from its beginnings making PDA software in the early 90s, stumbling onto mapping, building its own hardware to millions of devices sold in a day, to its current form today. TomTom is a fascinating company in the mapping industry and I'm excited to share a conversation with the person leading it all, Harold Goddijn.

www.mindsbehindmaps.com/episode/harol...
xof
2
October is met q3 cijfers misschien iets spannender dan de dode September maand.

De beursinteresse is helemaal verdwenen, nauwelijks handel en geen nieuws. 140.000 stukjes per dag en afgezakt naar de derde klasse. Het bedrijf dobbert een beetje tussen 500 en 600mln omzet, nauwelijks kasstroom en de middelen gaan naar R&D gehobby.

De autoverkopen waren goed in q3 en ik verwacht een kleine meevaller, maar gedeeltelijk tenietgedaan door salarissen en inflatie.

Al met al niet meer beurswaardig en het argument voor een exit wordt door Teslin gepushed. HG komt over als volgevreten CEO en RvC stemt in met alle bonussen, zonder ook maar iets over financiële performance te verwachten.

PE kom er maar in, ik wacht het ritje tot boven 8 weer af en hoop dat ik er nog inzit als de exit wordt aangekondigd.
hvasd2
1
quote:

xof schreef op 2 oktober 2023 09:08:

October is met q3 cijfers misschien iets spannender dan de dode September maand.

De beursinteresse is helemaal verdwenen, nauwelijks handel en geen nieuws. 140.000 stukjes per dag en afgezakt naar de derde klasse. Het bedrijf dobbert een beetje tussen 500 en 600mln omzet, nauwelijks kasstroom en de middelen gaan naar R&D gehobby.

De autoverkopen waren goed in q3 en ik verwacht een kleine meevaller, maar gedeeltelijk tenietgedaan door salarissen en inflatie.

Al met al niet meer beurswaardig en het argument voor een exit wordt door Teslin gepushed. HG komt over als volgevreten CEO en RvC stemt in met alle bonussen, zonder ook maar iets over financiële performance te verwachten.

PE kom er maar in, ik wacht het ritje tot boven 8 weer af en hoop dat ik er nog inzit als de exit wordt aangekondigd.
De RvC zitten daar voor de bühne. Niet meer en niet minder.
Spoorstudent
1
Voorlopig loopt het zo’n vaart niet met het ritje…
De markt algemeen ligt er zwak bij.
recital
1
Tobbende kaartenmaker op koers voor zwarte cijfers

HOE VERGAAT HET TOMTOM, DE MAKER VAN DE OOIT ZO POPULAIRE NAVIGATIEKASTJES?
Op het eerste gezicht niet al te best. In 2022 maakte TomTom afgerond 100 ­miljoen euro verlies op een omzet van 500 miljoen. En in de paar jaren ervoor was het financiële beeld niet veel ­rooskleuriger. Maar, zoals EW in 2019 over TomTom schreef, de resultaten op korte termijn zijn bij TomTom irrelevant. Het ­bedrijf richt zich vooral op de lange termijn, op de ontwikkeling van navigatiesoftware voor de zelfrijdende auto.

De blik op de toekomst wordt op 13 oktober onderbroken, want dan blikt Harold Goddijn, oprichter en topman van TomTom, terug op de cijfers over het derde kwartaal van dit jaar. Die zijn mogelijk zwart. Over het eerste halfjaar bedroeg het verlies nog maar 1,5 miljoen euro en bij de cijfers van het vorige kwartaal was Goddijn optimistisch. Naar zijn zeggen zijn de klanten erg opgewonden over de nieuwe producten die TomTom onlangs lanceerde.

JEROEN VAN WENSEN
Jeroen van Wensen (1973) is redacteur Economie bij EW.
Lees meer

MOOI, DAT ENTHOUSIASME. MAAR DE AANDEELHOUDERS ZIJN NIET ECHT BLIJ MET TOMTOM, TOCH?
Het aandeel TomTom beweegt al tijden rond 7 euro. Dat is flink minder dan eind 2007, toen beleggers nog bijna 100 euro neertelden voor een aandeel.

In dat jaar lag de omzet meer dan drie keer zo hoog, op 1,7 miljard euro. TomTom verkocht karrenvrachten aan navigatiesystemen, de vaak met zuignap aan het voorraam bevestigde kast­jes die automobilisten de weg wezen door Nederland en de rest van Europa. Maar de opkomst van ingebouwde ­navigatiesystemen in auto’s en smart­phones – uitgerust met bijvoorbeeld Maps, de online kaartendienst van ­concurrent Google – maakte de navi­gatiekastjes in hoog tempo overbodig.
www.ewmagazine.nl/economie/achtergron...
tatje
2
Wat een k.t stukje.

Sorry voor de woordkeuze.

Over het eerste halfjaar bedroeg het verlies nog maar 1,5 miljoen euro en bij de cijfers van het vorige kwartaal was Goddijn optimistisch.

Kijk dit zei Taco bij Q1 dat was namelijk zwart.

Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO
Well, yes, EBITDA is a factor of EBIT and DA. I think DA will be fairly stable. But I don't think that the EBIT will be as strong in the rest of the year. So, the answer is no. The OpEx that we recorded in the first quarter will go up in the quarters that we have in front of us -- Q2, Q3, Q4. So, there was a release in the OpEx, but it's also a factor of the new merit that will kick in by the end of Q1 and further also in Q2, Q3, Q4. So, EBITDA for the rest of the year, the other quarters will be lighter -- lower.

De kosten gingen in Q2 namelijk omhoog van 118 naar 132,6, terwijl D en A iets lager was nl 1,3

gelukkig ging de omzet in Q2 vooral door automotive omhoog.

Die kosten van Q2 zullen nog blijven , dus 132,6 waarvan 11,180 D en A.
De ebit in Q2 was - 3,6

Dus moet de omzet in Q3 omhoog om zwarte cijfers te schrijven, toch gauw met een 4 a 5 miljoen tov Q2 en GEEN gekapitaliseerde kosten in Q3.

Onze Jeroen heeft dus het Q2 transcript gelezen en de Q2 en halfjaar cijfers.

Jeroen maak jij even een stukje over Tom Tom :-)

We weten ook niet of de gekapitaliseerde kosten in Q3 worden genomen.

Taco zei er op de CMD het volgende over.

Also important to mention here is that gross margin can fluctuate quarter by quarter. And that's
related to if you do specific work for Automotive. We capitalize that and release that at once as cost of
sales. So, that can have big effects in a quarter.

Velen zijn geroepen , maar weinigen uitverkoren.:-)

Tot morgen .
Spoorstudent
2
Ik heb het met Jeroen te doen.
Nee he wat moet ik in hemels naam schrijven over die boys.
Van kastjes maker naar sports via de camera geit naar j naar wat eigenlijk?
Omzet 1/3 van wat het ooit was.
Altijd weer die boekhoud spelletjes van Taco. En Jeroen speelt liever sudoku-puzzel.
Iss ifrs ias basel 3 wtf geen zininin.
tatje
0
wat het gaat worden, is niet aan mij .

De slotveiling, gewoon een momentopname.

net 7000 in bied op 7,72 en 7000 in laat op 7,72

Ik kan niet zo snel veranderen.

Volgens mij 1 partij die dit in de bied en laat doet.

Gewoon vestzak broekzak behoorlijk aantal en je bepaalt de slotkoers.

Doei
dachthetniet
1
quote:

Spoorstudent schreef op 2 oktober 2023 18:56:

Het cryptogram eindigt op 6,75.
hilarisch!
Wereldbelegger
0
Er was eens een aandelenfonds die op een dag een vestzak-broekzak einde kende op 7,72
Daarop scheen in héél het land de zon. De lucht werd alsmaar blauwer en gingen de mensen de straat op met een wortel aan een stok. De ene wortel was nog groter dan de andere.....

Date Price Open High Low
04/26/2023 7.72 7.54 7.73 7.52
marique
2
quote:

tatje schreef op 2 oktober 2023 17:38:

wat het gaat worden, is niet aan mij .

De slotveiling, gewoon een momentopname.

net 7000 in bied op 7,72 en 7000 in laat op 7,72

Ik kan niet zo snel veranderen.

Volgens mij 1 partij die dit in de bied en laat doet.

Gewoon vestzak broekzak behoorlijk aantal en je bepaalt de slotkoers.

Doei
Weleens gehoord van geautomatiseerd (= computerwerk) prijs zetten door de marketmaker? Wiens beroep en plicht het is om de handel te bevorderen door gedurende de dag voortdurend bied- en laatprijzen te zetten? Ook als er verder totaal geen belegger of handelaar in de buurt is?
hvasd2
0
Velen zijn geroepen , maar weinigen uitverkoren.:-)

Tot morgen .
[/quote]

Praatjes vullen geen gaatjes. Laten we nou maar de 13e afwachten want dan krijgen de hoofdpersonen in deze klucht het woord.
Wereldbelegger
0
Auto-industrie: goede zaken en angst voor de toekomst

De zaken gaan momenteel nog goed in de Duitse auto-industrie, maar de vooruitzichten voor de toekomst worden gekenmerkt door zorgen en angst. De maandag gepubliceerde Ifo-index voor het ondernemersklimaat in de industrie laat ook voor september een ongewoon verdeeld beeld zien. De huidige situatie wordt beoordeeld op 20,9 punten. Dit is niet alleen een solide waarde, maar ook een stijging van 7,7 punten ten opzichte van augustus.

De verwachtingen blijven echter "in de kelder" met een grotendeels ongewijzigde waarde van min 44,6 punten, zoals Ifo expert Oliver Falck zei. De waarden variëren op een schaal van min 100 tot plus 100 punten.

Dit is de vierde maand dat de verwachtingen en de situatie zo sterk uiteenlopen. Dit is in het verleden niet vaak gebeurd, zegt Falck - en als het gebeurt, is het meestal met een bijzonder positieve beoordeling van de huidige situatie. Op dit moment is het echter eerder de zeer negatieve verwachting die de kloof veroorzaakt.

De laatste keer dat de Duitse auto-industrie in de maandelijkse enquête pessimistischer was over haar vooruitzichten dan in de afgelopen vier maanden, was tijdens de financiële crisis.

Er heerst grote onzekerheid "over de toekomst", zei Falck. China speelt hierin een grote rol - enerzijds wat betreft de ontwikkeling van de markt en anderzijds de concurrentie van Chinese fabrikanten.

nl.marketscreener.com/koers/aandeel/B...
Wereldbelegger
0
Botte bijl gebruiken om elektrisch rijden te bevorderen?

GM, Stellantis riskeren $9,5 miljard aan boetes voor brandstofbesparing

Het voorstel van de regering Biden om de brandstofverbruiknormen tot 2032 te verhogen, zou General Motors $6,5 miljard aan brandstofverbruikboetes kosten en Chrysler-moederbedrijf Stellantis $3 miljard, volgens een brief die Reuters heeft gezien.

De American Automotive Policy Council, die GM, Stellantis en Ford Motor vertegenwoordigt, zei vrijdag in een brief aan het Energy Department dat de omvang van de verwachte boetes voor het niet voldoen aan de voorgestelde Corporate Average Fuel Economy (CAFE) vereisten "alarmerend" zijn.

Ze vroegen het Energy Department om haar plan te heroverwegen om de "Petroleum Equivalency Factor" te herzien, die zal resulteren in "onevenredig hogere nalevingskosten" voor Amerikaanse autofabrikanten.

nl.marketscreener.com/koers/aandeel/S...
tatje
0
Met de botte bijl.

46000 aandelen verhandeld.

Dubbele van gisteren om 12 uur.

Zo doe je dat, komt geen forumlid aan te pas.

Op 6,50 doe ik mee :-)

Tot morgen :-)
Wereldbelegger
0
Een beetje positief ingestelde belegger heeft al een order ingelegd voor onder de € 6,50
Een éénmalige herhalings kans om goedkoop in te slaan op weg naar de koerssprong op 13 oktober of in 2024 2025.
1.375 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134