TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober2023

1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 » | Laatste
Biofoed
0
quote:

Spoorstudent schreef op 30 oktober 2023 17:20:

Als je stelt dat met deze aandeleninkoop de weg verspert is naar een exit dan denk ik dat er een behoorlijk stuk fantasie in het aandeel is verdwenen….

Dromen over dividend. Pft pft
Dat gaan die grootaandeelhouders nooit doen.
Moeten ze belasting gaan betalen of niet soms.
Iets met rode vlekken en gele p…..
Iemand die zich inhoudelijk in TT verdiept die begrijpt dat de hoeveelheid "exitfantasie" in het aandeel door deze inkoop niet gewijzigd is. HG bepaalde en bepaalt de route.

Het tweede deel van de opmerking klopt wel helemaal, HG heeft al bewezen (verkleining van het aantal geplaatste aandelen na verkoop Telematics) dat hij er altijd naar streeft om dividendbelasting te vermijden.

Daarom komt op termijn die verkoop er waarschijnlijk echt wel, kan HG zijn geld voor een deel gewoon lekker "dividendbelastingvrij" in zijn holding laten zitten....
xof
0
quote:

tatje schreef op 30 oktober 2023 17:16:

[...]

Was een fout, zoals diversen reeds constateerden.

verwisselde 7% met 7 miljoen.

Maar 7% van 129 miljoen aandelen is dicht bij 9 miljoen aandelen.
No worries,daarom zitten we op een gezamenlijk forum ;-)
Jaap
0
Die 100K in de laat vandaag om 17.35 zijn eind van de week al verscheurd en komen niet meer terug.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 30 oktober 2023 15:19:

‘Concurrent’ van Tomtom vertrekt na zeer bewogen tijd van beurs

Een bijna-faillissement, een sjoemelende commissaris en een boekhoudschandaal overleefde digitalekaartenmaker GeoJunxion – voorheen AND Publishers – allemaal. Maar het vinden van een gecertificeerde accountant draaide het beursfonds uiteindelijk de nek om.

‘Het internet gemist’
Maar de achterstand op die twee concurrenten kon niet meer ingelopen worden, moest Van der Linde’s opvolger Thierry Jaccoud in 2020 aan het FD toegeven. De achterstand met het snel gegroeide Google Maps was al helemaal niet te evenaren. ‘We hebben het internet gemist’, zei toenmalige ceo Thierry Jaccoud in 2020 tegen het FD. 'En daarna misten we ook de volgende trend van het aanleveren van realtime-kaartinformatie voor websites en apps. Wij verkochten altijd onze gehele database. Grote deals, waarvoor we één keer betaald kregen en daarna niet meer. We hebben ons tafelzilver verkocht.'

Met een rebranding naar GeoJunxion ging het bedrijf zich vanaf dat jaar toeleggen op diensten waar de concurrentie geen interesse in had, zoals de kaartjes waarop een webshop laat zien waar een besteld pakketje is.

fd.nl/financiele-markten/1494288/conc...
Typisch AND (zo heette GeoJunxion tot enkele jaren terug): bij de aankondiging van de reguliere AVA op 10 oktober werd niets over de thans aangekondigde exit vermeld, terwijl ze er hoogstwaarschijnlijk al vanaf wisten.

Enfin, het terechte einde van een al 35 jaar kwakkelende trollentent. Een reservespeler van Feyenoord verdient per jaar meer.
Ik kwam er in 1990 een keer over de vloer, had een leuke opdracht in de aanbieding, maar ben huiverend weggelopen. Het leek wel of ze niet wilden groeien.
In 2019 kondigde Geojunxion samenwerking aan met Continental, iets met "HD kaarten voor automatisch rijden"... Geen opdracht(je) maar 'samenwerking'. Het grootste lachertje in de toch al deerniswekkende geschiedenis van AND.

Heb me wel eens afgevraagd waarom TT het clubje nooit voor een appel en een ei overgenomen heeft. Maar goed, TT heeft er weinig aan gemist.
Hernia
0
quote:

nr36 schreef op 30 oktober 2023 07:58:

TomTom wil met dit geld ongeveer 7 procent van zijn gewone aandelen inkopen; kost 50 miljoen cash.

HG kan met de aanwezige cash nog veel meer eigen aandelen inkopen en daarna een exit doen met een mooie premie voor de aandelen die de familie-oprichters nog niet in bezit hebben
HG heeft nu nog een groter meerderheidsbelang. Het is een behoorlijk grote terugkoop. Hier zijn de shorters zeker niet blij mee. TomTom heeft voldoende cash om dit te doen. Er blijft nog een grote zak met geld over. Tom2 kan bijna alle aandelen opkopen en dan blijft alleen de 4 grote aandeelhouders over!
Hernia
0
quote:

tatje schreef op 30 oktober 2023 13:12:

JR schreef

Als TT trouwens deze inkoop had aangekondigd bij de Q3 cijfers dan was het aandeel gestegen vanaf 6,90 en zou je nu ergens tussen de 7 en 8 staan. Dat dat destijds niet gebeurde en nu wel dus ook dat de koersontwikkeling een factor is. TomTom meende te moeten interveniëren om geloofwaardigheid te behouden als beursgenoteerde onderneming. Nu hoop ik wel dat die koers alsnog naar die 7-8 euro gaat die het had behaald als TT dit een paar weken eerder had aangekondigd. Het aandeel werd lager gezet door hedgefunds. Eens kijken wat die de komende weken gaan doen.

Ik heb er toch een raar gevoel bij.

TT kondigde de aandelen inkoop voor de schrap 2 weken na de cijfers.

Speelt TT onder 1 hoedje met de shorters.
Zijn de shorters al klaar , maar hebben ze de aandelen nog niet overgedragen

Welke rol speelt de ING !

13 okt 2023
"We verwachten beperkte aanpassingen aan de consensus voor 2023", merkte de analist op. ING heeft een Houden advies voor TomTom met een koersdoel van 8,50 euro.

16 okt 2023*ING verlaagt koersdoel TomTom van 8,50 naar 7,00 euro

Ik heb van de ING een vieze smaak :-)
Tatje, nu kan TomTom wel goedkoop aandelen inkopen. Het was slimmer geweest om dit bij de Q3 cijfers te doen. Er zit nog steeds een groot verschil tussen voor Q3 en er na. Risico is nu laag, als je bedenkt dat cash al € 3.00 per aandeel is.
Erik9400
1
Tt heeft de aankoop niet verteld met de cijfers omdat hg geen belang heeft bij hogere koers....dat patroon is al jaren duidelijk

Na de cijfers (die prima waren) ging de koers omlaag en dan komt dit als konijntje uit de hoge hoed.

Wacht al jaren tot hij met pensioen gaat en de hut verkoopt voor fortuin.
voda
1
ING herhaalt advies voor TomTom
Gepubliceerd door Trivano.com op 30 oktober 2023 om 19:58

De analisten van ING waren maandag opnieuw neutraal over TomTom. ING herhaalde het advies houden voor de aandelen van TomTom.

Ook het koersdoel van 7,00 EUR werd door de analisten herhaald. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van TomTom met 28% kunnen stijgen vanaf de huidige koers van 5,45 EUR. Daarmee is ING heel wat negatiever dan de gemiddelde analist, die de koers van TomTom met 58% ziet stijgen tot 8,63 EUR.
JustRevisited
3
quote:

Erik9400 schreef op 30 oktober 2023 19:56:

Tt heeft de aankoop niet verteld met de cijfers omdat hg geen belang heeft bij hogere koers....dat patroon is al jaren duidelijk

Na de cijfers (die prima waren) ging de koers omlaag en dan komt dit als konijntje uit de hoge hoed.

Wacht al jaren tot hij met pensioen gaat en de hut verkoopt voor fortuin.
Andere volgorde denk ik.

De koers ging (zonder duidelijke reden) sterk omlaag. Ik denk dat TT dat zelf ook niet had verwacht. Voor mij was het ook verrassend. De cijfers gaven er geen aanleiding toe, die waren hooguit een beetje saai. 1% lager dan verwachte omzet en hoger dan verwachte cashflow. Dan gaat het balletje rollen. Aandeelhouders zoals Teslin beginnen te morren. Ook TomTom zelf zit het denk ik niet lekker. Lage koers doet afbreuk aan verhaal dat TT wil vertellen: een nieuwe groeifase met Orbis Maps. www.tomtom.com/tomtom-orbis-maps/ TT kan de aandelen inkoop naar voren halen, want ze hebben een jaar eerder dan verwacht een positieve kasstroom. En vanaf nu beteren de resultaten, dus ook komende jaren positieve FCF.

====

Voorzitter, mijn naam is Jan-Jaap Bongers van Teslin. Als reactie op de heer Jorna, wil ik toch graag aangeven dat, gelet op de huidige beurskoers en hoe wij tegen de waardering aankijken van de onderneming, wij op dit moment de voorkeur zouden geven aan een aandeleninkoopprogramma. Mocht er een overweging worden gemaakt met betrekking tot kapitaalallocatie.
pwijsneus
1
Dus de korte samenvatting:
- Aandeel TomTom in vrije val geraakt
- Aandeleninkoop is tegenreactie in hoop om vrije val te stoppen.

Thanks.
I Love Melbourne
3
Hieronder wat informatie van verschillende personen die bij TomTom werken, waaronder informatie dat Volkswagen nog steeds een klant is van TomTom:

Strategic Manager Sales AutomotiveStrategic Manager Sales Automotive
Full-timeFull-time
Jan 2016 - Present · 7 yrs 10 mosJan 2016 - Present · 7 yrs 10 mos
Berlin und Umgebung, DeutschlandBerlin und Umgebung, Deutschland
Key Account Manager at TomTom for VW Group global
Skills: Post-Sales · Internationaler Vertrieb · Kundengewinnung · Vertragsabschluss · Kostenvoranschlagserstellung · Kundenbindung · Ausschreibungen · Englisch · Vertrieb und Marketing · Key Account Development · Teamwork · Kunden-Support · Vertriebsprozesse · Account-Management · Automotive · Business-Analyse
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Senior Product DesignerSenior Product Designer
TomTom · Full-timeTomTom · Full-time
Feb 2017 - Present · 6 yrs 9 mosFeb 2017 - Present · 6 yrs 9 mos
Amsterdam, North Holland, NetherlandsAmsterdam, North Holland, Netherlands
· Established the design direction for the user interface of the latest generation of infotainment systems
· Built the design system from scratch and played a key role in building a scalable design language
· Defined processes around usage and maintenance of the design system components
· Worked closely with engineers to ensure efficient and effective implementation of the system
· Delivered designs for the driving experience, including in-car navigation and portable GPS devices

TomTom is a mapmaker, providing geolocation technology for drivers, carmakers, enterprises and developers since 1991. The world’s biggest companies trust TomTom, such as Fiat Chrysler Automobiles, PSA Group, BMW, Maserati, Volkswagen, Subaru, Hyundai, Toyota, Mitsubishi Motors etc.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Senior VP @ TomTom | Global Sales, Strategic Partnerships (Previously 'Sep 2022' - HERE Technologies - Senior Director, Head of Strategic Partners and Alliances
He is currently the Senior Vice President of Global Sales at TomTom, a leading provider of location technology and services.

In his role, Aaron is accountable for the overall performance and growth of the sales organization across AMER, EMEA, and APAC regions, as well as the technical pre-sales, customer success, onboarding, and support teams. He oversees the development and activation of high-value 9-figure strategic partnerships with some of the world's largest technology companies and system integrators, such as Microsoft, Amazon, AWS, Meta, Salesforce, Oracle, IBM, Unity, Ericsson, Nokia, Qualcomm, Accenture, and many more. He leverages his skills and expertise in online marketing, strategy, and strategic partnerships to create and deliver innovative and impactful solutions that meet the needs and expectations of TomTom's customers and partners.

Aaron is an entrepreneurial, high-energy, dynamic, and systems-oriented executive who strives to achieve excellence and deliver results. He is also an Eagle Scout, a Pinnacle Award Winner, and a President's Award Winner, which reflect his dedication, integrity, and leadership. He is passionate about location technology and its applications and potentials in various industries and domains. His mission is to empower TomTom and its partners to create a safer, cleaner, and more connected world.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TOMTOM - Sr. Mgr Customer Program Management - APAC Lead
About 2 months ago, I was honored to be invited by Huawei to speak in the HDC Maps Forum, about the new TomTom Maps and the collaboration between Huawei and TomTom.

Last week, we released the new map test data, allowing customers to download and evaluate.

lnkd.in/gh_sY4tg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vice President Automotive Sales / Managing Director, Americas
Lead North and South American Automotive business
Drive Sales growth and expansion
Expand local presence including Sales, Product Management, Automotive Systems, UI/UX and Services
Overachieved Booking targets (2017 -2022)
2022 results of $230M in new bookings
2021 results of $50M in new bookings
2020 results of $130M in new bookings
2019 results of $175M in new bookings
2018 results of $100M in new bookings
2017 results of $150M in new bookings
Substantially increased market share in North America
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spoorstudent
1
quote:

pwijsneus schreef op 31 oktober 2023 06:32:

Dus de korte samenvatting:
- Aandeel TomTom in vrije val geraakt
- Aandeleninkoop is tegenreactie in hoop om vrije val te stoppen.

Thanks.
- poging vrije val mislukt
- TomTom van de beurs
- einde forum op Iex
Wereldbelegger
0
Goed om te zien dat er (nog) twee analisten bovenop TomTom zitten en razendsnel hun bevindingen delen met het beleggerspubliek. Beiden zien significante koersontwikkeling na de bekendmaking gisteren, van het aandeleninkoopprogramma.

Broker ING Analyst Date Target Price Recommendation
Marc Hesselink 30-Oct-23 € 7.00 Hold
Marc Hesselink 16-Oct-23 € 7.00 Hold
Marc Hesselink 13-Oct-23 € 8.50 Hold
Marc Hesselink 09-Oct-23 € 8.50 Hold
Marc Hesselink 18-jul-23 € 8.50 Hold
Marc Hesselink 17-jul-23 € 8.50 Hold


Broker Kempen Analyst Date Target Price Recommendation
Nikos Kolokotronis 30-Oct-23 € 6.00 Sell
Nikos Kolokotronis 13-Oct-23 € 6.00 Sell
Nikos Kolokotronis 17-jul-23 € 6.00 Sell
NewKidInTown
1
Ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in, verwacht na iets hogere opening toch weer het oppakken van de weg naar beneden. Onderbuikgevoel :-)
Spoorstudent
0
tatje
0
Taco Titulaer op de AVA 2023
Ja, dank u wel. We hebben in 2021 voor het laatst aandelen ingekocht. Dat doen we primair, zoals u weet,
om de verwatering van RSUs tegen te gaan. We hebben op dit moment nog ongeveer 4 miljoen aandelen
in depot. Dit jaar verwachten we dat er ongeveer 1 miljoen aandelen bijkomen door de RSU-uitgiftes, dus
die zullen we dan via onze ‘treasury shares’ uitgeven. Dat betekent dat als we zo doorgaan, we volgend
jaar, dan wel in 2025, weer in de markt moeten komen om ons RSU-plan te kunnen ‘coveren’. We geven
per jaar ongeveer €15 miljoen uit aan RSUs. Ik ben het volledig met u eens dat, als het moment daar is en
wij een deel van onze kas kunnen uitkeren, we dat waarschijnlijk vanuit voorzichtigheid eerst met een
aandeleninkoopprogramma gaan doen. Voordat we met een dividendplan gaan beginnen. Ook omdat,
zoals ik al eerder heb gezegd, zodra we met dividend gaan beginnen, dat het dan niet de verwachting is
dat we daar dan snel weer mee gaan stoppen.

Taco Titulaer op de AVA 2023
Wat er in ieder geval gaat gebeuren is dat we volgend jaar, dan wel meer realistischer in 2025, aandelen
gaan inkopen om het RSU-plan te weerspiegelen. De beslissing om te zeggen: "we gaan nu dividend
uitkeren", is een weloverwogen beslissing. Je moet tien procent (10%) aan vrije kasstroom hebben en ook
de vooruitzichten hebben dat dat op korte termijn, laten we zeggen de eerstkomende twee jaar,
gehandhaafd kan worden. Als je daar niet aan voldoet, dan kan je als alternatief bedenken dat je dan eerst
aandelen gaat inkopen.

3 miljoen short
9 miljoen voor de schrap
9 miljoen voor de RSU

Of gaat het toch anders lopen.
marathon 11
1
quote:

Spoorstudent schreef op 31 oktober 2023 08:59:

Bij JustEat is ook een aandeleninkoop programma gestart.
Effect koersdaling 10%.
Allemaal erg logisch!!!
Dumpen omdat ze je stukken graag willen kopen.
Aandelen worden tegenwoordig geregeerd door de witte boorden crimo’s.
tatje
1
Met dank aan I love Melbourne.

Vice President Automotive Sales / Managing Director, Americas
Lead North and South American Automotive business
Drive Sales growth and expansion
Expand local presence including Sales, Product Management, Automotive Systems, UI/UX and Services
Overachieved Booking targets (2017 -2022)
2022 results of $230M in new bookings
2021 results of $50M in new bookings
2020 results of $130M in new bookings
2019 results of $175M in new bookings
2018 results of $100M in new bookings
2017 results of $150M in new bookings
Substantially increased market share in North America

Je zou zeggen, het marktaandeel stijgt.

Laat de laatste zin dat nu ook zeggen :-)

""Substantially increased market share in North America""

Een bevestiging van de uitspraken Antoine Saucier op de CMD

download.tomtom.com/open/banners/Capi...

33,3% stijging van nov 2022 tm 2025. blz 4

Eind 2024 begin 2025 SOP grote partij in de VS.

Het duurt even, maar dan heb je ook wat !
1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134