TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2023 draadje

1.041 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Spoorstudent
0
Hosanna en juich verhalen. Maar ik zie het in de koers niet terug. €6.,50 weerstand.
Er zal wel een behoorlijk rondpompen van vestzak naar broekzak transacties lopen.
Ik vraag me af wanneer ze de aandeleninkoop weer stop gaan zetten. Belachelijk idee natuurlijk.
Nooit eerder vertoond.
JustRevisited
0
Als HERE verstandig is wordt ze ook onderdeel van Overture. Google tegen de rest.

Alleen heeft HERE een groot aantal eigenaren en die moeten daar dan mee akkoord gaan, inclusief een impairment op de base map. Willen ze dat? En wat betekent dat voor beursgang plannen?

Ook heeft TomTom er enkele jaren over gedaan om haar maps voor te bereiden op integratie met Overture. Dus HERE zal dan ook haar technologie om moeten gooien en daar een lange tijd over doen. En HERE zit op dieet. Mogen niet teveel uitgeven, eigenaren willen niet meer bijspringen voor extra R&D kosten. Dus HERE zit ‘between a rock and a hard place’
pwijsneus
1
quote:

JustRevisited schreef op 21 november 2023 15:42:

Als HERE verstandig is wordt ze ook onderdeel van Overture. Google tegen de rest.

Alleen heeft HERE een groot aantal eigenaren en die moeten daar dan mee akkoord gaan, inclusief een impairment op de base map. Willen ze dat? En wat betekent dat voor beursgang plannen?

Ook heeft TomTom er enkele jaren over gedaan om haar maps voor te bereiden op integratie met Overture. Dus HERE zal dan ook haar technologie om moeten gooien en daar een lange tijd over doen. En HERE zit op dieet. Mogen niet teveel uitgeven, eigenaren willen niet meer bijspringen voor extra R&D kosten. Dus HERE zit ‘between a rock and a hard place’
Eerst maar eens zien of die integratie met Overture een succes gaat worden. Marketcap excl. cash is 500mln.

Ouch...

Liggen wel weer wat bijkoop momenten in het verschiet. Gaan ze misschien die 7% toch nog halen. Maakt de exit nog goedkoper, zeker nu nog belastingvrij aandelen ingekocht mogen worden. Er is kans aanwezig dat nieuwe kabinet daar verandering in wil aanbrengen. Misschien was dat wel de reden van inkoop.
pwijsneus
1
quote:

pwijsneus schreef op 15 november 2023 14:39:

[...]

TomTom has entered into a non-discretionary arrangement with a financial intermediary to conduct the share buyback.

Denken jullie dat deze share buyback in blinde paniek is georganiseerd na de vrije val van het aandeel na 13 oktober?
Of was dit al langer het plan, en kwam te timing gewoon toevallig heel erg goed uit?

Waarom geef je in het persbericht aan dat je zo'n 7% wilt inkopen, terwijl je weet dat dat alleen gaat lukken als het aandeel op EUR 5,40 staat?

Lijkt me dan toch meer een last minute actie om het de vrije val te stoppen.
www.tomtom.com/newsroom/press-release...
tatje
1
quote:

JustRevisited schreef op 21 november 2023 15:42:

Als HERE verstandig is wordt ze ook onderdeel van Overture. Google tegen de rest.

Alleen heeft HERE een groot aantal eigenaren en die moeten daar dan mee akkoord gaan, inclusief een impairment op de base map. Willen ze dat? En wat betekent dat voor beursgang plannen?

Ook heeft TomTom er enkele jaren over gedaan om haar maps voor te bereiden op integratie met Overture. Dus HERE zal dan ook haar technologie om moeten gooien en daar een lange tijd over doen. En HERE zit op dieet. Mogen niet teveel uitgeven, eigenaren willen niet meer bijspringen voor extra R&D kosten. Dus HERE zit ‘between a rock and a hard place’
Zo wie zo 2 a 3 jaar :-)

Harold op de CMD.

And again, I don't know what competition is going to do. We'll see. But we have a head start, in any case, of
a couple of years. Two to three years, I think, is what it takes anyway. And in the meantime, of course, we
continue to build bricks, and relationships, and partnerships, and collect that information and data.
Jaap
0
quote:

JustRevisited schreef op 21 november 2023 15:42:

Als HERE verstandig is wordt ze ook onderdeel van Overture. Google tegen de rest.

Alleen heeft HERE een groot aantal eigenaren en die moeten daar dan mee akkoord gaan, inclusief een impairment op de base map. Willen ze dat? En wat betekent dat voor beursgang plannen?

Ook heeft TomTom er enkele jaren over gedaan om haar maps voor te bereiden op integratie met Overture. Dus HERE zal dan ook haar technologie om moeten gooien en daar een lange tijd over doen. En HERE zit op dieet. Mogen niet teveel uitgeven, eigenaren willen niet meer bijspringen voor extra R&D kosten. Dus HERE zit ‘between a rock and a hard place’
.

Alles hangt ook af hoe exclusief de samenwerking van TomTom met Meta, Amazon en Microsoft is.
En als HERE mee gaat doen, wat is de extra toevoegde waarde aan Overture? TomTom levert immers al de kaarten.
Ik kan we wel voorstellen dat eigenaren van HERE behoorlijk in de rats zitten, omdat het vooral autofabrikanten zijn die het beste product in hun auto's willen hebben.
tatje
1
JR schreef over Here

En wat betekent dat voor beursgang plannen?

Here wilde een IPO eind 2021 van 5 miljard dollar.

Nog 1 a 2 jaar en Tom Tom is qua omzet Here voorbij.

Over winstgevendheid spreek ik dan helemaal niet.

Harold zei er op de AVA 2022 al het volgende over !

Harold Goddijn
Ja, hartelijk dank, meneer Jorna. Ik zal proberen het allemaal in volgorde te beantwoorden, maar
dat ook zo scherp mogelijk te doen. Waar zit het duurzame voordeel ten opzichte van HERE. Er
zijn een aantal elementen waarin we nadrukkelijk verschillen. Ik denk één van de belangrijkste,
als bedrijf, is dat we veel efficiënter kunnen werken dan HERE voor het produceren van
geografisch materiaal en database. Maar ook onze applicaties, die we boven op onze database
draaien, zijn van een hogere kwaliteit dan van HERE. Dat komt omdat we heel veel auto's hebben
rondrijden. We verzamelen heel veel informatie uit die voertuigen en die informatie gebruiken
we weer om onze diensten te verbeteren. Dus je krijgt een soort vliegwieleffect wat daar gaat
spelen en dat geeft ons een duidelijk onderscheidend vermogen in de markt. En dat
onderscheidend vermogen is vooral belangrijk in het Enterprise gedeelte. Tegelijkertijd in het
auto segment is dat onderscheidend vermogen minder makkelijk tot uitdrukking te brengen,
omdat autofabrikanten vaak twee leveranciers willen hebben die hetzelfde moeten kunnen. Dus
er zit een soort natuurlijke grens in je onderscheidend vermogen daar, maar we verwachten dat
dat zal veranderen in de toekomst. En dan komt daar straks nog even terug als we over het
partner model gaan praten.
JustRevisited
1
quote:

pwijsneus schreef op 21 november 2023 16:11:

[...]

Eerst maar eens zien of die integratie met Overture een succes gaat worden. Marketcap excl. cash is 500mln.

TT weet al dat het gaat aanslaan (1) en heeft daar ook haar outlook op gebaseerd (2)

(1) Ze hebben doelgroepen (klanten én niet-klanten) betrokken in het ontwikkelen het testen. TT doet de ‘client onboarding’ dus parallel aan het ontwikkelen en niet pas als het product af. Al ruim daarvoor wil je weten of dit is wat klanten willen en het gaan kopen.

(2) TomTom rekent al op tweecijferige groei van Enterprise segment in 2024 en ‘significante versnelling in 2025’. Dat soort stellige uitspraken kun je alleen doen als je daar zekerheid hebt.
Wereldbelegger
0
quote:

Goldfinger schreef op 20 november 2023 16:50:

Sluiten op de laagste koers, van de dag? De magie is er alweer uit.
Lijkt vandaag weer te gebeuren.
Wereldbelegger
0
TomTom bevindt zich (nog steeds) in illuster gezelschap.

Genomineerden Automotive Innovation Award 2024 bekend

De jury maakte een eerste selectie uit 43 Nederlandse innovaties.
De jury van de Automotive Innovation Award (AIA) heeft de genomineerden bekendgemaakt. De genomineerden worden onderverdeeld in de categorieën duurzaamheid, veiligheid en bereikbaarheid. Ook de vijf studententeams die in aanmerking kunnen komen voor de Student Award zijn nu bekend.

Dit zijn de genomineerden voor de Automotive Innovation Award 2024:

Categorie 1: Duurzaamheid
LeydenJar – Silicium anodes voor het verhogen van de capaciteit van batterijen
Econogy – Elektrische aandrijflijn voor trailers (yDrive)
Venyard – Zelfdemontage van originele onderdelen
Innovam – Virtuele (groeps)training met realistische 3D-elementen
Karhof (Sustainer) – Lichtgewicht laadbak, gebouwd van recyclebaar materiaal

Categorie 2: Veiligheid
Total Safety Solutions – Universele ‘stop’ voor elektrische voertuigen (Emergency Plug)
Heijmans, V-tron, Swarco en NXP – V2X noodingreep bij wegwerkzaamheden
TomTom – Realtime integratie van verschillende kaartlagen op Open Source platform (Orbis Maps)
Zego – Wagenparkverzekering in combinatie met beïnvloeding rijgedrag
Perciv AI – Volgende generatie AI-ondersteunde waarneming voor radars

Categorie 3: Bereikbaarheid
TomTom – Realtime integratie van verschillende kaartlagen op Open Source platform (Orbis Maps)
EV Shield – Wandcontactdoos met een stevige behuizing voor mode 2 laadkabel
Robottuner – Autopilot voor bussen en trucks
Dutch Automated Mobility – Elmo, de op afstand bestuurbare deelauto
Aon – Mobiliteitsverzekering: verzekert bestuurder in plaats van voertuig

Categorie 4: Studententeams
InMotion – Batterij die supersnel opladen van elektrische auto’s mogelijk maakt
Eterna – Auto met verwisselbare elementen, die een leven lang meegaat
Polar – Betaalbaar, duurzaam en autonoom voertuig voor onderzoek op Antarctica
Waterstof-Raceauto – Krachtige raceauto, rijdend op waterstof
Electric Superbike Twente – Elektrische superbike met verwisselbaar batterijpakket.

Finale op 5 februari
“De grote diversiteit en de hoge kwaliteit van de inzendingen maakte de keuzes lastig”, zegt Jan Peter Balkenende, voorzitter van de onafhankelijke jury. Alle genomineerden presenteren in december hun innovaties aan de jury, die vervolgens de finalisten selecteert. Tijdens de finale op 5 februari 2024 worden de winnaars bekend gemaakt. De verkiezing wordt dit jaar voor de vijfde keer georganiseerd door de Stichting Automotive Innovation Award, waarin ANWB, Bovag, Leaseplan, RAI en Roland Berger samenwerken.

www.automotive-online.nl/management/o...
pwijsneus
2
quote:

JustRevisited schreef op 21 november 2023 16:38:

[...]

TT weet al dat het gaat aanslaan (1) en heeft daar ook haar outlook op gebaseerd (2)

(1) Ze hebben doelgroepen (klanten én niet-klanten) betrokken in het ontwikkelen het testen. TT doet de ‘client onboarding’ dus parallel aan het ontwikkelen en niet pas als het product af. Al ruim daarvoor wil je weten of dit is wat klanten willen en het gaan kopen.

(2) TomTom rekent al op tweecijferige groei van Enterprise segment in 2024 en ‘significante versnelling in 2025’. Dat soort stellige uitspraken kun je alleen doen als je daar zekerheid hebt.
Het is echt jammer dat de markt zo weinig vertrouwen meer heeft in TomTom. Zelfs het aankondigen van een aandeleninkoop klopt al niet, of het aandeel moet weer onder de EUR 5,40 noteren. Ik snap ook wel dat het een indicatie is, maar het is slordig, en komt niet lekker over. Als ze dat percentage al niet eens kunnen inschatten, waarom zouden we dan wel dergelijk "stellige" uitspraken vertrouwen. Het is een kwestie van overtreffen van verwachtingen.

Kun jij de PR niet gaan doen?
JustRevisited
2
Niet simpele dingen ingewikkeld maken, Pwijsneus

Zoals altijd geldt: de markt bepaalt de prijs. Als ik even overdrijf. Stel het aandeel vloog naar 20 euro door short covering en nieuwe beleggers. Dan is dat de prijs en kan TT hoog of laag springen. Dan kun je met 50 miljoen euro 2,5 miljoen stukken inkopen. Het zijn de aandeelhouders die bepalen op welke prijs zij bereid zijn te verkopen. Niet de kopers op welke prijs ze willen kopen.
Olie
2
quote:

Wereldbelegger schreef op 21 november 2023 16:53:

TomTom bevindt zich (nog steeds) in illuster gezelschap.

Genomineerden Automotive Innovation Award 2024 bekend

De jury maakte een eerste selectie uit 43 Nederlandse innovaties.
De jury van de Automotive Innovation Award (AIA) heeft de genomineerden bekendgemaakt. De genomineerden worden onderverdeeld in de categorieën duurzaamheid, veiligheid en bereikbaarheid. Ook de vijf studententeams die in aanmerking kunnen komen voor de Student Award zijn nu bekend.

Dit zijn de genomineerden voor de Automotive Innovation Award 2024:

Categorie 1: Duurzaamheid
LeydenJar – Silicium anodes voor het verhogen van de capaciteit van batterijen
Econogy – Elektrische aandrijflijn voor trailers (yDrive)
Venyard – Zelfdemontage van originele onderdelen
Innovam – Virtuele (groeps)training met realistische 3D-elementen
Karhof (Sustainer) – Lichtgewicht laadbak, gebouwd van recyclebaar materiaal

Categorie 2: Veiligheid
Total Safety Solutions – Universele ‘stop’ voor elektrische voertuigen (Emergency Plug)
Heijmans, V-tron, Swarco en NXP – V2X noodingreep bij wegwerkzaamheden
TomTom – Realtime integratie van verschillende kaartlagen op Open Source platform (Orbis Maps)
Zego – Wagenparkverzekering in combinatie met beïnvloeding rijgedrag
Perciv AI – Volgende generatie AI-ondersteunde waarneming voor radars

Categorie 3: Bereikbaarheid
TomTom – Realtime integratie van verschillende kaartlagen op Open Source platform (Orbis Maps)
EV Shield – Wandcontactdoos met een stevige behuizing voor mode 2 laadkabel
Robottuner – Autopilot voor bussen en trucks
Dutch Automated Mobility – Elmo, de op afstand bestuurbare deelauto
Aon – Mobiliteitsverzekering: verzekert bestuurder in plaats van voertuig

Categorie 4: Studententeams
InMotion – Batterij die supersnel opladen van elektrische auto’s mogelijk maakt
Eterna – Auto met verwisselbare elementen, die een leven lang meegaat
Polar – Betaalbaar, duurzaam en autonoom voertuig voor onderzoek op Antarctica
Waterstof-Raceauto – Krachtige raceauto, rijdend op waterstof
Electric Superbike Twente – Elektrische superbike met verwisselbaar batterijpakket.

Finale op 5 februari
“De grote diversiteit en de hoge kwaliteit van de inzendingen maakte de keuzes lastig”, zegt Jan Peter Balkenende, voorzitter van de onafhankelijke jury. Alle genomineerden presenteren in december hun innovaties aan de jury, die vervolgens de finalisten selecteert. Tijdens de finale op 5 februari 2024 worden de winnaars bekend gemaakt. De verkiezing wordt dit jaar voor de vijfde keer georganiseerd door de Stichting Automotive Innovation Award, waarin ANWB, Bovag, Leaseplan, RAI en Roland Berger samenwerken.

www.automotive-online.nl/management/o...
Gezien het koersverloop van Tomtom in de afgelopen 15 jaar, mis ik de nominatie in de categorie 'Meest saaie beursfonds'.
Spoorstudent
0
Redelijk kansloos deze aandeleniinkoop.
Alsnde inkoper de koers niet mag opdrijven. Nog niet met een halve cent. Kun je wachten tot je ons weegt.
Heb even naar het orderboek gekeken totdat ik er scheel van ging kijken.
De laat wordt steeds volgegooid met kleine aantallen boven de biedt. Koers wordt gewoon gedrukt. Heel geleidelijk. Er zijn eigenlijk geen echte kopers. Drukkers die aandelen hebben bewaard voor deze situatie zijn er wel.
The usual suspects.
Wereldbelegger
1
quote:

Olie schreef op 21 november 2023 17:32:

[...]

Gezien het koersverloop van Tomtom in de afgelopen 15 jaar, mis ik de nominatie in de categorie 'Meest saaie beursfonds'.
Grinnik. Ik kan daar wel om lachen.......

Dit forum valt daar echt wel buiten, geheel niet saai en al zeker 10 jaar bijzonder optimistisch over de toekomst ondanks de aanwezige 'realisten'.
Wereldbelegger
0
quote:

Spoorstudent schreef op 21 november 2023 17:34:

Redelijk kansloos deze aandeleniinkoop.
Alsnde inkoper de koers niet mag opdrijven. Nog niet met een halve cent. Kun je wachten tot je ons weegt.
Heb even naar het orderboek gekeken totdat ik er scheel van ging kijken.
De laat wordt steeds volgegooid met kleine aantallen boven de biedt. Koers wordt gewoon gedrukt. Heel geleidelijk. Er zijn eigenlijk geen echte kopers. Drukkers die aandelen hebben bewaard voor deze situatie zijn er wel.
The usual suspects.
Maar toch met een onverklaarbaar hoog volume

Volume 494,799
Average Vol. (3m) 231,713
afs
0
ff naar dag grafiek kijken en omzet vandaag en dan afgelopen vrijdag en gisteren [ na uitzending harry mens ] ,
stinkt een beetje , zou mijn niet verbazen dat hij zn klanten geadviseerd heeft maandag en dinsdag te verkopen
en dat bij een aandeleninkoop
Spoorstudent
0
quote:

afs schreef op 21 november 2023 17:44:

ff naar dag grafiek kijken en omzet vandaag en dan afgelopen vrijdag en gisteren [ na uitzending harry mens ] ,
stinkt een beetje , zou mijn niet verbazen dat hij zn klanten geadviseerd heeft maandag en dinsdag te verkopen
en dat bij een aandeleninkoop
Zou zomaar eens kunnen kloppen.
Vanaf de opening bijna een halve euro terug.

Daar hoor je Here niks over.
vreemdvermogen
5
Het is weer feest in de oliebollenkraam van TT.Met welk een gemak kan er sinds opening zo'n 5,5% naar beneden gedirigeerd worden. Heeft helemaal niks te maken met cijfers, outlook, pb's or whatever. Heeft JP Morgan weer wat short aandelen in de markt gepleurd? Met welk doel? Komt dit goed uit voor het buy back programma?. Ik snap er geen hout van. Wie het wel weet mag het toelichten.
1.041 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:12
Koers 5,580
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,630
Laag 5,530
Volume 107.507
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 194.814