TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2023

1.040 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
Wereldbelegger
0
quote:

pwijsneus schreef op 18 december 2023 18:13:

Otus Capital Management van 0,77 naar 0,88%

Totale shortpositie nu 3,66%
Is toch 145.603 aandelen
JustRevisited
0
Otus is de club die short ging toen tomtom Overture lanceerde. Eerst ging TT 10% up op dit nieuws www.tomtom.com/newsroom/press-release... om vervolgens een freeze te krijgen en daarna werd de laat vol gegooid met kleine transacties (algo) om uiteindelijk lager te sluiten
JustRevisited
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 18 december 2023 18:19:

[...]

Is toch 145.603 aandelen
Evenveel als de inkoop dus (grosso modo)
Spoorstudent
0
quote:

Jaap schreef op 18 december 2023 15:29:

Speculeren of suggereren heeft geen zin.
Beter om elkaar te vermaken met leuke anekdotes.
En verder af te wachten wat TT echt zegt en biedt..
Lijkt me niet verkeerd om de gedachten te laten gaan over de huidige ontwikkelingen.
Het scenario dat JR schetst mbt Teslin/TT had ik niet gedacht verwacht.
Zou een behoorlijke tegenvaller zijn.
Maar strookt niet met de rapportage over de aandelen inkoop.
Of we krijgen rommel op het scherm.
Wereldbelegger
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 18 december 2023 18:19:
[...]

Is toch 145.603 aandelen

quote:

JustRevisited schreef op 18 december 2023 18:22:

[...]

Evenveel als de inkoop dus (grosso modo)
Ik voel een nieuwe theorie(tje) opkomen ((-;

11 - 15 December 2023 Inkoop 151,967
15 Dec 2023 Shortsell melding 145.603
JustRevisited
0
Ik kan niet duiden waar hedgefunds op (denken te) speculeren. We hebben nu ineens Otus dat weer wakker is en die begon toen TT het Overture partnership bekendmaakte. Er zijn wel momenten geweest waarop JP opbouwde en Otus afbouwde, misschien zijn ze soms elkaars tegenpartij.
JustRevisited
4
quote:

ketchup schreef op 18 december 2023 13:38:

bedenk wat je wilt, één ding is duidelijk TT is gewoon een bijzonder zwak aandeel en dat is het al jaren
daarom moet de markt het ook echt zien gebeuren, de ingekochte aandelen moeten daadwerkelijk geschrapt worden en HG moet vanaf 2024 keiharde winsten kunnen laten zien en dat zal dan een dubbel effect hebben op de koersontwikkeling bij minder uitstaande aandelen eindelijk een behoorlijke wpa

haalt HG het in zijn domme kop om de aandelen inkoop niet te schrappen en uiteindelijk weg te zetten tegen bonusverplichtingen , of faalt hij in 2024-25 winsten en groei te laten zien dan zakt het aandeel naar de cash-waarde en verdampt ook nog dat laatste beetje resterende bedrijfswaarde uit de koers

tot die tijd zwabbert TT ergens in de 6 euro , hopelijk naargelang de tijd verstrijkt in de 7 euro
He wies. Het schrappen van de aandelen is onderdeel van stemming op de ava en tomtom geeft aan dat dat het doel is.

Het lijkt me dus stug dat de founders ineens tegen vernietiging van de aandelen stemmen, terwijl ze dat zelf eerder voorgesteld hebben.

Tenzij ze net zo schizofreen zijn als Dilan Yesilgöz.
Spoorstudent
0
Ik denk.
Disclaimer : theo-rietje

Ik denk dat de shorts hun percentages blijven verhogen zolang het inkoopprogramma loopt.
Zij “gokken” op de failure van Goddijn cs.
de koers blijft tussen 6 en 6,4.
Dan na afloop van het programma vol short om de koers naar all time liows te drukken gelijk aan cash value.
En dan te coveren.
poost
1
Beste vrienden, de founders latsn hun aandeel shorten, krijgen ze ook nog 3 % rendement en ze hoeven minder veemogensheffing te betalen.
Pure manipulatie.
Afm, wakker worden!
ketchup
1
quote:

JustRevisited schreef op 18 december 2023 22:27:

[...]

He wies. Het schrappen van de aandelen is onderdeel van stemming op de ava en tomtom geeft aan dat dat het doel is.

Het lijkt me dus stug dat de founders ineens tegen vernietiging van de aandelen stemmen, terwijl ze dat zelf eerder voorgesteld hebben.

Tenzij ze net zo schizofreen zijn als Dilan Yesilgöz.
klopt , zo denk ik er zelf ook over ... maar mocht het Tatje scenario spelen , waarbij HG straks de inkoop schrapt en dan weer aandelen uitgeeft voor bonusverplichtingen dan zijn we blij gemaakt met een dode mus en dat kan HG beter uit zijn kop laten, want dan gaat het aandeel en sentiment door haar hoeven en die trend proberen ze nu juist te breken door straks winsten te kunnen laten zien bij minder uitstaande aandelen en dit mag geen ' window dressing' worden door met de ene hand te schrappen en de andere weer uit te geven

voor nu is het watertrappelen in de 6 euro
GLMF
1
al bekend hier, maar dan toch een persbericht

ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...

TomTom joins forces with Microsoft to bring Generative AI into the vehicle

TomTom develops an advanced AI-powered voice assistant for drivers based on Microsoft Azure OpenAI Service.
The solution is built into TomTom’s Digital Cockpit and can be integrated into other automotive infotainment systems.
TomTom and Microsoft are collaborating to develop new automotive solutions that leverage AI capabilities, cloud analytics, and Microsoft’s automotive reference architectures.


Amsterdam, Netherlands, 19 December 2023 - TomTom (TOM2), the location technology specialist, today announced that, together with Microsoft, it is bringing the benefits of generative artificial intelligence (AI) to the global automotive industry.



Leveraging Microsoft's advancements in AI, TomTom has developed a fully integrated, AI-powered conversational automotive assistant that enables more sophisticated voice interaction with infotainment, location search, and vehicle command systems. Drivers can converse naturally with their vehicle and ask the AI-powered assistant to navigate to a certain location, find specific stops along their route, and vocally control onboard systems to, for instance, turn up the temperature, open windows, or change radio stations. All with a single interaction.



The solution integrates Microsoft Azure OpenAI Service to take advantage of large language models in addition to Azure Kubernetes Services, Azure Cosmos DB, and Azure Cognitive Services. The voice assistant can be integrated into other automotive infotainment systems, enabling automotive customers to accelerate time-to-market on a customizable interface while retaining ownership of their branding and the driver experience. The solution is also built into TomTom’s Digital Cockpit, an open, modular in-vehicle infotainment platform.



“Together with Microsoft, our shared vision is to drive innovation with generative AI and provide our customers with even better solutions,” says Mike Schoofs, Chief Revenue Officer, TomTom. “Leveraging our navigation and technology expertise, we’re creating a groundbreaking new way for people to interact with their vehicles. With both companies integrating what they do best into one solution, we’re transforming the in-vehicle experience, enabling drivers to ask their car for anything and trust it will deliver."



“With this next generation of AI, we have a unique opportunity to accelerate innovation across the entire automotive sector,” said Dominik Wee, Corporate Vice President for Manufacturing and Mobility, Microsoft. “We’re building on our longstanding collaboration with TomTom and bringing together AI advances across the Microsoft Cloud with TomTom's automotive expertise to provide drivers and carmakers with new AI-powered tools. This integration will enable OEMs to offer highly differentiated and unique cockpit experiences, while preserving their unique brand identity.”



TomTom started working with Microsoft in 2016, with TomTom powering Azure Maps location services, and the companies later expanding their partnership to mapping data and services for Microsoft's first-party maps. As a natural evolution of their relationship, the companies are now collaborating on automotive solutions, driving innovation for generative AI-powered automotive solutions, and developing an in-vehicle digital cockpit and infotainment solution with cloud analytics.
marathon 11
0
quote:

Spoorstudent schreef op 18 december 2023 23:33:

Ik denk.
Disclaimer : theo-rietje

Ik denk dat de shorts hun percentages blijven verhogen zolang het inkoopprogramma loopt.
Zij “gokken” op de failure van Goddijn cs.
de koers blijft tussen 6 en 6,4.
Dan na afloop van het programma vol short om de koers naar all time liows te drukken gelijk aan cash value.
En dan te coveren.
Maar wie verkoopt er dan op €3????
Er wel eens aan gedacht wat er met de koers gebeurt als er winst gerapporteerd gaat worden of er interesse komt in het bedrijf.
Maar het blijft koffiedik kijken. Begrijp alleen de verwachte waardering van Here dan weer niet zo goed.
visje
0
quote:

poost schreef op 19 december 2023 01:19:

Beste vrienden, de founders latsn hun aandeel shorten, krijgen ze ook nog 3 % rendement en ze hoeven minder veemogensheffing te betalen.
Pure manipulatie.
Afm, wakker worden!
Je snapt totaal niet hoe het werkt, zonder short geen long. is onderdeel van het systeem.
Wereldbelegger
0
Nog even het overzichtje.

TomTom
Totale netto shortpositie op Dec. 19, 2023: 3.66%

Shortsellpositie Otus Capital Management van 0,77% naar 0,88%

Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,53%
19-12-2022 Otus Capital Management 0,88%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 2,25%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 3,66%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
3,66% van 132.366.672 is: 4.844.620 aandelen


Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float * in procenten:
4.844.620 van 68.725.979 is: 7,05%

* Free Float volgens opgave TomTom met meldingsdatum: 30-11-2023
voda
1
TomTom en Microsoft brengen AI in de auto
19-dec-2023 09:24

Met nieuwe audio-assistent.

(ABM FN-Dow Jones) TomTom introduceert samen met Microsoft een audio-assistent in de auto op basis van kunstmatige intelligentie. Dit maakte het Nederlandse navigatiebedrijf dinsdagochtend bekend.

Door gebruik te maken van de vorderingen van Microsoft op het gebied van AI, meldde de navigatiespecialist nu een volledig geïntegreerde, AI-aangedreven audio-assistent voor in de auto te hebben ontwikkeld, die meer geavanceerde steminteractie mogelijk maakt.

De assistentfunctie zal worden ingebouwd in de 'Digital Cockpit' van TomTom. Het systeem kan ook worden geïntegreerd in andere infotainmentsystemen in de autosector.

TomTom en Microsoft werken al sinds 2016 samen.

Financiële details werden dinsdag niet gedeeld.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Goldfinger
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 december 2023 09:10:

Nog even het overzichtje.

TomTom
Totale netto shortpositie op Dec. 19, 2023: 3.66%

Shortsellpositie Otus Capital Management van 0,77% naar 0,88%

Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,53%
19-12-2022 Otus Capital Management 0,88%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 2,25%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 3,66%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
3,66% van 132.366.672 is: 4.844.620 aandelen


Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float * in procenten:
4.844.620 van 68.725.979 is: 7,05%

* Free Float volgens opgave TomTom met meldingsdatum: 30-11-2023
Zou lekker zijn als er echt een keer goed nieuws kom, gevalletje Volkswagen.
marathon 11
1
De shorters komen er zo weer in denk ik.
Coveren of uitbreiden?
Lekker gemakkelijk om met geld van je baas ( en dus van de beleggers in je bedrijf!!) te speculeren!!
Gaat het goed dan wacht een enorme eindejaarsbonus
Gaat het mis dan krijg je op je kl.te en hooguit de zak.
Pfff. Hadden wij als free float beleggers ook maar wat meer mogelijkheden .
In de USA spannen veel beleggers samen om tegenwicht te bieden. Wij lopen elkaar af te ze.ken.
Bache
2
Reuters vandaag:

TomTom creates AI-based conversational assistant for vehicles with Microsoft

(Reuters) - Digital mapping specialist TomTom said on Tuesday it has partnered with tech giant Microsoft to create an artificial intelligence (AI)-powered conversational assistant for vehicles.

The assistant will allow users to "converse naturally with their vehicles" and enable voice interaction with infotainment, location search, and vehicle command systems, the company said.

TomTom, which competes with Google Maps and the world's biggest mapping platform HERE, used various Microsoft services like its Azure OpenAI Service to create the voice assistant.

The Microsoft Azure OpenAI Service allows enterprises to leverage ChatGPT maker OpenAI's large language models (LLM).

The voice assistant can be integrated into other automotive infotainment systems and is also built into TomTom's Digital Cockpit, an open, modular in-vehicle infotainment platform, the Dutch map maker said.

Finance chief Taco Titulaer told Reuters in October that TomTom saw new opportunities in generative AI and was "investing time and money and people" into the technology.

TomTom had launched an LLM plug-in for ChatGPT in July to allow the chatbot's users to plan trips and explore new places using its maps.

The company began working with Microsoft in 2016, when it first started powering Azure Maps location services.
1.040 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134