Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.124 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
odA neD gaaH
0
quote:

Happy schreef op 2 januari 2024 13:19:

GAK nu 5,0168.
Echt happy!
Nog steeds zo happy?
StoplossBurner
7
quote:

Happy schreef op 4 januari 2024 17:39:

[...]

Nee, jij bent nuttig.

Ik investeer in dit aandeel omdat ik er in geloof.

Waarom zit jij hier?
Ik zit hier als iemand, een technisch ingenieur, die meer verstand heeft van dit bedrijf dan de gemiddelde user hier om daarmee de meer argeloze, onnozele lezer van dit forum te informeren. Kijk de voorspellende waarde van mijn posts maar na (met name m.b.t. de verwachting dat het opzetten van de productie echt altijd (!) onderschat wordt in de automotive), i.t.t. koersroepertjes zonder enig fundamentele argumentatie. En ja, ik zit er zelf LT in (met slechts 150 stukken, met een GAK van iets van 11) gezien de affiniteit die ik met de automotive in NL heb. Dat is meer uit filantropie dan rendements-bejag en zal mogelijk nog ooit bijkopen als productie perikelen voorbij zijn en ik meer vertrouwen krijg in alle aftersales kosten / betrouwbaarheid in het veld. Zo staat een kwart van de busvloot van Connexxion langs de kant, en dat is nog maar een simpele stadsbus i.p.v. intercity / touring car bussen die zwaardere aandrijving nodig hebben. Maar een vetpot zal dit bedrijf met de huidige strategie en product (de 3.0) nooit worden.

Wat is jouw bijdrage? Roepen dat de koers omhoog gaat omdat je verliefd bent op het aandeel? Nou dan roep ik wel dat de koers omlaag gaat om de bijdrage op jouw niveau te brengen.
stot
0
Hoorde dat container prijzen uit shang hai verdubbeld zijn . Dit zal dan ook voor datgene zijn wat voor ebusco wordt vervaardigd in China .

Alleen bij korte lijnen en snellere productie kunnen kosten omlaag en winst omhoog .

Vanwege concurrentie zullen ze ook alles niet kunnen doorberekenen .

De gifbeker is nog niet leeg die 4,21 gaan we zeker nog zien .

Hopelijk zien we ooit de 7 nog ……:
phu
0
De containerprijs voor reizen tussen China en Europa is sinds begin december meer dan verdrievoudigd, stijgend van ongeveer $850 naar bijna $2.700. Ondanks beschermende maatregelen van overheden, blijven rederijen terughoudend en vermijden ze het risico van ongehinderde doorgang.

Stijgende containerprijzen kunnen de onrust en de steun van Iran aan de Houthi's ook schommelingen in brandstofprijzen veroorzaken. Voor bedrijven die importeren uit China, zijn de prijzen al met een factor van tweeënhalf gestegen, wat logistieke verstoringen en onzekerheid in de supply chain teweegbrengt. De omvaartijd via Kaap de Goede Hoop is tien dagen tot twee weken langer dan via de Rode Zee en het Suezkanaal.

Bron: Logistiek

Publicatiedatum: do 4 jan 2024
RenBol
2
Ben benieuwd hoe de Ebusco bussen het volhouden met de extreme kou in scandinavie. Kou en batterijen gaan niet goed samen.
lucas D
0
quote:

RenBol schreef op 5 januari 2024 10:44:

Ben benieuwd hoe de Ebusco bussen het volhouden met de extreme kou in scandinavie. Kou en batterijen gaan niet goed samen.
Verwarming? Wel eens van gehoord?
Jochie1962
0
quote:

lucas D schreef op 5 januari 2024 11:05:

[...]
Verwarming? Wel eens van gehoord?
Jazeker, en die verwarming draait op stookolie, want de accu doet het niet door de kou ....
StoplossBurner
0
quote:

lucas D schreef op 5 januari 2024 11:05:

[...]
Verwarming? Wel eens van gehoord?
:'-). Tuurlijk kan je je batterijen 'vooropwarmen', als ze aan de lader liggen en daarin slim geprogrammeerd zijn. Dit zal echter niet altijd mogelijk zijn en dan gaat de capaciteit hard achteruit en daarmee ook het bereik. Ook zal het (elektrisch) verwarmen van de bus tijdens operatie veel energie (en dus bereik) kosten voor een stadbus met grote deuren die continu open moeten voor passagiers. Dat is het voordeel van een fossiele bus; de motor genereert zoveel restwarmte dat het verwarmen van een bus alleen bij een koude (net opgestarte) motor wat extra verbruik kost, maar daarna te verwaarlozen is.
lucas D
1
Koersverloop gestuurd of wil de aandeelhouder zijn aandelen gewoon voor steeds minder kwijt?
Voorbeeld:
Er word uit de laat gekocht, 11:35:34 laatkoers 4,494.
Vervolgens word de laat direct daarna verlaagd naar 4,472, er word om 11:39:56 op 4,472 uit de laat gekocht, direct daarna word de laat verlaagd naar 4,462.
Het blijft vreemd dat als er uit der laat verkocht word er keer op keer direct reacties zijn die de laat verlagen.
Voor mij betekend het dat er nog altijd geprobeerd word de particuliers uit te schakelen en door deze houding kan het bijna niet anders al is dat speculatief, dat er iets groots staat te gebeuren waar grootaandeelhouders de winsten verdelen.

Het is nu nog 97,07 % tegen 2,93 %.

Hoe lang nog?
lucas D
0
Grootaandeelhouders zijn gek dat ze Ebusco aandelen kopen, en Noren zijn gek dat ze elektrische bussen kopen want het is daar wel eens koud?

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...,meer%20Nederland%20ver%20achter%20zich.

Er word door sommige forumleden werkelijk alles uit de kast gehaald om Ebusco negatief neer te zetten.

Is dan alles goed, nee, maar er ook niemand die dat beweerd, niemand!
Diegy
0
Aan het koersverloop te zien is de bodem nog niet bereikt. Zelfs gister bij nieuws over nieuwe order gaat de koers naar beneden..
odA neD gaaH
1
quote:

Diegy schreef op 5 januari 2024 12:24:

Aan het koersverloop te zien is de bodem nog niet bereikt. Zelfs gister bij nieuws over nieuwe order gaat de koers naar beneden..
Had je deze post vanochtend ook al niet geplaatst.
jan6307
2
quote:

odA neD gaaH schreef op 5 januari 2024 12:35:

[...]
Had je deze post vanochtend ook al niet geplaatst.
[/quote]

[quote alias=Diegy id=15137719 date=202401050959]
Aan het koersverloop te zien is de bodem nog niet bereikt. Zelfs gister bij nieuws over nieuwe order gaat de koers naar beneden.
Heeft niets beters te doen!!!!
HenkdeV
2
quote:

Diegy schreef op 5 januari 2024 12:24:

Aan het koersverloop te zien is de bodem nog niet bereikt. Zelfs gister bij nieuws over nieuwe order gaat de koers naar beneden..
Diegy
29 december 2023 09:17

Verwacht in januari een behoorlijke stijging van de koers. Gaat helemaal hard omhoog als er persbericht komt in januari met nieuwe orders.

Zo de wind waait, waait zijn jasje:-))).
kweetnie
1
Dit aandeel mag niet omhoog blijkt wel.
Nu daalt het ook nog door het algehele sentiment op de beurs en dit versterkt elkaar alleen maar gezien het koersverloop weer.
Wij, als particulieren, doen hier niets aan en neem in overweging wat hiermee te doen.
Ik blijf in ieder geval zitten en ga er voorlopig niet uit, er komt een ommekeer alleen wanneer is de vraag. Dit kan nog wel even duren tenzij er een overname gaat komen of een andere trigger (wat dat ook mag zijn).
Zelf al bij meerdere aandelen een dergelijk koersverloop gezien en er telkens te vroeg uitgestapt. Mijn aandelen krijgen ze in elk geval niet.
Instapmoment
0
De Lijn sluit akkoord met Chinees BYD voor 500 bussen
www.tijd.be/politiek-economie/belgie/...

Is dit al geplaatst hier? De Lijn is toch een partner van Multiobus, waar de bussen zijn afgebrand?
lucas D
1
quote:

Instapmoment schreef op 5 januari 2024 13:20:

De Lijn sluit akkoord met Chinees BYD voor 500 bussen
www.tijd.be/politiek-economie/belgie/...

Is dit al geplaatst hier? De Lijn is toch een partner van Multiobus, waar de bussen zijn afgebrand?
www.multiobus.be/wie-is-multiobus/

Lees ook onderstaande bericht.

www.hln.be/binnenland/de-lijn-onder-v...
lucas D
0
Klopt (onderaannemer) dat wil niet zeggen dat ze een gezamenlijke inkooporganisatie zijn, maar de buslijn diensten verdeelt hebben.

Ze rijden dan ook niet met de zelfde elektrische bussen.
zie onderstaande bestelling,

Deurne, 9 oktober 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen, laadsystemen en energieopslag tekent opnieuw een contract met Multiobus voor 20 Ebusco 2.2 bussen. Multiobus is een belangrijke partner die vanaf de beginjaren van Ebusco zijn vertrouwen heeft getoond door middel van verschillende orders.

www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231018_913...
Happy
0
quote:

odA neD gaaH schreef op 5 januari 2024 10:05:

[...]
Nog steeds zo happy?
Yep, weer bijgekocht.
Volgends week komt er geld vrij uit een aantal crowdfund projecten dus dat wordt ook weer kopen.
4.124 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955