Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.128 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
Happy
0
quote:

odA neD gaaH schreef op 7 maart 2024 20:55:

[...]
Na 26 maart gaat er voorlopig ook niets gebeuren. ...
Ohh gelukkig dat jij al weet dat het niet gaat dalen na 26 maart.

Fijn te horen!
Tallestxxl
5
odA neD gaaH
0
quote:

Happy schreef op 8 maart 2024 08:25:

[...]

Ohh gelukkig dat jij al weet dat het niet gaat dalen na 26 maart.

Fijn te horen!
Pas nou maar op, anders wordt je post weer verwijderd.
Happy
2
quote:

Tallestxxl schreef op 8 maart 2024 08:32:

Het was al niet veel maar vandaag is de hele shortpositie in Ebusco verdwenen.
Logisch toch?

Kan alleen maar omhoog weten ze
Vinca
2
quote:

pipsi schreef op 7 maart 2024 20:15:

Cobot op track om buswanden te lijmen bij Ebusco.

Als innovatieve partner in de industriële automatisering, is Gibas altijd op zoek naar manieren om het productieproces van bedrijven efficiënter te maken. Eén van de bedrijven waar we mee hebben samengewerkt is Ebusco, een snelgroeiend, beursgenoteerd bedrijf dat elektrische bussen bouwt met gebruik van lichtgewicht materialen zoals koolstofvezel.
Opzoek naar consistente kwaliteit

Ebusco stond voor een uitdaging. Ondanks de toenemende vraag naar hun product en uitbreiding van hun productiecapaciteit, bleven ze geconfronteerd met inefficiënties in hun productieproces. Het manueel aanbrengen van lijm - een cruciaal onderdeel in de constructie van hun bussen - leidde tot inconsistenties in de kwaliteit en verhoogde kosten door overtollig materiaalgebruik. Het was duidelijk dat Ebusco hun proces moest automatiseren om deze uitdagingen het hoofd te bieden.
Buswanden worden in één proces gelijmd

Met een op maat gemaakte automatiseringsoplossing van Gibas, heeft Ebusco hun productieproces getransformeerd. Een cobot - een collaboratieve robot ontworpen om samen te werken met menselijke operators - is geïntegreerd in het productieproces. De cobot, uitgerust met een zevende en achtste as voor een groter bereik, neemt nu de taak van het lijmen voor zijn rekening, waarbij de hoeveelheid, temperatuur en druk van de lijm nauwkeurig worden gecontroleerd en gemonitord. Dit zorgt voor consistentie in de kwaliteit, verminderd materiaalgebruik en resulteert in een hogere productiviteit.

Gibas heeft niet alleen een oplossing geboden die het productieproces van Ebusco heeft geautomatiseerd, maar heeft ook bewezen een betrouwbare partner te zijn in de verdere optimalisatie en bijstellingen van het project. De implementatie van de cobot was uiterst gebruiksvriendelijk en naadloos, en heeft Ebusco in staat gesteld hun productie op te schalen om aan de groeiende vraag te voldoen.

www.gibas.nl/verhalen/cobot-op-track-...
Dit is een recente innovatie in chassis bouw. Tijdens rondleiding werd duidelijk dat deze cobot is geïnstalleerd en getest wordt/is. Was afgeschermd, want nog heel nieuw. Werd aangegeven dat cobot in productie is opgenomen, maar dat er nu ook nog handmatig wordt gelijmd. Dat handmatig lijmen wordt binnenkort uitgefaseerd en volledig door cobot functie overgenomen.
Vinca
2
quote:

The truth schreef op 7 maart 2024 11:43:

@vinca
Heel concreet heeft Ebusco nog 715 fixed orders te leveren, 160 call off orders (is dus een “misschien” order en tot slotte nog 724 optionele orders (helemaal niet contractueel). Als je alles optelt (wat niet mag) kom je aan 1599.
Dank je. Reken nu in mijn base scenario met 715 fixes orders en capaciteit 200 Deurne en 50 Rouen 2024 en 400 Deurne 300 Rouen 2025. Orders moeten wel gaan toenemen in HY2 2024.

@The truth -- Waar vind jij dit soort specifieke info?
Daniel1981
0
Het is te hopen dat er binnenkort wat order binnenkomen, het blijft echt bizar stil namelijk
Marcel H.
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 maart 2024 08:07:

Van Hool trekt stekker uit busproductie in Lier: honderden jobs verdwijnen

UpdateDe crisismanager van Van Hool heeft voorlopig geen private partner gevonden om de busbouwer te stutten, blijkt na overleg met de banken en de Vlaamse regering. Dat schrijft De Tijd vrijdag. De productie van bussen zou daardoor verdwijnen uit Koningshooikt (Lier), met als gevolg honderden jobs die sneuvelen. De trailer- en onderzoeksafdeling zouden volgens het reorganisatieplan wel in Vlaanderen blijven.
Verrassend. Als het komt tot een definitief einde van de bussenbouw geen goed nieuws voor Ebusco.
Douwes
0
De koers gaat weer de bietenbrug op. Er mag nu inderdaad wel eens nieuws komen vanuit Ebusco.
odA neD gaaH
1
quote:

Happy schreef op 8 maart 2024 08:55:

[...]

Logisch toch?

Kan alleen maar omhoog weten ze
De koers schiet gelijk als een raket omhoog.
Daniel1981
1
quote:

Marcel H. schreef op 8 maart 2024 09:51:

[...]

Verrassend. Als het komt tot een definitief einde van de bussenbouw geen goed nieuws voor Ebusco.
Geen paniek, de nieuwe lijm machine is inmiddels gereed, alles komt goed!
Happy
1
quote:

odA neD gaaH schreef op 8 maart 2024 10:51:

[...]
De koers schiet gelijk als een raket omhoog.
Vind je het erg als ik niet meer reageer op dit soort destructieve, totaal onzinnige en domme toevoegingen van jou op dit forum.

Heeft niets met inhoudelijk over een aandeel communiceren te maken.
StoplossBurner
0
quote:

The truth schreef op 7 maart 2024 11:47:

Operatoren die een 3.0 verwachten eind dit jaar, zijn reeds door Ebusco verwittigd dat deze veel later zou kunnen komen…
Green shoots, oh nee, nog meer rode vlaggen. Die 500 3.0 (of wat was nu de verwachting voor 2024?) bussen gaan ze echt niet halen; ook al enkele pagina's terug beredeneerd waarom dat met gezond verstand redenerend niet gaat lukken dit jaar.
Dat Ebusco een interessante overname kandidaat zou zijn voor VDL is hier overigens al meermaals weerlegd. Snap niet dat dit terug blijft komen, wellicht hoop tegen het gezonde verstand in.
Als LT belegger vind ik dat klote om te constateren en heb dit inmiddels wisselgeld in de portfolio afgeschreven.
odA neD gaaH
3
quote:

Happy schreef op 8 maart 2024 11:49:

[...]

Vind je het erg als ik niet meer reageer op dit soort destructieve, totaal onzinnige en domme toevoegingen van jou op dit forum.

Heeft niets met inhoudelijk over een aandeel communiceren te maken.
Ik ben mij niet bewust die ik je ooit gevraagd hebt om te reageren.
Goldfinger
0
quote:

odA neD gaaH schreef op 8 maart 2024 13:09:

[...]
Ik ben mij niet bewust die ik je ooit gevraagd hebt om te reageren.
Nog een half uurtje dan komt de zwarte ridder, onder de 3 euro.
tmaster
0
quote:

Marcel H. schreef op 8 maart 2024 09:51:

[...]

Verrassend. Als het komt tot een definitief einde van de bussenbouw geen goed nieuws voor Ebusco.
Minder concurrentie is altijd goed.
Hans2021
2
Opa legt steeds de vinger op de zere plek. Weliswaar op een prikkelende wijze, maar het zou Happy sieren ook eens naar zijn berichten te kijken en zich vervolgens af te vragen hoe realistisch de inhoud daarvan is.
Marcel H.
0
quote:

Hans2021 schreef op 8 maart 2024 13:24:

Opa legt steeds de vinger op de zere plek. Weliswaar op een prikkelende wijze, maar het zou Happy sieren ook eens naar zijn berichten te kijken en zich vervolgens af te vragen hoe realistisch de inhoud daarvan is.
Happy verwacht veel geld te verdienen met het kopen van aandelen tegen de
laagst mogelijke prijs. Als het dan 0,00 wordt.................
Marcel H.
0
quote:

tmaster schreef op 8 maart 2024 13:23:

[...]

Minder concurrentie is altijd goed.
Ebusco zit in het hogere prijssegment qua aanbod.
Van Hool staat ook bekend als duurder dan gemiddeld.
En haakt vermoedelijk als bussenbouwer in Belgie af.
De productie zal dan volledig in Macedonie terecht komen.
Happy
0
quote:

Marcel H. schreef op 8 maart 2024 13:37:

[...]

Happy verwacht veel geld te verdienen met het kopen van aandelen tegen de
laagst mogelijke prijs. Als het dan 0,00 wordt.................
Stop-loss op 2,20
4.128 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 ... 203 204 205 206 207 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955