Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.257 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
Marcel H.
0
quote:

Goldfinger schreef op 26 maart 2024 13:59:

[...]

Wat ze slim doen is het frame, die is 30% lichter dan van de concurrent, dus meer actieradius. Maar met 6000 onderdelen in de bus, bijna allemaal uit China is het wachten geblazen, daar ligt het probleem, weinig uitleveren. Dus een bus van 600k blijft lang wachten achter de fabriek.
Wat is de reden van deze ellenlange vertraging.

Die vertraging blijft maar bestaan en is oorzaak nummer 1 van geringe omzet.
Er komt geen eind aan.
Bulletje Rozenwater
3
Volgens mij is er niet zo heel veel bijzonders aan die bussen. En als dat al zo is: een goed product hebben is slechts het begin. De kunst is om dat product dan tegen een nette marge aan de man te brengen en de productie op te schalen. En dat is gewoon heel erg moeilijk. Tesla is een uitzondering waarbij dat wel gelukt is, maar de meeste startups lukt dat niet. En bij Ebusco zie je het ook faliekant misgaan. Daarom ben ik er redelijk van overtuigd dat dit uitloopt in een faillissement.
stot
1
Positief wat ik hoorde in de cc is dat ze cash overhouden door al die uit te leveren bussen. Dus die 28 miljoen is eind van het jaar meer ipv minder .

En wat is de schuld op dit moment ?
Tallestxxl
0
In het zelfde segment van de cc: cash uit te leveren bussen is keihard nodig om de hogere fabricatie van bussen (werkkapitaal) in de rest van 2024 te financieren. Ik vraag mij af of het antwoord van de CFO over dit onderwerp overtuigend genoeg was...
Goldfinger
0
quote:

Marcel H. schreef op 26 maart 2024 14:04:

[...]

Wat is de reden van deze ellenlange vertraging.

Die vertraging blijft maar bestaan en is oorzaak nummer 1 van geringe omzet.
Er komt geen eind aan.
Te afhankelijk van derden, bus staat te wachten op 1 onderdeel, dus geen aflevering. Dus geen betaling. Teveel onderdelen in de bus.
Dividend Collector
0
quote:

Marcel H. schreef op 26 maart 2024 13:02:

[...]

Gesloten voor de ex-dividend datum.
Ja, dat is dan weer jammer. En ik had graag jouw ongelijk gezien.
Cloverleaf
0
quote:

Bulletje Rozenwater schreef op 26 maart 2024 14:18:

Volgens mij is er niet zo heel veel bijzonders aan die bussen. En als dat al zo is: een goed product hebben is slechts het begin. De kunst is om dat product dan tegen een nette marge aan de man te brengen en de productie op te schalen. En dat is gewoon heel erg moeilijk. Tesla is een uitzondering waarbij dat wel gelukt is, maar de meeste startups lukt dat niet. En bij Ebusco zie je het ook faliekant misgaan. Daarom ben ik er redelijk van overtuigd dat dit uitloopt in een faillissement.
Ebusco heeft hele sterke logistieke directeur nodig. In mijn tijd in Delft was dat zelfs specifieke afstudeerrichting: industriële organisatie . Niet gewoon maar bedrijfskunde studentje. Echte analytische jongens met voet tussen de deur mentaliteit. Apple heeft niet voor niets sterke logistieke jongen tot ceo gemaakt. Ebusco gaat keihard failliet is ze hun productie proces binnen paar maanden niet op orde krijgt.
Thorgall
1
quote:

Cloverleaf schreef op 26 maart 2024 15:29:

[...]

Ebusco heeft hele sterke logistieke directeur nodig. In mijn tijd in Delft was dat zelfs specifieke afstudeerrichting: industriële organisatie . Niet gewoon maar bedrijfskunde studentje. Echte analytische jongens met voet tussen de deur mentaliteit. Apple heeft niet voor niets sterke logistieke jongen tot ceo gemaakt. Ebusco gaat keihard failliet is ze hun productie proces binnen paar maanden niet op orde krijgt.
Tim Cook is CEO geworden omdat hij de beste opvolger was, niet omdat hij een logistieke achtergrond had.
Marcel H.
0
quote:

Thorgall schreef op 26 maart 2024 16:17:

[...]Tim Cook is CEO geworden omdat hij de beste opvolger was, niet omdat hij een logistieke achtergrond had.
Hij was ook de beoogde opvolger van Steve Jobs.
IMILLIONAIR
0
Ebusco benoemt R. Dogge als COO. hij heeft een uitstekende staat van dienst NTS EN VOLVO

Tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders komen onder meer de volgende punten aanbod:

Voorstel tot benoeming van de heer R. Dogge als lid van de Raad van Bestuur in de rol van Chief Operating Officer (COO)

Op de dag van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders 2024 zal de benoemingstermijn van de heer Bob Fleuren aflopen. De heer Fleuren heeft de Raad van Commissarissen geïnformeerd dat hij niet beschikbaar is voor herbenoeming. Hij zal dan ook aftreden op de dag na de Algemene Vergadering van Aandeelhouders 2024. De Raad van Commissarissen bedankt Bob Fleuren voor zijn zeer waardevolle bijdrage in de afgelopen jaren en wenst hem veel succes voor de toekomst.

Voorgesteld wordt de heer Roald Dogge (Nederlandse nationaliteit, 1970), met ingang van 1 Juni 2024, te benoemen als lid van de Raad van de Bestuur (Chief Operating Officer (COO)) voor een termijn van vier jaar (d.w.z. tot het einde van de in 2028 te houden jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders. De Nomination Committee heeft uitgebreid gesproken met de heer Dogge in het kader van zijn kwalificaties, ambities en culturele fit met Ebusco. Op basis hiervan heeft de Nomination Committee vastgesteld dat hij aan het profiel voldoet.
Jochie1962
1
quote:

Goldfinger schreef op 26 maart 2024 14:48:

[...]

Te afhankelijk van derden, bus staat te wachten op 1 onderdeel, dus geen aflevering. Dus geen betaling. Teveel onderdelen in de bus.
Mee eens, teveel onderdelen.

Ik zoek een bus met 3 onderdelen: bus, accu, motor.
CYFER
0
Ok,
Nico dit
Nico dat
Uiteindelijk rijd de bus de afgrond in
met de beleggers erbij.
Goldfinger
0
quote:

CYFER schreef op 26 maart 2024 17:06:

Ok,
Nico dit
Nico dat
Uiteindelijk rijd de bus de afgrond in
met de beleggers erbij.
Daar ben je zelf bij, je kunt nog uitstappen voor 3,01
Hans2021
0
Ik las net in Beleggersbelangen dat de twaalfmeterbus van Ebusco uit circa vijfduizend onderdelen bestaat en wanneer er slechts 5 ontbreken kan de bus niet worden afgeleverd.
Lekker Truitje
0
quote:

Hans2021 schreef op 26 maart 2024 17:22:

Ik las net in Beleggersbelangen dat de twaalfmeterbus van Ebusco uit circa vijfduizend onderdelen bestaat en wanneer er slechts 5 ontbreken kan de bus niet worden afgeleverd.
Als er maar 1 of 2 onderdelen ontbreken is dat geen probleem ? Boeings vliegen er ook mee als t ding nog niet helemaal maar wel bijna compleet is. Niet moeilijk doen, vinden die amerikanen.
Hans2021
0
quote:

Lekker Truitje schreef op 26 maart 2024 17:29:

[...]

Als er maar 1 of 2 onderdelen ontbreken is dat geen probleem ? Boeings vliegen er ook mee.
Dat weet ik niet. Beleggersbelangen geeft trouwens een Houden advies.
Hernia
4
quote:

Hans2021 schreef op 26 maart 2024 17:22:

Ik las net in Beleggersbelangen dat de twaalfmeterbus van Ebusco uit circa vijfduizend onderdelen bestaat en wanneer er slechts 5 ontbreken kan de bus niet worden afgeleverd.
Als de logistieke problemen zijn opgelost, dan is het een pareltje. Het is een product voor de toekomst. Even door de zure appel heen bijten.
Marcel H.
1
quote:

Lekker Truitje schreef op 26 maart 2024 17:29:

[...]

Als er maar 1 of 2 onderdelen ontbreken is dat geen probleem ? Boeings vliegen er ook mee.
Wie gaat nou toch zo'n eenvoudige Boeing vergelijken met zo'n superbus??
Jochie1962
0
quote:

Hans2021 schreef op 26 maart 2024 17:22:

Ik las net in Beleggersbelangen dat de twaalfmeterbus van Ebusco uit circa vijfduizend onderdelen bestaat en wanneer er slechts 5 ontbreken kan de bus niet worden afgeleverd.
Dus als er 1 onderdeel ontbreekt, bijvoorbeeld een motor of een accu, dan mag ie gewoon afgeleverd worden?
4.257 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 10:44
Koers 2,900
Verschil -0,042 (-1,43%)
Hoog 2,950
Laag 2,890
Volume 19.143
Volume gemiddeld 349.669
Volume gisteren 83.098