Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.218 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 » | Laatste
Marcel H.
0
quote:

Fender bass schreef op 19 april 2024 08:44:

[...]

Aardig, maar zet nog geen zoden aan de dijk. Lijkt me een wederdienst wegens het vestigen van de fabriek in de regio.
Laten ze vooral die 85 andere bussen leveren om als betrouwbaar en op tijd leverend bedrijf te boek te staan.
Aan de kwaliteit van de bussen en oplaadstructuur ligt het niet.
Inderdaad een soort bedankje. Wel mooi meegenomen.
In Rouen hebben ze voor kwaliteit gekozen.
grootzeil
0
innicksname
0
quote:

Marcel H. schreef op 19 april 2024 08:57:

[...]

Inderdaad een soort bedankje. Wel mooi meegenomen.
In Rouen hebben ze voor kwaliteit gekozen.
Ze hebben er ervaring kunnen opdoen en bijbesteld. Dat is sowieso positief.
Marcel H.
1
quote:

innicksname schreef op 19 april 2024 09:34:

[...]
Ze hebben er ervaring kunnen opdoen en bijbesteld. Dat is sowieso positief.
Misschien gaat Ebusco wel voor de Franse megaorder voor levering
van meer dan 3000 stuks. Bussen.
putdeksel
1
Is het niet een beetje overkill om een persbericht uit te sturen voor een relatief kleine beweging die onderdeel is van de regular course of business? Zijn ze zo desperate om positieve signalen te geven - hoe klein ook - of is dit gebruikelijke marketing? Want iedere scheet naar buiten brengen heeft ook veel nadelen en zeker geen 'net positive' effect op de koers.
innicksname
0
quote:

Marcel H. schreef op 19 april 2024 09:44:

[...]

Misschien gaat Ebusco wel voor de Franse megaorder voor levering
van meer dan 3000 stuks. Bussen.
Liefst wel in kleinere ordertjes, anders krijgt Ebusco ze nooit door de productietrechter..
Hans2021
0
quote:

innicksname schreef op 19 april 2024 10:11:

[...]
Liefst wel in kleinere ordertjes, anders krijgt Ebusco ze nooit door de productietrechter..
Laten ze eerst maar eens beginnen met bussen van 2 meter.
Jokeltje
0
quote:

Marcel H. schreef op 19 april 2024 09:44:

[...]

Misschien gaat Ebusco wel voor de Franse megaorder voor levering
van meer dan 3000 stuks. Bussen.
Wie gaat die dan bouwen ?
Marcel H.
0
Jokeltje
0
quote:

Henk08 schreef op 19 april 2024 09:26:

Maar de koers reageert niet....
Logisch, daarvoor is meer nodig dan een bestelling van 15 bussen (er werden dit jaar trouwens amper bestellingen binnen gehaald). Zolang Ebusco niet met betere cijfers komt wat betreft omzet en winstgevendheid (lees minder verlies), zal de dalende koerstrend niet wijzigen.
Marcel H.
0
quote:

Jokeltje schreef op 19 april 2024 10:24:

[...]

Logisch, daarvoor is meer nodig dan een bestelling van 15 bussen (er werden dit jaar trouwens amper bestellingen binnen gehaald). Zolang Ebusco niet met betere cijfers komt wat betreft omzet en winstgevendheid (lees minder verlies), zal de dalende koerstrend niet wijzigen.
Ebusco meldt een bestelling van 15 bussen alsof het een wereldwonder betreft.

De 3500 bussen die in de regio Parijs in bestelling gaan komen
gaan vrijwel zeker aan de neus van Ebusco voorbij.

Er moet snel worden opgeschaald. Nu is de verwachting dat in het
3e kwartaal de bestelde onderdelen volledig beschikbaar
zullen zijn.

Te optimistisch?
Goedekans
4
quote:

Marcel H. schreef op 19 april 2024 11:38:

[...]

Ebusco meldt een bestelling van 15 bussen alsof het een wereldwonder betreft.

De 3500 bussen die in de regio Parijs in bestelling gaan komen
gaan vrijwel zeker aan de neus van Ebusco voorbij.

Er moet snel worden opgeschaald. Nu is de verwachting dat in het
3e kwartaal de bestelde onderdelen volledig beschikbaar
zullen zijn.

Te optimistisch?
Wat heb jij er veel verstand van.
Dat ze jou niet vragen het bedrijf te leiden?
Marcel H.
1
quote:

Goedekans schreef op 19 april 2024 11:42:

[...]

Wat heb jij er veel verstand van.
Dat ze jou niet vragen het bedrijf te leiden?
Bijna het volledige managementteam is vernieuwd.
Ik val buiten de boot.
stot
1
Had liever een Franse opdracht uit een
Ander district . Dit is inderdaad voor wat hoort wat en
Is hun eigen werkgelegenheid in de regio. Soort gunfactor
.
Wel schrikken dat ze 104 bussen in totaal hebben besteld
En er
Nu pas 4 rijden .

Wanneer gaan ze
Nu eindelijk die gemaakte bussen ook in
Grote
Aantallen naar de klanten brengen .

In ieder geval voorlopig weer even
Op 2,52 de laagste koers gezien .

Dit jaar staan
We op 64 bussen erbij .
innicksname
1
quote:

Marcel H. schreef op 19 april 2024 11:57:

[...]

Bijna het volledige managementteam is vernieuwd.
Ik val buiten de bootbus.
:-)
The truth
1
quote:

The truth schreef op 12 januari 2024 14:33:

Update over de leveringen. Zie onderaan

The truth schreef op 8 december 2023 12:53:

Nog even de doelstellingen van 2023 opfrissen:
29 maart:
“ Sterke omzetstijging met 550-600 bussen die bijdragen aan de omzet”

11 oktober:
“In heel 2023 denkt Ebusco dat 250 tot 300 bussen zullen bijdragen aan de omzet, die zal uitkomen op 145 tot 165 miljoen euro. Verder mikt de fabrikant op een "aanzienlijke" verbetering van de EBITDA in de tweede helft van dit jaar vergeleken met de eerste zes maanden en herhaalde Ebusco woensdag de doelstelling voor 2024 van een positieve EBITDA.”

Nu de feiten (bron W. Chatrou stats):

Per eind oktober werden in totaal 115 bussen afgeleverd waarvan 13 stuks 3.0 in Denemarken, 81 stuks 2.2 in Duitsland en 21 stuks 3.0 in Nederland.
Dit komt overeen met een marktaandeel van 2,8% waardoor ze helemaal onderaan de lijst bengelen. Bovendien is het gros reeds in H1 geleverd. Akkoord, november en december niet in de cijfers opgenomen. Maar dat dit er nog extra 185 zullen worden, valt sterk te betwijfelen. We zien wel

Update 12 januari

Per eind december werden in totaal 135 bussen ingeschreven waarvan 21 stuks 3.0 in Denemarken, 84 stuks 2.2 in Duitsland, 29 stuks 3.0 in Nederland en 1 in Spanje.
Inschrijven betekent dat de bussen geleverd, aanvaard en betaald zijn. Mogelijks zijn er nog een 30 tal extra geleverd, aanvaard, betaald maar nog niet ingeschreven.
Dit maakt dat de omzet van pakweg 92 miljoen euro ipv 145 tot 165 miljoen euro die verkondigd werd op 11 oktober.
Update 19 april.

Per eind maart werden in totaal 50 bussen ingeschreven waarvan 9 stuks 3.0 12m in Denemarken, 21 stuks 2.2 in Duitsland, 10 stuks 3.0 in Nederland en 10 stuks 2.2 in Spanje.

Totaal ooit geleverde 3.0 12 meter bussen: 61 stuks
3.0 18 meter: geen enkele.

Leversnelheid 3.0 staat nog steeds op maximum 7 stuks per maand en vergroot niet ondanks 3 productieplaatsen.
stot
0
50 bussen van 5 ton is 25 miljoen omzet
Uitgestelde omzet 35 miljoen erbij opgeteld zitten we op 60 miljoen omzet .

Dat zou in de richting komen als q2 60 milj is komen we op 120 dan zou de 2 e
Helft 205 moeten doen
The truth
2
quote:

stot schreef op 19 april 2024 13:10:

50 bussen van 5 ton is 25 miljoen omzet
Uitgestelde omzet 35 miljoen erbij opgeteld zitten we op 60 miljoen omzet .

Dat zou in de richting komen als q2 60 milj is komen we op 120 dan zou de 2 e
Helft 205 moeten doen
Niet helemaal mee eens. De uitgestelde omzet van 65 miljoen zijn juist die bussen die ze eind 2023 op de parking van de klant hebben gedropt maar nog niet ingeschreven waren. Nu zijn er 50 ingeschreven met een waarde van 30 miljoen (18 m is 750.000€). Dus omzet q1 zal niet veel meer dan 35 -40 miljoen zijn.
StoplossBurner
0
quote:

The truth schreef op 19 april 2024 12:57:

[...]

Update 19 april.

Per eind maart werden in totaal 50 bussen ingeschreven waarvan 9 stuks 3.0 12m in Denemarken, 21 stuks 2.2 in Duitsland, 10 stuks 3.0 in Nederland en 10 stuks 2.2 in Spanje.

Totaal ooit geleverde 3.0 12 meter bussen: 61 stuks
3.0 18 meter: geen enkele.

Leversnelheid 3.0 staat nog steeds op maximum 7 stuks per maand en vergroot niet ondanks 3 productieplaatsen.
Bedankt voor je update! Nog zeker geen green shoots, eerder het tegenovergestelde. Is de bron die je gebruikt vrijelijk te raadplegen?

Per kwartaal zijn er zo'n 125 afgeleverde bussen nodig om de kosten te dekken. Nu slechts 50 dus. Kan je grofweg half miljoen keer 75 bussen te weinig doen om het verlies te schatten. Kom je dus op ruim 37 miljoen uit aan cashburn Q1. Hoeveel had men nog beschikbaar na Q4 2023?
4.218 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 2,876
Verschil +0,058 (+2,06%)
Hoog 2,980
Laag 2,814
Volume 414.332
Volume gemiddeld 349.016
Volume gisteren 301.781