TomTom « Terug naar discussie overzicht

April 2024, TomTom kijkt vooruit maar ook terug

633 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 28 29 30 31 32 » | Laatste
lanciared
3
Ik versta Rick wel.
Leef er met mee, met zelf nu ook rond de 14 / 15 % van in de portefeuille. ( GAK iets van een 6,65 euro )

En met al mijn actuele kennis, en volg dit draadje nu ook al meer dan 10 jaar : Zo slecht waren de voorbije cijfers nu toch ook niet - en - zo slecht zijn de vooruitzichten nu toch ook niet.
Koers lijkt bepaald te worden door iets of iemand waar wij particulieren geen enkele vat op hebben.
Biofoed
0
quote:

bert190 schreef op 19 april 2024 09:02:

Ik was iets te vroeg, maar de 3,00 euro komt snel in zicht.....
Als de 3 euro in zicht is dan is waarschijnlijk de derde wereldoorlog al uitgebroken na de Israëlische- en Iraanse bombardementen. Ik denk niet dat je jezelf dan nog druk moet maken over TomTom...
Moneyball
2
Zie de daling als een koopkans. Op een misser bij de q1 cijfers van ongeveer 5 miljoen een daling van 180 miljoen op de beurswaarde. En dat bij gelijkblijvende Outlook.

Als ik goed luister hoor ik dat ze vrij goed de omzet inzichtelijk hebben en vooruit kunnen kijken. Autoverkopen zit soms beetje mee en soms wat tegen. That’s it.
beursbeurs
1
quote:

lanciared schreef op 19 april 2024 10:16:

Zo slecht waren de voorbije cijfers nu toch ook niet - en - zo slecht zijn de vooruitzichten nu toch ook niet.
Koers lijkt bepaald te worden door iets of iemand waar wij particulieren geen enkele vat op hebben.
Ik denk dat het veel met geloofwaardigheid en vertrouwen vanuit de markt te maken heeft. Nu lezen we weer dat Renault uitstapt, terwijl bijna elk kwartaal HG benadrukt dat TomTom alleen klanten wint en geen klanten verliest.

Zo is het elke keer wel weer wat
Wereldbelegger
0
Het duurde even maar het begin van een Europese stok om te slaan is er, na de Amerikanen die al eerder met onderzoek zijn begonnen.

Tweede Kamer wil onderzoek naar risico van spionage door Chinese auto’s

De Nederlandse regering moet onderzoeken in hoeverre Chinese auto’s een veiligheidsrisico opleveren voor de nationale veiligheid. De Tweede Kamer heeft een motie hierover aangenomen die was ingediend door CDA-Kamerlid Derk Boswijk, samen met Jan Paternotte (D66) en Thom van Campen (VVD).

Volgens Boswijk behoren auto’s tot de meest geavanceerde consumentenelektronica en genereren ze een constante datastroom op het gebied van verkeersveiligheid en entertainment. Hij maakt zich zorgen om het feit dat er steeds meer Chinese elektrische auto’s op de Europese markt komen en heeft naar eigen zeggen vragen bij de cyberveiligheid rondom die auto’s.

Spionagegevaar: in dit land mogen Tesla's niet overal rondrijden
In de motie schrijft hij dat China inmiddels restricties heeft opgelegd aan Tesla over waar in China deze auto’s mogen rijden en parkeren, uit angst voor de nationale veiligheid. Hij wil dat de regering op korte termijn een analyse uitvoert van de risico’s van Chinese auto’s in Nederland. Ook wil hij dat de optie van gebiedsverboden bij bijvoorbeeld militaire complexen, kritieke infrastructuur en overheidsgebouwen wordt meegenomen.

www.ad.nl/auto/tweede-kamer-wil-onder...

* mochten er maatregelen voortvloeien uit bovenstaand onderzoek dan heeft TomTom weinig aan die veelbelovende Chinese 'logo's' waar Goddijn over sprak bij de Q4/FY 23 cijfers. En de kans bestaat dat de Europese autoindustrie door een ban in China getroffen zal worden.
tatje
0
Omdat het nog vroeg is nog 1 tje.

Onderbouwing door uitspraken RVB

- marge 2023 85% 2024 86% 2025 87%
- E 2024 groter dan 2023
- A in 2024 rond 350 aldus Taco.
- opex zonder D en A al 3 kwartalen rond de 117
- intangible assets eind 2024 0 ( tatje )
- bij Q1 2024 For 2025, we are reiterating our Location Technology revenue ambition of €600 million, as well as our free cash flow
target of 10% of group revenue.

Dus ik blijf en wacht of bepaalde opties juni of dec 2025 goedkoper worden.

TT doet ook flink aan cost control.
We saw high gross margins in the quarter and maintained tight cost control, keeping underlying operating expenses
stable quarter on quarter by absorbing inflationary pressures.

2024
A 350 uitspraak
E 150 uitspraak
C 86
totaal 586
marge 86%
504
504 opex 117,1 + 8,9 D en A maal 4
0 ebit
D en A 35,6
ebitda 35,6

Weet niet of ze nogmaals in 2024 gekapitaliseerde kosten a rond 5 miljoen gaan verwerken.
Gaan ze dat doen dat wordt de Ebit - 5 en ebitda + 30,6

2025
A 400
E 200
C 80
totaal 680
marge 87%
592
500 opex 4maal 120 plus 20 D en A
ebit + 92
D en A 20
ebitda 112

- maken ze LT 600 waar !
- jaarlijkse groei marge naar 87%
- geen gekapitaliseerde kosten.
- The only things that we capitalize are lease assets and some IT stuff that we have in house. But over time, the CapEX and D&A – they will reach parity. We expect that in a couple of years from now. And that parity will be around €20 million
- intangible assets afgeschreven geen nieuw konijn en D en A wordt 20

Helemaal eens met de woorden van JR.

De potentie is enorm

Dus Alain stopt echt in 2026 :-)
Frank_f
0
Zojuist de koers ondersteund met een aankoop op EUR 5,815...

... en nu maar weer omhoog!

;-)
pwijsneus
0
Heb op EUR 5,90 aankoop gedaan en daarmee GAK teruggebracht naar ~6,27

Begrijp niet waarom TomTom een financial intermediate aanstelt om de aandeleninkoop in goede banen te leiden, terwijl ik een betere GAK heb weten te managen dan de financial intermediate.
ketchup
3
bij einde inkoopprogramma staan er ongeveer 125 mio aandelen uit @ 6 euro = 750 mio euro, waarvan 250 mio cash
dat geeft een half miljard aan echte ondernemingswaarde

wellicht dat de enorme verkoopdruk op deze zwakke cijferdag ingezet is door belanghebbende die tussen nu en Q4 gaan voorstellen aan HG het van de beurs te halen , want de beurs is geen plek voor TT

wil je als reguliere aandeelhouder aan dit rampzalig fonds nog iets verdienen moet je het nu wel kopen
vrees dat de toekomst van TT er eentje is zonder ons
Benjamin G.
0
@Wies, wat is jouw verwachting qua prijs per aandeel als TomTom zich zelf van de beurs haalt?
Benjamin G.
0
Dank je wel.

Hoe gaat TomTom dit scenario voltrekken? Ik heb daar geen beeld bij. Anders dan dat het zal gaan om circa 50 miljoen aandelen en dat daar rond de 500 miljoen euro voor nodig zal zijn.
Benjamin G.
0
@Tatje waar moet die 50 miljoen euro groei voor E vandaan komen? Dat is 33 procent groei jaar op jaar.
Wereldbelegger
0
quote:

ketchup schreef op 19 april 2024 11:21:

bij een notering rond 6 euro -> 9-10 euro
Meer dan 50% premie?
Dat vind ik wel erg veel voor dit fonds.
Dat zou alleen zijn voor "het imago" van founders en innercircle.

Ik hou rekening met marktconform van 25-30% bij een koers tussen de zes en zeven euro.
Hernia
0
quote:

ketchup schreef op 19 april 2024 11:16:

bij einde inkoopprogramma staan er ongeveer 125 mio aandelen uit @ 6 euro = 750 mio euro, waarvan 250 mio cash
dat geeft een half miljard aan echte ondernemingswaarde

wellicht dat de enorme verkoopdruk op deze zwakke cijferdag ingezet is door belanghebbende die tussen nu en Q4 gaan voorstellen aan HG het van de beurs te halen , want de beurs is geen plek voor TT

wil je als reguliere aandeelhouder aan dit rampzalig fonds nog iets verdienen moet je het nu wel kopen
vrees dat de toekomst van TT er eentje is zonder ons
Een management buyout. De helft is al in handen van het management. Er zit nog 250 miljoen in kas en dan hoef je nog maar 125 miljoen bij te leggen. Daarna verkoop je het door aan een private equity partij die er ook nog wat aan kan verdienen. Ik denk dat Gordijn een keer met pensioen gaat en dat hij lekker gaat zeilen.
Vive tu vida positivamente
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 april 2024 11:44:

[...]

Meer dan 50% premie?
Dat vind ik wel erg veel voor dit fonds.
Dat zou alleen zijn voor "het imago" van founders en innercircle.

Ik hou rekening met marktconform van 25-30% bij een koers tussen de zes en zeven euro.
Vraagje;

Waarom zit je op dit forum en ben je dagelijks vooral negatief belichte berichten aan het plaatsen als je er niet in geloofd?!
Wat is jouw belang cq wat drijft jou om dagelijks uren tijd aan dit bedrijf te besteden?
tatje
0
quote:

ketchup schreef op 19 april 2024 11:21:

bij een notering rond 6 euro -> 9-10 euro
Hoe kan je TT van de beurs halen voor 9 - 10.

Je herhaalt al sinds de CMD 2022 het volgende.

zie mijn post van 10.48 uur

92 ebit in 2025 en dan 9 a 10.

9 - 10 , dan moet de outlookbol van de RVB dus totaal niet kloppen.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

tatje schreef op 19 april 2024 10:12:

...
De Raad van Commissarissen is dan ook verheugd dat Alain beschikbaar is om deze
functie nog twee jaar te blijven vervullen. Daarom doet de Raad van Commissarissen
een bindende voordracht voor herbenoeming van om Alain als lid van de Raad van
Bestuur van de Vennootschap voor een periode van twee jaar die eindigt na de
Jaarlijkse Algemene Vergadering van 2026.

Wat gaat Harold dan volgend jaar doen ?
Laissez faire, om met Justin te spreken?
Wereldbelegger
5
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 19 april 2024 12:13:

[...]

Vraagje;

Waarom zit je op dit forum en ben je dagelijks vooral negatief belichte berichten aan het plaatsen als je er niet in geloofd?!
Wat is jouw belang cq wat drijft jou om dagelijks uren tijd aan dit bedrijf te besteden?
Ach, het is weer tijd voor Vive complotje beschuldigingen.

Zal het dus nog maar een keer uitleggen aan - door anderen veroorzaakte beleggingsteleurstelling - positief ingesteld fiefje

Zolang mijn beleggingsfilosietje voor dit fonds werkt waardoor ik 'gratis' aandelen kan aankopen middels rendementen op afgeleide producten ben ik geïnteresseerd in dit beurspareltje.

Ik verdiep me op, mijn wijze, in de (on)mogelijkheden om rendement te maken in dit fonds.
Beleggen in TomTom is in mijn optiek wat anders dan alleen maar hard roepen dat Harold "aandeelhouderswaarde moet creëren voor zijn trouwe beleggers." OF dat de VEB en AFM stappen moeten ondernemen. OF te insinueren, zonder één spoor van bewijs of een onderbouwing valselijk te suggereren dat de koers wordt gemanipuleerd.

Vraagje:
Wat is jouw belang om alleen maar positieve berichten over en voor TomTom te willen zien op dit forum?
Denk je daarmee je rendement op je belegging in Tomtom eindelijk omhoog te kunnen krikken?
tatje
0
Dit was de outlook in Q1 2024 op 17 april 2024.

OUTLOOK
(€ in millions, unless stated otherwise)
Outlook
2024 Revenue 570 - 610
Of which Location Technology 490 - 520
FCF1 as % of Group revenue > 5%

For 2025, we are reiterating our Location Technology revenue ambition of €600 million, as well as our free cash flow
target of 10% of group revenue.

Dan geef ik toch gewoon de outlook weer !

2024
A 350 uitspraak
E 150 uitspraak
C 86
totaal 586
marge 86%
504
504 opex 117,1 + 8,9 D en A maal 4
0 ebit
D en A 35,6
ebitda 35,6

Weet niet of ze nogmaals in 2024 gekapitaliseerde kosten a rond 5 miljoen gaan verwerken.
Gaan ze dat doen dat wordt de Ebit - 5 en ebitda + 30,6

2025
A 400
E 200
C 80
totaal 680
marge 87%
592
500 opex 4maal 120 plus 20 D en A
ebit + 92
D en A 20
ebitda 112
633 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 5,620
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,750
Laag 5,600
Volume 291.496
Volume gemiddeld 302.054
Volume gisteren 291.496