TomTom « Terug naar discussie overzicht

April 2024, TomTom kijkt vooruit maar ook terug

636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
vreemdvermogen
5
Nou het is me weer wat. Wat een koersreactie op de Q1 cijfers. Hetzelfde als bij Q3 2023. TT werd toen ook gigantisch geshort. Helaas voor de shorters kondigde TT een aandelen inkoopprogramma. Koers veerde op tot boven 7,50. Meer dan 2 euro. Hetzelfde beeld nu bij Q1. Deze koersdaling heeft niks te maken met het op waarde schatten van TT als onderneming. Nog geen 500M waard. Investering schat ik op 4 miljard. Denk dat de shorters van weleer nu de koers laag zetten om te gaan coveren. Op elke actie volgt een reactie. Het ziet er nu naar uit dat rond de 5,50 de bodem is gevormd. Nou ja Frankling ging op die koers ook nog short. Ik verwacht da TT het goed uitkomt om tegen deze lage prijs het inkoop programma kan afronden. Ik verwacht dan ook dat de koers weer zel herstellen naar 7 a 7,50. Nog steeds een flut koers gezien de investeringen en afgezet tegen de verkoop van Telematics ( die overigens nu beter draait dan destijd bij TT). De tijd zal het leren. Ik weet het natuurlijk ook niet. Maar sta nu wel op het punt om bij te kopen en m'n oude positie te nemen.
Wereldbelegger
0
De relatief grote toename wordt veroorzaakt door (verplichte) hernieuwde melding van Citadel Advisors boven de 0,50%

TomTom
Totale netto shortpositie op April 23, 2024: 5.04%
(van 4,51% naar 5,04%)

Shortsellpositie Citadel Advisors van 0,49% naar 0,53%

Eerste Meldingsdatum (boven de 0,50%)
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
22-4-2024 Citadel Advisors 0,53%
22-12-2023 Marchall Wace 1,02%
24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,70%
19-12-2022 Otus Capital Management 1,31%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,48%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 5,04%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
5,04% van 132.366.672* is: 6.671.280 aandelen


Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float* in procenten:
6.671.280 van 65.703.027* is: 10,15%

*Totaal aantal uitstaande aandelen waarvan aantal aandelen in Free Float volgens opgave TomTom met meldingsdatum: 31-3-2024

*Niet geheel onbelangrijk; in het aantal Free Float aandelen zitten ook de 25 grootaandeelhouders (van 0,067% t/m 5,18%) waaronder Teslin en JdMol ieder met 5,18% van het totaal aantal uitstaande aandelen.
hvasd2
0
Feit is dat de hoeveelheid post incl. Inhoud de poster geen extra belang zal geven in TomTom
beursbeurs
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 3 april 2024 14:39:

[...]

(Volgens aanpassing 5 maart op de TT site t.o.v. vorige aanpassingsdata.)

Free Float Total shares
29-2-2024 66.626.016 50,3%
5-3-2024 66.476.875 50,2%
afname -149.141

Treasury Shares Total shares
29-2-2024 6.513.116 4.9%
5-3-2024 6.662.257 5.0%
toename 149.141


Treasury Shares
31-12-2023 4.717.362 3.6%
5-3-2024 6.662.257 5.0%
toename 1.944.895
Op 31 maart 2024 was het aantal treasury shares 5,6%, ben benieuwd hoeveel procent per 19 april
VeniVidiMerui
9
quote:

Wereldbelegger schreef op 23 april 2024 18:39:

De relatief grote toename wordt veroorzaakt door (verplichte) hernieuwde melding van Citadel Advisors boven de 0,50%

...
...
Even m.b.t. die "netto shortpositities". Het zegt feitelijk helemaal niets. Heb hierover lang geleden al eens contact gehad met de AFM en sindsdien ook al vaak hier op verschillende forums uitgelegd. In de 'netto short' berekening van de AFM moeten derivaten "worden verantwoord op voor delta gecorrigeerde basis." Dat wil zeggen dat bijv. dezelfde put optie vandaag voor een veel groter bedrag meetelt dan anderhalve week geleden. Simpelweg omdat de koers fors gedaald is. (en dat is dan nog het meest eenvoudige voorbeeld)
Die partijen breiden hun short posities dus helemaal niet verder uit nu; het is puur het effect van de koersdaling op de netto short waarde waardoor zij een hoger percentage moeten melden.
De kans is zelfs reëel dat ze al aan het coveren geweest zijn; en dat de procentuele toename anders nog groter was geweest.
Je weet het simpelweg niet; omdat je de onderliggende posities niet kent; je ziet alleen het resultaat van de netto short berekening.
(partijen kunnen ook gecombineerde short/long posities hebben; waarbij de totale short positie nu meer waarde heeft gekregen vs. de long positie; meest eenvoudige voorbeeld is een straddle)

Zie evt. ook: www.investopedia.com/ask/answers/0604...
Wereldbelegger
0
quote:

VeniVidiMerui schreef op 23 april 2024 23:49:

[...]
Even m.b.t. die "netto shortpositities". Het zegt feitelijk helemaal niets. Heb hierover lang geleden al eens contact gehad met de AFM en sindsdien ook al vaak hier op verschillende forums uitgelegd. In de 'netto short' berekening van de AFM moeten derivaten "worden verantwoord op voor delta gecorrigeerde basis." Dat wil zeggen dat bijv. dezelfde put optie vandaag voor een veel groter bedrag meetelt dan anderhalve week geleden. Simpelweg omdat de koers fors gedaald is. (en dat is dan nog het meest eenvoudige voorbeeld)
Die partijen breiden hun short posities dus helemaal niet verder uit nu; het is puur het effect van de koersdaling op de netto short waarde waardoor zij een hoger percentage moeten melden.
De kans is zelfs reëel dat ze al aan het coveren geweest zijn; en dat de procentuele toename anders nog groter was geweest.
Je weet het simpelweg niet; omdat je de onderliggende posities niet kent; je ziet alleen het resultaat van de netto short berekening.
(partijen kunnen ook gecombineerde short/long posities hebben; waarbij de totale short positie nu meer waarde heeft gekregen vs. de long positie; meest eenvoudige voorbeeld is een straddle)

Zie evt. ook: www.investopedia.com/ask/answers/0604...
duimpje van mij.
Dank voor de uitleg en de link.
Vive tu vida positivamente
0
Zou mooi en niet meer dan normaal zijn als we deze week boven de nog immer veel te lage €6,00 sluiten.
tatje
1
Die reorganisatie kosten 2022, werden betaald in 2022 12,4 miljoen en in 2023 11, 2 miljoen.

Maar bij de FCF van die 2 jaar op blz 1 van het rapport, werden ze bijgeteld.

1 Free cash flow excludes restructuring payments related to the Maps realignment announced in June 2022

Maar de reorganisatie van eind 2023 10 miljoen, doen we dit niet en die betalen we in 2024

Taco bij Q4 2023.
Good to note is that the EUR10 million cash-out related to the reorganization we announced in the fourth quarter of 2023 will be absorbed and will not be separately adjusted for.

Laten we ze dan maar allemaal weglaten, niet , anders is je FCF appels en peren.

FCF

2022 - 41,6
2023 + 20,8
2024 > dan 5% dus minimaal + 36

Tja, niet mis he

En de huidige belofte 2025 van 10% FCF

2025 + 70

Ik zie een stijgende lijn.

Extra poleren en in 2026 zou de FCF al 1 euro per aandeel kunnen zijn.

Het gaat goed komen , alleen weet ik niet of de RVB de juiste droogtijd van de worst goed inschat.
RRPP
0
quote:

tatje schreef op 24 april 2024 10:48:

Die reorganisatie kosten 2022, werden betaald in 2022 12,4 miljoen en in 2023 11, 2 miljoen.

Maar bij de FCF van die 2 jaar op blz 1 van het rapport, werden ze bijgeteld.

1 Free cash flow excludes restructuring payments related to the Maps realignment announced in June 2022

Maar de reorganisatie van eind 2023 10 miljoen, doen we dit niet en die betalen we in 2024

Taco bij Q4 2023.
Good to note is that the EUR10 million cash-out related to the reorganization we announced in the fourth quarter of 2023 will be absorbed and will not be separately adjusted for.

Laten we ze dan maar allemaal weglaten, niet , anders is je FCF appels en peren.

FCF

2022 - 41,6
2023 + 20,8
2024 > dan 5% dus minimaal + 36

Tja, niet mis he

En de huidige belofte 2025 van 10% FCF

2025 + 70

Ik zie een stijgende lijn.

Extra poleren en in 2026 zou de FCF al 1 euro per aandeel kunnen zijn.

Het gaat goed komen , alleen weet ik niet of de RVB de juiste droogtijd van de worst goed inschat.
RRPP
1
Extrapoleren en 1 euro in 2026.....

alleen deze afgelopen week al twee euro gezakt.

De "mooie vooruitzichten" blijven bij TT helaas vooruitzichten, hoe lang hoor ik je nu al roepen dat het volgend jaar beter wordt?
Biofoed
1
quote:

VeniVidiMerui schreef op 23 april 2024 23:49:

[...]
Even m.b.t. die "netto shortpositities". Het zegt feitelijk helemaal niets. Heb hierover lang geleden al eens contact gehad met de AFM en sindsdien ook al vaak hier op verschillende forums uitgelegd. In de 'netto short' berekening van de AFM moeten derivaten "worden verantwoord op voor delta gecorrigeerde basis." Dat wil zeggen dat bijv. dezelfde put optie vandaag voor een veel groter bedrag meetelt dan anderhalve week geleden. Simpelweg omdat de koers fors gedaald is. (en dat is dan nog het meest eenvoudige voorbeeld)
Die partijen breiden hun short posities dus helemaal niet verder uit nu; het is puur het effect van de koersdaling op de netto short waarde waardoor zij een hoger percentage moeten melden.
De kans is zelfs reëel dat ze al aan het coveren geweest zijn; en dat de procentuele toename anders nog groter was geweest.
Je weet het simpelweg niet; omdat je de onderliggende posities niet kent; je ziet alleen het resultaat van de netto short berekening.
(partijen kunnen ook gecombineerde short/long posities hebben; waarbij de totale short positie nu meer waarde heeft gekregen vs. de long positie; meest eenvoudige voorbeeld is een straddle)

Zie evt. ook: www.investopedia.com/ask/answers/0604...
Klopt helemaal.
Lynx meldt de shortpositie in aandelen en deze is met circa 200.000 stuks afgenomen de afgelopen weken. Volgens Lynx zijn nu ruim 750.000 aandelen geshort.
visje
3
Infotainment : TomTom is toonaangevend op het gebied van infotainmentmogelijkheden, aangezien het bedrijf Digital Cockpit aanbiedt, een speciaal open, flexibel en modulair infotainmentsoftwareplatform. Hierdoor kan TomTom de volledige IVI-stack aan autofabrikanten aanbieden in één complete oplossing die navigatie, stemassistent, locatiezoeken en meer mogelijk maakt. Google is de grootste concurrent die een volledige IVI-stack aan autofabrikanten aanbiedt, maar de oplossing is niet open of zo flexibel. HERE koos voor een ander strategisch pad en koos ervoor om geen infotainmentplatform te ontwikkelen.
Mr Zorin
1
Zo, we zitten er weer in, was er even uit op 7.66. T2 mist te vaak tegenwoordig de Q-cijfers. Durfde het niet meer aan. Maar vandaag weer teruggekocht voor een ritje naar de 7. Mijn bijnaam is niet voor niets Rico Ritjes.. ;-)
En T2 is altijd goed voor mij ingeplande ritjes geweest met dit aandeel..
Dus hop, ik geef nu € 7 in op de navigatie en goan met die navigatie-banaan!

Plus ik denk dat Gorddijntjes en consorten zich nu wel achter de vitrages aan het krabben zijn hoe meer aandeelhouderswaarde te generen.. Ik bedoel. Dat eigen aandeleninkoopprogramma heeft nu ook bepaald geen zoden aan de dijk gezet..
Pfff, gaat lekker zo, beetje aandeelhouderswaarde creëren, zegt Harold dan, lekker dit man! om met Gijpie te spreken...
Pecunia eigen inkoop TT is zo de zaken van de shorters ingegleden..

Kans is nu toch wel aanwezig dat Haroldus met zijn 135 jaar op KM-teller een keer op de verkoopknop gaat drukken. Zeker na deze wéér gemiste Q-cijfers..
Ze zijn gewoon te klein en te afhankelijk van externe partijen..

Du$$ kom maar op, MS-Azure, leg dat bod maar neer van € 9..
vreemdvermogen
0
quote:

Mr Zorin schreef op 24 april 2024 16:37:

Z

Du$$ kom maar op, MS-Azure, leg dat bod maar neer van € 9..
Dat betekent een overname van 750M Hmm wel mager als je zo'n 4 miljard geïnvesteerd hebt. Telematics bracht al meer op en dat vonden de meeste beleggers mager, maar daar zat nog wel een contract aan vast. Ik ga voor een waarde van 2,5 Miljard . Da's in de buurt van de 20 euro p/a.
tatje
0
quote:

vreemdvermogen schreef op 24 april 2024 18:16:

[...]

Dat betekent een overname van 750M Hmm wel mager als je zo'n 4 miljard geïnvesteerd hebt. Telematics bracht al meer op en dat vonden de meeste beleggers mager, maar daar zat nog wel een contract aan vast. Ik ga voor een waarde van 2,5 Miljard . Da's in de buurt van de 20 euro p/a.
20 is ook mijn minimale bedrag.

Telematics leverde al 900 miljoen op, plus klant enz

IPO Here niet gelukt die 5 miljard dollar.

De worst moet gewoon iets langer drogen :-)

Mooie woorden van de voorzitter RVC op de AVA 2024.

Om in beeldspraak te blijven: we zitten op de goede weg, het gaat niet zo snel
als je hoopt, maar er is geen enkele twijfel over de koers.
Mr Zorin
2
quote:

vreemdvermogen schreef op 24 april 2024 18:16:

[...]

Dat betekent een overname van 750M Hmm wel mager als je zo'n 4 miljard geïnvesteerd hebt. Telematics bracht al meer op en dat vonden de meeste beleggers mager, maar daar zat nog wel een contract aan vast. Ik ga voor een waarde van 2,5 Miljard . Da's in de buurt van de 20 euro p/a.
Ja, TT investeert wel meer meer, Herinner mij nog iets uit 2008, wat was dat ook alweer? Oh ja Tele Atlas voor 2.9 miljard..
Ook compleet afgeschreven in de boeken van TT..

Maar je hebt gelijk. Het zou wel iets meer waard moeten zijn. Alleen onderwaardering komt er niet uit.
Zou dat iets met het bijzonder halsstarrige management te maken kunnen hebben.. Oud Grijs en verstard, helaas niet meer in staat geweest de afgelopen 16 jaar om nog een Pony uit de hoge hoed te toveren..

Dus ja: TT was een one trick pony van € 60 per share destijds. Harold kan maar niet accepteren dat die gouden PND-tijden van weleer nooit meer terugkomen..
En omdat zij nog altijd meer als 50% shares houden. Zijn de LT-beleggers in T2 het kind van de rekening..

Daarna zijn de kroonjuwelen verkocht door het koningskoppel. En nu is TT steeds meer tot een sterfhuis constructie aan het verworden.. Een stoffig mausoleum van navigeren, waar Harold en zijn schone dame Corrine het vermoeide hoofd ten ruste kunnen leggen als koning en koningin van iets dat ooit nog een toekomst had, maar nu niet meer. .. Met de versteende krijgers(lees de rest van de T2-beleggers) als wachters, als financiele beschermers, in de verstilde tombe die TomTom heet.
Wachtende op een sprank hoop tot het bittere einde der tijden..
hvasd2
0
quote:

tatje schreef op 24 april 2024 18:36:

[...]

20 is ook mijn minimale bedrag.

Telematics leverde al 900 miljoen op, plus klant enz

IPO Here niet gelukt die 5 miljard dollar.

De worst moet gewoon iets langer drogen :-)

Mooie woorden van de voorzitter RVC op de AVA 2024.

Om in beeldspraak te blijven: we zitten op de goede weg, het gaat niet zo snel
als je hoopt, maar er is geen enkele twijfel over de koers.
Kan zomaar een Versatel scenario worden.. vraag maar aan JdM hoe dat is gegaan
Plein777
0
quote:

Nakennis schreef op 22 april 2024 13:16:

Edwin Wierda dacht in december dat aandeel Tomtom flink zou gaan stijgen. Uiteraard net als bij Avantium lag een flinke daling in verschiet. Overal MISPOES
Net als jij bij Alfen :-)

ALIAS VERANDERINGEN
Datum Alias
18 maart 2024 Nakennis
14 maart 2024 Kanspakker
2 februari 2024 De econoom
17 mei 2023 Beursprofeet
636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496