RTRS-Wederom storing bij internetbankieren Postbank
N i e u w bericht, meer informatie: storing in geheel
verholpen, 2e alinea
AMSTERDAM (ANP) - De internetbankierensite van de Postbank
is maandag weer getroffen door een storing. Op de site konden
klanten geen bij- en afschrijvingsoverzichten raadplegen. De
saldo-informatie en andere functies van de site werkten wel. De
storing ontstond rond 10.30 uur en was rond 14.20 uur deels
verholpen, aldus een woordvoerster van de bank.
Klanten kunnen weer hun bij- en afschrijvingsoverzichten
raadplegen, maar bepaalde transacties bij pin- en
betaalautomaten staan dubbel op het overzicht. ,,Het lijkt alsof
de betaling dubbel is afgeboekt, maar dat is niet juist. Het
saldo is correct'', verzekert de zegsvrouw. De bank krijgt veel
telefoontjes over de dubbele afboekingen. Rond 15.45 uur was
deze storing ook verholpen en functioneerde de
internetbankiersite van de bank weer goed.
Vorige week waren er ook al problemen met bankieren via
mijnpostbank.nl. De Postbank kampt de laatste paar maanden met
storingen en besloot daarom een verbeterprogramma, waarvoor het
bedrijf 40 miljoen euro heeft uitgetrokken, op te starten. Dit
programma moet aan het einde van het jaar zijn afgerond.
,,Incidenten als deze'' zijn volgens de woordvoerster in de
nabije toekomst nog niet uit te sluiten.
((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))