TomTom « Terug naar discussie overzicht

Kerstgedachte - TomTom should be on Apple's Christmass wishlist

174 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
[verwijderd]
1
TomTom should be on Apple's Christmass wishlist

Bovenstaande quote is van Roger Lanctot van Strategy Analytics. Het is althans de URL die je ziet.

tinyurl.com/lanctot1
tinyurl.com/lanctot2

Argumenten
De argumenten van Lanctot in zijn eerste post:

- Apple’s CarPlay infotainment platform voor autofabrikanten is nog steeds niet klaar voor de markt.

- TomTom en Apple zijn technisch complementair. TomTom is gestopt met het verkopen van hardware en verkoopt nu losse componenten: kaarten, traffic, slimme route-software en cloud diensten. Apple mist deze expertise, maar heeft wel prachtige hardware en ze hebben icloud.

- Wederzijdse versterking. TomTom heeft Apple geholpen met een entree in de navigatiemarkt. En TomTom heeft hulp gekregen van Apple, om te concurreren met Nokia. Dankzij een Apple’s probe data zijn TomTom producten sterk verbeterd en daarmee de positie op de connected car markt.
Zie voetnoot 1 over de 'hulp' van Apple.

- TomTom claimt 80% marktaandeel verkeersinformatie, ook een waardevolle asset voor Apple. Zie voetnoot 2

- TomTom biedt Apple de mogelijkheid om een positie te krijgen in de zelfrijdende auto. TomTom heeft een research partnership met Volkswagen en Bosch. Apple heeft nul positie hierin.

- Terwijl TomTom weer kan profiteren van Apple’s gekochte indoor maps en openbaar vervoer

- Apple heeft 100 miljard offshore cash.

- In ieder opzicht maakt het volgens hem ‘huge sense’.

Voetnoot 1
Lanctot is overtuigd dat Apple en TT data delen maar zegt er ook bij dat zij beiden dat nooit zullen bevestigen. Wij denken dat ook, omdat TomTom over 400 miljoen probes beschikt, veel meer dan het aantal tomtom klanten. Zie pag. 14 tinyurl.com/ttdata Het zou ook verklaren waarom je in de omzet van TomTom geen positief effect van het Apple contract ziet.

Voetnoot 2
Lanctot zegt ook dat Audi AG haar Europese traffic niet meer bij INRIX inkoopt, maar bij TomTom Dat was ons niet bekend. Hij heeft niks gemeld over het persbericht dat TomTom per ongeluk verstuurde, waarin staat dat ze verkeersinformatie gaan bieden aan de hele Volkswagen groep tinyurl.com/vwtraffic Volgens een bericht van SNS Securities is dat waar, maar TomTom wacht op toestemming van Volkswagen om de markt te informeren. Zie tinyurl.com/snstt.


-----------------

Het verhaal van Lanctot telt op bij eerdere argumenten, door Jonathan Tseng, (ex Bank of America tech analist) tinyurl.com/uneasy1 die de nadruk legde op de expertise die binnen Apple ontbreekt.

TomTom still employs hundreds of experienced mapping experts. These guys don't simply grow on trees; to assemble a comparable outfit from scratch would take years. This represents a significant asset.

Finally there are is a raft of software and services which TomTom has built on top of Tele Atlas. In particular the database of Points of Information, its Mapshare portal for crowdsourcing map updates, the routing algorithms to map out a journey and HD Traffic, its live traffic offering.

I think about it like this - just licencing the map is like buying an MP3 of the White Album. But acquiring TomTom is like acquiring the original score, with the Abbey Road studios thrown in to boot. Note I am pretty much ignoring TomTom's (still significant) satnav hardware business. That's not to say it’s got zero value, but it has zero value to Apple.
[verwijderd]
1
Waarom is TomTom dan niet eerder gekocht door Apple?

Terechte vraag die mensen hier stellen. In ik ben ook sceptisch geweest en focuste me meer op tomtom’s eigen strategie en earnings. Bovendien: vroeger waren er veel rumours en nu zijn er geen rumours. Maar er is nu wel een extra reden om dit scenario in mind te houden.

TomTom is nu bezig met het afronden van een meerjarig project, een geheel nieuw platform om maps te onderhouden. Deze brengt crowdsourcing naar een nieuw level. TomTom kan dan niet alleen data van 400 miljoen bronnen analyseren, maar deze ook volledig geautomatiseerd verwerken. Bovendien kan deze technologie ook sensordata verwerken.

Steeds meer auto’s hebben sensoren aan boord, bijvoorbeeld voor cruise control. Informatie van die sensoren kan TomTom realtime vergelijken met informatie die in de maps aanwezig is. Technologie die ook ingezet kan worden voor het research partnership voor automated driving, met Volkswagen.

Crowdsourcing technologie is voor Apple van minstens net zo grote waarde als alle andere dingen die genoemd zijn door Lanctot en Tjeng. Google heeft voor rond de 1 miljard Waze gekocht. Een defensive move om crowdsourcing technologie uit handen te houden van Apple of Facebook.

Het nieuwe platform, dat een stuk geavanceerder wordt dan die van Waze, zorgt er voor dat er straks 1 machine te koop is die nergens anders te verkrijgen is. Nog schaarser dan de kaarten-data zelf.

Als Apple wacht met de acquisitie van TomTom tot na afronding van het platform, dan kan ze een overname doen van technologie, patenten en experts, zonder de ballast van werknemers die routinematig maps onderhoud plegen. Een systeem dat bovendien al heeft bewezen dat het de data van Apple gebruikers kan verwerken!

Het is te hopen dat TomTom niet tussentijds een delisting doet en zichzelf later doorverkoopt aan Apple. Apple zou immers het liefst stilletjes overnames doen en niet in het openbaar, met bovendien het risico van een tegenbod. Geruchten in het verleden over delisting versterken deze zorg.

Wat zou de waarde zijn van TomTom voor Apple?
Ik noemde net al in een ander draadje een asset based valuation. Google had 1 miljard over voor de crowdsourcing technologie van een start-up Waze. De crowdsourcing technologie van TomTom zit jaren werk en veel geld in (zie CAPEX rapportages) en is omvangrijker. Deze technologie schat ik daarom op minimaal dezelfde waarde als de Waze acquisitie.

Tel daar bovenop de (balans)waarde van de maps, de waarde van verkeersinformatie (zie Inrix waardering), plus de waarde van Telematics of het verzelfstandigen van dat bedrijfsonderdeel. En 25-50% goodwill voor alle relaties die tomtom heeft in de auto-industrie, (Renault, PSA, Mercedes, Volkswagen research, Qoros, Toyota), de waarde van toekomstige contracten met deze fabrikanten, de schaarse GIS kennis van medewerkers, en patenten.

Als die prijs niet betaald wordt, kan TomTom gewoon verder bouwen aan haar bedrijf. TomTom heeft geen afhankelijkheid. Ze hebben alle schulden van de acquisitie van Tele Atlas afgelost en ze zijn een concurrerender geworden ten opzichte van Nokia, dankzij de data-uitwisseling met Apple.

En kan als zelfstandige identiteit proberen een grotere positie te winnen in de connected car markt, waar miljarden at stake zijn tinyurl.com/ccm2020 Een analyse die ook naar voren komt in de tweede link van SNS Securities helemaal aan het begin van deze draad.

In de eerste negen maanden van 2014 haalde TomTom contracten binnen met een waarde boven de 170 miljoen euro, tinyurl.com/tt170 wat optelt bij bestaande contracten met PSA Peugeot Citroen en bijvoorbeeld Audi in China.
bart1805
0
Een paar jaar geleden dacht ik ook dat het verstandig was voor Apple om TomTom te kopen of in elk geval een sale en leaseback constructie op te zetten. Inmiddels denk ik dat het niet meer aan de orde is. Slechts als TomTom op omvallen staat is aanschaf nu slim.
Ik zie geen enkele reden om nu tot aankoop over te gaan. Sterker nog: als die probes van Apple echt van levensbelang zijn voor TomTom dan gaat Apple straks een rekening sturen aan TomTom ipv andersom.
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 7 december 2014 22:47:

Een paar jaar geleden dacht ik ook dat het verstandig was voor Apple om TomTom te kopen of in elk geval een sale en leaseback constructie op te zetten. Inmiddels denk ik dat het niet meer aan de orde is. Slechts als TomTom op omvallen staat is aanschaf nu slim.
Ik zie geen enkele reden om nu tot aankoop over te gaan. Sterker nog: als die probes van Apple echt van levensbelang zijn voor TomTom dan gaat Apple straks een rekening sturen aan TomTom ipv andersom.
Dan loopt Apple wel het risico dat iemand anders aan de haal gaat met het location fundament onder hun iOS/OSX platform.

Ik denk dat het best zou kunnen dat Apple wil dat TT eerst het platform met crowdsourcing technologie af heeft en daarmee aantoonbaar kan maken dat het die gegevens van 400 miljoen probes kan verwerken. Wat ook nu een incentive kan zijn voor Apple om die data beschikbaar te stellen.

Ze weten dan in ieder geval heel goed wat ze krijgen. Een aantoonbaar werkende machine. Die past op hun datastromen. En die nergens anders te verkrijgen is. Plus dat het Apple een inroad in het 'highly automated driving' geeft. Doordat sensordata verwerkt kunnen worden is Apple dan in 1 klap interessant voor autofabrikanten, wat ze tot nu toe niet zijn, als het gaat om highly automated driving. Wel voor connected car (nu) maar niet per se voor HAD (toekomst).

Als Apple over 'de machine' beschikt en als nieuwe eigenaar van TomTom bij Volkswagen aan tafel kan schuiven, voor het research programma rond automatisch rijden, dan zijn de bets echt op tafel. Want wat Volkswagen wil ontwikkelen, moet de Europese tegenhanger worden voor de Google car die automatisch rijdt.

De Europese versie is minder hardware en meer content/software based, maar grootste verschil met de Google car is dat de Google car autonoom rijdt, dus alleen beslissingen neemt voor zichzelf. Terwijl de Europese variant onderdeel is van een netwerk. Dus gezamenlijke beslissingen nemen. Dus in treintjes kunnen rijden, maar bijvoorbeeld ook aan roadbalancing kunnen doen. Gezamenlijk bepalen welke auto welke route neemt, zodat files voorkomen worden en iedereen sneller is.
bart1805
0
quote:

*Justin* schreef op 7 december 2014 22:51:

[...]

Dan loopt Apple wel het risico dat iemand anders aan de haal gaat met het location fundament onder hun iOS/OSX platform.

Ik denk dat het best zou kunnen dat Apple wil dat TT eerst het platform met crowdsourcing technologie af heeft en daarmee aantoonbaar kan maken dat het die gegevens van 400 miljoen probes kan verwerken. Wat ook nu een incentive kan zijn voor Apple om die data beschikbaar te stellen.

Ze weten dan in ieder geval heel goed wat ze krijgen. Een werkende machine. Die past op hun datastromen. En die nergens anders te verkrijgen is. Plus dat het een inroad in het 'highly automated driving' geeft. Doordat sensordata verwerkt kunnen worden is Apple dan in 1 klap interessant voor autofabrikanten, wat ze tot nu toe niet zijn, als het gaat om highly automated driving. Wel voor connected car (nu) maar niet per se voor HAD (toekomst).
Wie kan er 400 miljoen probes leveren? En wat is TomTom waard zonder Apple als klant?
[verwijderd]
1
Hè Bart je hebt nog geen antwoord gegeven op ander draadje aan je mede forumleden.
Ben je trouwens niet meer op de hoogte van TomTom: schuldenvrij en stijgende winst.
Omvallen lijkt me meer op jouw van toepassing.
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 7 december 2014 22:54:

[...]
Wie kan er 400 miljoen probes leveren? En wat is TomTom waard zonder Apple als klant?
Apple kan dat leveren en als je ziet op die link naar die presentatie, dan is de verwachting dat het aantal fors toeneemt. Naarmate TomTom meer automotive contracten wint, neemt afhankelijkheid van Apple probe data af. Maar je hebt gelijk dat er een vorm van afhankelijkheid is, want met de Apple data kan TomTom nu haar kwaliteit vergroten en afstand nemen van Nokia HERE.

Ik stel echter vast dat als er al sprake is van afhankelijkheid is, dit minimaal een wederzijdse afhankelijkheid is. Apple heeft TomTom ook nodig. En kan de relaties van TomTom in de automotive wereld goed gebruiken.

Het is een conservatieve wereld, waarin veiligheid voorop staat. TomTom heeft inmiddels het vertrouwen gewonnen in die conservatieve wereld, mede doordat de software(UI) erg gericht is op het beperken van afleiding als je rijdt. Terwijl ze een beetje dubbel staan ten opzichte van Apple. Apple nog geen goede reputatie onder autobouwers ogv veiligheid, mede door de valse start van Apple Maps. Autofabrikanten onderkennen wel dat Apple een sexy merk is onder hun klanten.
bart1805
0
quote:

*Justin* schreef op 7 december 2014 23:05:

[...]

Apple kan dat leveren en als je ziet op die link naar die presentatie, dan is de verwachting dat het aantal fors toeneemt. Naarmate TomTom meer automotive contracten wint, neemt afhankelijkheid van Apple probe data af. Maar je hebt gelijk dat er een vorm van afhankelijkheid is, want met de Apple data kan TomTom nu haar kwaliteit vergroten en afstand nemen van Nokia HERE.

Ik stel echter vast dat als er al sprake is van afhankelijkheid is, dit minimaal een wederzijdse afhankelijkheid is. Apple heeft TomTom ook nodig. En kan de relaties van TomTom in de automotive wereld goed gebruiken.

Het is een conservatieve wereld, waarin veiligheid voorop staat. TomTom heeft inmiddels het vertrouwen gewonnen in die conservatieve wereld, mede doordat de software(UI) erg gericht is op het beperken van afleiding als je rijdt. Terwijl ze een beetje dubbel staan ten opzichte van Apple. Apple nog geen goede reputatie onder autobouwers ogv veiligheid, mede door de valse start van Apple Maps. Autofabrikanten onderkennen wel dat Apple een sexy merk is onder hun klanten.
Ik denk dat je de kracht van TomTom overschat op dit vlak. Automakers zijn al om. Die gaan gewoon meerdere systemen aanbieden waaronder dus ook CarPlay. Dat heeft niks met de veiligheid te maken, maar gewoon met de wensen van klanten.
Eens dat er sprake is van wederzijdse afhankelijkheid op dit moment, we verschillen waarschijnlijk van mening wie dat touwtje trekken zou winnen als het er van komt.
[verwijderd]
1
Het zou best kunnen dat de overname al overeengekomen is, maar dat TomTom eerst nog de nodige deals moet binnenhalen, die onder de Apple vlag wellicht moeilijker te verkrijgen zouden zijn. "We zijn in het Apple kamp beland" zal tenslotte geen loze kreet van Goddijn geweest zijn.
[verwijderd]
0
quote:

Dinah-Moe Tomm schreef op 7 december 2014 23:28:

"We zijn in het Apple kamp beland" zal tenslotte geen loze kreet van Goddijn geweest zijn.

Hier nog ff de link, met het hele bericht door Pwijsneus
www.iex.nl/Forum/Topic/1313807/TomTom...
loesje62
0

Hallo Bart1805
Je hebt m n vraag de vorige keer misschien gemist,dus ik stel hem hier nog maar een keer. Gewoon om als particuliere belegger een beeld te krijgen van de informatie die je hier op het forum plaatst
Ik heb zelf bij lange na niet zo veel verstand van Tom tom als jij en Justin .ik volg dit forum nu al een paar jaar,meestal met plezier. De drive van Justin is wel duidelijk . Hij is positief over de toekomst verwachting van TomTom en belegd er zelf ook in.hij is ook regelmatig hier op het forum,als het goed gaat , maar ook als het minder gaat. Mag ik vragen wat jou binding met TomTom is? En waarom je in de periode dat TomTom een beetje in de lift zat, van grofweg 4 € naar 6 € opeens zo weinig op het forum te vinden was. Ik heb zelf aandelen TomTom.

Bedankt voor je antwoord.

(Ik ben geen leraar Nederlands, dus wie een foutje ziet ;-) ). Schiet me maar lek.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, een aantal berichten is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

JerrySpringer schreef op 8 december 2014 01:14:

antwoord zul je nooit krijgen van hem is meestal zo bij mensen met een dubbele agenda
Ik weet niet of je Bart zomaar kunt betichten van een dubbele agenda. Misschien wel van een opgeschoven agenda. We zijn inmiddels een jaar verder.

Mijn indruk is wel dat Bart's mening (maar dat moet hij zelf maar zeggen) wat is opgeschoven. Bart was vroeger naar mijn smaak iemand die het glas te vaak als half leeg zag, maar wel goed is ingevoerd.

Nu zegt hij dat "het aardig stabiel begint te worden rond TomTom". Ik vind dat nog steeds geen erg positief uitgangspunt, ten opzichte van mensen die duidelijke groeiperspectieven zien. Maar je kunt het ook zo zien: als Bart het 'redelijk stabiel' vindt, dan staat het als een huis.

Ik weet nog dat vroeger Bart en ik de degens kruisten en dat men mijn mening als de best case scenario zag (of minder mooi geformuleerd: dat ik een roze bril droeg) en die van Bart als worst case. Wellicht zijn we iets naar elkaar opgeschoven, want ik wordt nu bovenlangs ingehaald door Xynixen, Groeibriljanten en Inspirators. Als je Bart's visie ziet als een die uitgaat van 'eerst zien dan geloven' en hij stelt dat het best stabiel is. Dan is dat voor mij geen verkeerd teken.

Net zoals UBS analisten die TomTom van de sell lijst hebben gehaald en nu een neutral advies geven met koersdoel ongeveer waar die nu staat. Dat is geen top-advies, maar voor UBS begrippen is het prima. Er zijn vrijwel geen sell adviezen meer. Er even van uitgaand dat we Jos Versteeg geen analist noemen, maar een handelaar. Wat feitelijk ook zo is, bank-analisten mogen niet voor eigen rekening handelen, Jos wel die is gewoon van een beleggingsclub waar je als welgestelde Nederlander je geld makkelijk kwijt kunt.
loesje62
0
quote:

*Justin* schreef op 8 december 2014 01:25:

[...]

Ik weet niet of je Bart zomaar kunt betichten van een dubbele agenda. Misschien wel van een opgeschoven agenda. We zijn inmiddels een jaar verder.

Mijn indruk is wel dat Bart's mening (maar dat moet hij zelf maar zeggen) wat is opgeschoven. Bart was vroeger naar mijn smaak iemand die het glas te vaak als half leeg zag, maar wel goed is ingevoerd.

Nu zegt hij dat "het aardig stabiel begint te worden rond TomTom". Ik vind dat nog steeds geen erg positief uitgangspunt, ten opzichte van mensen die duidelijke groeiperspectieven zien. Maar je kunt het ook zo zien: als Bart het 'redelijk stabiel' vindt, dan staat het als een huis.

Ik weet nog dat vroeger Bart en ik de degens kruisten en dat men mijn mening als de best case scenario zag (of minder mooi geformuleerd: dat ik een roze bril droeg) en die van Bart als worst case. Wellicht zijn we iets naar elkaar opgeschoven, want ik wordt nu bovenlangs ingehaald door Xynixen, Groeibriljanten en Inspirators. Als je Bart's visie ziet als een die uitgaat van 'eerst zien dan geloven' en hij stelt dat het best stabiel is. Dan is dat voor mij geen verkeerd teken.

Net zoals UBS analisten die TomTom van de sell lijst hebben gehaald en nu een neutral advies geven met koersdoel ongeveer waar die nu staat. Dat is geen top-advies, maar voor UBS begrippen is het prima. Er zijn vrijwel geen sell adviezen meer. Er even van uitgaand dat we Jos Versteeg geen analist noemen, maar een handelaar. Wat feitelijk ook zo is, bank-analisten mogen niet voor eigen rekening handelen, Jos wel die is gewoon van een beleggingsclub waar je als welgestelde Nederlander je geld makkelijk kwijt kunt.
bart1805 stopt veel tijd en energie in dit forum.er kunnen twee redenen zijn waarom je dat doet.
Reden 1; je hebt een bepaald belang in TomTom en spart met anderen om een goede afweging te maken voor je toekomstige beslissingen. ( Marja ik heb de indruk dat Bart.tomtom niet zo positief ziet dat hij er geld in stopt)

Reden 2; ...............wat is dan je belang ? = voor mij even blanco.

Ik kan me niet voorstellen dat je alleen voor de gezelligheid of voor je ego hier zoveel energie in het forum stopt.

Het is gewoon een eerlijke vraag van een belegger. En ik denk dat er meer lezers van dit forum zijn die de zelfde vraag hebben.
Ook de vraag waarom na de stijging van TomTom zijn interrese in het forum opeens verdwenen was houd mij bezig.

Ik geloof dat Bart hier wel antwoord op geeft, er zijn veel mensen die waarde hechten aan zijn mening,dus het is best belangrijk een beetje duidelijkheid te geven.

Groet loesje

[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
3
Misschien is het goed om weer terug te keren naar de kerstgedachte van Roger Lanctot waar dit draadje mee opende, en niet er een draadje van maken dat over andere forum deelnemers gaat. Er is al een weekdraad en daar staan al pagina's vol over niks, terwijl de week nog moet beginnen...
[verwijderd]
0
Nog even terugkomend op de opening.

Zou de overname van Waze door Google er voor gezorgd hebben dat TomTom extra snel is gaan werken aan geautomatiseerde crowdsourcing als onderdeel van hun nieuwe platform (dat in eerste instantie vooral als doel had incremental map updates mogelijk te maken).

Als ik terugdenk dan zei Goddijn dat de overname van Waze "zaken op scherp had gezet"

De overname van Waze zet de zaken wel weer op scherp, aldus Goddijn. ‘Dat merk ik in de gesprekken met belangrijke klanten en met investeerders.’ Goddijn sluit een overname niet uit. www.emerce.nl/nieuws/tomtom-trekt-zic...

Dus: overname van Waze door Google -> TT ontwikkelt crowdsourcing tools -> TT toont aan dat deze tools alle data van 400 mln probes (voor een groot deel iOS gebruikers van Apple) kan verwerken > TT brengt zich opnieuw onder de aandacht van Apple (if at all necessary)
NabeursInfoCorrectKaderen
0
Wat Bart zegt kan ik nog best wel inkomen. Apple kan in samenwerking met TomTom alsnog in auto's terecht komen, weliswaar wat minder snel dan wanneer ze T2 overnemen maar dan nog. Een overname door Apple is pas echt aan orde wanneer een ander bedrijf op T2 gaat bieden, ik verwacht dat er dan wel een biedingsstrijd zal ontstaan.

Ik zie T2 op eigen kracht in samenwerking met autofabrikanten een heel eind komen. Ze investeren geweldig in de nieuwe technieken. Er zijn wat mij betreft wel enkele gevaren:

  • Google kan zijn software specifiek gaan licenseren aan autobedrijven, waarbij ze dus de koppeling met advertenties weglaten.
  • Nokia gaat samenwerken met samsung voor het leveren van probes, en werkt al met microsoft samen. Hiermee kunnen ze genoeg data binnen krijgen waarmee ze dezelfde diensten kunnen leveren als T2

Beide bedrijven zijn volgens mij prima in staat om de maps net zo te bouwen als T2. Hopelijk heeft T2 de juiste patenten op dit gebied. Dat Google geen offline maps kan leveren is per definitie onzin, je kon/kunt ze al offline opslaan van bepaalde gebieden.

Desondanks loopt T2 inmiddels voor op de concurrenten en ben ik van mening dat zolang ze blijven investeren deze voorsprong behouden kan blijven.
[verwijderd]
0
quote:

famel schreef op 8 december 2014 09:28:

Wat Bart zegt kan ik nog best wel inkomen. Apple kan in samenwerking met TomTom alsnog in auto's terecht komen, weliswaar wat minder snel dan wanneer ze T2 overnemen maar dan nog. Een overname door Apple is pas echt aan orde wanneer een ander bedrijf op T2 gaat bieden, ik verwacht dat er dan wel een biedingsstrijd zal ontstaan.
Vraag is dan ook, wie kan er een biedingsstrijd ontketenen? Kan dat een activitische aandeelhouder (Botman?) zijn of moet dit vanuit de markt komen? Kans dat het vanuit de markt komt lijkt me klein, nu kunnen alle partijen gebruik maken van TT kaarten, technology etc. tegen een relatief lage prijs. Als er een beidingsstrijd komt dan is er uiteindelijk 1 winnaar, maar zal de rest geen toegang meer hebben tot de TT info of er een veel hogere prijs voor betalen.
Balimoney
0
quote:

GLMF schreef op 8 december 2014 09:41:

[...]
Vraag is dan ook, wie kan er een biedingsstrijd ontketenen? Kan dat een activitische aandeelhouder (Botman?) zijn of moet dit vanuit de markt komen? Kans dat het vanuit de markt komt lijkt me klein, nu kunnen alle partijen gebruik maken van TT kaarten, technology etc. tegen een relatief lage prijs. Als er een beidingsstrijd komt dan is er uiteindelijk 1 winnaar, maar zal de rest geen toegang meer hebben tot de TT info of er een veel hogere prijs voor betalen.
Private equity is ook nog een mogelijkheid. Dan opsplitsen de boel en doorverkopen.
Maar ik geloof er eigenlijk ook niet in. Laten we eerst maar eens naar de 10 gaan, dan wordt de kans een stuk groter volgens mij.
174 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496