TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom 13-19 december: kom op, kom op, kom op nou

1.010 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 47 48 49 50 51 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

B_B schreef op 13 december 2014 17:05:

[...]

"veel geld" is relatief, misschien voor TomTom, maar niet voor de concurrenten.
Google en Nokia hebben veel meer geld om te investeren.

Apple heeft in 2012 TomTom de schuld gegeven voor de "Apple maps fiasco" en daarmee het vertouwen in TomTom kaarten weggenomen.
Wie durft nog een zelfrijdende auto te kopen met TomTom inside?
Presentatie gezien van de Nokia HERE directeur?

Die zijn voorlopig nog wel even bezig met reorganiseren om verliesgevende sub-activiteiten te staken of om te buigen.

De nieuwe hoogste Nokia HERE baas is net benoemd en was een tomtom manager. Dat zegt ook wel iets over hoe men daar over tomtom denkt.
[verwijderd]
0
quote:

Leeuw 007 schreef op 13 december 2014 17:46:

JanK1 moet natuurlijk moneymaker zijn.
okay , ik begreep het niet en dacht dat ik een blackout had :-)
bart1805
0
quote:

*Justin* schreef op 13 december 2014 18:33:

[...]

Presentatie gezien van de Nokia HERE directeur?

Die zijn voorlopig nog wel even bezig met reorganiseren om verliesgevende sub-activiteiten te staken of om te buigen.

De nieuwe hoogste Nokia HERE baas is net benoemd en was een tomtom manager. Dat zegt ook wel iets over hoe men daar over tomtom denkt.
Kromme redenering. Als iemand weggaat bij TomTom en aan de slag gaat bij Nokia, zegt dat dan ook iets over hoe deze meneer over de toekomstperspectieven van TomTom vs Nokia Here denkt?
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 13 december 2014 19:43:

[...]
Kromme redenering. Als iemand weggaat bij TomTom en aan de slag gaat bij Nokia, zegt dat dan ook iets over hoe deze meneer over de toekomstperspectieven van TomTom vs Nokia Here?
Volgens mij is het enige perspectief dat die meneer meer kan verdienen
[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 13 december 2014 19:43:

[...]
Kromme redenering. Als iemand weggaat bij TomTom en aan de slag gaat bij Nokia, zegt dat dan ook iets over hoe deze meneer over de toekomstperspectieven van TomTom vs Nokia Here denkt?
Het is sowieso een promotie voor hem. Het toont wel aan dat nokia respect heeft voor tomtom, door een manager van TT als hoogste maps baas bij Nokia te benoemen. En vice versa zal het ook zo zijn, ondanks dat ze elkaars grootste concurrenten zijn. Misschien kan er nog wel iets in de samenwerkingssfeer uit komen.

De uitspraak van B_B dat nokia tomtom gaat outspenden daar geloof ik niet in. Bovendien geeft tomtom aan dat ze sinds 2011 werken en veel geld hebben uitgegeven aan de nieuwe geautomatiseerde crowdsourcing technolgie, waardoor kaarten onderhoud voor hen goedkoper wordt dan voor anderen (lees nokia).
loesje62
0
quote:

Leeuw 007 schreef op 13 december 2014 17:46:

JanK1 moet natuurlijk moneymaker zijn.
Die leeuw,als hij weg zou zijn, je zou hem gewoon gaan missen. Zo dom en knuffelbaar ,volkomen nutteloos. Misschien moeten we hem mascotte maken.
[verwijderd]
0
quote:

sjaak35 schreef op 13 december 2014 17:55:

[...]

Gerard, denk eerst even door om te bedenken wat dit gaat betekenen:
45 Mb voor 110 km, dat is een uurtje rijden.

Bundels voor mobiel heb je van 200Mb / 500Mb / 1000Mb / 2000Mb of onbeperkt.
Aan die laatste optie zit wel een stevig prijskaartje.

Stel je hebt de meest verkochte databundel van 500Mb. Dan betekend dit dat je 11 uur per maand je navigatie kunt gebruiken voordat je door je bundel heen bent. Dat is een klein 3 uur per week.
Maar dan moet je gedurende die maand NIET gaan Whats-appen, email ontvangen, Googlen of andere dingen die ook data kosten.

Zit je in de grensstreek en kom je onder het bereik van een buitenlandse provider dan kost die 45 Mb je (per MB € 0,54 www.vodafone.nl/support/buitenland/ko... ) = € 24,30

Moet ik nog doorgaan...................
Als je gaat navigeren op de voorgeinstalleerde kaart dan gebruik je geen data. Dat is altijd een nokia of tomtom kaart (de enige kaarten die integraal als fysiek product in auto's gezet worden, want Google is per definitie een online kaart)

Als je tijdens het rijden tomtom traffic aan zet zonder google services als streetview, dan is het verbruik miniem. Tomtom traffic is zwaar gecomprimeerde technologie omdat het zich moest lenen (toen het werd ontwikkeld) voor 2G netwerken.
gerrit 69
0
quote:

charlie b schreef op 13 december 2014 16:16:

[...]
Stond het aandeel TT 5 jaar geleden ook op die 5 euro ofzo...?, vlgs mij stond het aandeel op 3 euro, dus heb je toch een flinke rendement kunnen boeken....!, dus ff goed volgen svp....!
Charlie, ps moet wel zeggen dat het aandeel TT tov vorig jaar niks heeft gedaan.
Hallo charlie

Hierbij een koersoverzicht van TomTom over de laatste 6 jaar.

www.beursgorilla.nl/fonds-informatie....

Ik zal ook de daggrafiek erbij zetten. Eventjes zoeken maar komt eraan.

www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/TOM2-...

Het aandeel TomTom moet weer boven de lijn d zien te stijgen en dat ligt globaal op de € 5,60

ps; Ik heb geen belang in TomTom maar houd het aandeel wel een beetje bij.
Jammer dat het aandeel erg trendloos is geworden.
[verwijderd]
0
TomTom:het Nederlandse navigatiebedrijf dat Internet of Things goed snapt.
TomTom is misschien wel hét Nederlandse bedrijf dat het Internet of Things echt snapt en er geld mee verdient

www.frankwatching.com/archive/2014/12...

[verwijderd]
0
Leeuw 007
0
Leuk Loes,de goude roeptoeter heb ik ook al gewonnen.
Maak van jezelf maar iets. Want ik ben al iets.
Leeuw 007
0
quote:

loesje62 schreef op 13 december 2014 20:05:

[...]

Die leeuw,als hij weg zou zijn, je zou hem gewoon gaan missen. Zo dom en knuffelbaar ,volkomen nutteloos. Misschien moeten we hem mascotte maken.
B_B
0
quote:

*Justin* schreef op 13 december 2014 20:36:

[...]

Als je gaat navigeren op de voorgeinstalleerde kaart dan gebruik je geen data. Dat is altijd een nokia of tomtom kaart (de enige kaarten die integraal als fysiek product in auto's gezet worden, want Google is per definitie een online kaart)

Als je tijdens het rijden tomtom traffic aan zet zonder google services als streetview, dan is het verbruik miniem. Tomtom traffic is zwaar gecomprimeerde technologie omdat het zich moest lenen (toen het werd ontwikkeld) voor 2G netwerken.
Voor Connected Cars (en zelfrijdende auto's) heb je communicatie nodig, hoe sneller hoe beter (snelheid = veiligheid).
Ze gaan eerder 5G gebruiken dan 2G (= back to the future).
Leeuw 007
0
Ha Loes,Meschien moet je iets van jezelf maken.Want ik ben al iets.
TomTom is opweg naar een Baan scenario.
Een hoop los zand binnen halen(contracten).
Maar uiteindelijk fait gaan.
[verwijderd]
1
Beste allen,

Zit al 7 jaar in TT. Als trouwe aandeelhouder elke keer plukjes bijgekocht.

Maar mijn geduld is op na 7 jaar. Ik geef TT nog tot eerste week 2015 om met een mogelijke deal of ander koers-stuwend nieuws op de proppen te komen. Komt die er niet, dan bouw ik mijn positie helemaal af, desnoods met verlies.

Dit bedrijf maakt op structurele wijze aandeelhouderswaarde kapot. Nog maar weinig zo'n bedrijf meegemaakt dat zijn aandeelhouders op dergelijke wijze negeert.

Ik volg het forum regelmatig sinds enkele jaren. Bedankt Justin en Bart voor beide onderbouwde postings, de ene positief, de andere kritisch.

Na TT heb ik mijn aandelenportefeuille zo goed als afgebouwd en ga ik een deel (extra) investeren in edelmetalen (fysiek goud/zilver).

Succes allen...

[verwijderd]
0
quote:

sjaak35 schreef op 13 december 2014 17:55:

[...]

Gerard, denk eerst even door om te bedenken wat dit gaat betekenen:
45 Mb voor 110 km, dat is een uurtje rijden.

Bundels voor mobiel heb je van 200Mb / 500Mb / 1000Mb / 2000Mb of onbeperkt.
Aan die laatste optie zit wel een stevig prijskaartje.

Stel je hebt de meest verkochte databundel van 500Mb. Dan betekend dit dat je 11 uur per maand je navigatie kunt gebruiken voordat je door je bundel heen bent. Dat is een klein 3 uur per week.
Maar dan moet je gedurende die maand NIET gaan Whats-appen, email ontvangen, Googlen of andere dingen die ook data kosten.

Zit je in de grensstreek en kom je onder het bereik van een buitenlandse provider dan kost die 45 Mb je (per MB € 0,54 www.vodafone.nl/support/buitenland/ko... ) = € 24,30

Moet ik nog doorgaan...................
Hoi Sjaak,

Je mag nog even doorgaan. Maar:

Binnen Europa moeten de tarieven voor data gebruik per ..-..-.. Gelijk zijn aan de prijs in het moederland. Dit hebben we mede te danken aan onze Neelie.

Jouw tarieven zijn echt buitensporig en geen 0,54 ct maar 0,21 cent. Een abonnement van 500 mb p.m. Is erg laag. 1 giga en groter is de norm.

Wat ik aan gaf is dat ik het dataverbruik mee vond vallen en dat vind ik nog steeds.

Ik heb kanttekeningen bij het online, een daarvan was datagebruik en ander is wat als er geen bereik is, op veel plekken in NL en NL is erg goed ingericht.

Ik heb dit geplaatst om meer informatie los te krijgen van forum leden en dat is gedeeltelijk gelukt.

Fijne zondag
ischav2
0
quote:

Mauricee schreef op 14 december 2014 09:57:

Beste allen,

Zit al 7 jaar in TT. Als trouwe aandeelhouder elke keer plukjes bijgekocht.

Maar mijn geduld is op na 7 jaar. Ik geef TT nog tot eerste week 2015 om met een mogelijke deal of ander koers-stuwend nieuws op de proppen te komen. Komt die er niet, dan bouw ik mijn positie helemaal af, desnoods met verlies.

Dit bedrijf maakt op structurele wijze aandeelhouderswaarde kapot. Nog maar weinig zo'n bedrijf meegemaakt dat zijn aandeelhouders op dergelijke wijze negeert.

Ik volg het forum regelmatig sinds enkele jaren. Bedankt Justin en Bart voor beide onderbouwde postings, de ene positief, de andere kritisch.

Na TT heb ik mijn aandelenportefeuille zo goed als afgebouwd en ga ik een deel (extra) investeren in edelmetalen (fysiek goud/zilver).

Succes allen...

De ontwikkelingen binnen TT zijn dusdanig dat de neerwaartse krachten die van de krimpende markt van PND's uitgaan worden tegengegaan door de andere segmenten van TT. Sinds kort ben ik aandeelhouder van TT en heb vertrouwen in de transsitie die TT onmiskenbaar doormaakt.
Als je alleen naar Telematics kijkt is er een waardering van 2,5 euro per aandeel op te plakken. De afgelopen 4 jaar is de omzet in Telematics verdubbeld en met het groeipercentage van 30% per jaar ligt een volgende verdubbeling in het verschiet. Vlgs. AbnAmro is nog maar 10% van deze markt verdeeld, dus is er een enorm potentieel. De winst per aandeel zal door deze ontwikkeling van deze sector een boost krijgen, want de winstmarge van dit onderdeel is veel hoger dan die van consumer: resp. 30% en 4%.
Ik houd de aandelen stevig vast en heb de tijd. Andere ontwikkelingen zoals HAD met VW geven ook aan dat TT serieus wordt genomen en blijkbaar voor VW een belangrijke partner wordt/is.

Dat je frustraties hebt omtrent het feit dat TT al jaren dood geld voor je is kan ik mij goed voorstellen, maar om je aandelen TT nu te verkopen lijkt mij geen verstandige keuze.

[verwijderd]
0
quote:

Mauricee schreef op 14 december 2014 09:57:

Beste allen,

Zit al 7 jaar in TT. Als trouwe aandeelhouder elke keer plukjes bijgekocht.

Maar mijn geduld is op na 7 jaar. Ik geef TT nog tot eerste week 2015 om met een mogelijke deal of ander koers-stuwend nieuws op de proppen te komen. Komt die er niet, dan bouw ik mijn positie helemaal af, desnoods met verlies.

Dit bedrijf maakt op structurele wijze aandeelhouderswaarde kapot. Nog maar weinig zo'n bedrijf meegemaakt dat zijn aandeelhouders op dergelijke wijze negeert.

Ik volg het forum regelmatig sinds enkele jaren. Bedankt Justin en Bart voor beide onderbouwde postings, de ene positief, de andere kritisch.

Na TT heb ik mijn aandelenportefeuille zo goed als afgebouwd en ga ik een deel (extra) investeren in edelmetalen (fysiek goud/zilver).

Succes allen...

Heb zelf de aandelen van TomTom ook al heel lang en wacht zelf tot 12 februari (Jaarresultaat 2014) Daarna beslis ik pas.
Bedenk wel dat er nog belangrijke beurzen in januari zijn.
Succes.

www.naias.com/
www.cesweb.org/
1.010 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 47 48 49 50 51 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496