TomTom « Terug naar discussie overzicht

Wist u dat.........................?

5.522 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 ... 273 274 275 276 277 » | Laatste
Beperktedijkbewaking
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 10 januari 2015 09:34:

[...]

....
Sorry, Gerard, nog steeds weinig strategisch. Maar dat komt nog wel. Als je je alvast in wilt lezen, google dan maar even op packages of 'ensembles' bij DAB.
De (data-)capaciteit bij een bepaalde DAB+ frequentie is zó groot, dat er vele (gecomprimeerde) audio- en datakanalen in passen. Die verpakt men in 'ensembles'. Zeer geschikt voor Europa, met hun grote en gekoppelde publieke of commerciële broadcast-netwerken.

Verplaats je nu even in een klein plaatselijk commerciëel FM-station in de USA. Die moet niks van DAB hebben:
- Weinig zeggenschap over de 'zusters' in je ensemble.
- Evenmin over plaatsing en kosten van de zenders.
- Voorlopig nog dure apparatuur, zowel aan de zenderkant als aan consumerkant.
- Een nevenfrequentie of dochter starten doe je niet zomaar.

Bij 'HD-radio' in de USA zijn en blijven ze eigen baas, en kunnen ze op elke FM-zender drie datakanalen starten! Daarom is HD-radio en dus ook traffic via HD-radio voorlopig nog niet obsolete.

Temeer daar elke auto nog vele jaren een 'gewone' radio aan boord zal hebben, al zal de user-smoel wat meer naar achteren gedrongen worden. Natuurlijk is er radio over ip, maar wie wil dat echt? Je zal maar even geen bereik hebben! [GSM/G3+4 bereik is <2km, DAB/FM-bereik is up to 70 km. AM= beroerd maar heel ver.]

Daar ging dat door CV geplaatste artikel van R. Lanctot dus over, waar deze discussie mee begon, zijn artikel van 4 januari in:
blogs.strategyanalytics.com/amcs/

Hij had het over de strategie van US autofabrikanten, in relatie tot de onvermijdelijkheid van een radio aan boord en de populariteit van HD-radio...

@xynix:
Dat broadcastgebruikers per definitie geen traffic probes zijn, blijft (in de USA) natuurlijk een lastig gegeven. Maar:
Bij een penetratiegraad >10% van connected navigatie-devices wordt de meerwaarde van al die probes snel minder (bron: R-P Schaeffer).
Dus 80-90% van de automobilisten kan wat traffic betreft (daar heb ik het over) rustig naar de radio blijven luisteren, cq. hun navigatietool digitaal door DAB+ of HD laten aansturen...

[verwijderd]
1
[verwijderd]
0
De topman van de Zweedse autobouwer Volvo, Hakan Samuelsson, is ervan overtuigd dat er in de toekomst een automatische pilootfunctie in wagens komt. "Autorijden zal zoals vliegen worden", beweert hij.

Men start manueel en bereikt dan een stuk van de rit - op de snelweg of in de file - waar de automatische piloot ingeschakeld wordt. Bij complexe situatie, zoals met veel voetgangers, wordt dan opnieuw naar manuele modus overgeschakeld", aldus Samuelsson op het autosalon van Detroit. Net als veel andere autobouwers werkt ook Volvo aan zelfrijdende wagens, waarvan het merk er in 2017 een honderdtal wil laten proefrijden in en rond de Zweedse stad Göteborg.

Auto's die volledig zelfstandig rijden zijn vandaag ook in te denken, maar volgens Samuelsson zijn alledaagse situaties op echte straten met mensen en zonder voorbereiding nog iets complexer.

De topman gelooft wel dat de technologie van een automatische piloot al binnen vijf jaar in serieproductie zou kunnen gaan. "Indien alles verloopt zoals we het plannen, dan is het volgens mij realistisch dat we het concept in 2020 op de markt mogen verwachten."
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 14 januari 2015 10:28:

Berichtje in de marge van het VW nieuws...
---
Italië, Volkswagen bedrijfsauto’s met TT

translate.google.nl/translate?hl=nl&a...
Eigenlijk zouden ze in die markt moeten kunnen scoren met aanbiedingen van Bridges. Maar dat zet na die Electric Dayly van Fiat nog niet echt door.
[verwijderd]
0
Hyundai targets the company car sector for growth

Hyundai is expecting to strengthen its appeal to company car users during 2015 with an unprecedented schedule of new model launches.

Key cars will be revamped or replaced, and new niche variants will appear after a year when the Korean manufacturer sought to enhance the quality and consistency of its fleet operations in Europe under European fleet director Adrian Porter.

www.am-online.com/news/2015/1/14/hyun...

zou me niks verbazen als ook zij de switch naar TT maken...

en-voiture.blog.leparisien.fr/archive...
[verwijderd]
0
Dat zei Musk dinsdag op een conferentie in Detroit, meldt Reuters. Hoewel Tesla al een compleet autonome auto in vijf jaar klaar kan hebben, verwacht Musk dat het nog twee tot drie jaar langer zal duren om goedkeuring te ontvangen van de betrokken autoriteiten.

Rond diezelfde tijd verwacht de autofabrikant winstgevend te zijn en een paar miljoen auto's per jaar te produceren. Vorig jaar produceerde Tesla krap 40.000 auto's. Het succes van Model 3, dat in 2017 moet uitkomen, is daarbij van essentieel belang.

Tesla is niet de enige autofabrikant die rond 2020 de eerste compleet zelfrijdende auto's op de markt wil brengen. Op gadgetbeurs CES lieten onder meer Audi en BMW zelfrijdende auto's, en ook Google presenteerde vorig jaar een nieuw prototype van zijn zelfrijdende auto. Alle fabrikanten willen rond 2020 de eerste autonome auto's op de markt brengen.

Eerste indruk: Zelfrijdende auto's met slimme systemen

Te lezen op nu . Nl

Groet
[verwijderd]
0
quote:

leonardus65 schreef op 14 januari 2015 21:48:

BMW waarschuwt voor bedrijven die data slimme auto willen nu.nl
Privacy was een hygiëne factor en wordt een selling point.

Niet verkeerd voor TomTom. TomTom gebruikt ook data, maar voor een 'good cause' zoals goede wegen en verkeersinformatie en niet voor advertising doeleinden.
B_B
0
quote:

*Justin* schreef op 14 januari 2015 22:36:

[...]

Privacy was een hygiëne factor en wordt een selling point.

Niet verkeerd voor TomTom. TomTom gebruikt ook data, maar voor een 'good cause' zoals goede wegen en verkeersinformatie en niet voor advertising doeleinden.
How Uber Could Help End Traffic Jams
Sam Frizell @Sam_Frizell Jan. 13, 2015
Uber says the data will help cities figure out how to improve transportation
.....
time.com/3665391/uber-data-cities/

Het wordt druk bij Traffic, iedereen wil een graantje meepikken.
Gaat Vodafone dit jaar ook anderen van data voorzien?
[verwijderd]
0
quote:

B_B schreef op 14 januari 2015 23:21:

[...]

How Uber Could Help End Traffic Jams
Sam Frizell @Sam_Frizell Jan. 13, 2015
Uber says the data will help cities figure out how to improve transportation
.....
time.com/3665391/uber-data-cities/

Het wordt druk bij Traffic, iedereen wil een graantje meepikken.
Gaat Vodafone dit jaar ook anderen van data voorzien?
Dat is heel fijn dat het druk wordt bij Traffic. hoe meer publiciteit er voor Traffic komt des te groter de vraag en daardoor zullen er steeds meer klanten voor TT kiezen. Heerlijk wanneer je met je producten toonaangevend bent en dat in groeimarkten.
[verwijderd]
0
Jongens wat leverd deze berichtgeving nou allemaal op,een daling van het aandeel TomTom?
Opbrengst
1
Leer toch eens Nederlands te schrijven, Leeuw 007.

Je probeert je meer voor te doen dan je in werkelijkheid bent, jammer.

Succes met jouw schrijfstijl.
B_B
0
quote:

gerard_ecb schreef op 14 januari 2015 23:26:

[...]
Dat is heel fijn dat het druk wordt bij Traffic. hoe meer publiciteit er voor Traffic komt des te groter de vraag en daardoor zullen er steeds meer klanten voor TT kiezen. Heerlijk wanneer je met je producten toonaangevend bent en dat in groeimarkten.
Hate Wasting Time in Traffic? You Don’t Have To, With These 5 Apps
Diane MacEachern
January 8, 2015

.....
1) Google Maps – Google uses traffic sensors to detect traffic and provide up-to-the-minute information about congestion on highways and major roads. It also taps information provided by active cell phones to determine how swiftly traffic moving through a given location.
.....
2) INRIX - This free traffic app helps drivers choose the fastest route, get recommended departure times to help avoid the worst traffic, and share your estimated arrival time. INRIX Traffic also takes into account road construction, accidents, events, police activity and historical traffic patterns. Right now, this app is primarily for iPhone users.
.....
www.care2.com/greenliving/hate-wastin...

"Toonaangevend", hoe lang nog?
Today you are hot, tomorrow you are not.
[verwijderd]
0
It’s unknown what these reports, issued quarterly, will really do for the city of Boston. Uber has run afoul of other municipalities and state governments for their refusal to share info similar this anonymized God View info before, so we’re dubious of the reasoning here. It seems Uber is serving their own interest and masquerading it as a public service, and we won't forget Uber has vowed to use God View data against passengers rather than to aide anyone prior to this announcement.

stel je er maar niks van voor,1x op de 3mnd tjonge jonge tis allemaal eigenbelang voor Uber,ze komen onder druk van jan-en-alleman
5.522 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 ... 273 274 275 276 277 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 17:35
Koers 5,695
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,735
Laag 5,605
Volume 246.504
Volume gemiddeld 280.587
Volume gisteren 206.184