xynix schreef op 19 februari 2015 11:26:
Nu TomTom serieus begint te nestelen in het automotive landschap voor de komende 5-10 jaar hoop ik dat ze ook nog tijd/energie vinden om te werken aan het volgende "nestel-proces": de centrale dataverwerking van bijkomende informatiestromen.
Als je naar pagina 8 kijkt van de door KingWoep gevonden "pilot-beschrijving" (super gevonden!) dan zie je dat IBM aast op een voortrekkersrol.
www.hk24.de/linkableblob/hhihk24/stan...Uit die sheet blijkt dat "parking" op dit moment "top-of-mind" is.
...
En nu terug naar TomTom: hier liggen dus giga kansen voor "the-next-big-step" bij TomTom. Even concreet over parking. Het is allemaal leuk en aardig als je straks weet waar vrije parkeerplaatsen zijn. Maar wat ga je met die kennis doen? Juist: zorgen dat je één (en precies één!) wagen naar die vrije plek stuurt. En die allocatie ergens vastlegt. In het begin zullen er helaas ook nog redelijk wat "parkeerplaatspiraten" rondrijden die nog niet connected zijn. Dus er kan een zeeeeer dynamisch plaatje van vrije parkeerplaatsen ontstaan.
Voor het optimaal alloceren is het kennen van de roedel "zoekende auto's" in de buurt van de vrije plaatsen essentieel en een super efficiënt allocatie algoritme op basis van "toerittijden/afstanden". Op dat gebied zit TomTom straks op een "pot-of-gold". Ze kennen de roedels en ze hebben de serverlogica voor de allocatie.
Nu nog de rest van de wereld overtuigen dat TomTom DE partij is die dit soort allocaties moet gaan regelen (via open standaards).
...