TomTom « Terug naar discussie overzicht

Wist u dat.........................?

5.522 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 ... 273 274 275 276 277 » | Laatste
Chiddix
0
Vanmorgen in het nieuws. Google stuurt een self driving car prototype de weg op. Snelheid 40 km.
boem!
0
Daar zullen de oem's wel voor apploudiseren.

Google is te veel amerikaans als je begrijpt wat ik bedoel, teveel behoefte om zich te profileren en daardoor heel goed in staat om een sector tegen zich te krijgen nog afgezien door hun bedrijging om zelf met een zelfrijdende car te komen.
Tom3
0
quote:

martinmartin schreef op 15 mei 2015 10:17:

AB again @kingwoep.

Je blijft ons voorzien van ter zake doende info.

Google en Waze zijn van inmens belang voor consumer in het segment van automotive waar tom2 zich opricht zullen ze niet veel potten breken met hun doelstelling om een zelfrijdende car uit te brengen.
Ik zie dat toch anders, Google is er op uit om alle facetten van navigation te beheersen, zo staat te lezen in onderstaand artikel. Ze willen in mijn ogen ook een overheersende positie in de automotive mapping, waarom zou je anders een zelfrijdende auto willen ontwikkelen? Ik blijf het herhalen: Uber is een perfecte satelliet voor dit doel, net zoals Waze ook zelfstandig binnen het Google conglomeraat is. Uber is formeel geen dochter van Google en "mag" daarom ongehinderd door kartel beperkingen bieden op Here. Uber wordt zwaar gefinancierd door Google en ook managers van Google worden ingevlogen om het project Uber niet in gevaar te brengen.

www.investopedia.com/stock-analysis/0...
[verwijderd]
1
quote:

beeldscherm schreef op 14 mei 2015 09:34:

EE expects to handle an exabyte of data per year by 2018

Comes as network hits 10 million 4G customer milestone

...
"People are using 4G to change how they live and work, and one of the most exciting areas to watch is healthcare, which looks set to be transformed by access to superfast 4G."

If that wasn't enough to get you in the party spirit, EE also revealed that YouTube accounts for 67 percent of overall video streaming on its 4G network, and that, perhaps surprisingly, Apple Maps is the most popular source of GPS, representing 73 percent of traffic.

As part of the 4GEE Mobile Living Index, an analysis of 4G mobile data use and customer trends since early 2013, EE reckons at least one exabyte (one billion gigabytes) of data traffic will flow across its network year on year by 2018. Of which, it says YouTube drives 67% of all video data, PlayStation is responsible for 37% of network gaming traffic (Xbox Live has a 19% share, by the way), while Soundcloud and Spotify are responsible for 44% and 29% of music streaming respectively. Perhaps the most surprising statistic to come from the Index relates to mapping, where EE reckons Apple Maps is responsible for 73% of all GPS data, with Google maps only coming in at 21%.

The last statistic is particularly interesting because it implies the majority of EE users are iPhone users, considering the proprietary nature of Apple Maps; either that, or the mapping service has managed to turn its fortunes around after it failed to gain traction at launch

kun je nagaan wat een info TT krijgt van al die Network providers..en logisch daardoor worden de maps steeds beter..
Chiddix
0
quote:

martinmartin schreef op 15 mei 2015 10:44:

Daar zullen de oem's wel voor apploudiseren.

Google is te veel amerikaans als je begrijpt wat ik bedoel, teveel behoefte om zich te profileren en daardoor heel goed in staat om een sector tegen zich te krijgen nog afgezien door hun bedrijging om zelf met een zelfrijdende car te komen.
Technisch gezien lijkt het voor autobouwers niet zo moeilijk , om een self driving car de weg op te sturen. Zie Mercedes. Je zou bijna denken, zit die Google(advertentiemarkt) niet in het vaarwater van autobouwers en navigatieleveranciers te vissen? Straks hoor je , dat Apple autofabrikant is geworden.
Tom3
0
quote:

beeldscherm schreef op 15 mei 2015 11:03:

[...]

As part of the 4GEE Mobile Living Index, an analysis of 4G mobile data use and customer trends since early 2013, EE reckons at least one exabyte (one billion gigabytes) of data traffic will flow across its network year on year by 2018. Of which, it says YouTube drives 67% of all video data, PlayStation is responsible for 37% of network gaming traffic (Xbox Live has a 19% share, by the way), while Soundcloud and Spotify are responsible for 44% and 29% of music streaming respectively. Perhaps the most surprising statistic to come from the Index relates to mapping, where EE reckons Apple Maps is responsible for 73% of all GPS data, with Google maps only coming in at 21%.

The last statistic is particularly interesting because it implies the majority of EE users are iPhone users, considering the proprietary nature of Apple Maps; either that, or the mapping service has managed to turn its fortunes around after it failed to gain traction at launch

kun je nagaan wat een info TT krijgt van al die Network providers..en logisch daardoor worden de maps steeds beter..
AB voor deze info. Weet niet precies bedoeld wordt met de afkorting EE. Duidelijk is wel dat in ieder geval Iphone gebruikers toch massaal kiezen voor Apple maps gezien de kennelijk sterk verbeterde content in weerwil van andere navigatie apps voor de Iphone (van Google, Waze en Here dus). Wie is hier goed geinformeerd over de marktaandelen van Apple en Android? Heb zelf een Imac, geen last van virussen en doet het altijd. Geldt dit ook voor Android?
boem!
1
quote:

Tom3 schreef op 15 mei 2015 10:51:

[...]

Ik zie dat toch anders, Google is er op uit om alle facetten van navigation te beheersen, zo staat te lezen in onderstaand artikel. Ze willen in mijn ogen ook een overheersende positie in de automotive mapping, waarom zou je anders een zelfrijdende auto willen ontwikkelen? Ik blijf het herhalen: Uber is een perfecte satelliet voor dit doel, net zoals Waze ook zelfstandig binnen het Google conglomeraat is. Uber is formeel geen dochter van Google en "mag" daarom ongehinderd door kartel beperkingen bieden op Here. Uber wordt zwaar gefinancierd door Google en ook managers van Google worden ingevlogen om het project Uber niet in gevaar te brengen.

www.investopedia.com/stock-analysis/0...
Bedankt voor je reactie.

Er bestaat geen twijfel omtrent het feit dat Google ook in Automotive een overheersende positie wil innemen.

Het probleen is echter dat OEM's dat ook doorhebben en opgetelt bij Google's ambitie om een zelfrijdend vervoermiddel te introduceren blijft bij mij de mening bestaan, dat zelfs indien Uber in naam van Google HERE overneemt de OEM's van deze wereld dit als bedrijgend zien en daardoor noodgedwongen opschuiven richting Tom2.

Nogmaals tom2 zit niet in het vaarwater van high-techbedrijven.

Zij willen zich positioneren als het beste bedrijf voor maps, traffic en cloud-services richting de Automotive-industrie en zij lijken daar aardig in te slagen.

Google in samenwerking met Uber hebben plannen die de ambities van Tom2 verre overstijgen en terecht op dat strijdtoneel(werelddominantie in tech) heeft tom2 niets te zoeken.

Anders wordt het indien je je afvraagt wie de preferred supplier kan worden voor de OEM's de komende jaren, voor dit zeer beperkte segment zie ik grote kansen voor Tom2.
Tom3
0
quote:

martinmartin schreef op 15 mei 2015 11:24:

[...]

Bedankt voor je reactie.

Er bestaat geen twijfel omtrent het feit dat Google ook in Automotive een overheersende positie wil innemen.

Het probleen is echter dat OEM's dat ook doorhebben en opgetelt bij Google's ambitie om een zelfrijdend vervoermiddel te introduceren blijft bij mij de mening bestaan, dat zelfs indien Uber in naam van Google HERE overneemt de OEM's van deze wereld dit als bedrijgend zien en daardoor noodgedwongen opschuiven richting Tom2.

Nogmaals tom2 zit niet in het vaarwater van high-techbedrijven.

Zij willen zich positioneren als het beste bedrijf voor maps, traffic en cloud-services richting de Automotive-industrie en zij lijken daar aardig in te slagen.

Google in samenwerking met Uber hebben plannen die de ambities van Tom2 verre overstijgen en terecht op dat strijdtoneel(werelddominantie in tech) heeft tom2 niets te zoeken.

Anders wordt het indien je je afvraagt wie de preferred supplier kan worden voor de OEM's de komende jaren, voor dit zeer beperkte segment zie ik grote kansen voor Tom2.
@Martin, heb de indruk dat de autobedrijven banger zijn voor Google dan voor Apple omdat het verdienmodel van Google heel anders is dan dat van Apple. Google melkt bedrijven uit en teneinde dat te kunnen doen wordt alles zogenaamd gratis gemaakt voor de uiteindelijke consument. Zie Apple meer een bedrijf dat ultieme kwaliteit paart aan gebruiksgemak. Heb net een nieuwe Imac gekocht, niet omdat de oude na 7 jaar stuk was maar omdat mijn operating syteem "wat" achterop liep. Hij is nog steeds duur maar dat had ik er graag voor over. Die ouwe doet het nog als een tierelier ondanks dat ik nooit een anti virus programma heb gebruikt.

Ik twijfel eraan of Google cs erin zullen slagen de automotive markt te monopoliseren. Denk dat ze nog wel een keer tegen een Facebook aan zullen botsen. Echter Google zal alles in de strijd gooien.

Ik vrees dat een deel van de autoindustrie uiteindelijk bereid zal zijn een pact met de duivel (Google en/of Apple) te sluiten. De financiele power van de autoindustrie is door de huidige overcapaciteit en achterliggende crisis vanaf 2007 behoorlijk uitgehold. Alleen de Duitse industrie kan nog tegensputteren. Het zou behoorlijk knap zijn van Tom2 om zich in dit krachtenveld te laten gelden. Het is daarom ook van het grootste belang dat de winst nu een keer flink opgevoerd wordt, waardoor de reservebank een keer kan worden verlaten. Alleen zo dwing je respect af en kan je overleven.

boem!
0
@ tom3.

Ik denk dat die misvatting bestaat bij de OEM's.
Ik zie Google geen echte rol spelen in Automotive.
Ik heb een aantal keren al aangehaald dat ik zelf denk dat Google op de weg terug is naar niks, nada. Voor velen toen en nu onbegrijpelijk maar als je naar hun verdienmodel kijkt komen er meer en meer concurrenten en om dat te bekostigen (google-maps) zie je ook bij Google verschuivingen van free naar pay.( begin van het einde).

In hoeverre Apple een toekomstige concurrent kan worden voor OEM is te bezien.
Het Apple bedrijf is veel meer een profit-machine voor aandeelhouders dan het achteruitlopende Google. ( Apple heeft al of niet superbe producten en een steady OS, google heeft of had de macht van de getallen via hits op hun platformen.)

Het domijn van maps voor automotive, zelfs incl HAD, is te klein voor deze giganten, google is uiteraard geinteressert om geautomatiseert vervoermiddelen in te zetten om goederen van A naar B te brengen maar of zij daarvoor de investering willen doen om dat mogelijk te maken via hun eigen maps is onduidelijk. Ook Apple geeft blijk van interesse in dit segment en niet onverrast. Het automotive segment is HOT vanaf 2017 zullen de eerste testresultaten daadwerkelijk in nieuwe auto's op de markt worden gebracht.

Deze niche(vanuit oorsprong slechts 3 aanbieders tw Google, Here en Tom2) verengt zich tot 1 aanbieder(Google kan niet meedoen omdat ze geen automotive-grade maps hebben en Nokia heeft geen zin om HERE te ondersteunen omdat zij een kostennadeel hebben opgelopen van meer dan 50%. Blijft maar een aanbieder over die tegen reeele kosten zijn diensten aanbiedt en dat is Tom2.

Het huidige marktaandeel van HERE tw 70% tov Tom2 30% gaat kantelen.
Tom3
0
quote:

martinmartin schreef op 15 mei 2015 13:10:

@ tom3.

Ik denk dat die misvatting bestaat bij de OEM's.
Ik zie Google geen echte rol spelen in Automotive.
Ik heb een aantal keren al aangehaald dat ik zelf denk dat Google op de weg terug is naar niks, nada. Voor velen toen en nu onbegrijpelijk maar als je naar hun verdienmodel kijkt komen er meer en meer concurrenten en om dat te bekostigen (google-maps) zie je ook bij Google verschuivingen van free naar pay.( begin van het einde).

In hoeverre Apple een toekomstige concurrent kan worden voor OEM is te bezien.
Het Apple bedrijf is veel meer een profit-machine voor aandeelhouders dan het achteruitlopende Google. ( Apple heeft al of niet superbe producten en een steady OS, google heeft of had de macht van de getallen via hits op hun platformen.)

Het domijn van maps voor automotive, zelfs incl HAD, is te klein voor deze giganten, google is uiteraard geinteressert om geautomatiseert vervoermiddelen in te zetten om goederen van A naar B te brengen maar of zij daarvoor de investering willen doen om dat mogelijk te maken via hun eigen maps is onduidelijk. Ook Apple geeft blijk van interesse in dit segment en niet onverrast. Het automotive segment is HOT vanaf 2017 zullen de eerste testresultaten daadwerkelijk in nieuwe auto's op de markt worden gebracht.

Deze niche(vanuit oorsprong slechts 3 aanbieders tw Google, Here en Tom2) verengt zich tot 1 aanbieder(Google kan niet meedoen omdat ze geen automotive-grade maps hebben en Nokia heeft geen zin om HERE te ondersteunen omdat zij een kostennadeel hebben opgelopen van meer dan 50%. Blijft maar een aanbieder over die tegen reeele kosten zijn diensten aanbiedt en dat is Tom2.

Het huidige marktaandeel van HERE tw 70% tov Tom2 30% gaat kantelen.
Hoop dat je gelijk krijgt over Google. Ze bulken van het geld. Het is toch abnormaal hoeveel testwagens ze de weg opsturen. Denk toch dat er een link is met Uber. Ben het met je eens dat de vorderingen tot nu toe niet indrukwekkend zijn. In de VS mag je geloof ik ook maar 60 a 70 mijl per uur halen. Dan gaan de Duitsers voor het dubbele.
[verwijderd]
0
Op het andere draadje staat een post van Beeldscherm met daar een link naar een document van iemand die uitlegt waarom Google nooit in de automotiv succesvol gaat zijn en daar zit veel in.

Draadje Nokia Here
Poster beeldscherm
op 15 mei 2015 om 15:13
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Tom3 schreef op 15 mei 2015 11:19:

[...]

... Weet niet precies bedoeld wordt met de afkorting EE. Duidelijk is wel dat in ieder geval Iphone gebruikers toch massaal kiezen voor Apple maps gezien de kennelijk sterk verbeterde content in weerwil van andere navigatie apps voor de Iphone (van Google, Waze en Here dus). Wie is hier goed geinformeerd over de marktaandelen van Apple en Android? ...
Heb hier een tijdje geleden eens op gekoekeld. Het hangt er vanaf welke maatstaf je gebruikt. Let je op aantallen verkochte smartphones, dan is de verhouding iOS : Android circa 1:2, dus twee keer zoveel Android als Apple. Dit zijn cijfers van een jaar geleden.

Let je op het gebruik (bijv. aantallen page views) dan komt iOS dichterbij, zie:
www.iculture.nl/ios-versus-android-pe...

Merk op dat iOS populairder is in de meer Westerse 'ontwikkelde' landen, in de rest van de wereld is het andersom. In China was het ongeveer fifty-fifty begin 2014, maar ik denk dat iOS daar nu ook aan het winnen is.
In dit licht is het begrijpelijk dat Apple qua 'GPS-gebruik' en maps hoog scoort. Daar zal in Westerse landen meer behoefte aan zijn, onze mobiliteit is hoger, en elders zijn er soms nog nauwelijke gedetailleerde digitale kaarten. In sommige landen in Afrika wordt beltegoed vooral als betaalmiddel gebruikt:
www.jokebeeckmans.com/2014/01/recensi...
(Sowieso een aanrader, die Dette, als je een avondje uit wilt en toch 'follow the money' in het hoofd hebt.)
[verwijderd]
0
Heb gisteren een belang genomen in TomTom en ben me aan het inlezen. Voorlopig is mijn conclusie, dat zelfstandig doormodderen niet realistisch is.
mjmj
0
quote:

famel schreef op 13 mei 2015 10:52:

... tom2 eigenlijk dit bedrijf zou moeten kopen? www.lily.camera/

Tom2 heeft reeds geïnvesteerd in een Nederlands drone bedrijf, dit zou een mooie aanvulling zijn op de consumer afdeling.
Dit zou een mooie doorontwikkeling kunnen worden van de TT-bandit: De flying TT bandit met bluetooth connection naar een sportwatch, aan- en uitknop, hartritme meter enz.

Of nog beter: een drone bouwen waar de huidige TT bandit in vastgeklikt kan worden.
[verwijderd]
0
Dit forum draagt veel oplossingen aan voor de toekomst van Tom2. Het management van Tom2 zal hier dankbaar gebruik van maken, hoop ik.
Juun
0
quote:

mjmj schreef op 16 mei 2015 08:58:

[...]

Dit zou een mooie doorontwikkeling kunnen worden van de TT-bandit: De flying TT bandit met bluetooth connection naar een sportwatch, aan- en uitknop, hartritme meter enz.

Of nog beter: een drone bouwen waar de huidige TT bandit in vastgeklikt kan worden.
Ik zie liever en patent + toestemming van de luchtvaartautoriteiten om de maps bij te werken met eigen drones. Bij het gebruik van camera auto's is de view toch anders dan vanuit de lucht. De camera-auto kijkt halve tijd tegen andere stilstaande en bewegende voertuigen en objecten aan. Juist door de auto-beelden te combineren met de drone-beelden ontstaat een zuivere kaart waarop geen detail gemist wordt en de maatvoering correct wordt weergegeven door de meting onder 2 hoeken.

Dat gebruik zie ik liever dan een consumentenproduct in de lucht. Al dat gekrabbel om een paar tientjes netto marge per item. En dan moet je nog aan marketing doen, voorraad aanhouden, garantie geven, enz. enz.
Juun
0
quote:

Jager63 schreef op 16 mei 2015 08:25:

Heb gisteren een belang genomen in TomTom en ben me aan het inlezen. Voorlopig is mijn conclusie, dat zelfstandig doormodderen niet realistisch is.
Je bent nieuw, dus je hebt een niet betroebelde blik op het geheel geworpen, dus het meest zuiver objectief. Die 1e indruk doe je maar 1 keer op, bij een 2e reactie is je uitgangspunt de positie die je ingenomen hebt bij de 1e keer inlezen, minder objectief. Ik denk zeker dat je een punt hebt gemaakt waar rekening mee gehouden moet worden. Alleen dat woord "doormodderen" zou ik in 1e instantie vervangen door "ondernemen" en dan ontketen je een prachtige discussie.

ASML is in de wetenschap dat ze met EUV goud in handen hadden, DAARNA toch nog tot de conclusie gekomen dat ze MET partners beter af waren dan 100 % alleen. M.i. zou dat voor TT ook een verstandige stap zijn.

Eerder zou ik aan autobouwers als partner denken, inmiddels denk ik dat bedrijven als Bosch en Harman beter zouden passen naar de toekomst toe.
bert190
0
5.522 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 ... 273 274 275 276 277 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 17:35
Koers 5,580
Verschil -0,025 (-0,45%)
Hoog 5,640
Laag 5,560
Volume 194.814
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 375.660