TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM SEPTEMBER 2015

4.651 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 229 230 231 232 233 » | Laatste
[verwijderd]
0
Vici

Komt de mapcode-sofware (die de postcode overbodig maakt) bedacht door de oprichters van TomTom nog van pas voor de drones.

www.nrcq.nl/2014/08/08/waarom-de-opri...
[verwijderd]
1
Meryntje
1
quote:

*Justin* schreef op 11 september 2015 00:28:

Geen zorgen dat ik helemaal 'weg' ben hoor. Volgende week IAA. Ben benieuwd.
Hey Justin. Fijn dat je er nog bent.

Ben je er zoals je van plan was, al met gestrekt been ingegaan?

Groet uit Grunn.
janrobert
0
NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

Vici schreef op 10 september 2015 22:11:

Ik ben af en toe aan het puzzelen, lezen, onderzoeken en verbanden proberen te zoeken tussen het een en ander, wat betrekking kan hebben op TomTom.

Nu kwam ik het volgende tegen en vroeg me af of dit ook geen groeimarkt is voor TomTom, en dan heb ik het over Drones.
Psst, niet doorvertellen. Volgens mij heeft TomTom (of de oprichters van) enige tijd geleden geinvesteerd in dat bedrijf. De dronemaker heeft ook een spaanse speler overgenomen die bepaalde vergunningen had.

Desondanks lijkt het me voor tomtom een ver van hun bed show. Qua navigatie en software zouden ze er zeker wat mee kunnen, maar de hardware zelf bouwen zie ik ze niet zo snel doen.
[verwijderd]
2
@Vici / Drones

Drones zijn zeker hot op dit moment en met name voor luchtfotografie/-films. Ik kan er helemaal naast zitten maar ik heb er wel een "over-hypt" gevoel bij. Zoiets als bij 3D-printing een aantal jaren terug. Terwijl dat toch ook een heel zinvolle tehnische ontwikkeling is. Maar in het ECHTE praktische gebruik kunnen er bezwaren/beperkingen merkbaar worden die in eerdere fasen ge-downplayed worden. Bij 3D printen waren dat o.a. het maken van de 3D-ontwerpen, de onderhoudsgevoeligheid en de eenzijdige materiaalkeuze, die een weg "naar iedere huiskamer" hebben tegengehouden.

Bij grootschalig gebruik van drones kun je dergelijke praktische bezwaren ook gemakkelijk bedenken: batterijcapaciteit, gevaren bij gebruik, omgevingsvervuiling (zicht/geluid). Daarom verwacht ik eigenlijk voor drones ook dat die zich uiteindelijk gaan settlen in niches, zoals die luchtopnames/inspecties/pakketlevering op moeilijk bereikbare plekken, e.d.. Maar zo'n "genuanceerde kijk" mag nooit reden zijn voor een "afwijzende tunnelvisie". Het is zeker een trend om in de gaten te houden.

Laten luchtopnames (bijv. bij events met veel Bandits?) en inspecties nu aansluiten op de camera-interesses van TomTom, dus wie weet gaan we wel wat zien.

Maar IoT (Internet of Things) heeft volgens mij de komende jaren veel meer potentie. Dat is is een win-win technologie, waar je bijna geen bezwaren bij kunt bedenken.

En laat TomTom daar nu prima voor gepositioneerd zijn. In hun schoenen zou ik het dan zoeken in health/sports/zelf-monitoring.

huis25
0
op nu.nl Europa breidt navigatie verder uit met twee satellieten is dit een bedreiging voor Tom Tom
[verwijderd]
0
Hararld draait nu al over uren met alle ideeën die hier op het forum tot uiting komen. :)

Building New HAD Highways with Imtech Infra..
HAD Maps for Drones.

TTIV en TTV zijn in de maak..

:)

[verwijderd]
1
Drones zijn straks voor het onderdeel TT air webfleet en TT airmaps ;)

Automated Pakketjes bezorgen met Drones heb je toch ook navigatie voor nodig.. Bv. In grote steden zouden ze vrij makkelijk het wegennetwerk kunnen volgen op hoogte... En dan via de schoorsteen het pakketje droppen
[verwijderd]
0
quote:

famel schreef op 11 september 2015 07:34:

[...]

Psst, niet doorvertellen. Volgens mij heeft TomTom (of de oprichters van) enige tijd geleden geinvesteerd in dat bedrijf. De dronemaker heeft ook een spaanse speler overgenomen die bepaalde vergunningen had.

Desondanks lijkt het me voor tomtom een ver van hun bed show. Qua navigatie en software zouden ze er zeker wat mee kunnen, maar de hardware zelf bouwen zie ik ze niet zo snel doen.
Thx Famel. Dat bedoel ik dus ook: Qua navigatie en software zouden ze er zeker wat mee kunnen. Wie weet doen ze er al veel mee...Zie ze ook geen drones zelf bouwen.
[verwijderd]
0
quote:

Informer schreef op 11 september 2015 07:53:

Hararld draait nu al over uren met alle ideeën die hier op het forum tot uiting komen. :)

Building New HAD Highways with Imtech Infra..
HAD Maps for Drones.

TTIV en TTV zijn in de maak..

:)

Zou zo maar kunnen ja.
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 11 september 2015 07:59:

[...]
Thx Famel. Dat bedoel ik dus ook: Qua navigatie en software zouden ze er zeker wat mee kunnen. Zie ze ook geen drones zelf bouwen.
Je weet dat mapcodes door HG en Pieter Geelen in het publieke domein zijn geplaatst, he?! Voor lokatiebepaling van (autonome?) drones kunnen mapcodes inderdaad zinvol zijn. Maar coördinaten natuurlijk ook. Mapcodes zijn een "makkelijker" alternatief voor mensen t.o.v. coördinaten. Het is primair bedacht voor het postcode-loos Afrika.
[verwijderd]
0
quote:

JTT schreef op 10 september 2015 23:41:

Vici

Komt de mapcode-sofware (die de postcode overbodig maakt) bedacht door de oprichters van TomTom nog van pas voor de drones.

www.nrcq.nl/2014/08/08/waarom-de-opri...
Thx JTT. Denk dat Xynix daar beter een antwoord op kan geven of BDB.
[verwijderd]
0
Nu we toch bij de drones zijn; tot nu toe gebeuren inspecties e.d. met drones zo ver ik weet handmatig (kastje met joystick). Als je dit met vliegtuigen vergelijkt maken die de meeste kilometers op de automatische piloot. Met gebruik mapcodes, sensoren etc. lijkt mij dat ook voor drones een gegeven op korte termijn (amazon pakketjes?). Wetgeving kan vooralsnog wellicht een bottleneck zijn. Hoe realistisch - tijdsgezien - zijn kaarten VOOR en DOOR drones ? Dezelfde bezwaren bij zelfvliegende drones gelden voor zelfrijdende auto's ?

EDIT
en wat te denken van de vliegende auto
zie bijvoorbeeld www.aeromobil.com/video
en
www.terrafugia.com

De terrafugia past in een normale garage

IAA
[verwijderd]
0
TomTom’s competitor HERE claims 49 of the 54 (=91%) new commercial car models at the 66th International Motor Show in Frankfurt will come with in-dash navigation powered by HERE. The Frankfurt motor show will be held from 17 to 27 September.
recital
0
Alles unter Kontrolle

Vom Schrittzähler zur Multifunktionsuhr: Minicomputer am Handgelenk werden immer beliebter.
www.badische-zeitung.de/computer-medi...
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 11 september 2015 00:28:

Geen zorgen dat ik helemaal 'weg' ben hoor. Volgende week IAA. Ben benieuwd.
Een beetje zorg had ik wel, je commentaar en relativerende vermogen zijn voor mij heel welkom.

Dat je geen zin hebt om continue alles overnieuw weer uitvoerig op het forum te zetten wanneer het negatieve geklets de overhand krijgt is meer dan logisch.

Vast lekker weekend gewenst,

Tini
dipity
0
Met dank aan Vici, zie bij draadje met productreviews. Verkoophit in de maak! De conclusie van de recensent:
If you need a solid, reliable, well priced fitness tracker with latest tech and music incorporated, look no further. This is a beast.
4.651 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 229 230 231 232 233 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 mei 2024 12:59
Koers 5,630
Verschil +0,010 (+0,18%)
Hoog 5,650
Laag 5,585
Volume 43.514
Volume gemiddeld 279.156
Volume gisteren 225.292