TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM FEBRUARI 2016

4.386 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Bosporus
2
Ik zie weer VW toestanden op het forum. Het is fijn om te zien dat de diehards veel energie in 't Harman verhaal steken, maar ik had natuurlijk willen zien dat TomTom eens meer energie steekt in het volledig en tijdig informeren van de aandeelhouders...
Chameleon
0
[verwijderd]
0
quote:

Bosporus schreef op 23 februari 2016 17:21:

Ik zie weer VW toestanden op het forum. Het is fijn om te zien dat de diehards veel energie in 't Harman verhaal steken, maar ik had natuurlijk willen zien dat TomTom eens meer energie steekt in het volledig en tijdig informeren van de aandeelhouders...
Exact, TT spaart de nieuwtjes op voor persmomenten tijdens beurzen. VW-situatie was ook ridicuul met een ingetrokken artikel in Duitsland.
[verwijderd]
0
Omzet stijgt, marges zijn lekker vet op 52%, asset-waarde kan 2 miljard zijn in worst case, maar dan nog ruim boven de complete market cap van vandaag.

Dus wat voor informatie heb je nog meer nodig dan?

Ik koop gewoon en blijf bijkopen. 100% TomTom in de porto.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

GLMF schreef op 23 februari 2016 16:01:

[...]
Kan dit ook nog een negatieve impact hebben op de omzet van TT?
(Autofabrikanten liever in zee gaan met een Harman systeem met TT functionaliteiten dan met TT direct, tenslotte moet Harman ook nog wat marge maken ?)

Nee, want TomTom heeft bewust de keuze gemaakt om leverancier te zijn van componenten die autofabrikanten en hun leveranciers kunnen gebruiken en niet meer het doosje (inbouwkastje) dat er omheen zit. Die componenten zijn kaarten, een kaarten update service, navigatiesoftware, nuttige locaties, traffic, etc.

Hier zijn meerdere redenen voor:

- Als je hardware maakt moet je voorinvesteringen doen. Pas als een contract echt een tijd loopt en volume bereikt, bereik je het break even punt.

- Marge op hardware is lager. Neem Renault als voorbeeld. De maximale schaalgrootte is het aantal verkochte Renaults met R-link. Zeg 30% van alle Renaults. Bij sommige automerken kom je zelfs maar in een paar modellen. Bij een component als traffic zie je dat het zit in 80% van alle Europese auto's die infotainment aan boord hebben. Dan krijg je pas schaalvoordelen.

- Als de automarkt inkakt, heb jij als hardware leverancier het risico van de opgebouwde voorraad. En doordat het volume afneemt, neemt de hefboom af en ligt het break even punt alleen maar verder weg. (daar liep tomtom in 2011 tegenaan toen de automarkt echt helemaal op zijn gat lag, toen nam TT de keuze om geen hardware meer te doen, dit kostte 50% van de omzet, maar nu is TT weer terug met record orders en die orders bestaan alleen uit de nieuwe componenten, dus zonder de risico's die nadelen die hardware heeft (voorraadrisico's, marge)

- Als je hardware doet kun je goede omzet halen bij een autofabrikant. Maar concurreer je ook met Harman, Bosch en Continental. Waardoor partnerships met hen moeilijker worden. En zij zijn wel een belangrijke ingang naar autofabrikanten.

- Als je geen hardware levert en geen embedded software en als de kaarten niet meer een fysiek product zijn (op een memorystick) maar iets dat de fabrikant zelf kan downloaden en gebruiken. Dan omzeil je denk ik veel gedoe met export papieren en kosten (invoerrechten).
[verwijderd]
0
De stijging van vandaag kan morgen zo weer een daling zijn, omdat het algemeen sentiment super slecht is.

In de bijlage heb ik mijn TA grafiek van TomTom geplaatst. TomTom bevindt zich nog altijd in een downtrend. De koers gaat richting 5,00 EUR laat de TA grafiek zien.
Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 23 februari 2016 17:48:

De stijging van vandaag kan morgen zo weer een daling zijn, omdat het algemeen sentiment super slecht is.

In de bijlage heb ik mijn TA grafiek van TomTom geplaatst. TomTom bevindt zich nog altijd in een downtrend. De koers gaat richting 5,00 EUR laat de TA grafiek zien.
Je kan beter uitleggen waarom jij vindt dat de Here kaarten beter zijn dan die van TomTom. Probeer het eens
recital
0
Marshalls chooses TomTom

Marshalls, the landscaping products supplier, has chosen TomTom Telematics to help in its aim to achieve a five per cent improvement in fuel performance across its 200-strong truck fleet.

TomTom has said dynamic route planning and improvements in driver performance will see the UK supplier of hard landscaping materials cutting its fuel spend by upwards of £350,000 over the next year.

“We’re anticipating notable improvements in both fleet mileage and mpg performance,” said Guy Ripley, regional logistics & fleet manager, Marshalls.

“Having invested in a number of telematics systems over recent years that have failed to meet our expectations, we turned to WEBFLEET which offers easy software integration opportunities, extensive levels of functionality and one of the most future-proofed platforms on the market.”
www.logisticsmanager.com/2016/02/mars...
[verwijderd]
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 23 februari 2016 17:48:

De stijging van vandaag kan morgen zo weer een daling zijn, omdat het algemeen sentiment super slecht is.

In de bijlage heb ik mijn TA grafiek van TomTom geplaatst. TomTom bevindt zich nog altijd in een downtrend. De koers gaat richting 5,00 EUR laat de TA grafiek zien.
Gemiste kans dat je de lijntjes niet doortrekt tot december. Negatieve koersen voorspellen is NOG leuker!
drette
0
Als je de lijntjes doortrekt, komt TT aan nul uit...ik zou echt nog even wachten, lol.
Grappige is dat als je de lijntjes anders plaatst (andere time-frame) de lijntjes ook doorgetrokken kunnen worden naar euro 100,-: mooi vak hé TA...
Mojo
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 23 februari 2016 17:48:

De stijging van vandaag kan morgen zo weer een daling zijn, omdat het algemeen sentiment super slecht is.

In de bijlage heb ik mijn TA grafiek van TomTom geplaatst. TomTom bevindt zich nog altijd in een downtrend. De koers gaat richting 5,00 EUR laat de TA grafiek zien.
Zucht
Mojo
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 23 februari 2016 17:48:

De stijging van vandaag kan morgen zo weer een daling zijn, omdat het algemeen sentiment super slecht is.

In de bijlage heb ik mijn TA grafiek van TomTom geplaatst. TomTom bevindt zich nog altijd in een downtrend. De koers gaat richting 5,00 EUR laat de TA grafiek zien.
[/quote]

[quote alias=Vuurgoudhaantjes id=9194348 date=201602231802]
Grafiek DAX,

In de bijlage heb ik de TA grafiek van de DAX geplaatst.

De DAX bevindt zich in een downtrend.
De DAX heeft vandaag zijn gehele winst verspeeld in het tolerantiegebied.
Het tolerantiegebied is het gebied tussen de 2 bovenste parallel lopende rode lijnen .

Morgen om half vijf 's middags worden de wekelijkse olievoorraden bekend gemaakt. En donderdag de wekelijkse gasvoorraden.

Het laat al raden dat de DAX richting de 8100 punten gaat.

Mijn koersdoel voor de AEX bevindt zich in de komende weken tussen de 358 en 368 punten
Onze LEGO ingenieur vult z'n dagen met grafieken plaatsen.... En eh JanK en ik wachten nog steeds op antwoord waarom HERE beter is dan TomTom. lol
Alpen
1
Van de Harman site:

www.harman.com/intelligent-navigation

INTELLIGENT NAVIGATION

Today's generation of onboard navigation systems are based on proprietary map databases that are difficult or impossible to update. At the same time, drivers find the navigation system user interfaces cumbersome and disconnected from today's smart devices. And usually, while current systems are "location aware" they aren't context aware.

HARMAN understands the importance of connectivity between cars, drivers and their surroundings and is driving the future of embedded navigation solutions to become more intuitive, connected, and reliable. HARMAN's next-generation of navigation solutions ensure that the constantly changing world around us is reflected in a dynamic and intuitive in-car navigation environment(*).

HARMAN's navigation solutions offer a premium navigation experience ensuring they always stay up-to-date with flexible and efficient over-the-air map updates. HARMAN solutions are based on the Navigation Data Standard, thereby accommodating an easier approach to incrementally updating map (**) information. Combined with high-definition maps (***) providing "lane-level" location accuracy, HARMAN fuses in-car sensors and networks with navigation data that elevates navigation beyond simple route guidance to new levels of safety, efficiency, and driver assistance.

Learning Navigation

HARMAN's intelligent navigation solutions support an on-board "inference agent" that learns driver behaviors and preferences. Using a variety of data inputs from HARMAN's "floating" car data framework, the navigation system collects and aggregates camera, sensor, and on-board diagnostics (OBD) data and integrates it with both on- and off-board systems (****). The system can then be used to offer a number of advanced navigation features, including the ability to predict the driver's destination, and make suggestions for best time and routes for travel (*****). It can also recommend points-of-interest (******) and preferred brands based on prior selections. And in a fully connected car environment, learn from other car driver behaviors and preferences for a community experience.

-------------------

(*) Lijkt te refereren aan TomTom's realtime mapmaking platform en near-realtime map update distributie process (?)
(**) = TomTom incrementele map updates, gezien Harman's aankondiging van gisteren met specifieke vermelding van TomTom.
(***) = TomTom "high-definition maps", als HERE via Harman alleen Traffic levert.
(****) navigatie systeem verzamelt/integreert camera/sensor data met off-board systemen --> lijkt referentie naar TT's realtime mapmaking platform
(*****) TomTom, HERE of Inrix.
(******) = TomTom "searching functions", gezien Harman's aankondiging met specifieke vermelding van TomTom.
[verwijderd]
1
We spreken elkaar rond de 2e week van maart wel. Maar even serieus dit is geen kleuter werk. Hier is serieus overnagedacht. Ik zal zeggen doe je voordeel ermee.
[verwijderd]
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 23 februari 2016 17:48:

De stijging van vandaag kan morgen zo weer een daling zijn, omdat het algemeen sentiment super slecht is.

In de bijlage heb ik mijn TA grafiek van TomTom geplaatst. TomTom bevindt zich nog altijd in een downtrend. De koers gaat richting 5,00 EUR laat de TA grafiek zien.
Welk programma heb je hier voor gebruikt als ik vragen mag?
4.386 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 17:35
Koers 5,545
Verschil -0,025 (-0,45%)
Hoog 5,590
Laag 5,480
Volume 302.782
Volume gemiddeld 285.601
Volume gisteren 239.559