TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom April 2016

4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 6 april 2016 10:07:

Ja, hik dat argument gaf je eerder ook. De voorsprong van tomtom is een remmende voorsprong en tt is te vroeg want er zijn nog geen commerciele deals. Ben het daar niet mee eens want in 2016 worden de deals voor 2019 gesloten. Ben benieuwd als tomtom de achterstand had, dat je dan ook had gevonden dat het een remmende voorsprong van here was en dat zij te vroeg zijn.
Kom maar op met die deals dan. Je kunt een deal ook best sluiten zonder dat je alles al 100% klaar hebt natuurlijk. En mijn gevoel?
Het zou de zaken toch niet wezenlijk anders maken als het andersom zou zijn? Dan zou ik me comfortabel gevoeld hebben over de 'samenwerkingen' maar minder comfortabel over de techniek. Nu voel ik me comfortabel over de techniek maar minder comfortabel over de 'samenwerkingen'. Ik heb de wet van de remmende voorsprong niet zelf bedacht.
Ik zou nu liever wat sterke allianties rond Tom2 zien dan technologische vernieuwing. Gewoon om Tom2 als wereldspeler en volwaardige businesspartner van de grote spelers, als volwassen bedrijf mee te laten marcheren. Het aura van 'excited' studentikoos hobbyclubje (daarmee doe ik ze te kort, weet ik ook wel) neem je dan weg. Nu heb ik nog steeds iets van: het is een start-up achtige sfeer met goede ideeën, maar helaas een versnipperde focus richting spiegeltjes en kraaltjes, maar welk groot bedrijf gaat het daadwerkelijk oppikken zodat het eindelijk eens echt te gelde gemaakt kan worden?
-Lars-
0
Kaartenleverancier moet volgens SNS Securities groter worden om standaard te kunnen zetten.


TomTom zou verstandig zijn om net als de concurrerende kaartenleverancier Here samenwerkingsverbanden te smeden met andere bedrijven voor zijn kaartendatabase. Dit schreef analist Martijn den Drijver van SNS Securities woensdag.

Volgens Den Drijver kan Here, dat eigendom is van een consortium bestaande uit Audi, BMW en Daimler, bij het vinden van meerdere partners mogelijk het voortouw nemen in de race om kaarten voor bijna en geheel zelfstandig rijdende auto's. Vanuit een technologisch standpunt gaat TomTom momenteel aan de leiding volgens de analist.

Eerder kwamen geruchten naar buiten dat Amazon, Microsoft en Ford interesse hebben in een belang in Here. Ook bandenproducent Continental en het Franse Renault zouden mee willen doen. Woensdag bevestigde een bestuurder van Daimler tegenover The Wall Street Journal dat het Duitse consortium in gesprek is met "Amazon, Microsoft en vele autofabrikanten".

"TomTom zou verstandig zijn om hetzelfde te overwegen, door meerdere partners (zoals Bosch) aan te trekken, waarvan sommigen zou moeten worden toegestaan om ook aandeelhouder van de kaartendatabase te worden", aldus Den Drijver. De analist benadrukte dat TomTom met dergelijke stappen aan kracht wint vergeleken met Here, geld ontvangt voor de verkoop van een belang en de markt laat zien wat de waarde van zijn kaartendatabase is.

SNS Securities hanteert een Kopen advies voor TomTom met een koersdoel van 12,25 euro. Het aandeel noteerde woensdag op een nipt hoger Damrak 0,1 procent lager op 8,20 euro.


Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999


(END) Dow Jones Newswires

April 06, 2016 04:14 ET (08:14 GMT)

* BinckBank is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
[verwijderd]
0
Externe partijen zijn Goddijn aan het wakker maken lijkt het.
Oh nee dat was ie al.
[verwijderd]
0
quote:

-Lars- schreef op 6 april 2016 10:20:

Kaartenleverancier moet volgens SNS Securities groter worden om standaard te kunnen zetten.


TomTom zou verstandig zijn om net als de concurrerende kaartenleverancier Here samenwerkingsverbanden te smeden met andere bedrijven voor zijn kaartendatabase. Dit schreef analist Martijn den Drijver van SNS Securities woensdag.

Volgens Den Drijver kan Here, dat eigendom is van een consortium bestaande uit Audi, BMW en Daimler, bij het vinden van meerdere partners mogelijk het voortouw nemen in de race om kaarten voor bijna en geheel zelfstandig rijdende auto's. Vanuit een technologisch standpunt gaat TomTom momenteel aan de leiding volgens de analist.

Eerder kwamen geruchten naar buiten dat Amazon, Microsoft en Ford interesse hebben in een belang in Here. Ook bandenproducent Continental en het Franse Renault zouden mee willen doen. Woensdag bevestigde een bestuurder van Daimler tegenover The Wall Street Journal dat het Duitse consortium in gesprek is met "Amazon, Microsoft en vele autofabrikanten".

"TomTom zou verstandig zijn om hetzelfde te overwegen, door meerdere partners (zoals Bosch) aan te trekken, waarvan sommigen zou moeten worden toegestaan om ook aandeelhouder van de kaartendatabase te worden", aldus Den Drijver. De analist benadrukte dat TomTom met dergelijke stappen aan kracht wint vergeleken met Here, geld ontvangt voor de verkoop van een belang en de markt laat zien wat de waarde van zijn kaartendatabase is.

SNS Securities hanteert een Kopen advies voor TomTom met een koersdoel van 12,25 euro. Het aandeel noteerde woensdag op een nipt hoger Damrak 0,1 procent lager op 8,20 euro.


Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999


(END) Dow Jones Newswires

April 06, 2016 04:14 ET (08:14 GMT)

* BinckBank is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

Top analyse :-) !
[verwijderd]
1
quote:

Happy Chappy schreef op 6 april 2016 09:39:

@ Justin , wat denk jij ?

Here versus TT ... vraag en antwoord ...

- hoe groot is de achterstand , voor zover mogelijk uitgemeten in tijd en kosten?
- hoe belangrijk is die achterstand voor all pratical purposes in de komende 3 jaar?
- waarom denk jij steeds dat Here partners zoekt uit zwakte bod, ik denk echt dat je dit verkeerd leest, ik denk dat de Duitsers juist bezig zijn met Here een open platform te maken met maximale inmenging, dit heeft niets vandoen met de 3 miljard die ze betaald hebben voor Here of dat ze bang zijn dat ze er nog eens een paar honderd mio voor R & D moeten uitgeven, de Duitsers kunnen dit zo makkelijk ontlopen door over tijd Here naar de Beurs te brengen met hun auto support voor deals, floaten ze de company zonder enig probleem en dan cashen ze ook of reduceren hun exposure , maar dat speelt volgens mij thans helemaal niet.

Neen, de Duitsers willen juist een partnership om zoveel mogelijk auto fabrikanten en high tech voor een gemeenschappelijk doel te spannen, en dat doel moet een maximaal aantal on board zien te krijgen juist voor " leven en te laten leven", ze willen de dreiging van High Tech wegnemen door belangen verstrengeling.

dit is ook mijn enige angst voor TT, realiseert TT zich wel terdege het verschil tussen samenwerken en samenbinden ?
de Duitsers doen aan binden, juist om niet weg gedrukt te worden, het wegdrukken gaat TT niet zijn, Neen het wegdrukken gaat door Big Tech komen.

enfin, zo hoor/lees ik het.

Ok hier de antwoorden.

Op twitter gaf eergisteren een tomtommer aan wat vorig jaar ook bij de AvA werd gezegd. Quote: ze (here) zijn minder ver met hoge resolutie, realtime correctie/productie en realtime delivery.

Qua kosten: tomtom heeft er 5 jaar aan gewerkt met 500 engineers. Maar de voorsprong werd eind vorig jaar door goddijn geschat op 2-3 jaar. Dus dat impliceert dat HERE wel al begonnen is. Hoeveel geld moet er dan tegenaan? Ik heb geen idee maar zeg: 1.000 jaarsalarissen van engineers. Plus nog wat hardware aan systemen. Je moet dan die mensen wel weten te vinden, uiteraard. Dus qua human resources heeft HERE mogelijk een uitdaging.

Kan HERE die 'achterstand' inlopen? Ik ben niet technisch onderlegd, maar ik denk als er flink wordt geinvesteerd dat zij dit uiteindelijk ook kunnen bouwen. In 1,2 of 3 jaar dat weet ik niet.

Het voordeel voor HERE kan zijn dat ze meer geld hebben nu om te investeren. Hun nadeel is dat je niet automatisch 2x zo snel bent als je 1.000 man aan het werk stelt in plaats van 500. Er komt heel veel testen en tweaken bij kijken. Ook moet je de mensen daarvoor wel weten te vinden en de hoofden dezelfde kant op in een organisatie die lang zoekende was en veel mensen zijn weggegaan na onrust over continue reorganisaties.

Jij en ik zijn het wel met elkaar eens. Alleen schrijven we het anders op. Natuurlijk is het doel van here om partnerships te smeden tot een soort ecosysteem van samenwerkende partijen. En dat doet tomtom ook. Alleen denk ik dat het voor HERE noodzakelijk is om deelnemingen toe te staan om dat te realiseren omdat ze niet als onafhankelijk worden gezien. Tomtom wordt wel als onafhankelijk gezien en kan ook zo'n ecosysteem om zich heen bouwen maar hoeft partijen niet te 'overtuigen' van haar onafhankelijkheid door deelnemingen toe te staan.

Ok, laten we voor de voorzichtigheid aannemen dat here er geen 2-3 jaar maar nog maar 1 jaar over doet. Dan heeft TT nog steeds die voorsprong, want TT gebruikt nu haar platform om zo snel mogelijk 3D kaarten te maken zoals gelanceerd voor de hele autobahn, de detroit area en de silicon valley area. De autofabrikanten die daar zitten kunnen nu al testen met die maps en dat smeedt relaties.

Ik kan me dus best voorstellen dat HERE over 1-2 jaar ook up to speed is, maar dan heeft TT weer andere dingen gedaan. Dan is denk ik hun dekking voor 3D maps groter. En ze werken nu 'binnen het platform' aan verregaande automatisering zodat de kaarten zichzelf kunnen onderhouden. Dus de kosten voorsprong blijft denk ik ook langer.
[verwijderd]
0
quote:

-Lars- schreef op 6 april 2016 10:20:

Kaartenleverancier moet volgens SNS Securities groter worden om standaard te kunnen zetten.


TomTom zou verstandig zijn om net als de concurrerende kaartenleverancier Here samenwerkingsverbanden te smeden met andere bedrijven voor zijn kaartendatabase. Dit schreef analist Martijn den Drijver van SNS Securities woensdag.

Volgens Den Drijver kan Here, dat eigendom is van een consortium bestaande uit Audi, BMW en Daimler, bij het vinden van meerdere partners mogelijk het voortouw nemen in de race om kaarten voor bijna en geheel zelfstandig rijdende auto's. Vanuit een technologisch standpunt gaat TomTom momenteel aan de leiding volgens de analist.

Eerder kwamen geruchten naar buiten dat Amazon, Microsoft en Ford interesse hebben in een belang in Here. Ook bandenproducent Continental en het Franse Renault zouden mee willen doen. Woensdag bevestigde een bestuurder van Daimler tegenover The Wall Street Journal dat het Duitse consortium in gesprek is met "Amazon, Microsoft en vele autofabrikanten".

"TomTom zou verstandig zijn om hetzelfde te overwegen, door meerdere partners (zoals Bosch) aan te trekken, waarvan sommigen zou moeten worden toegestaan om ook aandeelhouder van de kaartendatabase te worden", aldus Den Drijver. De analist benadrukte dat TomTom met dergelijke stappen aan kracht wint vergeleken met Here, geld ontvangt voor de verkoop van een belang en de markt laat zien wat de waarde van zijn kaartendatabase is.

SNS Securities hanteert een Kopen advies voor TomTom met een koersdoel van 12,25 euro. Het aandeel noteerde woensdag op een nipt hoger Damrak 0,1 procent lager op 8,20 euro.


Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999


(END) Dow Jones Newswires

April 06, 2016 04:14 ET (08:14 GMT)

* BinckBank is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

SNS begint dus ook al te twijfelen aan de lange termijn verwachtingen betreft TT.
Als hier tijden de vergadering geen duidelijkheid over komt zal SNS zijn koersdoel wel gaan verlagen .
Regenboog33
0
quote:

Hik schreef op 6 april 2016 10:19:

[...]

Kom maar op met die deals dan. Je kunt een deal ook best sluiten zonder dat je alles al 100% klaar hebt natuurlijk. En mijn gevoel?
Het zou de zaken toch niet wezenlijk anders maken als het andersom zou zijn? Dan zou ik me comfortabel gevoeld hebben over de 'samenwerkingen' maar minder comfortabel over de techniek. Nu voel ik me comfortabel over de techniek maar minder comfortabel over de 'samenwerkingen'. Ik heb de wet van de remmende voorsprong niet zelf bedacht.
Ik zou nu liever wat sterke allianties rond Tom2 zien dan technologische vernieuwing. Gewoon om Tom2 als wereldspeler en volwaardige businesspartner van de grote spelers, als volwassen bedrijf mee te laten marcheren. Het aura van 'excited' studentikoos hobbyclubje (daarmee doe ik ze te kort, weet ik ook wel) neem je dan weg. Nu heb ik nog steeds iets van: het is een start-up achtige sfeer met goede ideeën, maar helaas een versnipperde focus richting spiegeltjes en kraaltjes, maar welk groot bedrijf gaat het daadwerkelijk oppikken zodat het eindelijk eens echt te gelde gemaakt kan worden?
Mee eens met het onderstreepte!! Als HG niet oppast gaat hetzelfde gebeuren als met de video destijds. De beste wint niet altijd maar diegene met de beste marketing kwaliteiten. En laat TT daar nou absoluut ZEER SLECHT in zijn. Gelukkig dat er externe partijen zijn die TT wakker schudden want vooralsnog zijn er maar weinig die TT zien zitten getuige de koersontwikkeling.

Zoals ik al vaker heb aangegeven; ik heb TT als bedrijf heel hoog zitten qua potenties maar zeer laag qua communicatie/PR/IR. Ik mag hopen dat HG eindelijk eens een keer in beweging gaat komen want een verlies van bijna 30% in 3 maanden tijd met goud in je handen getuigt niet van goed leiderschap.
Regenboog33
0
quote:

cha44 schreef op 6 april 2016 10:29:

[...]

SNS begint dus ook al te twijfelen aan de lange termijn verwachtingen betreft TT.
Als hier tijden de vergadering geen duidelijkheid over komt zal SNS zijn koersdoel wel gaan verlagen .
Verbaast me niet, een oester is nog opener dan HG.
[verwijderd]
0
Er is wel erg veel focus op Here versus TT.
Ik denk dat Here en TT juist vergelijkbare belangen hebben, en indien ze samen de standaard zetten dat dit ideaal is.
TT heeft belang bij een sterk Here, anders komen er nieuwe toetreders. Dus hopelijk kan Here snel hun problemen oplossen en behoorlijk wat gaan investeren.
[verwijderd]
0
quote:

cha44 schreef op 6 april 2016 10:29:

[...]

SNS begint dus ook al te twijfelen aan de lange termijn verwachtingen betreft TT.
Als hier tijden de vergadering geen duidelijkheid over komt zal SNS zijn koersdoel wel gaan verlagen .

Het is maar hoe je het leest. Ze twijfelen in ieder geval niet aan de technologishe voorsprong die TT heeft en ga er maar van uit dat men dat dan in de industrie ook weet. Koersdoel 12,25.

Er zijn beginnende gesprekken, maar nog niets concreets. Toch beginnen ze weer media in te zetten. Misschien wil het toch niet zo vlotten. Verwacht voor de zomer nog niets concreets. En als het alleen een cloud leverancier (amazon) zal blijken te zijn en geen autofabrikant, dan vind ik het resultaat van die zoektocht door het consortium mager.
[verwijderd]
0
quote:

seren schreef op 6 april 2016 10:37:

Er is wel erg veel focus op Here versus TT.
Ik denk dat Here en TT juist vergelijkbare belangen hebben, en indien ze samen de standaard zetten dat dit ideaal is.
TT heeft belang bij een sterk Here, anders komen er nieuwe toetreders. Dus hopelijk kan Here snel hun problemen oplossen en behoorlijk wat gaan investeren.

Tenzij Here de potentiele klanten van TT gaat wegtrekken..
bezinteergebelegt
0
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 6 april 2016 09:26:

[...]
(1) Ik heb hier - tot hoon van sommige anderen - altijd gezegd dat het initiatief tot contact bij HERE heeft gelegen. En dat de Duitsers hun belangen willen verlagen.

Dat is wat anders dan dat die bedrijven bij HERE aan de poort rammelen. Uiteraard nemen bedrijven een aanbod van het trio 'in overweging' en kun je dan zeggen dat je 'in gesprek' bent. En er zullen vast deelnemingen komen, want het consortium wil dit graag om zich 'the Switserland of mapping' te kunnen noemen. Ik zie echter voor autofabrikanten minder toegevoegde waarde dan voor leveranciers. Die laatste groep wil gewoon business winnen van daimler, bmw, audi.

(2) Ik weet niet of tomtom wel een cloud partij nodig heeft, want ze hebben ook grote server parken zelf gebouwd. Ik denk parallel aan het realtime maps platform omdat tomtom al jaren het idee heeft dat er heel veel data heen en weer moeten. En omdat tomtom as we speak ook veel meer data heen en weer zendt dan here. Gisteren het bericht over tomtom city traffic, gebaseerd op 450.000.000 bronnen. Ik heb het bekeken en het is huge wat er aan data is. Ook de samenwerking met Apple noopte tomtom om veel in servers en communicatie te investeren.

Dat HERE nu een cloud provider zoekt zegt misschien juist heel veel, dat ze die nog niet hebben. Het lijkt alsof sinds de drie Duitsers eigenaar zijn pas is doordrongen dat HERE heel veel sensordata moet kunnen verwerken en distribueren...
Ik kan je redenering volgen Justin en het kan inderdaad best zo zijn dat we naar één grote "niets-is-wat-het-lijkt" show zitten te kijken. Maar speelt Daimler echt een spel waarbij ze straks gigantisch gezichtsverlies leiden als de automotive partijen die hij noemt (en die dat NIET tegenspreken!) toch hun ijzers in het vuur van HERE gaan steken?!

Het is toch niet zo vreemd als "de markt" HERE met veel deelnemende partners mogelijk als onafhankelijker ziet dan TomTom dan ieder moment kan worden opgevreten door Apple of UBER of allebei? Als dat brede consortium, incl. cloud-partnerts rond HERE er zou komen is er nog alle tijd om hun data-show up-and-running te krijgen voordat SDC ECHT gaat lopen.

Het feit dat er vanuit TomTom geen name-dropping plaatsvindt kan 2 dingen betekenen in dit spel:

(a) er zijn geen names te droppen omdat TomTom alleen maar in "bewijstrajecten" zit zonder veel meer commitment van de andere partijen dan getekende Non-Disclosures. Boterzacht en levensgroot gevaar voor kostbaar "brainpicken".

(b) HG is ZO zeker van zijn zaak dat hij meer openheid alleen maar contra-productief vindt.

(b) is niet uitgesloten, maar (a) is waarschijnlijker. En zoals ik eerder betoogde als (a) er de komende maanden uit komt dan is de "next-gen" probe situatie niet rooskleurig in vergelijking met HERE. Dan moet de Westcoast redding brengen, maar dan mag je gelijk Foxconn-achtige condities verwachten.

Ik hoop nog steeds dat (b) de werkelijkheid zal blijken te zijn en zo niet komen er in ieder geval nog enkele leuke automotive jaren aan. Dus er is toch nog steeds reden om in het fonds te willen zitten. Maar het is dus wel rete spannend, als Daimler niet bluft.

[verwijderd]
0
Xynix. Ik zie op linkedin ook engineers van tomtom met in hun functiebeschrijving: testen van op rijbaan gebaseerde maps met leidende autofabrikant. Dat zijn dus kaarten voor autonome voertuigen. En TT zegt zelf met 'bijna alle' fabrikanten samen te werken op dat gebied. En eergisteren nog dat ze een 'prominente plaats' hebben. Ik geloof dat, omdat meerdere signalen daar op wijzen. Ook hun hogere R&D investeringen wijzen er op.

Kijk, Here had een marktaandeel van 80%, nu 60%. TT denkt dat het 50/50 wordt. Dus hoe dan ook zullen veel autofabrikanten met HERE samenwerken. Dat is nu zo en in de toekomst zal dat niet anders zijn. Alleen bij TomTom zullen dat er even veel zijn.

Ik voel veel voor wat Seren zegt. Here en tomtom waren gezworen vijanden. Maar nu is here eigendom van een consortium dat tomtom vriendelijker gestemd is. Zij zijn ook klant bij tomtom en waarderen hen. Heb ook een interne nieuwsbrief van Daimler gezien hoe geweldig tomtom traffic is.

Het consortium wil tomtom geenszins kapot maken, ze willen vooral google buiten de deur van de auto industrie houden. En zowel here en tomtom zijn instrumenten om dat te bereiken.

Idealiter wil het consortium dat here en tomtom samenwerken. Dat is natuurlijk een beetje ingewikkeld om allerlei redenen. Maar ook dat is niet helemaal nieuw in de industrie. Ondernemingen die met elkaar concurreren maar ook samenwerken op aspecten waar zij een gezamenlijk belang hebben. Het consortium bestaat ook uit autofabrikanten die elkaars concurrenten zijn maar toch ook samenwerken om Google van zich af te houden. Een duidelijker bewijs kan je niet vinden.

TomTom zit gewoon goed nu in het oog van de storm, met alle technologie paraat en schuldenvrij en groeiend. Ze zijn dus ook in een positie om iets te vragen.
[verwijderd]
1
Xynix. Ik zie op linkedin ook engineers van tomtom met in hun functiebeschrijving: testen van op rijbaan gebaseerde maps met leidende autofabrikant. Dat zijn dus kaarten voor autonome voertuigen.

Kijk, Here had een marktaandeel van 80%, nu 60%. TT denkt dat het 50/50 wordt. Dus hoe dan ook zullen veel autofabrikanten met HERE samenwerken. Dat is nu zo en in de toekomst zal dat niet anders zijn. Alleen bij TomTom zullen dat er even veel zijn.

Ik voel veel voor wat Seren zegt. Here en tomtom waren gezworen vijanden. Maar nu is here eigendom van een consortium dat tomtom vriendelijker gestemd is. Zij zijn ook klant bij tomtom en waarderen hen. Heb ook een interne nieuwsbrief van Daimler gezien hoe geweldig tomtom traffic is.

Het consortium wil tomtom geenszins kapot maken, ze willen vooral google buiten de deur van de auto industrie houden. En zowel here en tomtom zijn instrumenten om dat te bereiken.

Idealiter wil het consortium dat here en tomtom samenwerken. Dat is natuurlijk een beetje ingewikkeld om allerlei redenen. Maar ook dat is niet helemaal nieuw in de industrie. Ondernemingen die met elkaar concurreren maar ook samenwerken op aspecten waar zij een gezamenlijk belang hebben. Het consortium bestaat ook uit autofabrikanten die elkaars concurrenten zijn maar toch ook samenwerken om Google van zich af te houden. Een duidelijker bewijs kan je niet vinden.

TomTom zit gewoon goed nu in het oog van de storm, met alle technologie paraat en schuldenvrij en groeiend. Ze zijn dus ook in een positie om iets te vragen.
[verwijderd]
0
quote:

-Lars- schreef op 6 april 2016 10:20:

Kaartenleverancier moet volgens SNS Securities groter worden om standaard te kunnen zetten.


TomTom zou verstandig zijn om net als de concurrerende kaartenleverancier Here samenwerkingsverbanden te smeden met andere bedrijven voor zijn kaartendatabase. Dit schreef analist Martijn den Drijver van SNS Securities woensdag.

Volgens Den Drijver kan Here, dat eigendom is van een consortium bestaande uit Audi, BMW en Daimler, bij het vinden van meerdere partners mogelijk het voortouw nemen in de race om kaarten voor bijna en geheel zelfstandig rijdende auto's. Vanuit een technologisch standpunt gaat TomTom momenteel aan de leiding volgens de analist.

Eerder kwamen geruchten naar buiten dat Amazon, Microsoft en Ford interesse hebben in een belang in Here. Ook bandenproducent Continental en het Franse Renault zouden mee willen doen. Woensdag bevestigde een bestuurder van Daimler tegenover The Wall Street Journal dat het Duitse consortium in gesprek is met "Amazon, Microsoft en vele autofabrikanten".

"TomTom zou verstandig zijn om hetzelfde te overwegen, door meerdere partners (zoals Bosch) aan te trekken, waarvan sommigen zou moeten worden toegestaan om ook aandeelhouder van de kaartendatabase te worden", aldus Den Drijver. De analist benadrukte dat TomTom met dergelijke stappen aan kracht wint vergeleken met Here, geld ontvangt voor de verkoop van een belang en de markt laat zien wat de waarde van zijn kaartendatabase is.

SNS Securities hanteert een Kopen advies voor TomTom met een koersdoel van 12,25 euro. Het aandeel noteerde woensdag op een nipt hoger Damrak 0,1 procent lager op 8,20 euro.


Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999


(END) Dow Jones Newswires

April 06, 2016 04:14 ET (08:14 GMT)

* BinckBank is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

Niet heel veel anders dan de analyses hier afgelopen zomer.

Ik geloof er persoonlijk helemaal niets van dat er qua tijd/kosten ruimte zal zijn voor 2 gelijkwaardige "dual-sources". wel misschien nog voor een "titanenstrijd" tussen gevestigde automotive en de Westcoast disruptors. Bij dat laatste denk ik dat gevestigde automotive uiteindelijk de beste kaarten in handen zal blijken te hebben. Ik denk zelf dat mijn volgende wagen nog steeds Duits zal zijn.

Als TomTom nu alle potentiële gevestigde automotive partners voor een consortium zou laten wegglippen richting HERE dan steekt het de hals wel heel erg in een Westcoast strop. Ruige "gamble"!!!

Maar wij weten met zijn allen natuurlijk niet welke pannetjes er allemaal op het vuur staan te pruttelen. Het is wel duidelijk dat HERE duidelijkheid lijkt te willen forceren en zichzelf daar goede kansen in toedicht.
[verwijderd]
0
Je laatste alinea. Of HERE zich goede kansen toedicht weet ik niet hoor. Ze brengen nu naar buiten dat er prille gesprekken zijn maar dat er nog wel tijd overheen gaat voor er wat concreet gaat worden. Je kunt het bericht dus ook lezen als een vooraankondigiging van een radiostilte rond HERE. Ze geven zichzelf het hele jaar om met info te komen en voorkomen met dit bericht dat de stilte te lang duurt en potentiele partners twijfelen. Amazon twijfelt ook sterk, maar is wel in gesprek, weet ik uit bron.
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 6 april 2016 11:24:

[...]
Niet heel veel anders dan de analyses hier afgelopen zomer.

Ik geloof er persoonlijk helemaal niets van dat er qua tijd/kosten ruimte zal zijn voor 2 gelijkwaardige "dual-sources". wel misschien nog voor een "titanenstrijd" tussen gevestigde automotive en de Westcoast disruptors. Bij dat laatste denk ik dat gevestigde automotive uiteindelijk de beste kaarten in handen zal blijken te hebben. Ik denk zelf dat mijn volgende wagen nog steeds Duits zal zijn.

Als TomTom nu alle potentiële gevestigde automotive partners voor een consortium zou laten wegglippen richting HERE dan steekt het de hals wel heel erg in een Westcoast strop. Ruige "gamble"!!!

Maar wij weten met zijn allen natuurlijk niet welke pannetjes er allemaal op het vuur staan te pruttelen. Het is wel duidelijk dat HERE duidelijkheid lijkt te willen forceren en zichzelf daar goede kansen in toedicht.
Dat grote techbedrijven zich op de markt voor zelfrijdende auto’s storten, ziet directeur Carlos Ghosn van Renault-Nissan niet als een bedreiging. Hij vindt dat autobouwers geen schrik moeten hebben, omdat bedrijven zoals Google en Apple alleen de software voor autonome voertuigen willen leveren, maar niet zelf auto’s willen verkopen in de toekomst.
www.sdc360.com/nl/auto/2016/03/30/dir...
4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496