PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL Mei 2016

2.363 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 115 116 117 118 119 » | Laatste
jefkedeboskabouter
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 11 mei 2016 15:03:

@Cerburus: dank voor de link! Het mechanisme kende ik en ook de voor- en nadelen, maar wist niet dat Vanguard dit spel speelde. Tijd om alle aandeelhouders eens onder de lopen te nemen :-)

Die zijn ingestapt op 1 juli 2013 op een koers van 2,22. Dus nog genoeg speelruimte om prima rendement te maken op hun PostNL aandeleninvestering en tussentijds te verdienen aan het uitlenen.
Hebben inmiddels wel een 1,15 euro laten liggen tov febr. 2015. Op 4% vd aandelen toch ook leuk geweest voor zo'n bedrijf.

De twee grootste aandeelhouders met 10% belang hebben rond de 3.9 euro aangekocht...
prinszicht
0
Zo, de eerste winst is binnen sinds de cijfers. Na 2 onnodige slacht dagen een plus van 0,22 procent. Zet de champagne koud! De huidige balans van Post rechtvaardigt eerder een stijging 22,0 procent. Dan nog geen 4,50. Maar wees gerust. Herna gaat aandeelhouderswaarde creëren. Na 4 jaar dienst en een koers onder de koers van haar begin dagen. Ze heeft het licht gezien. Stoelriemen vast zou ik zeggen. Morgen gaat het gebeuren. Of ergens in de komende 4 jaar. Haar Outlook heeft niet voor niets de naam 2020!
prinszicht
0
De rol van de media is ook te verwaarlozen. Om even in een filosofische trend te blijven. Normaal maken ze gehakt van een performance onder de maat. Dikke chocolade letters met een duiding van de slechte prestatie. Uitlichten wat onbenullig is. Niet nalaten om zout in de wonden te wrijven. En nu...met beter dan verwachte cijfers in combinatie met een afstraffing op de beurs? Absolute stilte. Geen woord over de verbazing op de reactie van de markt op goede cijfers. Over op de orde van de dag. Valt waarschijnlijk niets mee te verdienen!
Toekomstbeeld
0
Leuk die Zembla uitzending vanavond. Zeiken over oude koeien met een paar gefrustreerde zzp'ers die inmiddels niet meer bezorgen. Mevrouw Vos met de haar kenmerkende en welbekende socialistische hautaine houding over hoe erg het allemaal bij PostNL is.

Daarnaast nog een claim van 280 miljoen namens de zzp'ers die vinden dat hun onrecht is aangedaan. Zei ik 280 miljoen? Ja ik zei echt 280 miljoen en moest ook eventjes de ogen uitwrijven toen ik het bericht las. Iets van 278000,- euro per zzp'er, totaal 1000 zzp'ers......als dat slechts de derving gemiddeld is wat hebben ze dan wel niet verdiend?
Aangevoerd door een stel louche advocaten die hun kans ruiken om over de rug van die zzp'ers geld te gaan verdienen.
Totaal kansloos maar ach ja, proberen kan geen kwaad zal de naïeve gedachte zijn.

Zembla doet er weer vrolijk aan mee. Om het jaar proberen ze een NL bedrijf naar de slachtbank te leiden obv onvolledige info en vaak zwaar achterhaalde info.

[verwijderd]
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 11 mei 2016 22:51:

Leuk die Zembla uitzending vanavond. Zeiken over oude koeien met een paar gefrustreerde zzp'ers die inmiddels niet meer bezorgen. Mevrouw Vos met de haar kenmerkende en welbekende socialistische hautaine houding over hoe erg het allemaal bij PostNL is.

Daarnaast nog een claim van 280 miljoen namens de zzp'ers die vinden dat hun onrecht is aangedaan. Zei ik 280 miljoen? Ja ik zei echt 280 miljoen en moest ook eventjes de ogen uitwrijven toen ik het bericht las. Iets van 278000,- euro per zzp'er, totaal 1000 zzp'ers......als dat slechts de derving gemiddeld is wat hebben ze dan wel niet verdiend?
Aangevoerd door een stel louche advocaten die hun kans ruiken om over de rug van die zzp'ers geld te gaan verdienen.
Totaal kansloos maar ach ja, proberen kan geen kwaad zal de naïeve gedachte zijn.

Zembla doet er weer vrolijk aan mee. Om het jaar proberen ze een NL bedrijf naar de slachtbank te leiden obv onvolledige info en vaak zwaar achterhaalde info.

Heb het ook gezien, stemmingmakerij noem ik het. Als ik die mevrouw vos hoor praten vraag ik me altijd af op welke wolk ze leeft. Slap gelul van iemand die totaal niet weet hoe de echte wereld eruit ziet. Ze snapt niet dat de concurrentie tegenwoordig moordend is en wat je allemaal moet doen om dat te overleven. Als socialist met een goed salaris snapt ze niet dat de de torenhoge werkgevers/werknemers premies en belastingen de werkelijke schuldige is aan deze wantoestanden.

Ik zit zelf in de uitzendbranche, en er is geen 1 klant die wenst te betalen wat in de cao is afgesproken, dat zegt toch genoeg. Waarom niet, dan kunnen ze de tent wel sluiten.
[verwijderd]
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 11 mei 2016 15:12:

Ben erg benieuwd naar BAM morgen......heb ze eerder verkocht op 4,98 met mooie winst en kregen daarna een knal van minus 20% voor de kiezen. Nu al weer maanden lang tussen de 4,- en 4,30 euro.

M.i. meer perspectief op winstherstel dan bij PostNL maar bij lange na niet op het cash genererende vermogen van PostNL.

Zullen morgen wel omhoog knallen als de winst 2 miljoen meevalt :-)

Bammmmmmmmmmmmm
Toekomstbeeld
0
Inderdaad Bammmmmmm. man wat ben ik blij dat ik niet opnieuw ben ingestapt.

En dan zie ik de koersadviezen van het supertrio: KBC, Gilissen en Kepler.....allemaal forse buys op BAM......en allemaal sells op PostNL.

PostNL vd week naar beneden schrijven richting hun eigen koersdoelen, en nu vanmorgen bij BAM buitelen ze over elkaar heen om toch maar iets positiefs te vinden om hun eigen belachelijke buys te rechtvaardigen.

Laat Zembla of RTLZ daar eens een hele avond aan wijden! Kwaliteit van adviezen!

[verwijderd]
0
Het wachten is op bericht dat er voldoende aandelen zijn aangemeld voor de overname van TNT
Diepfries
0
Dit mogelijk ook weer een opsteker naar hogere koersen

We hebben een nieuw driejarig contract afgesloten met de Europese leverancier van catalogusartikelen Manutan. Dat zijn artikelen voor kantoor, de werkplaats of het magazijn. We bezorgen de catalogi van Manutan en verzorgen hun mailings, zowel in Nederland als in het buitenland. Dat laatste deed Bpost tot nu toe.

11 mei 2016, 4 reacties
Commercie, Zakelijk
Waarover gaat het contract?
Het contract loopt tot en met 2018 en gaat over catalogi die Pakketten bezorgt voor Manutan, en direct mail die we in Nederland en nu ook in het buitenland bezorgen. Dit volume zat eerst bij Bpost. Dat is dus een mooie nieuwe klant voor International. Ook wel leuk: wij kopen ook onze eigen catalogusartikelen in bij Manutan. Ze zijn dus zowel klant als leverancier.
[verwijderd]
0
Op 3,57 werd vanmorgen iig flink gekocht.....tot daar en niet verder zeg maar....
[verwijderd]
0
Winkeliers zijn niet blij met PostNL
Pakketpunten PostNL verlaagt vergoedingen voor winkeliers die fungeren als postkantoor. De winkeliers gaan toch akkoord, ze kunnen de extra klanten niet missen.
Jochem van Staalduine
12 mei 2016

Gerard van Wezenbeek bij zijn PostNL-pakketpunt in dePrimera-winkel in Kaatsheuvel.
Foto Merlin Daleman
Met een stralend gezicht loopt een man een Amsterdamse Primera-winkel binnen. Hij heeft een stapel enveloppen bij zich, deels voor het buitenland, waar postzegels op moeten. „Huwelijk?”, informeert de verkoopster. „Geboorte.” Naast haar somt een collega aan een andere klant geduldig de tarieven op voor pakjes van verschillende grootte.

Het zijn handelingen die Primera uitvoert voor postbedrijf PostNL, in ruil voor een vergoeding; in totaal zijn er 2.800 postkantoren en pakketpunten. Maar PostNL verlaagt die vergoeding vanaf 1 juli met 25 tot 40 procent, volgens brancheorganisatie Vereniging van Postretailers (VVP). PostNL wil bij monde van directeur retail Barry Husman geen percentage noemen, maar noemt 25 procent „fors overdreven”.

PostNL compenseert de lagere vergoedingen met hogere bonussen bij goede prestaties

Het uitreiken van een pakje levert volgens de VVP straks een kwartje op in plaats van 31 cent, voor een standaardpakket waarbij legitimatie nodig is daalt de vergoeding van 47 naar 30 cent. De vaste vergoeding voor de verkoop van postzegels gaat van drie naar twee cent. Winkeliers zeggen er gemiddeld 8.000 à 9.000 euro per jaar op achteruit te gaan, blijkt uit een enquête van de VVP.

Toch is 99 procent van de winkeliers – al dan niet onder protest – akkoord gegaan met de lagere vergoeding. Waarom? Eigenaren van Primera-winkels in Amsterdam zijn huiverig om iets te zeggen, behalve dat ze „erop achteruitgaan”, „niet blij” zijn en dat het hoofdkantoor bezig is met een betere deal.

De VVP protesteert wel openlijk: de organisatie vindt dat PostNL, dat 70 procent van de post- en pakketmarkt in handen heeft, zijn machtspositie misbruikt om een korting door te drukken. Volgens de vereniging komt die bovendien te snel voor winkeliers om er op te kunnen inspelen. Retailers zouden geen andere keus hebben dan de verlaging te accepteren.

Albert Heijn

Het conflict komt voort uit de veranderingen op de postmarkt. Aan de ene kant groeit het aantal verstuurde pakjes: PostNL verwerkte het laatste kwartaal voor 234 miljoen euro aan pakketjes, 16 procent meer dan in dezelfde periode in 2015. Tegelijkertijd bezuinigt het bedrijf al jaren, omdat het aantal verstuurde brieven maar blijft dalen, afgelopen kwartaal met 6 procent.

PostNL heeft het aantal postkantoren verminderd, de prijs van postzegels verhoogd, laat consumenten meer zelf doen, zoals barcodes op pakjes plakken, en bezuinigt (‘marktconform’). Veel postkantoren zijn de afgelopen jaren verdwenen, en ook het aantal postpunten in winkels neemt af. Begin april sloot Albert Heijn 156 postpunten in zijn winkels, volgens een woordvoerder door een combinatie van factoren, „waaronder de verlaging van de tarieven”. Is een postpunt nog wel rendabel?

Klemgezet

„Ik houd er niets meer aan over”, zegt Gerard van Wezenbeek, VVP-voorzitter en eigenaar van een Primera in Kaatsheuvel. „Ik heb het voor mezelf berekend: 70 tot 80 procent van de vergoeding gaat naar het personeel, en dan zijn er nog een aantal andere kosten.” Op jaarbasis gaat hij er bijna 10.000 euro op achteruit, zegt hij. Hij voelt zich klemgezet. Het voormalige staatsbedrijf brengt mensen zijn winkel binnen, zegt hij, en dat is voor retailers heel wat waard. Maar om daar nu voor te gaan betalen?

Ook René Lucas, eigenaar van tabaks- en gemakswinkel Cigo in Wijk en Aalburg, weet niet wat hij met het verlaagde tarief aanmoet. De inkomsten van PostNL gaan naar eigen zeggen met 31 procent achteruit, een bedrag waarvan hij „iemand een half jaar kan betalen”. Lucas: „Ik denk dat de personeelskosten omlaag moeten, maar dat kun je niet direct aanpassen.”

Directeur retail Husman van PostNL snapt dat de maatregelen „lastig te verkroppen” zijn. Maar, zegt hij, bijna alle winkeliers zijn akkoord met de nieuwe overeenkomst. Bovendien compenseert het bedrijf de lagere vergoeding met hogere bonussen bij goede prestaties, die op kunnen lopen tot honderden euro’s. „Het is niet onze intentie iemand klem te zetten, we moeten samen kijken waar kansen liggen.”

Volgens Husman gaan winkeliers er geen tientallen procenten op achteruit. „Het kan zijn dat winkeliers op bepaalde pakketjes minder verdienen, maar als ze er meer verwerken, verdienen ze ook meer.”

Winkeliers zeggen er gemiddeld 8.000 à 9.000 euro per jaar op achteruit te gaan
Het bedrijf denkt volgens Husman wel degelijk mee, bijvoorbeeld wat betreft de hogere kosten van opslag als gevolg van het gestegen aantal pakjes. Zo wordt een pakje geen 21 maar 14 dagen bewaard.

Voor de VVP is het niet genoeg. De organisatie stelde de postvervoerder een ultimatum, dat donderdag zou aflopen. Als PostNL de plannen voor een lagere vergoeding niet intrekt, volgen juridische stappen wegens machtsmisbruik.

De VVP hoeft niet te rekenen op steun van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). „Met de Postwet en de Mededingingswet in de hand zien wij niet meteen een probleem”, zegt een woordvoerder. Het staat winkeliers vrij niet voor PostNL, maar voor een andere vervoerder te kiezen, zegt ze.

Voor Gerard van Wezenbeek blijft het een lastige afweging. Kleine pakketvervoerders brengen minder activiteit en minder mensen in de winkel. „Het levert straks niets op, maar als ik stop met PostNL heeft het personeel in mijn zaak niets te doen en ben ik nog duurder uit.”

www.nrc.nl/next/2016/05/12/winkeliers...
Henker
0
De drie dagen regel is ook hier van toepassing geweest, op BAM zal dit ook weer van toepassing zijn. Laat je dus niet verleiden om te kopen van BAM. Daarin tegen kan je nu helemaal volgooien met Post en meedoen met het herstel
Toekomstbeeld
0
Tja, die winkeliers en zzp'ers.

Is aan de ene kant wel zuur als het gebeurd maar ze zullen wel wel een contract getekend hebben waarin de mogelijkheid staat om 1-zijdig prijsaanpassingen door te voeren indien er gerede gronden zijn.
In de Zembla uitzending was er een winkelier die aangaf dat het PostNL punt eigenlijk was binnengehaald met de belangrijkste gedachte dat er dan meer klanten zouden komen voor eigenlijke producten. In die gedachte is het echt niet zo gek om voor de dienst zelfs te betalen.....Nogmaals, het is zuur dat het gebeurt maar ze kunnen ook nee zeggen en weer teruggaan naar de situatie voordat ze PostNl punt kregen.

Met de zzp'er die gisteren in Zembla zo nadrukkelijk aanwezig was werd de vraag gesteld wat hij er van verwacht had. Directe spontane antwoord was.... "binnenlopen en er grof aan verdienen". Dat valt dan tegen en vervolgens wordt ie stakingsleider in maart 2015.....Tja, veel socialisten bij PostNL maar toch ook weer niet :-)

[verwijderd]
0
Toekomstbeeld
0
DEN HAAG (AFN) - PostNL houdt vast aan zijn plan om de tarieven voor winkeliers die een afhaalpunt van het postbedrijf huisvesten te verlagen. Dat meldde PostNL donderdag, naar aanleiding van een ultimatum dat branchevereniging VVP begin mei stelde.
De VVP dreigde met juridische stappen als PostNL zijn plannen niet zou wijzigen. Volgens de vereniging maakt het postbedrijf misbruik van zijn economische machtspositie.
PostNL gaf donderdag echter aan dat ruim 90 procent van de betrokken winkeliers al akkoord is gegaan met de nieuwe tarieven. Het bedrijf wil wel met de VVP in gesprek blijven, om een beter beeld te krijgen van de bezwaren die leven.
De VVP was niet direct bereikbaar voor commentaar.
Toekomstbeeld
0
Mooi nieuws, applaus voor het management! Zal in de 2de helft een mooie besparing opleveren.

Wel benieuwd of er genoeg draagvlak is voor het doorzetten van de rechtszaak. Zal toch weer tijd en aandacht vragen terwijl er genoeg andere dingen zijn.
prinszicht
0
Zo, het spel is weer ff gespeeld. Omzet is vandaag dramatisch. Ze nemen, voor nu, dus genoegen met een ondergrens van 3,60. Ze kunnen namelijk nog doorpakken door de omzet een tandje te verhogen. Staan we zo weer op 3,50.

Van herstel is nu nog geen sprake. Aan de vraagzijde is het stil. Dus ben ik niet verbaasd als er nog een nieuwe poging komt op bv. een slechte beursdag. Hoe lager ze de koers zetten, hoe langer het herstel op zich laat wachten. Kan dan weer wat maanden kosten eer we de 4 in zicht krijgen.

Tijd is het voornaamste doel. Herna heeft hier bewust voor gekozen met de aanpassing van de Outlook. Hierdoor heeft ze een jaar extra tijd gekocht om concreet over dividend te moeten praten. Daarom vertikt ze dat nu ook en ze wacht tot de "storm" weer gaat liggen. Roept de komende 6 tot 9 maanden dat ze nu echt werk gaat maken van de aandeelhouderswaarde maar doet geen werkelijke toezegging aangaande dividend. Koers zal daarom geen echte piek laten zien. Zoals bv. vorig jaar. Kopers kunnen zich ook een jaar lang melden om op een te laag gewaardeerd bedrijf te bieden.

Nu maar hopen dat John het op zijn heupen krijgt. Die kan er zelfstandig wel een eurootje bovenop zetten.
2.363 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 115 116 117 118 119 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:39
Koers 1,265
Verschil +0,001 (+0,08%)
Hoog 1,305
Laag 1,260
Volume 2.469.382
Volume gemiddeld 2.093.760
Volume gisteren 1.877.754