TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
Koos99
0
Wat me toch bevreemd is dat TomTom het meest negatief reageert van alle AMX/AEX fondsen op het werkeloosheidscijfer van de US. De uitkomst van dit werkeloosheidscijfer is namelijk zeer gunstig voor TomTom, weinig aanwas van nieuwe banen, dus minder kans op een renteverhoging dus de euro wordt sterker tov de dollar. En zoals bekend is een sterke dollar goed voor de margin van TomTom en dus voor de WPA.

Ook al profiteert TomTom als geen ander van de vandaag bekend gemaakte cijfers, toch worden ze er het hardst om af gestraft. Schier mij maar lek.
[verwijderd]
0
quote:

Koos99 schreef op 3 juni 2016 20:40:

Wat me toch bevreemd is dat TomTom het meest negatief reageert van alle AMX/AEX fondsen op het werkeloosheidscijfer van de US. De uitkomst van dit werkeloosheidscijfer is namelijk zeer gunstig voor TomTom, weinig aanwas van nieuwe banen, dus minder kans op een renteverhoging dus de euro wordt sterker tov de dollar. En zoals bekend is een sterke dollar goed voor de margin van TomTom en dus voor de WPA.

Ook al profiteert TomTom als geen ander van de vandaag bekend gemaakte cijfers, toch worden ze er het hardst om af gestraft. Schier mij maar lek.

Is altijd hetzelfde met TT, stijgt de beurs , dan doet de koers niets. Daalt de beurs, dan daalt TT het hardst. Voer voor shorters, HG en consorten kunnen de rem er op zetten, maar dat willen ze niet.
[verwijderd]
0
quote:

Dow & Wow schreef op 3 juni 2016 20:55:

Reageerde TomTom niet vooral op de beweging van de dollar?
Dan had de koers juist moeten stijgen. .....
Koos99
0
quote:

*Justin* schreef op 2 juni 2016 22:14:

[...]

Ik snap wel wat je zegt Koos maar er zit wel een maar aan. (by the way: TT gaf aan dat het de autofabrikanten zelf zijn die laag inschatten bij order aanvragen)

Hier nog even de betreffende tekst uit de cc waar overigens nergens wordt vermeld dat de OEM een te lage inschatting maken.
HG geeft juist aan dat het kan voorkomen dat er minder auto's worden verkocht als waar rekening mee werd gehouden, maar uiteindelijk trekt een hogere take rate dat weer recht.

Ook van belang is dat bij het bekend maken van de automotive order intake al wel rekening wordt gehouden met een hogere take rate in de toekomst (en de uiteindelijke take rate is dan uiteindelijk nog hoger).

Vikram Kumar - TT International - Analyst
I've got a couple of questions. Firstly, on automotive, can you help me understand how variable could that revenue base be next year? For example, you obviously know the models you're going into, but if those models sell more cars, or if there's a higher take up by the end consumer of infotainment systems, or mapping in the car, is that a potential incremental delta on your revenues next year, please?

Harold Goddjin - TomTom NV - CEO
There is -- so, when we do a contract, it's based on a defined introduction date; typically, a defined number of cars; and a defined period of time. And that is quite specific per annum, and what have you.
Those numbers can vary. In reality, sometimes it happens that a product is delayed; sometimes it happened that we sell less than we anticipated. But more often, the take rate seems to be a little higher than originally anticipated when signing the deal.
I would say, on balance, the numbers are fairly accurate and reliable, and the deviation from the expected outcome is not that important.

Vikram Kumar - TT International - Analyst
But are you seeing like quite -- because I think Nokia here was talking up kind of take rates, Harman as well in the US. Are you seeing any sort of acceleration in take-up rate?

Harold Goddjin - TomTom NV - CEO
Yes, we do see that navigation is moving more into the mid range, higher take rates than traditionally the case. But I think when we take the order and we publish that number, those higher take rates are normally included in the total [view value]. But it is right that the market is growing, more cars, higher attachment rates, moving also to the mid range.
bezinteergebelegt
0
quote:

Koos99 schreef op 3 juni 2016 20:40:

De uitkomst van dit werkeloosheidscijfer is namelijk zeer gunstig voor TomTom, weinig aanwas van nieuwe banen, dus minder kans op een renteverhoging dus de euro wordt sterker tov de dollar. En zoals bekend is een sterke dollar goed voor de margin van TomTom en dus voor de WPA.

Vlgs mij spreek je jezelf een beetje tegen. De euro wordt sterker dus de dollar verzwakt dan toch ? En je zegt dat juist een sterke dollar goed is voor Tommie. Of bedoelde je dat een sterkere euro goed is voor Tommie ?
apieslapie
0
quote:

Koos99 schreef op 3 juni 2016 20:40:

Wat me toch bevreemd is dat TomTom het meest negatief reageert van alle AMX/AEX fondsen op het werkeloosheidscijfer van de US. De uitkomst van dit werkeloosheidscijfer is namelijk zeer gunstig voor TomTom, weinig aanwas van nieuwe banen, dus minder kans op een renteverhoging dus de euro wordt sterker tov de dollar. En zoals bekend is een sterke dollar goed voor de margin van TomTom en dus voor de WPA.

Ook al profiteert TomTom als geen ander van de vandaag bekend gemaakte cijfers, toch worden ze er het hardst om af gestraft. Schier mij maar lek.

daarom gaat helemaal nergens over, manipulatie van de big boys. jullie moeten eens weten wat die kak bobo's de hele dag aan het doen zijn. voor sommige is dit hun fulltime baan :)
[verwijderd]
0
Down weer bijna groen , belegger long laat zich foppen door de shorters , tjonge jonge wat een oen

17.815,0 -10,0 -0,06%
21:43:54 - Real-time Data CFD. Valuta in USD ( AV )
[verwijderd]
0
Ja, Koos bedoelt dat een sterke euro goed is voor de marge van TT. De EUR/USD lijkt vandaag teruggevallen in wat volgens mij momenteel de natuurlijke richting is; duurdere euro, goedkopere dollar, want de FED zal eerder de rente verhogen dan de ECB.

Weet je ook meteen dat de ECB meer moet gaan doen om de inflatie richting die 2% te krijgen.
Tom3
1
quote:

shakermaker schreef op 3 juni 2016 21:47:

Ja, Koos bedoelt dat een sterke euro goed is voor de marge van TT. De EUR/USD lijkt vandaag teruggevallen in wat volgens mij momenteel de natuurlijke richting is; duurdere euro, goedkopere dollar, want de FED zal eerder de rente verhogen dan de ECB.

Weet je ook meteen dat de ECB meer moet gaan doen om de inflatie richting die 2% te krijgen.
In Q1, 2016 bedroeg de Ebit Euro -4,3 mln bij een euro/dollarkoers van 1,09. In Q1, 2015 was deze koers 1,15. De herberekende Ebit (op basis van de Q1, 2015 koers) in Q1 2016 bedroeg Euro -0,9 mln. De koersreactie vandaag werd dus in ieder geval niet veroorzaakt door de gedaalde dollar. Denk dat onze shorters van de gelegenheid (immers de AEX daalde bijna 1,5% in een half uur) gebruik hebben gemaakt de koers extra te drukken. Slaat dus nergens op. De SDC / navigatie hausse heeft niets te maken met een tegenvallend banenrapport. Trouwens er heerst daar bijna volledige werkgelegenheid. Als ze (net als hier) die parttime baantjes eens zouden opwaarderen is er nog een wereld te winnen. Is het gemiddeld uurloon ook gestegen?
hvasd2
0
Kantelpunten is eruit….

€xit-strategie. Resultaten van de laatste transactie :

We kochten Tomtom op do 26-05-2016 voor 8.01 €.
En weer verkocht op vr 03-06-2016 voor 7.80 €.

We hebben op 9 dagen een brutoverlies van -2.62%.
Met 5000,- € is dit 4869,- € bruto. Dit is 4853,- € netto.
Het verlies is 147,- € netto.

De maximale brutowinst tot op vandaag: +2.72%.
Met 5000,- € is dit 5136,- € bruto. Dit is 5120,- € netto.
De maximaal mogelijke nettowinst was 120,- €. Op 5 dagen.

We verkochten om erger te voorkomen.
Er was een maximaal verlies mogelijk van -4.69% bruto.
Met 5000,- € is dit 4765,- € bruto. Dit is 4750,- € netto.
Het verlies had kunnen oplopen tot 250,- € netto.

Downtrend is bevestigd.

Vandaag : we hebben geen aandelen.

Fijn weekend allemaal :-(
drette
0
[verwijderd]
0
quote:

Tom3 schreef op 3 juni 2016 22:18:

[...]

In Q1, 2016 bedroeg de Ebit Euro -4,3 mln bij een euro/dollarkoers van 1,09. In Q1, 2015 was deze koers 1,15. De herberekende Ebit (op basis van de Q1, 2015 koers) in Q1 2016 bedroeg Euro -0,9 mln. De koersreactie vandaag werd dus in ieder geval niet veroorzaakt door de gedaalde dollar. Denk dat onze shorters van de gelegenheid (immers de AEX daalde bijna 1,5% in een half uur) gebruik hebben gemaakt de koers extra te drukken. Slaat dus nergens op. De SDC / navigatie hausse heeft niets te maken met een tegenvallend banenrapport. Trouwens er heerst daar bijna volledige werkgelegenheid. Als ze (net als hier) die parttime baantjes eens zouden opwaarderen is er nog een wereld te winnen. Is het gemiddeld uurloon ook gestegen?
Goede post, dank.

Ja, in de VS 2,5% loongroei op jaarbasis:
fat-pitch.blogspot.nl/2016/06/june-ma...

Eurozone echter 1,4% laagste loongroei sinds in ieder geval 1999 (beetje jammer)
sdw.ecb.europa.eu/reports.do?node=100...
[verwijderd]
0
fleetmatics is de hele week omhoog gegaan, tomtom naar beneden. ze zijn dus niet aan elkaar gekoppeld wat laatst iemand dacht.
[verwijderd]
0
quote:

Girakian1 schreef op 3 juni 2016 18:11:

[...]

Waarom?? Hou toch eens op....Deze jongens hebben en krijgen gelijk. ...ook qua koers....Mark my words. .....

Over een jaar of 10 ?
wattedoen
0
Na dagen als deze krijg ik ook meer en meer twijfels. Inmiddels een verlies van 12,58%
Zoals gebruikelijk 0 info over wat dan ook, hoelang nog te wachten voordat er positief nieuws komt?
[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef op 3 juni 2016 23:00:

[...]

Over een jaar of 10 ?
Ik sta echt met grote verbazing de reacties te lezen van sommige mensen. Het lijkt wel of niemand wilt begrijpen dat het algemeen sentiment slecht is.

TomTom is van 3,00 EUR naar 7,80 EUR gegaan een hele prestatie. Als je het allemaal in perspectief plaatst dan zul je begrijpen dat de winst ten opzichte van de omzet zeer minimaal is en daardoor vooralsnog geen hogere koers rechtvaardigt.

De zakenbanken waarschuwen overigens voor een dramatische zomer, dat zijn de grote banken. Het advies van ING en SNS moet je gewoon naast je neerleggen. Die proberen mensen naar een aandeel te lokken en dan doet GAM vervolgens zijn werk. Ik denk zelf dat TomTom nog lager kan met deze malaise op de beurs.

www.telegraaf.nl/dft/25802631/__Zaken...
[verwijderd]
2
Waarom zal Corinne Vigreux dit een interessant artikel hebben gevonden?

www.theguardian.com/technology/2016/j...

The Tesla CEO has proclaimed that autonomous driving is a ‘solved problem’ but tech and executives in recent years have tempered their expectations

Ik weet het antwoord wel.

[verwijderd]
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 3 juni 2016 23:55:

[...]

Ik sta echt met grote verbazing de reacties te lezen van sommige mensen. Het lijkt wel of niemand wilt begrijpen dat het algemeen sentiment slecht is.

TomTom is van 3,00 EUR naar 7,80 EUR gegaan een hele prestatie. Als je het allemaal in perspectief plaatst dan zul je begrijpen dat de winst ten opzichte van de omzet zeer minimaal is en daardoor vooralsnog geen hogere koers rechtvaardigt.

De zakenbanken waarschuwen overigens voor een dramatische zomer, dat zijn de grote banken. Het advies van ING en SNS moet je gewoon naast je neerleggen. Die proberen mensen naar een aandeel te lokken en dan doet GAM vervolgens zijn werk. Ik denk zelf dat TomTom nog lager kan met deze malaise op de beurs.

www.telegraaf.nl/dft/25802631/__Zaken...
je moet noet met geleend geld puts kopen, hoef je ook niet alsmaar de T2 koers omlaag te lullen. Je puts heb je door gerold naar juli niet echt slim de cijfers of nieuws doen je de das om.
5.575 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 5,550
Verschil -0,035 (-0,63%)
Hoog 5,625
Laag 5,550
Volume 204.317
Volume gemiddeld 274.514
Volume gisteren 141.944