TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM AUGUSTUS 2016

2.770 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 ... 135 136 137 138 139 » | Laatste
Juun
0
Die A1 is een goede testcase voor alle ingebouwde navigatiesystemen en PND's. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor alles en iedereen ge updated is. Ik zet mijn geld op Tesla, die "over the air" de A1 als eerste op het scherm weet te krijgen. TT over een kwartaal en de ingebouwde systemen niet eerder dan dat je voor een update een afspraak hebt gemaakt bij je garagebedrijf.

En dan te denken dat de snelste update (Tesla) de goedkoopste (gratis) is en de langzaamste en meest irritante (bij je garage) een paar € 100,- kost.
BlueRock
0
quote:

Juun schreef op 22 augustus 2016 15:57:

Die A1 is een goede testcase voor alle ingebouwde navigatiesystemen en PND's. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor alles en iedereen ge updated is. Ik zet mijn geld op Tesla, die "over the air" de A1 als eerste op het scherm weet te krijgen. TT over een kwartaal en de ingebouwde systemen niet eerder dan dat je voor een update een afspraak hebt gemaakt bij je garagebedrijf.

En dan te denken dat de snelste update (Tesla) de goedkoopste (gratis) is en de langzaamste en meest irritante (bij je garage) een paar € 100,- kost.
Die tekeningen zijn al maanden geleden door TA verwerkt, activeren door TT is simpel
Wipo
1
Bij HERE is het blijkbaar niet zo simpel. De A4 tussen Delft en Ketelplein kwam december 2015 in gebruik en staat na de laatste update in juni dit jaar nog steeds niet op de kaart!
apieslapie
2
Chameleon
0
quote:

-Tompouce- schreef op 22 augustus 2016 14:25:

youtu.be/FNW7DCEHwWo

youtu.be/NmIUCf_Jt54

Nieuwe filmpjes
Interessant! AB. Dus TT biedt OEMs opties waarmee zij kunnen concurreren met functies die eigenlijk alleen Google en Apple...kunnen leveren. Het blijft een leuk speelveld.

"While keeping the user within the car brand"

Die cockpit intrigeert mij ook:

"Discover TomTom's Car Cockpit. It enables the driver to interact with the car and the phone. TomTom shares its vision of the future car cockpit. Eyes on the road, hands on the wheel. "

Terwijl iedereen juist bezig is met "eyes off, hands off", ADAS en HAD systemen. Interessant...
Eva1960
0
Op de open dag gaven ze aan dat ze het stuur (en ook het plezier in autorijden) niet snel zien verdwijnen. Google Car vonden ze geen bedreiging!

Toen ik daar die opgestelde cockpit zag staan was mijn eerste ingeving: hier staat de nieuwe Apple Car.

Komop Apple: creëer even een nieuwe divisie met TomTom en AppleCar als assets.

quote:

Chameleon schreef op 22 augustus 2016 20:22:

[...]

Interessant! AB. Dus TT biedt OEMs opties waarmee zij kunnen concurreren met functies die eigenlijk alleen Google en Apple... leveren. Het blijft een leuk speelveld.

"While keeping the user within the car brand"

Die cockpit intrigeert mij ook:

"Discover TomTom's Car Cockpit. It enables the driver to interact with the car and the phone. TomTom shares its vision of the future car cockpit. Eyes on the road, hands on the wheel. "

Terwijl iedereen juist bezig is met "eyes off, hands off", ADAS en HAD systemen. Interessant...

[verwijderd]
0
Volgens mij presenteerde Apple bij de laatste WWDC exact hetzelfde met de route naar restaurant enzovoort.
Eva1960
0
Heb je daar soms bewijzen van? Dat zou mooi zijn, dan weten we ook weer dat er veel meer in het vat zit ten aanzien van TT&Apple. Kunnen we weer vragen stellen aan IR.

quote:

bmwr1200gs schreef op 22 augustus 2016 20:44:

Volgens mij presenteerde Apple bij de laatste WWDC exact hetzelfde met de route naar restaurant enzovoort.
[verwijderd]
0
Introductie IOS 10 redesigned Maps, 13 juni 2016 WWDC conference. Daar is een filmpje bij wat volgens mij identiek is aan TT
Dutchy Ron
0
quote:

Wipo schreef op 22 augustus 2016 16:51:

Bij HERE is het blijkbaar niet zo simpel. De A4 tussen Delft en Ketelplein kwam december 2015 in gebruik en staat na de laatste update in juni dit jaar nog steeds niet op de kaart!
Afgelopen week 2 touringcarchauffeurs van Betuwe Express gesproken die ik had geregeld voor een evenement. Die hadden beiden TT in de bus en klaagden ook al over dat traject. Ze wisten overigens niet wanneer de TT de laatste update had gekregen. Dus idd leuke casus die A1.
Dutchy Ron
0
TT cockpit: "Eyes on the road, hands on the wheel"
Lees: f#ck SDC ;-), gewaagde marketing stunt.

[verwijderd]
0
Nu het gaat over praktijkervaringen en de kwaliteit van autonavigatie. Net voor de vakantie mijn TT510 volledig ge-update. Op naar Frankrijk. Het is bedroevend om dan te zien dat er rotondes (tsja, Frankrijk) niet op de kaart staan die er toch kennelijk al een tijdje liggen. 3 keer geprobeerd om op basis van POI's naar supermarkten en een tankstation op de route te rijden. Niet gelukt. De supermarkt had kennelijk ooit in een doodlopende straat gestaan, want daarin moesten we rijden om te gaan shoppen volgens TomTom: "bestemming bereikt", maar geen winkel te zien. Met de andere supermarkt idem dito en ook zo met het tankstation. Wat is nu de waarde van deze functie en waarom is dit ook niet actueel?. Is het met deze LBS functie van HERE ook zo slecht gesteld? Waarom zijn de wegen die er al tijden liggen niet up-to-date?
Tegelijkertijd roept het bij mij ook de volgende vragen op:
Wat is eigenlijk nú de waarde van het RealTime maps platform?
Wordt het alleen maar in de toekomst gebruikt voor HAD en ADAS?
Komt dit uberhaupt wel beschikbaar voor de huidige of toekomstige modellen of is het gekoppeld aan OEM-licenties of de huidige modellen die voorzien zijn van een Sim?

Dan rij je daar en dan denk je: gutteguttegut, en dat presenteert zich dan als dé enige onafhankelijke levereancier vaan kaarten en dat moet dan de BASIS zijn voor de SDC?
Ik zeg: werk aan de winkel. Dit gaat op basis van de huidige gegevens en database nooit werken natuurlijk.
drette
0
Ik heb de GO5100, en juist heel goede ervaring mee, ook op vakantie bij zoeken supermarkten, of vermijden van files. Mooie binnenwegen gezien in Oostenrijk, terwijl de snelweg helemaal vast stond.

Ik ga ervan uit dat bij verschillende type navigatiesystemen, hetzelfde kaartmateriaal van toepassing is, of zou dat toch kunnen verschillen?
leonardus65
0
Verschil 510 en 5100 It just comes down do this.
The GO5100/Go6100 has a SIM built-in and you always get traffic information and can send routes and places to your device using the MyRoute website or APP. Even when roaming abroad, BUT ONLY IN YOUR CONTINENT (for example all of Europe).
The GO510/610 has no SIM and needs to connect to a smartphone via Bluetooth and gets internet access that way. Only when paired with the smartphone will you get traffic information and be able to send stuff to the device. When you go out of country your smartphone must have data roaming on and it might cost you more because of the roaming.
[verwijderd]
0
quote:

leonardus65 schreef op 22 augustus 2016 23:22:

Verschil 510 en 5100 It just comes down do this.
The GO5100/Go6100 has a SIM built-in and you always get traffic information and can send routes and places to your device using the MyRoute website or APP. Even when roaming abroad, BUT ONLY IN YOUR CONTINENT (for example all of Europe).
The GO510/610 has no SIM and needs to connect to a smartphone via Bluetooth and gets internet access that way. Only when paired with the smartphone will you get traffic information and be able to send stuff to the device. When you go out of country your smartphone must have data roaming on and it might cost you more because of the roaming.
Bedankt. Daar ben ik me van bewust, het is me echter niet duidelijk of ik met de 5100 betere kaarten gehad zou hebben dan met de 510. Ik denk het niet. Ook de POI's worden m.i. niet dmv SIM-updates gedaan.
[verwijderd]
0
quote:

db8r schreef op 22 augustus 2016 22:36:

Nu het gaat over praktijkervaringen en de kwaliteit van autonavigatie. Net voor de vakantie mijn TT510 volledig ge-update. Op naar Frankrijk. Het is bedroevend om dan te zien dat er rotondes (tsja, Frankrijk) niet op de kaart staan die er toch kennelijk al een tijdje liggen. 3 keer geprobeerd om op basis van POI's naar supermarkten en een tankstation op de route te rijden. Niet gelukt. De supermarkt had kennelijk ooit in een doodlopende straat gestaan, want daarin moesten we rijden om te gaan shoppen volgens TomTom: "bestemming bereikt", maar geen winkel te zien. Met de andere supermarkt idem dito en ook zo met het tankstation. Wat is nu de waarde van deze functie en waarom is dit ook niet actueel?. Is het met deze LBS functie van HERE ook zo slecht gesteld? Waarom zijn de wegen die er al tijden liggen niet up-to-date?
Tegelijkertijd roept het bij mij ook de volgende vragen op:
Wat is eigenlijk nú de waarde van het RealTime maps platform?
Wordt het alleen maar in de toekomst gebruikt voor HAD en ADAS?
Komt dit uberhaupt wel beschikbaar voor de huidige of toekomstige modellen of is het gekoppeld aan OEM-licenties of de huidige modellen die voorzien zijn van een Sim?

Dan rij je daar en dan denk je: gutteguttegut, en dat presenteert zich dan als dé enige onafhankelijke levereancier vaan kaarten en dat moet dan de BASIS zijn voor de SDC?
Ik zeg: werk aan de winkel. Dit gaat op basis van de huidige gegevens en database nooit werken natuurlijk.
de volgende keer met here wego proberen?
2.770 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 ... 135 136 137 138 139 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 303.241
Volume gisteren 291.496