TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 26 oktober 2016 11:20:

[...]
Was gewoon even een speldeprik meer niet. Verwacht echt geen reactie van TT.
Eddysoft heeft mijn tweet al ontvangen.

Ik reageer nooit negatief richting TT, dat laat ik aan @Paulus29 over op Twitter:
@PaulGJK .

Zo nu weer andere belangrijke zaken doen. Succes vandaag.
Haha, daar heeft Paulus een patent op ;)
OVI
0
quote:

vCalker schreef op 26 oktober 2016 10:55:

@vici, Gerard, persoon met de meeste followers de tweet de wereld in brengen? Is dat Eddysoft?

Eddysoft heeft net 1 volger meer dan mij (1184 ipv 1183) dus ik denk dat hij de meeste volgers heeft. Ik heb het ook geretweet van VICI in ieder geval.

Doel lijkt mij vooral om extra publiciteit te genereren hiervoor. Denk niet dat het echt wat oplevert, want zolang TomTom/Nissan er niet zelf mee naar buiten komen blijft het officieel speculatie ipv feit. Helaas.

gr. OVI
siepels
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 26 oktober 2016 09:51:

ik vind het heel jammer dat zowel Eva als Justin niet met hun vragen zijn gekomen voor mijn gesprek met TomTom
Sterker nog er is totaal geen belangstelling dus ik ga dan maar niks plaatsen ook mocht er nog wat uit komen
heb het nu vaak genoeg gevraagd
Jij neemt het initiatief.
Dus is het ook zaak dat je het afmaakt.
[verwijderd]
2
quote:

marique schreef op 26 oktober 2016 11:27:

[...]
potpourri,

Mijn vraag: was die verkoop van Fleetmatics inclusief of exclusief maps (o.i.d.)? Want maps bepalen de prijs.

HERE werd ook verkocht inclusief maps. TT kan niet twee keer een onderdeel inclusief maps verkopen. Dus wat sommige verkoopliefhebbers hier fantaseren: Fleetmatics prijs + HERE prijs samen nemen als prijs voor TT (Aut + Lic + Tel) gaat niet gebeuren.

Maps vormen de kernwaarde van TT. Mogelijk zelfs de enige waarde. Wie over verkoop fantaseert, fantaseert dus over de maps. Als die worden verkocht, gekoppeld aan welke BU dan ook, houdt TT op te bestaan.

Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op.

De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges.
Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro.

Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.
tatje
0
Ik lees: Apple lekt per ongeluk de nieuwe MacBook Pro.

Maar ik lees ook : Apple verkoopt minder iPhones.

Apple met 200 miljard aan cash, weet ook dat de SDC ( autonomus driving ) de GROTE NIEUWE MELKKOE WORDT.

Daar ga je toch met je 200 miljard aan cash een super grote rol inspelen.

Tom Tom, Nvidia, Bosch Tesla Apple Uber , baidu.

Het zijn allemaal puzzelstukjes, maar op 1 of andere manier, denk ik dat ze in dezelfde puzzel gaan zitten.

Was 2015 nog een ontwikkelingsfase.
2016 is de fase, dat de partijen op hun plaats vallen.
2017 als Tesla al van oost naar west wil ,met SDC, is de uit de kast kom fase.

Trouwens de Uber deal, daar zei het management toch van.

2016 wordt al qua procenten veel meer, maar niet structureel, maar structureel wel vanaf 2017.

Voor mij wordt 2017 het jaar dat iedereen met SDC uit de kast gaat komen en helemaal duidelijk gaat worden, wie het met wie gaat doen.

Als helemaal duidelijk gaat worden wie het met wie gaat doen in 2017 , dan weet iedereen ook waar Tom Tom staat.

Staan ze mee vooraan, dan kan het hard gaan, ook met de koers :-)

De lucht is blauw en de zon schijnt.

Doei.

[verwijderd]
0
Chiddix
0
Als ik het goed begrijp is TT van 17% automotive naar 51% gegaan. De kaartendivisie van Here WeGo wordt verpulverd. Of wordt bedoeld TT heeft 30% meer omzet uit automotive?
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 26 oktober 2016 11:41:

Als ik het goed begrijp is TT van 17% automotive naar 51% gegaan. De kaartendivisie van Here WeGo wordt verpulverd. Of wordt bedoeld TT heeft 30% meer omzet uit automotive?
Zoals ik het begrijp wordt tomtom niet meer meegenomen in offerte aanvragen van Duitsers en juist vaker van niet-Duitsers. De totale markt die tomtom in theorie kan halen is dus geen 100%, maar de automarkt minus de duitse drie.

Tegelijkertijd denkt Goddijn dat 50% marktaandeel in 2020 moet kunnen. Dan moet de win-rate (percentage offertes dat wordt gewonnen) buiten Duitsland dus boven de 50% liggen. Verklaard door de irritatie van die autofabrikanten.

De CEO van HERE geeft die irritatie toe en zoekt daarom groei BUITEN de automarkt.

Nog steeds werkt Overbeek aan de nieuwe strategie, op zoek naast de autobranche (ongeveer twee derde van de omzet) en de logistiek naar een of twee andere kerngebieden. Een van de belangrijkste taken: het vertrouwen van haar wereldwijde autokopers herwinnen. Velen waren geïrriteerd dat een potentieel systeemkritisch en belangrijks als een kaarten en dataleverancier plotseling toehoorde aan de Duitse concurrenten. En dat daarnaast R&D chef Klaus Fröhlich (56; BMW) en Thomas Weber (62; Daimler) zitten in de raad van commissarissen van HERE.


www.iex.nl/Forum/Topic/1338640/TomTom...

[verwijderd]
0
quote:

huis25 schreef op 26 oktober 2016 11:43:

waarom staat garmin nabeurs wel 2% in de plus
Waarschijnlijk heeft Garmin een professioneel management??

[verwijderd]
0
www.marketingonline.nl/nieuws/tomtom-...

Krijg nu vele soortgelijke alerts binnen, ziet er leuk uit allemaal.

Maar natuurlijk is dit net als de PND ook een one trick pony, 2 jaar boomen en daarna aflopend ...
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 26 oktober 2016 11:39:

[...]

Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op.

De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges.
Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro.

Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.

precies GB, je kan natuurlijk niet helemaal 1 op 1 gaan, dat weten we allemaal

maar Fleetmatics verkocht voor 2,4 miljard $ = 2,2 miljard euro
Here verkocht voor 2,8 miljard euro

dan hebben we het over een totaal van 5 tegen huidige beurswaarde 1,8 voor TT

Ja, dan weet ik niet wat ik hier dan nog verder moet aan toevoegen.

trouwens ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat Q4 een ander beeld laat zien dan Q3 en dat steekt me ergens wel enorm en ja, daar ben ik dan best boos over, want deze hele afgang van de koers in 2016, was niet nodig, een correctie OK, maar een halvering na het excellente jaar 2015 waar we het bewijs kregen dat en de company gedraaid is en de koers, allemaal bijzonder bitter en dat heeft heel veel kleinere aandeelhouders veel geld gekost, dat de groteren zijn blijven zitten omdat die wel over alle info beschikten is daarom toch wel zuur.
Adek 2001
0
quote:

janrobert schreef op 26 oktober 2016 11:41:

Zie steeds dezelfde aantallen in de bied
computerhandel
bart1805
0
quote:

groeibriljant schreef op 26 oktober 2016 11:39:

[...]

Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op.

De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges.
Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro.

Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.

Je draait wat door. Marique post iets. En je gaat vervolgens uit je panty met "basher bartje alias vanilliasky". #beleggendoetraredingenmeteenmens
Chiddix
0
Als Goddijn denkt, dat TT 50% marktaandeel automotive zou kunnen hebben in 2020 , dan gaat dat neem ik aan over de levering van inbouwkastjes van niet autonome en autonome cars. Probleem is , het is nog niet duidelijk wie hofleverancier gaat worden voor de autonome car. De taart kan ook verdeeld worden.
Chameleon
0
quote:

*Justin* schreef op 26 oktober 2016 11:50:

[...]

Zoals ik het begrijp wordt tomtom niet meer meegenomen in offerte aanvragen van Duitsers en juist vaker van niet-Duitsers. De totale markt die tomtom in theorie kan halen is dus geen 100%, maar de automarkt minus de duitse drie.

Tegelijkertijd denkt Goddijn dat 50% marktaandeel in 2020 moet kunnen. Dan moet de win-rate (percentage offertes dat wordt gewonnen) buiten Duitsland dus boven de 50% liggen. Verklaard door de irritatie van die autofabrikanten.

De CEO van HERE geeft die irritatie toe en zoekt daarom groei BUITEN de automarkt.

Nog steeds werkt Overbeek aan de nieuwe strategie, op zoek naast de autobranche (ongeveer twee derde van de omzet) en de logistiek naar een of twee andere kerngebieden. Een van de belangrijkste taken: het vertrouwen van haar wereldwijde autokopers herwinnen. Velen waren geïrriteerd dat een potentieel systeemkritisch en belangrijks als een kaarten en dataleverancier plotseling toehoorde aan de Duitse concurrenten. En dat daarnaast R&D chef Klaus Fröhlich (56; BMW) en Thomas Weber (62; Daimler) zitten in de raad van commissarissen van HERE.


www.iex.nl/Forum/Topic/1338640/TomTom...

Misschien nog wel mogelijkheden bij VW. Zou mij niet verbazen als zij hun handen vrij willen houden.
6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 mei 2024 17:35
Koers 5,650
Verschil +0,030 (+0,53%)
Hoog 5,660
Laag 5,585
Volume 117.795
Volume gemiddeld 279.156
Volume gisteren 225.292