TomTom « Terug naar discussie overzicht

info & number crunching

106 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
[verwijderd]
25

mkt cap 1,7/1,8 miljard
uitstaande aandelen ca230 mio
free-float 56% ( - friends) 45%
high/low 12 mnd: 12,29 / 6,21
perf 1 mnd _ 7,5%
perf 12 mnd _ 35%
perf 3 mnd + 7%

la douce France

PSA zwakke cijfers voor Europa Q3, hier zit het meeste TT in - 4,3% yoy, een serieuze drop tegenover voorgaande kwartalen
YOY nog steeds goed plus 4,1%
PSA gaat Q4 voor offensief met de lancering vd Peugeot 5008 en 4 nieuwe modellen, inclu de top-seller 3008 nd C8

Renault 3Q16 up 11,3% , zeer sterke performance dit jaar
Renault en PSA beide sterke cijfers uit Eurasia ( incl Iran) , maar in deze markt geen hoge verwachting voor TT technologie in de wagens of althans niet in groot volume.

DE PSA cijfers voor Q3 zeker niet positief, TT zal dit verwerkt hebben in haar Q3 cijfers
de aankondiging voor PSA Q4 zal dan wel weer een positieve invloed hebben voor Q4 TT en ook voor Q1/17

Renault gewoon sterk jaar door plus 13% , succesvol met Talisman, Espace , Megane, Kadjar en Kaptur.
Renault ook nieuw model in de planning voor Q4 de Kwid een kleine economy auto, daar TT partner is voor Renault in maps, traffic gaat TT ook hiervan profiteren in Q4 en 1Q17

verder de Renault_Nissan alliance ( Renault heeft 43,4% van Nissan en heeft controle ) kwam met een persbericht
- intends to launch 10 autonomous electric vehicles by 2020

HG maakte een verspreking voor Nissan met bedoeling Subaru ( ach , zo kan je het ook uitleggen )

er zijn dus na al het ge-oh van de Mondial dus toch 2 contracten gewonnen , die ook in lijn der verwachting lagen ( mei 2016 )

het zijn dus naar alle waarschijnlijkheid Nissan en Tesla. ( en geen Volvo en Subaru , die waren reeds bekend)

het niet melden van deze is 2 @ 3 euro waard.

Garmin laat zien hoe het moet
waarom dan daar een over-performance en bij TT een under-performance

Garmin : solid growth in its key divisions , leading to an upward revision for the year

voor het kwartaal was overall revenue up 6% , op-margin 22% op van 18%.
outdoor plus 28% , Fitness deed het zeer goed met 32%, op-margin 24%
PND - 21% ( zelfde trend als TT ), maar wel met een op_margin van 12%

Consumer bij TT ( PND and Sports) kan geen EBIT winst laten zien
1H16 een EBIT margin of - 1% voor TT, Garmin 1H16 EBIT margin van 18% met exact dezelfde mix PND, Sports watches, Fitness trackers

zit natuurlijk wel een klein onderscheid tussen OEM ( Garmin) en hardware sales (TT) , maar toch

HOW CAN ? --> KOST ALLOCATIE
en de daarop volgende vraag is WAAROM?
consumer die Automotive subsidieert ?

oh Ja, natuurlijk de ENDGAME

ps: we gaan wellicht nooit krijgen wat het allemaal zou kunnen waard zijn, maar hier aan 8 of lager BUY 12 krijgen we altijd wel.

zo mijn eigen draadje, dus geen zeurders, blijf ik bij de rest weg.

succes
[verwijderd]
32

heb vanavond een mail naar IR gezonden in iets andere bewoording als ik hier neerzet

quote het dus niet exact en laat ook wat persoonlijke gegevens eruit, voor de rest is het denk ik vrij klaar waar ik naar hint

"

TO WHOM IT MAY CONCERN

I am at a loss what is happening to your company, so I am going to be blunt

if one looks at your market cap of 1.8 bio euro and compares this to the sale of HERE by Nokia to the German consortium for 2.8 bio euro and more recently the sale of Fleetmatics to Verizon for 2.4 bio US Dollars, it is difficult to comprehend that the market is only willing to value your company at 1.8 bio euro

I was led to believe that although your market share is much smaller than HERE , that you are ahead on the game for maps and road DNA, if I remember correctly your CEO said about 3 years and although Telematics cannot be compared to Fleetmatics on a one to one, i appreciate that, you have nevertheless a comparable business.

Now we have just seen your Q3 results and after a late warning for a slower period and very subdued numbers, we now have the earnings release from Garmin and their numbers look great

I can only conclude that your company is greatly discounted for market value if one looks at what HERE and Fleetmatics have been acquired for, but also that your earnings for consumer are subdued compared to your competitor Garmin, now they are mostly US based and you are mostly Euro based, but again same business for PND, sport and fitness

You are here to run and manage a business and also to enhance shareholder value, maybe you should consider that the mix of the business you are running with in the group are no longer servicing shareholder best interest, maybe the market just does not like or understands the mix of your business and cannot decide whether you are a consumer business with a declining PND market or an inventive, sophisticated mapping and licensing company in an excited growing sector for the autonomous driving experience and on top of that you have an extremely interesting growing business unit in Telematics

is it not time to consider change, a different approach, in order to release some of that underlying value towards market cap, make the market understand what your priorities are for TomTom as a growing business
I understand some analysts have made some calculations what the possible underlying value of your business units could be and they are way above your present market cap

thank you for your kind attention,
best regards,

etc......

ok in deze even niet gechecked for typo's want ik moet er vandoor ( heb dat op t origineel natuurlijk wel gedaan)

mvg

PS: mocht ik wat horen anders dan t gebruikelijke thank you very much for your interest in our company

met alle nodige egards ... etc.....

laat ik het weten
VanillaSky
0
quote:

potpourri schreef op 27 oktober 2016 15:22:

PND - 21% ( zelfde trend als TT ), maar wel met een op_margin van 12%

Consumer bij TT ( PND and Sports) kan geen EBIT winst laten zien
1H16 een EBIT margin of - 1% voor TT, Garmin 1H16 EBIT margin van 18% met exact dezelfde mix PND, Sports watches, Fitness trackers

zit natuurlijk wel een klein onderscheid tussen OEM ( Garmin) en hardware sales (TT) , maar toch

HOW CAN ? --> KOST ALLOCATIE
en de daarop volgende vraag is WAAROM?
consumer die Automotive subsidieert ?

Goede mail wies, ab.

Inderdaad precies wat je hierboven zegt, consumer subsidieert oa Automotive. Het is waanzin te denken dat TT wezenlijk andere marges behaald op haar PND business als Garmin. Als je eerlijk zou rekenen zou het mogelijk zelfs hoger moeten liggen gezien de maps niet extern 'ingekocht' moeten worden.

[verwijderd]
0
AB Wies, ben hier blij mee , eindelijk iemand die daden bij het woord voegt. Graag had ik een paar strategische uitvoeringen van jou, zoals jij eerder ze eerder uiteengezet hebt, toegevoegd gezien.

Nou nog een mooie promo van @Justin via o.a. Seeking Alpha en er wordt eindelijk efficiënt gebruik gemaakt van de kwaliteiten die aanwezig zijn hier op het forum :)
Eva1960
0
AB Wies, mooi dat je ook in actie komt. Zouden veel meer mensen moeten doen hier op het forum. Structureel vragen stellen.

Het is geen bedrijf om beursgenoteerd te zijn. Vier divisies is onzin als ze allemaal kapitaal nodig hebben om echt een doorbraak te krijgen naar een nr. 1 positie. Kortom cards en telematics verzelfstandigen/verkopen en consumer kan als vanouds weer de grote beweging omhoog maken. Of andersom afsplitsen van consumer, maar dan krijgen we slechts een appel en een ei daarvoor.

HG moet eindelijk kleur bekennen, de aandeelhouders worden echt ontevreden en dat is terug te zien in de koers.

Oproep aan allen: stuur mails in naar HG en IR zoveel mogelijk dezelfde mail.
[verwijderd]
0

Hi Eva,

even geduld, zou ik nu zeggen en juist niet overrompelen

mijn approach is toch wat anders, ik heb het niet over versprekingen of over beloftes die niet nagekomen zijn of over deals die niet bekend zijn gemaakt en wel al afgesloten

mijn insteek is

" i am puzzled , will you please enlighten me "

ik vraag om uitleg en ik vraag het ook op basis " to whom it may concern " , zodat ik niet op het niveau van een junior klerk blijf die de emails standaard mag beantwoorden.

hoop op een dialoog en wie weet een uitnodiging ?, kom ik wel naar Adam, maar goed dat is waarschijnlijk allemaal al een brug te ver.
we wachten af.
Navigatix
0
AB Wies. Goede actie en in ieder geval met de benodigde beschaving en respect voor elkaar. Ik hoop dat Tomtom er op dezelfde manier mee omgaat!
Eva1960
1
Je hebt gelijk, dat overrompelen kunnen we altijd nog doen als jij geen reactie krijgt :). Ik hoop overigens dat ze er serieus ermee omgaan en dat de toon daarbij helpt.

S6!

quote:

potpourri schreef op 28 oktober 2016 07:56:

Hi Eva,

even geduld, zou ik nu zeggen en juist niet overrompelen

mijn approach is toch wat anders, ik heb het niet over versprekingen of over beloftes die niet nagekomen zijn of over deals die niet bekend zijn gemaakt en wel al afgesloten

mijn insteek is

" i am puzzled , will you please enlighten me "

ik vraag om uitleg en ik vraag het ook op basis " to whom it may concern " , zodat ik niet op het niveau van een junior klerk blijf die de emails standaard mag beantwoorden.

hoop op een dialoog en wie weet een uitnodiging ?, kom ik wel naar Adam, maar goed dat is waarschijnlijk allemaal al een brug te ver.
we wachten af.
KeesTom
0
quote:

potpourri schreef op 28 oktober 2016 07:56:

Hi Eva,

even geduld, zou ik nu zeggen en juist niet overrompelen

mijn approach is toch wat anders, ik heb het niet over versprekingen of over beloftes die niet nagekomen zijn of over deals die niet bekend zijn gemaakt en wel al afgesloten

mijn insteek is

" i am puzzled , will you please enlighten me "

ik vraag om uitleg en ik vraag het ook op basis " to whom it may concern " , zodat ik niet op het niveau van een junior klerk blijf die de emails standaard mag beantwoorden.

hoop op een dialoog en wie weet een uitnodiging ?, kom ik wel naar Adam, maar goed dat is waarschijnlijk allemaal al een brug te ver.
we wachten af.
Wies, als je nav deze mail, nu uitgenodigd wordt voor een telefonisch gesprek, ga je hier dan op in???
[verwijderd]
0
quote:

Eva1960 schreef op 28 oktober 2016 07:14:

Zouden veel meer mensen moeten doen hier op het forum. Structureel vragen stellen.

Het is geen bedrijf om beursgenoteerd te zijn. Vier divisies is onzin als ze allemaal kapitaal nodig hebben om echt een doorbraak te krijgen naar een nr. 1 positie. Kortom cards en telematics verzelfstandigen/verkopen en consumer kan als vanouds weer de grote beweging omhoog maken. Of andersom afsplitsen van consumer, maar dan krijgen we slechts een appel en een ei daarvoor.

Oproep aan allen: stuur mails in naar HG en IR zoveel mogelijk dezelfde mail.
Klinkt mooi. Of het uitvoerbaar is, zal wel niet.
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 28 oktober 2016 08:47:

[...]

Klinkt mooi. Of het uitvoerbaar is, zal wel niet.
Lees de eerste posting nog even goed door.
[verwijderd]
0
quote:

Gira schreef op 28 oktober 2016 08:44:

[...]

Wies, als je nav deze mail, nu uitgenodigd wordt voor een telefonisch gesprek, ga je hier dan op in???
Ja, maar dan vraag ik of ik langs mag komen, ze weten waar ik woon en dan toon ik wat goede wil ze te willen ontmoeten, maar zover is het nog lang niet

denk dat ik eerst een mailtje krijg dat ze mijn bericht goed hebben ontvangen, dan zeggen ze waarschijnlijk dat iemand mij in due time zal berichten , due time = op gepaste tijd, daar kan zomaar 14 dagen overheen gaan, maar goed dan hebben we een dialoog en dan hoop ik dat ze verder willen gaan , maar de kans is groot dat ze het hierbij laten.

dus maar geen te hoge verwachtingen, heb ze eerder al wat info toegespeeld dus ze weten wie ik ben, maar ze kennen me niet.

we wachten af

[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 28 oktober 2016 09:16:

wies heb je de omvang van je positie ook aangegeven?
Neen, dat is in deze ook verder van geen belang

kijk als het echt wenselijk gaat worden om ooit wat gewicht in de weegschaal te zetten , denk ik persoonlijk dat men het dan anders moet benaderen

dan zou je als kleine privé beleggers tot een bepaald volume moeten komen, zeg 1% van de aandelen en dan schrijft er iemand die lid is van de VEB een verzoek dat hij/zij voor deze X aantal aandeelhouders mag spreken en dat deze verzoeken of de VEB namens hen contact wil zoeken met TTI , denk dat dit de aangewezen entity is , want zij hebben duidelijk share holder value in het vizier, de VEB zou dan kunnen stellen dat TTI met haar eigen 2,5% plus deze 1% , namens 3,5% een activistische oproep doet, TTI kan zich dan ook wat verschuilen dat zij een belangen groep behartigt en niet enkel een speculatief hedge/investment fonds uitstraalt, wat ze natuurlijk wel zijn.
er zou dan ook nog voorzichtig door de VEB pols hoogte genomen kunnen worden bij JdM om te zien of die extra weging wil geven, ik acht die kans klein, want ik denk dat JdM gewoon tot de inner-circle behoort, maar je weet maar nooit.

dit is dan wel een weg die we bewandelen die uiterst activistisch is en weet eigenlijk niet of dat de bedoeling zou moeten zijn, dat is een zware afweging, want dit veroorzaakt toch een kleine revolte.

zelf wacht ik nu Q4 af, alles indiceert dat Q3 een excuus is om te down-playen vanwege de omzet waarschuwing
ook ben ik de mening dat er al druk zit bij TT, vergeet niet dit heeft ook geen zin zo verder voor de founders, is een blamage als je company zo gewaardeerd staat, daar waar de vraag zo mega is voor de sector.

we wachten af.
[verwijderd]
1
quote:

potpourri schreef op 28 oktober 2016 09:02:

[...]

Ja, maar dan vraag ik of ik langs mag komen, ze weten waar ik woon en dan toon ik wat goede wil ze te willen ontmoeten

Neem Paulus ook mee.
106 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 jun 2024 14:31
Koers 5,570
Verschil +0,085 (+1,55%)
Hoog 5,625
Laag 5,495
Volume 131.710
Volume gemiddeld 298.435
Volume gisteren 348.316