Vopak « Terug naar discussie overzicht

VOPAK 2015

310 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
[verwijderd]
0
Gaat lekker vandaag. Ik had ook niet anders verwacht nadat ik vanmorgen eindelijk ben ingestapt (@37laag).

Puur de olieprijs of heb ik nieuwe rampberichten uit China gemist?? Wat dat laatste betreft, vannacht overigens PMI manufacturing aldaar, wordt vast weer heel gezellig.

Olieprijsbeweging van vandaag an sich vind ik zelf maar een zwakke verklaring, Vopak heeft m.i. juist baat bij volatiliteit en contango.
[verwijderd]
0
Back, ook ik ben gisterenochtend ingestapt, op 37.13 te vroeg dus, zoals gebruikelijk.. Met aandelen en later op de dag met ook calls. Nooit eerder in Vopak belegd.
Succes!
EQ140
0
Gisteren een van de grootste dalers, ziet er vandaag ook niet goed uit. Orders van gisteren gaven nog wat steun. Het lijkt wel of het vertrouwen weg ebt gezien de steeds lagere netto winsten over de afgelopen 4 jaar, Van 400 miljoen naar 250 miljoen. Verwachtingen waren te hoog geweest. Ik vind dat Vopak de hoge schuldenlast ook wel eens wat mag afbouwen.

[verwijderd]
0
quote:

EQ140 schreef op 1 september 2015 09:22:

Gisteren een van de grootste dalers, ziet er vandaag ook niet goed uit. Orders van gisteren gaven nog wat steun. Het lijkt wel of het vertrouwen weg ebt gezien de steeds lagere netto winsten over de afgelopen 4 jaar, Van 400 miljoen naar 250 miljoen. Verwachtingen waren te hoog geweest. Ik vind dat Vopak de hoge schuldenlast ook wel eens wat mag afbouwen.

Daar heb je wel een paar puntjes. Toen de koers in 2012 piekte rond de 60 en in het afgelopen voorjaar rond de 55 vroeg ik me ook af wat "men" zag dat ik niet zag. Op dit niveau zie ik wel value. Daarnaast heeft Vopak in het verleden vaker zware afstraffingen afgewisseld met stevig herstel en zo schokkend was de recente berichtgeving nu ook weer niet.

Worst case kan er misschien nog een paar euro af, maar dat is het dan wel. Zo zie ik het althans.
EQ140
0
Als ik het voor het zeggen had bij Vopak zou ik het dividend verlagen, de schulden last hiermee verkleinen en de uitbreiding capaciteit in de ijskast zetten. Wisselkoers winst maken is mooi maar het gaat om de kernactiviteiten.De eigenvermogen rendementen zijn te veel gezakt. In 2011 maakte Vopak nog een netto winst van 400 miljoen, vandaar die hoge beurskoers toen.
[verwijderd]
0
quote:

EQ140 schreef op 1 september 2015 11:04:

Als ik het voor het zeggen had bij Vopak zou ik het dividend verlagen, de schulden last hiermee verkleinen en de uitbreiding capaciteit in de ijskast zetten. Wisselkoers winst maken is mooi maar het gaat om de kernactiviteiten.De eigenvermogen rendementen zijn te veel gezakt. In 2011 maakte Vopak nog een netto winst van 400 miljoen, vandaar die hoge beurskoers toen.
Ik ben het met je eens dat Vopak niet extreem conservatief gefinancierd is. De pay-out ratio is echter wel conservatief. Een verlaging van het dividend zie ik dan ook niet zo snel gebeuren, tenzij de winstgevendheid langdurig fors onder druk zou komen te staan.

Verder nog het een en ander nagekeken, ik meende namelijk wel redelijk op de hoogte te zijn;

Capex-agenda is fors gereduceerd in vergelijking met voorgaande jaren (zie p.30)

www.vopak.com/system/files/2015-08-21...

400 miljoen netto winst over 2011 is een beetje selectieve berichtgeving van jouw kant (was namelijk incl 116 mln boekwinst -zie p.29-)

www.vopak.com/system/files/analyst_pr...

Mocht er ooit een klein financieringshobbeltje komen, dan verwacht ik dat HAL zijn forse investering niet zo maar aan haar lot over zal laten.

-----

Aandeeltje vertoont vandaag overigens gelukkig wat herstel, het is op het moment zelfs de enige stijger binnen de AEX.
EQ140
0
Bedankt voor je reactie, je hebt gelijk over dat seletieve bericht, ik ben van de fd winst en verlies rekening cijfers afgegaan, en kon het dus niet weten. Is wel van belang om te vermelden in het hele plaatje
EQ140
0
Blijven het korte ritjes, nu doordat de olieprijs is opgelopen,en straks weer winstnemingen?
[verwijderd]
0
quote:

EQ140 schreef op 1 september 2015 16:31:

Blijven het korte ritjes, nu doordat de olieprijs is opgelopen,en straks weer winstnemingen?
Zou best kunnen. Ik heb de indruk dat Vopak in het oliegerelateerde lijstje van snelle (short)jongens staat.

Ik hoef er ook niet eeuwig in te zitten, gap fill cq richting 42-44 ben ik al tevreden mee.

Heb er op dit niveau echter wel wat vertrouwen in op LT, waardoor ik uiteindelijk verder ben gegaan dan alleen het schrijven van slappe otm puts.

We zullen zien, ik heb wel een beetje geduld in dit geval.
IJpenbroek
0
Heren (en/of dames),
prima forum dit zowel qua inhoud als vorm. Ben bezig met de afweging om, voor de LT, aandelen Vopak óf aandelen EurocommProperties aan te schaffen.
Dus wat doe je dan je leest je in en neemt een beslissing, lastig is echter dat dit Vopak forumonderdeel zo goed gedocumenteerd en geïnformeerd is dat de afweging alleen maar lastiger wordt.
Speelt ook nog mee dat ik vorige week vrijdag (21 augustus) met m'n turbo long Vopak en maandag (24 augustus) met m'n turbo long AEX behoorlijk nat ben gegaan (beide keren uitgestopt), viel niets aan te doen, althans ik heb het wel geprobeerd maar de marketmaker zag dat anders.
Dat maakt een mens wat voorzichtiger: toch maar Vopak doen?, of nee toch maar Eurocomm.Prop.?
Eerst maar even om 20.00 uur de Binck webinar met Jaan van Duijn volgen, wie weet zie ik dan ook nog eens het licht
[verwijderd]
0
quote:

IJpenbroek schreef op 1 september 2015 19:47:

Heren (en/of dames),
prima forum dit zowel qua inhoud als vorm. Ben bezig met de afweging om, voor de LT, aandelen Vopak óf aandelen EurocommProperties aan te schaffen.
Dus wat doe je dan je leest je in en neemt een beslissing, lastig is echter dat dit Vopak forumonderdeel zo goed gedocumenteerd en geïnformeerd is dat de afweging alleen maar lastiger wordt.
Speelt ook nog mee dat ik vorige week vrijdag (21 augustus) met m'n turbo long Vopak en maandag (24 augustus) met m'n turbo long AEX behoorlijk nat ben gegaan (beide keren uitgestopt), viel niets aan te doen, althans ik heb het wel geprobeerd maar de marketmaker zag dat anders.
Dat maakt een mens wat voorzichtiger: toch maar Vopak doen?, of nee toch maar Eurocomm.Prop.?
Eerst maar even om 20.00 uur de Binck webinar met Jaan van Duijn volgen, wie weet zie ik dan ook nog eens het licht
Als de keuze tussen de twee genoemde fondsen gaat, zou ik voor Vopak gaan. Ik ben zelf ook wel een fan van Eurocommercial, maar als je kijkt tegen welke yields hun bezittingen zijn gewaardeerd, de ontwikkeling van de huren (like for like) en de waardering tov NAV zie ik daar vanuit hier niet veel upside.

Een mix is natuurlijk ook nog altijd nog een overweging.

PS

Garantie tot de hoek van de straat uiteraard ;-)
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Als je naar de jaargrafiek kijkt, de laatste slechte resultaten en de huidige dip in de olie markt, dan ligt instappen voor de hand.
Maar koers kan altijd nog lager.
jojo3
0
Koers wordt duidelijk omlaag gezet door de "heren" shorters. Wanneer worden deze "heren" eens aangepakt?
EQ140
0
quote:

jojo3 schreef op 7 september 2015 17:41:

Koers wordt duidelijk omlaag gezet door de "heren" shorters. Wanneer worden deze "heren" eens aangepakt?
Dat lees ik al enkele weken, de koers gaat niet omhoog door een verkapte winstwaarschuwing over de vooruitzichten in Azie( en China ). RTL Hans de Geus berichte vanochtend dat het olieoverschot voorlopig zal aanhouden.
Deels door schalie olie uit de VS, olielanden verdienen tekort en pompen daarom extra omhoog, en voor de toekomst komt Irak eraan.
Opslaan wordt minder intressant en te duur bij een erg lage prijs. Dus zullen opslagkosten/ opbrengsten gedrukt worden. Vopak krijgt er last van.
EQ140
0
Kecks
0
In het verleden dacht men wel vaker dat de olieprijs na een felle daling laag zou blijven. Wat geopolitieke spanningen bij de oliestaten en de prijs gaat weer flink oplopen. Voorspellingen en aannames zijn op los zand gebaseerd. Olieprijs is nu historisch laag, dat is wel een zekerheid.

Daarbij komt je verhaal van, jawel, Goldman Sachs die zwaar short op Mittal zitten en dus graag de olieprijs zien zakken en er dus ook naar praten.
EQ140
0
Het blijft stil onder beleggers Vopak. Rabo gaf een advies verlaging, maar voor de lange termijn een koopadvies. Ik wil ze wel kopen, maar zie de koers onder druk staan. toch richting de 30 euro op korte termijn.
Het lijkt wel of de beurs niet vooruit te branden is, raakt het geld op onder de beleggers??
voda
0
Koersdaling Vopak biedt uitstekend instapmoment - Market Talk

AMSTERDAM (Dow Jones)--Rabobank vond de resultaten over het eerste halfjaar van Vopak (VPK.AE) niet dramatisch, maar toch ging het aandeel scherp omlaag, waarschijnlijk vanwege de zwakker dan verwachte prestaties in Azie. Die koersdaling biedt nu een uitstekend instapmoment voor investeerders met een langere beleggingshorizon, vindt de bank. Het advies blijft daarom buy, al wordt het aandeel wel verwijderd van de Conviction Buy list vanwege het kleine aantal duidelijke aanjagers voor de koers op de korte termijn. Het koersdoel gaat omlaag naar EUR46 van EUR55. Donderdag omstreeks 9.20 uur noteert het aandeel 0,2% lager op EUR36,37, terwijl de AEX met 0,2% stijgt. (ben.zwirs@wsj.com)


Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

310 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 37,400
Verschil -0,100 (-0,27%)
Hoog 37,840
Laag 37,400
Volume 144.277
Volume gemiddeld 195.778
Volume gisteren 144.229