Versatel « Terug naar discussie overzicht

zomerhausse

19 Posts
[verwijderd]
0
iedereen is nog in winterslaap, maar het feestje gaat nu toch echt beginnen aex kan naar 360..en versatel naar...
[verwijderd]
1
Wie kan nu nog volhouden dat de lage koers van Versatel veroorzaakt wordt door het sentiment?

-AEX 1.5% in de plus
-Talpa heeft inmiddels meer dan 45.000.000 aandelen (=meer dan 10%)
-Deal Berlikomm rond

Koers Versatel: plus een centje.

Succes allen, we zijn nog steeds op weg richting 1 euro.
SkiFan
0
SBB, laat ik eens reageren;

Waar investeer je liever in ?
1. een bedrijf dat:

a: groeit, en daarbij ook actief andere bedrijf overneemt en succesvol integreert
b: geen schuldenlast meetorst
c: een beroerd trackrecord naar investeerders heeft
d: vlak voor de nettowinst staat
e: de komende tijd op zn lopende klanten geen investeringen meer hoeft te doen.

Of een bedrijf dat:

a: onderdelen probeert af te stoten, omdat ze niet rendabel zijn.
b: een half miljard euro schuldenlast meetorst
c: een zo mogelijk nog beroerder trackrecord naar investeerders heeft
d: vlak voor de nettowinst staat, maar alleen omdat door een luchtbel de prijzen de hoogte in zijn gegaan.
e: gigantische achterstallige investeringen in een gedeelte van het bedrijf heeft.

You name it.....
[verwijderd]
1
quote:

r_bleumer schreef:

SBB, laat ik eens reageren;

Waar investeer je liever in ?
1. een bedrijf dat:

a: groeit, en daarbij ook actief andere bedrijf overneemt en succesvol integreert
b: geen schuldenlast meetorst
c: een beroerd trackrecord naar investeerders heeft
d: vlak voor de nettowinst staat
e: de komende tijd op zn lopende klanten geen investeringen meer hoeft te doen.

Of een bedrijf dat:

a: onderdelen probeert af te stoten, omdat ze niet rendabel zijn.
b: een half miljard euro schuldenlast meetorst
c: een zo mogelijk nog beroerder trackrecord naar investeerders heeft
d: vlak voor de nettowinst staat, maar alleen omdat door een luchtbel de prijzen de hoogte in zijn gegaan.
e: gigantische achterstallige investeringen in een gedeelte van het bedrijf heeft.

You name it.....
Je kijkt ook al als een boekhouder.

Wat heeft Versatel nou voor toekomst? Wat is jou visie voor een bitjesschuiver met minder dan 3% marktaandeel in NL en minder dan 1.5% in DLD? Een bedrijf dat bestaat bij de gratie van de Opta en zijn duitse tegenhanger. Ze hebben geen waardevolle technologieen, patenten of licenties. Ze kopen en gebruiken alleen "proven technolgies" van bedrijven als Cisco en Nortel. En ze verkopen eigen fiber capaciteit en wederverkopen wat diensten van anderen (IBM, Telfort). Dat is alles.

Ik investeer liever in een bedrijf dat innovatief is, dat nieuwe hoogwaardige producten ontwikkelt, dat patenten heeft, dat gelukkkig ook een winstmaker in huis heeft die veel geld waard is, dat begrijpt dat ondernemen ook saneren kan inhouden en dat vervolgens ook doet. Een bedrijf dat voldoende groot is om een geduchte tegenpartij te zijn voor elke concurrent in de wereld. Daar investeer ik liever in.....
[verwijderd]
1
quote:

_hgm schreef:

Wat denk je dan van LG.Philips, Bum?
Heb me daar niet echt in verdiept. Maar bedoel je die samenwerking op het gebied van LCD-schermen? Dat is toch een markt die snel richting verzadiging gaat?
SkiFan
0
Is een boekhouder een scheldwoord geworden, heb ik even wat gemist....

Maar soit; je gaat nog steeds niet inhoudelijk op mijn punten in. Ik heb geen zin om het hier uitgebreid over Corus te gaan hebben, maar wat ik jou duidelijk wil maken is het volgende: Beide bedrijven hebben de afgelopen tijd een hoop fouten gemaakt, beide zijn hiervan aan het herstellen, en beide zijn weer op de weg naar boven.

Overigens, het is een misverstand aan jouw kant om te denken dat KPN Versatel zo maar even uit de markt kan duwen, los van de regulatie door de Opta (die er toe dient om een level playing field te creëeren, niet om Versa te bevoordelen, dat is een misverstand bij je), heeft KPN helemaal niet de mogelijkheden en het geld om Versa uit de markt te duwen. Zeker niet nu de omzet in Dld zo fraai stijgt. Versa heeft dadelijk 180 miljoen in kas.

De meeste contracten zijn bovendien langlopend, dus een prijzenslag zou KPN nog slechter uit komen dan Versa, KPN moet dan 3 jaar prijzenslag voeren, dat zou ze zelf onnoemelijk veel geld kosten, en ze zouden zelf de winst door het putje zien gaan. Bovendien, veel oude klanten (waaronder wij zelf) zijn het beroerde klant-onvriendelijke gedrag van KPN zo beu, dat ze er graag alle omzet weghalen. Aan onze kant hebben we al zo ruim 50.000 euro omzet/jr van KPN naar andere leveranciers gebracht.

Robert
[verwijderd]
1
quote:

r_bleumer schreef:

Is een boekhouder een scheldwoord geworden, heb ik even wat gemist....

Maar soit; je gaat nog steeds niet inhoudelijk op mijn punten in. Ik heb geen zin om het hier uitgebreid over Corus te gaan hebben, maar wat ik jou duidelijk wil maken is het volgende: Beide bedrijven hebben de afgelopen tijd een hoop fouten gemaakt, beide zijn hiervan aan het herstellen, en beide zijn weer op de weg naar boven.

Overigens, het is een misverstand aan jouw kant om te denken dat KPN Versatel zo maar even uit de markt kan duwen, los van de regulatie door de Opta (die er toe dient om een level playing field te creëeren, niet om Versa te bevoordelen, dat is een misverstand bij je), heeft KPN helemaal niet de mogelijkheden en het geld om Versa uit de markt te duwen. Zeker niet nu de omzet in Dld zo fraai stijgt. Versa heeft dadelijk 180 miljoen in kas.

De meeste contracten zijn bovendien langlopend, dus een prijzenslag zou KPN nog slechter uit komen dan Versa,o KPN moet dan 3 jaar prijzenslag voeren, dat zou ze zelf onnoemelijk veel geld kosten, en ze zouden zelf de winst door het putje zien gaan. Bovendien, veel oude klanten (waaronder wij zelf) zijn het beroerde klant-onvriendelijke gedrag van KPN zo beu, dat ze er graag alle omzet weghalen. Aan onze kant hebben we al zo ruim 50.000 euro omzet/jr van KPN naar andere leveranciers gebracht.

Robert
Boekhouder is zeker geen scheldwoord, maar het is niet wat je moet zijn als je succesvol wil beleggen. Je hebt visie nodig en dat heeft een boekhouder niet.

Er is overigens geen misverstand bij mij over de doelstellingen van de Opta en wat die betekenen voor Versatel.

En uit je commentaar proef ik dat je KPN ook nog steeds ziet als "die monopolist". KPN, en alle andere europese oud-monopolisten zijn de overlevers van morgen. Ze wisten dat ze marktaandeel op moesten geven vanwege deregulering (daar valt die 50.000 euro p/j van jou ook onder). Maar ze zijn ge-reorganiseerd en strijdvaardig en hebben de cash om een telco, die een omzet heeft die enkele malen in hun netto-winst past!! zo weg te concurreren. Okay, ten koste van wat winst maar die pakken ze later wel terug.
[verwijderd]
0
De omzet zal nog iets stijgen.
De 'buurman' is twee weken geleden op versa overgestapt.
Wij gisteren.
Scheelt kpn meer dan €200 K omzet per jaar.
SkiFan
2
Geloof me, KPN is nog steeds een oude moloch... Bovendien, dat laatste wat je zegt, dat kunnen en mogen ze dus niet, ik zal het je nogmaals uitleggen waarom:

Stel: KPN gaat de prijzenslag aan met Versa.

Betekent dat ook de bestaande klanten wier contract verlengd moet worden gaan profiteren van de lagere tarieven. Dan winnen ze enerzijds (een gedeelte van) de klanten van Versa , maar anderzijds gaat hun winst dusdanig door het putje, dat het voortbestaan wel eens ernstig in bestaan kon komen. Dit is de reden dat ze niet op prijs willen / durven concurreren. De grote telco's hebben het niet echt gemakkelijk in deze wereld, ze kunnen niet op prijs concurreren, maar zijn dus gedwongen om op kwaliteit te concurreren.

Een bedrijf als Belgacom heeft dat perfect in de gaten, en die zijn dan ook zeer gespitst erop om de bestaande klanten zo goed mogelijk te helpen, maar bij KPN is dit besef nog lang niet binnengetreden. Ik praat nu niet over 1 incident, maar over reeksen van incidenten, incapabele medewerkers, onwillige helpdesken, beroerde organisatie structuren, onderdelen van het bedrijf die faliekant langs elkaar heenwerken....

Vergelijk ik KPN, Belga en Versa met elkaar dan staan Belga en Versa op gelijkwaardig niveau, maar KPN zit daar nog ver onder. Je moet in mijn visie dan ook Versa niet afrekenen op geld, maar meer op kwaliteit, da's namelijk de reden waarom veel bedrijven voor een andere telco kiezen.

Robert
[verwijderd]
1
quote:

yankee99 schreef:

De omzet zal nog iets stijgen.
De 'buurman' is twee weken geleden op versa overgestapt.
Wij gisteren.
Scheelt kpn meer dan €200 K omzet per jaar.
Omzet KPN is 12.900.000.000 euro.
Jij hebt het over 200.000.

Waar hebben we het over? Over precies 0.0016%. Daar zullen ze wakker van liggen zeg.

Tuurlijk stappen er bedrijven over op Versatel, dat is het hele idee van deregulering. Alleen het gaat veel te traag, de omzet en marktaandeel van van Versatel groeien niet snel genoeg. Dat is wat telt.

En als KPN dan toch wat klanten moet laten gaan door deregulering, dan maar die klanten die op prijs selecteren. De "betere" klanten houden ze wel.
[verwijderd]
0
senior,

Jij hamert steeds op het feit dat Versa maar 1-3% omzet heeft in benoemde landen. Jij gaat echter aan het feit voorbij dat vanaf het meetpunt de start de groei enorm is bij Versatel. Ze zijn telkens de tweede aanbieder in benoemde landen.

Feitelijk zijn ze daarmee het best presterende telecom bedrijf want kpn heeft wel meer marktaandeel maar zoals we weten kan dit alleen nog maar dalen!

De groet is dus prima.

Daarnaast heeft winstgevendheid van aandelen ook op de verschillende schaalniveaus zijn kenmerken. Juist kleinere (minder logge) bedrijven kunnen juist zeer goede resultaten boeken.

Dit heeft direct effect op een aandelenkoers.

Dat telecom per definitie log moet zijn is dus jouw misvatting, ik ben het er wel mee eens dat groei op langere termijn schaalvoordelen kan opleveren. Vooralsnog kan versatel prijs- en kwaliteitstechnisch echter meer dan genoeg concurreren met de logge apparaten zoals kpn e.d.

Bij deze wil ik je dus aangeven dat ik je mening niet deel!
[verwijderd]
0
oei SBB weer zo'n ontzettende slechte opmerking:

De beste klanten bewaren we en de rest mag weg!!!

Elke klant is de beste, je apparaat moet functioneren, je kunt niet ad hoc voor de ene klant wel je best doen en voor de ander niet, oops
[verwijderd]
1
quote:

versalau schreef:

oei SBB weer zo'n ontzettende slechte opmerking:

De beste klanten bewaren we en de rest mag weg!!!

Elke klant is de beste, je apparaat moet functioneren, je kunt niet ad hoc voor de ene klant wel je best doen en voor de ander niet, oops
In elk bedrijf is het zo dat de ene klant niet hetzelfde is als de andere klant. En dan heb ik het natuurlijk NIET over consumenten zoals de klanten van zonnet maar over zakelijke klanten van enige omvang.

En natuurlijk zullen ze dat nooit zeggen. Maar het is zo in de echte wereld.
[verwijderd]
0
Basisbeginselen van marketing zeker gemist?

Kleine klanten kunnen groot worden, kijk maar naar versatel.

Je apparaat moet functioneren voor alle klanten!
19 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
911,91  +1,32  +0,14%  13 mei
 Germany40^ 18.729,10 -0,07%
 BEL 20 3.980,58 -0,82%
 Europe50^ 5.076,60 -0,05%
 US30^ 39.447,40 0,00%
 Nasd100^ 18.204,80 0,00%
 US500^ 5.223,42 0,00%
 Japan225^ 38.191,50 0,00%
 Gold spot 2.336,48 -0,01%
 EUR/USD 1,0788 +0,15%
 WTI 79,20 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Air France-KLM +3,99%
Alfen N.V. +3,08%
NX FILTRATION +2,85%
JUST EAT TAKE... +2,08%
PROSUS +2,03%

Dalers

VIVORYON THER... -3,14%
FASTNED -1,71%
BESI -1,39%
SBM Offshore -1,36%
ASML -1,33%