Versatel « Terug naar discussie overzicht

mbitious Rivals To Force KPN To Upgrade Netwo

24 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
2
Dow Jones newswire bericht vanmiddag onder de title 'Ambitious Rivals To Force KPN To Upgrade Network' dat KPN onder druk komt te staan indien ze niet snel met een tripple pay oplossing komt en fors investeerd in het upgraden van hun netwerk. KPN zegt voor 1 maart met details te komen hoe ze dit gaan aanpakken.

Versatel wordt ook genoemd:
"Versatel Telecom NV (39126.AE), and UnitedGlobalCom, Inc. (UCOMA)-owned cable-operator United Pan-Europe Communications NV (UPCOY) already have networks with greater transmission capacity. UPC is already offering so-called 'triple-play' voice, internet and television services and Versatel will start offering triple play in August 2005."

Ivm met copyright geen cut-and-paste.

[verwijderd]
0
quote:

coopers schreef:

Dow Jones newswire bericht vanmiddag onder de title 'Ambitious Rivals To Force KPN To Upgrade Network' dat KPN onder druk komt te staan indien ze niet snel met een tripple pay oplossing komt en fors investeerd in het upgraden van hun netwerk. KPN zegt voor 1 maart met details te komen hoe ze dit gaan aanpakken.

Versatel wordt ook genoemd:
"Versatel Telecom NV (39126.AE), and UnitedGlobalCom, Inc. (UCOMA)-owned cable-operator United Pan-Europe Communications NV (UPCOY) already have networks with greater transmission capacity. UPC is already offering so-called 'triple-play' voice, internet and television services and Versatel will start offering triple play in August 2005."

Ivm met copyright geen cut-and-paste.

Wat een slap gelul: "UPC is already offering SO-CALLED 'triple-play' voice, internet and television services"

Versatel is gewoon de eerste met triple play diensten!

[verwijderd]
1
Zeg Richard, weet je dat wel zeker???

Volgens mij was UPC toch echt de eerste hoor...als ik mij niet vergis, maar dan over de kabel.

Versatel zal de eerste zijn via ADSL ;-)

VG Henri.
[verwijderd]
0
quote:

dundie schreef:

Zeg Richard, weet je dat wel zeker???

Volgens mij was UPC toch echt de eerste hoor...als ik mij niet vergis, maar dan over de kabel.

Versatel zal de eerste zijn via ADSL ;-)

VG Henri.
Precies en dat is één fundamenteel verschil maar volgens sommige niet.
Versatel zal de eerste worden die TV via adsl+ gaat aanbieden.
Heeeel zeker
De mogelijkheden zijn ongekend met deze adsl+ techniek en in combinatie met de voetbal zal het zeer succesvol zijn.
Je kunt straks via je pc alle kanten op door zelf je pakket samen te stellen.
Bijvoorbeeld een wedstrijd van je favoriete club bekijken...
De kwaliteit gaat ver boven die van de DVD..

Er zijn mensen die beweren dat andere providers eerder met triple play komen maar dat zal dan géén TV worden via DSL..
Dit is een fundamenteel verschil
[verwijderd]
0
UPC heeft inderdaad een pakket waarin ze telefonie via kabel, Internet en televisie aanbieden.(Ik heb het zelf ook) Maar het mooie van Versatel is dat ze als douceurtje er eredivisie wedstrijden bij kunnen aanbieden.

En dat hoeft voor de consument/abonnee natuurlijk ook niet slecht uit te pakken; stel je voor: televisie/internet/telefonie in een pakket, met als extra eredivisie voetbal met in de rust geen vervelende reclameblokken en alleen maar analyses van BV de Grote Johan. Lijkt me logisch
[verwijderd]
0
quote:

StockRocks schreef:

UPC heeft inderdaad een pakket waarin ze telefonie via kabel, Internet en televisie aanbieden.(Ik heb het zelf ook) Maar het mooie van Versatel is dat ze als douceurtje er eredivisie wedstrijden bij kunnen aanbieden.

En dat hoeft voor de consument/abonnee natuurlijk ook niet slecht uit te pakken; stel je voor: televisie/internet/telefonie in een pakket, met als extra eredivisie voetbal met in de rust geen vervelende reclameblokken en alleen maar analyses van BV de Grote Johan. Lijkt me logisch

Het fundamentele verschil is groter dan wij denken omdat het er nog niet is.
Straks is het heel normaal dat je via je PC een goede (porno) film kunt bekijken on-demand en tegen betaling uiteraard per gebruik.
Dus maak je gebruik betaal je,..... en maak je geen gebruik dan heb je een voordelig standaard pakket TV zenders bij versatel met zeer hoge kwaliteit beter dan DVD.
Mvg rich
[verwijderd]
0
AFX News Limited

FRANKFURT (AFX) - Deutsche Telekom AG may face a legal complaint from Versatel Telecom International NV for allowing fewer customers switch their DSL service to Versatel this month than the 10,000 it had agreed to, Berliner Zeitung said in a report to be published tomorrow, citing Versatel CEO Andres Heinze.

Heinze said he sent a letter to Kai-Uwe Ricke, chief executive of Deutsche Telekom, threatening legal action after Telekom said it will allow 8,000 customers to switch to Versatel in January, and only 6,000 in each of the following two months.

"If they stick with these numbers, we will suffer a shortage of new customers," Heinze told the newspaper.

maria.sheahan@afxnews.com

Copyright 2005 AFX News Limited. All Rights Reserved.
[verwijderd]
0
Er lopen er 10000 per maand over naar VRSA is dat schrikken voor die gasten
( Duitse Telekom )
[verwijderd]
1
quote:

duckyDagobert schreef:

Wat een slap gelul: "UPC is already offering SO-CALLED 'triple-play' voice, internet and television services"

Versatel is gewoon de eerste met triple play diensten!

Ducky,

je beweert dit altijd heel stellig, maar ik vraag me echt af waarop je het baseert. UPC en de andere kabelaars leveren al heel lang digitale TV. Via een set-top box die bepaalt wat je als klant mag zien en wat niet.

De technische mogelijkheden daarvan lijken mij even groot als die van digitale TV via ADSL. In feite heeft de coax kabel een veel grotere transmissiecapaciteit dan de last mile van telefonie. Dus ik vraag me af of jij iets weet van de structuur van het netwerk van UPC dat tot gevolg heeft dat zij minder gemakkelijk op de wensen van de individuele klant kunnen inspelen???

Daar komt nog bij dat als het technisch mogelijk is het nog helemaal niet hoeft te betekenen dat het ook zal worden aangeboden. Ik heb nog helemaal niet gehoord wat Versatel gaat aanbieden, of ze daar View-on-Demand bij gaan doen (anders dan de VoD die nu al via het publieke internet (en dus ook via b.v. Chello) mogelijk is). Dus het klinkt wel een beetje alsof je de koopsom van de huid al aan het uitgeven bent nog voor je zelfs maar weet of er wel beren in de zaal zijn...
[verwijderd]
0
HGM, welke nadelen kleven er dan aan kabel/UPC t.o.v. adsl+ (versatel/kpn)?

welk bereik hebben zij in Nederland / Europa?

indien zij zoveel sneller kunnen zijn, wat op dit moment nog niet nodig is, hebben ze op termijn dus (waarschijnlijk) wel een voorsprong!!

[verwijderd]
0
quote:

versalau schreef:

HGM, welke nadelen kleven er dan aan kabel/UPC t.o.v. adsl+ (versatel/kpn)?

welk bereik hebben zij in Nederland / Europa?

indien zij zoveel sneller kunnen zijn, wat op dit moment nog niet nodig is, hebben ze op termijn dus (waarschijnlijk) wel een voorsprong!!
UPC dekt maar een gering deel van NL, maar de andere delen worden gedekt door Casema, Essent, @home.

Er zijn volgens mij nog steeds meer mensen in NL die breedbandinternet via kabel hebben dan via ADSL. Sommigen zijn heel tevreden daarover, bij anderen zijn er capaciteitsproblemen. Het kabelnetwerk is gemaakt voor (eenrichtings) distributie van een centraal uitgezonden signaal, en daarom zitten er vaak meer klanten op dezelfde kabel die vertrekt vanuit een verdeelpunt. Bij telefoon heeft iedereen zijn eigen draadje tot aan de centrale.

Dus bij kabel kan je gestoord worden door buren die van dezelfde kabel gebruik maken. De capaciteit van zo'n kabel is gigantisch (~60 kanalen van 8 MHz in de UHF band), maar een deel daarvan is natuurlijk in gebruik voor de hoofdfunctie: de distributie van zo'n 35 analoge TV kanalen, die bovendien over die hele band verspreid liggen (maar dat kunnen ze zo opschuiven...). Dus er is meer capaciteit, maar je moet die delen. Dat is soms een voordeel, soms een nadeel...

Ik ken helaas slechts weinig details van het kabelnetwerk (hoeveel klanten gemiddeld per kabel, hoeveel verdeelstations, welk deel van de bandbreedte wordt gebruikt door digitale TV, welk deel voor internetten). Maar juist voor distributie van signalen waarbij de meeste klanten hetzelfde pakket ontvangen is het natuurlijk uitermate geschikt, want daarvoor is het ontworpen.

Voor Video-on-Demand spelen dezelfde problemen als bij downloaden vanaf het internet. Of dat het net zou overbelasten hangt er vanaf hoeveel mensen gemiddeld van deze dienst gebruik zullen maken. Zeker in het begin zal dat natuurlijk meevallen.
[verwijderd]
0
Hoi,

Misschien ben ik geen standaard consument echter bij mij in het dorp hebben we UPC, maar internetten via de kabel of andere "nieuwerwetse" dingen kunnen hier niet. Zelfs het doorgeven van het John de Mol kanaal (Nicky) kunnen ze alleen op dagen als er voetbal is. Bij mij werkt het dan zo dat zij direct afvallen voor in de toekomst. Heb overigens adsl via Tiscali en heb een decoder van canal+. Zon internet ging hier ook niet omdat ik isdn heb (Zelfde probleem als HGM). Dus Versatel zal met een heel overtuigende aanbieding moeten komen om mij te overtuigen. Hoop dan wel dat ze canal+ overnemen want anders moet ik 2x betalen voor al het voetbal. Ik zie nl. graag Nederlands voetbal echter Barcelona - Real Madrid vind ik veel leuker dan PSV - RBC.

Groet,
Bart
[verwijderd]
0
Ik kan jouw redenatie goed volgen, beschikbaarheid is een must.
Naar ik meen is versatel dit momenteel aan het realiseren.

Het feit dat je liever naar buitenlands voetbal kijkt kan ik ook nog wel volgen, denk in dit verband ook aan Champions legeau wedstrijden.

Wanneer deze rechten vrijkomen zullen er ook wel voldoende kapers op de kust komen!

Van de andere kant zijn er toch ook heel veel geinteresseerden in hun eigen cluppie, denk overigens ook aan het Nederlands Elftal, Versatel gaat wellicht als sponsor de trainingen en bijzonderheden uitzenden??!!
[verwijderd]
0
Gehaald van aandeelhoudersforum.nl

/Wijsman

Vice Versa Special, Oslo, 4 januari 2005, bewerkt 2 februari 2005.

De Kabel versus Triple Play.

Internet of Kabel.

Vergelijk ik Internet en Kabel als carriers dan lijkt me op het eerste gezicht het uitzenden van TV via de kabel veel efficiënter. Een voorbeeld: ik zend als kabelaar 50 programma’s uit en heb 1.000.000* klanten. Via de kabel worden alle 50 programma’s en films tegelijk aangeboden en elke kijker filtert het gewenste kanaal uit het door hem gekozen betaal pakket. Geheel naar eigen keuze zolang het binnen het aangeboden en afgenomen betaalpakket past. Dat kunnen ook meerdere kijkers in 1 huishouden zijn die elk hun eigen keuze maken in wat ze willen zien. Het dataverkeer wordt beperkt door het aantal aangeboden kanalen dat binnen de capaciteit (bandbreedte en snelheid) van het netwerk past, niet door het aantal kijkers. Er zit wel een belangrijk nadeel aan: alle kijkers zien op hetzelfde moment dezelfde TV en video beelden. Er zijn geen keuze mogelijkheden buiten het standaardaanbod en als je iets wilt zien dan kan dat alleen op het moment waarop de uitzending of film in het programmablad staat. Wil je iets anders dan het gangbare TV aanbod in je abonnement dan moet de dienst speciaal worden besteld en krijg je een decodersleutel waarmee je op een vaste tijd samen met de andere betalende klanten bijvoorbeeld een videofilm kan bekijken.

De hoeveelheid data over de kabel wordt dus beperkt door tijd en aanbod (het programmablad) en niet door het aantal klanten. Als er bij voldoende snelheid nog capaciteit op het net over is op de kabel kunnen er binnen die ruimte ook nog andere diensten worden aangeboden zoals telefonie en breedband Internet. Het kabelnetwerk moet daar uiteraard speciaal geschikt voor worden gemaakt.

Kabel, een massaproduct.

De kabelaar biedt een massaproduct: een beperkt aanbod op een vaste tijd. Voor iedereen hetzelfde product. Er is geen sprake van individuele klantbenadering: de keuzemogelijkheden worden beperkt door de grootst gemene deler van de markt en het tijdstip waarop je kunt genieten van datgene waarvoor je betaald ligt bij voorbaat vast. Dit past toch niet meer in de huidige maatschappij? Interactie met de klant – als daar al sprake van is - wordt gereduceerd tot interactie met de massa.

Triple Play is klantgericht.

Bij de individuele benadering hoort een veel hoger niveau van dataverkeer. Dit is een technologische uitdaging. Vergelijk het bekijken van TV en video met het gebruik van Internet via de webbrowser in plaats van Troskompas. Het aanbod van kanalen en video’s wordt bepaald door het aanbod van gedigitaliseerde uitzendingen. Je bepaalt echter zelf wat je wilt zien en wanneer je het wilt zien. De 1.000.000 klanten in ons voorbeeld hebben allemaal hun eigen programma voorkeur op een moment dat het hun het beste uitkomt. Het resultaat is dat elke datastroom per klant verschilt: 1.000.000 verschillende datastromen in plaats van de 50 van de kabelaar. Dit vereist een technologisch hoogstandje wat nog in complexiteit toeneemt als via hetzelfde netwerk ook nog telefonie en breedband Internet wordt afgenomen. Gelukkig heeft Versatel daar haar eigen glasvezelnet, de specialisten, de relatie met Samsung en het investeringskapitaal voor. Het Triple-Play concept van Versatel is ongeëvenaard in flexibeliteit. Afhankelijk van de gekozen systeem architectuur** is het mogelijk meerdere videostromen tegelijkertijd te bekijken; op hetzelfde toestel, meerdere toestellen of PC’s al dan in combinatie met meerdere set-top-boxes (STB’s) of ondersteund via het (draadloze) PC netwerk thuis en/of videokaarten in de PC’s.

Individualisering heeft de toekomst.

De mogelijkheden worden in een klap onbeperkt. Individualisering betekent meer dan alleen je eigen keuzes maken met betrekking tot wat je wilt zien maar ook wanneer het je het beste uitkomt. Je eigen levenstijl en keuzes staan voorop, het aanbod past zich aan. De nachtzuster en de sporter, de drukke zakenman, de restaurateur en de student voor elk wat wils.

One-to Many of Many-to-Many.

Zodra we in staat zijn om 1.000.000 intensieve datastromen gelijktijdig*** over het netwerk te dirigeren worden we niet langer zoals bij de kabelaar beperkt tot een eenzijdige vorm van communicatie van kabelaar naar massa: One-to-Many. Eenrichtingsverkeer zonder aandacht voor de wensen van het individu. Communicatie in het Triple Play concept is onbeperkt: Many-to-Many.

Dit opent fantastische mogelijkheden. Communicatie over en weer met de aanbieder (Versatel) en andere gebruikers. Alleen of in een groep meespelen in je favoriete TV spelletje, meerijden in een Formule-I race of bij het volgen van een live voetbalwedstrijd nog even snel een weddenschap aangaan over de uitslag. Voeg aan dit recept nog even de volgende ingrediënten toe: spraak (ook mobiel en SMS) en breedband internet en het aantal diensten - en vooral de combinaties van diensten - is schier onbeperkt. Many-to-Many in combinatie met een wereld van diensten binnen het Triple Play concept heeft ongetwijfeld de toekomst.

One-to-One, de droom van elke reclamemaker.

Net zoals bij de reguliere TV uitzendingen zal de gebruiker (kijker) niet verstoken zijn van reclame. De reclame-inkomsten drukken de abonnementskosten en genereren revenuen voor de leverancier. Er is echter een enorm verschil in marktbenadering. Individualisering biedt kansen tot One-to-One marketing: de droom van elke marketingprofessional. Geen globale onderverdeling meer van de massa in leeftijdsgroep, demografie of geslacht maar naar individuele interesse. Ter illustratie, een combinatie van tekenfilms op de zondagmorgen (de kinderen) en een bezoek aan de Ferrari website (de vader) kan straks leiden tot een offerte voor een nieuwe Volkswagen stationcar. De verwachting is dan ook gerechtvaardigd dat er een verschuiving plaats zal vinden in reclame-uitgaven richting Triple Play leveranciers ten koste van de reguliere omroepen. Bij de bedieners van de mass-markets zal dit dan ook tot verschraling leiden. Marketingefficiency heeft zijn prijs en verschuiving is in het voordeel van Versatel. De gedragsinformatie waarover de leverancier na verloop van tijd over beschikt is trouwens goud waard.

Strategische convergentie.

Kwalitatief en kwantitatief goed aanbod van inhoud - Contents – is natuurlijk van cruciaal belang om Triple Play succesvol te kunnen introduceren. Voetbal is hierin voor Versatel een exclusief recht met een hoge marketingwaarde. Om voornoemde reden is de strategische relatie tussen visionair en mediaman pur sang John de Mol en Versatel dan ook van doorslaggevend belang. Het laatste misschien vooral voor Versatel. De convergentie van specialistische kennis en diensten, zoals op het vlak van inhoud, mediavisie. presentatie, productie en creativiteit enerzijds (soft), en technologie, infrastructuur en beheer anderzijds (hard) op zich is niet voldoende als er niet een strategisch partnership en een Win-Win situatie aan ten grondslag ligt. Ik kijk dan ook met verwachting – en met het volste vertrouwen – uit naar de uitkomst van het gesprek over een verdergaande samenwerking tussen Talpa Media en Versatel.

Triple Play, je persoonlijke portaal.

Op enigerlei wijze zal er natuurlijk een Triple Play Portaal komen onder technisch beheer van Versatel. In lijn met de ver doorgevoerde individualisering zal het naar verwachting mogelijke zijn dit Portaal o
[verwijderd]
1
vervolg:

Triple Play, je persoonlijke portaal.

Op enigerlei wijze zal er natuurlijk een Triple Play Portaal komen onder technisch beheer van Versatel. In lijn met de ver doorgevoerde individualisering zal het naar verwachting mogelijke zijn dit Portaal op een persoonlijke manier vorm te geven. Persoonlijke voorkeuren van inhoud, rekeningen, kaspositie en afschrijvingen bij bestellingen, telefoonklappers, interactieve spelinstellingen, favorieten, te veel om op te noemen.

Triple-Play en de positie van de ex-monopolist KPN.

Zodra de klant Triple-Play diensten afneemt bij Versatel gaat de koperdraad verbinding tussen de woning en de wijkcentrale over van KPN naar Versatel****. Wouter de Kleyn van Versatel schrijft hierover; “Wij gaan natuurlijk ook telefonie bieden in de combinatie-pakketten. Dit zal over dezelfde lijn gaan als internet en TV/ voetbal. Internet bieden we momenteel vaak aan over linesharing. Dat betekent, dat het telefonie-deel nog door KPN wordt geleverd en het internet (over ADSL) deel door Versatel. Op het moment dat de klant besluit om ook telefonie van Versatel te nemen, gaat de koperlijn van de hoofdverdeler van KPN volledig over naar de hoofdverdeler van Versatel. Op dat moment wordt de contractuele relatie tussen de eindgebruiker en KPN gestopt en zal Versatel een contract aangaan met de eindgebruiker voor telefonie.”. De commerciële en praktische voordelen zijn uiteraard legio. De ex-monopolist kan dan eindelijk buiten de deur worden gehouden met alle voordelen vandien.

Quadruple-Play.

De toevoeging van mobiele telefoondiensten aan de Triple-Play combinatie telefonie, breedband en televisie wordt ook wel Quadruple-Play genoemd. Versatel heeft ook hier een troef in handen. Versatel biedt de consumenten nu al mobiele abonnementen aan; Versatel koopt de belminuten in bij Telfort. Samsung, de strategische partner in de uitrol en opwaardering van de Triple-Play infrastrcutuur, biedt volgend jaar een mobiele telefoon aan die automatisch omschakelt tussen het dure mobiele net buitenshuis (GSM, etc.) en het goedkope (of zelfs gratis) Internet zodra het binnen het bereik komt van een draadloos breedband netwerk thuis. Deze voordelen hiervan voel je niet alleen in je portemonnee maar ook in het betaalgemak: alle rekeningen lopen dan via je Quadruple-Play leverancier. Het zal een nog scherpere prijsstelling mogelijk maken en de leveranciers van mobiele diensten zullen dat ook financieel gaan voelen.

Triple Play, een lifestyle.

Oslo, 2 februari 2005.
HG Vice Versa

* Voorbeeld gekozen om het voor de niet technische lezer bevattelijk te maken.
** Wouter de Kleyn, Versatel Corporate Communications Executive.
*** 'Het is e en misvatting dat het voetbal straks via internet wordt verzonden', zegt Van Leeuwen (Versatel). 'De kwaliteit en stabiliteit van het openbare internet is niet goed genoeg.' Versatel verzendt de beelden wel via hetzelfde principe en netwerk, maar in een apart bundeltje.”.
**** Wouter de Kleyn, Versatel Corporate Communications Executive.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Zowel de "Kabelaars" als de "(A)DSL-ers maken gebruik van een glasvezel backbone. In die zin is er slechts weinig tot geen verschil.
ADSL heeft momenteel een (geringe) voorsprong in het aantal aangesloten Internet abbonees. Het niet beschikbaar zijn voor inetrnet in sommige gebieden van de kabelnetwerken heeft betrekking op de infrastructuur die moet worden aangepast. Dit gebeurt pas op het moment dat dit rendabel lijkt te zijn (of er budget over is).

Het Access netwerk (het gedeelte van het netwerk waarin ADSL en kabel verschillen; zeg maar van de Backbone naar de klant) bij de kabelbedrijven wordt inderdaad gedeeld. Hierin lijkt een nadeel te zitten. De capaciteit van dit access netwerk maakt echter een datastroom (bandbreedte) mogelijk tot max 650 Mbs. Volledig glas (fibre to the home) kent een limiet van 1 Gig (100 Mbs).
ADLS is hierin aanzienlijk beperkter en kan "slechts" 100 Mbs maximaal aanbieden. Nu is dat nog steeds een enorme hoeveelheid, maar bij toepassingen als 3P kan dat uiteindelijk wel eens weinig blijken.
Voice (telefonie) is erg gevoelig, omdat niemand stukjes tekst (geluid) wil kwijt raken. (Denk maar eens aan je hakkelende mobieltje)
Zeker indien gekozen wordt voor interactieve toepassingen, waarbij ook de upstreamkant gaat worden uitgenut (tweerichtingverkeer)
Ook digitale TV is een lritisch etoepassing en "vreet" bandbreedte.
Hoe groot de datastroom wordt als je tegelijkertijd op twee TV's digitale televisie kijkt (ieder een eigen kanaal), de telefoon gaat en je staat te downloaden op het Internet.

Al eens gedacht aan over een samenwerkingsverband tussen VRSA en "De Kabel" ???
SkiFan
1
quote:

Senior Trader schreef:

ADLS is hierin aanzienlijk beperkter en kan "slechts" 100 Mbs maximaal aanbieden. Nu is dat nog steeds een enorme hoeveelheid, maar bij toepassingen als 3P kan dat uiteindelijk wel eens weinig blijken.
Voice (telefonie) is erg gevoelig, omdat niemand stukjes tekst (geluid) wil kwijt raken. (Denk maar eens aan je hakkelende mobieltje)
Zeker indien gekozen wordt voor interactieve toepassingen, waarbij ook de upstreamkant gaat worden uitgenut (tweerichtingverkeer)
Ook digitale TV is een lritisch etoepassing en "vreet" bandbreedte.
Hoe groot de datastroom wordt als je tegelijkertijd op twee TV's digitale televisie kijkt (ieder een eigen kanaal), de telefoon gaat en je staat te downloaden op het Internet.
Om op het technische aspect in te gaan, de bandbreedte die je voor digitale video nodig hebt is het volgende:

Afhankelijk van codec:

Mpeg2: 5 Mbit per videostream is bij DVB gebruikelijk, levert nagenoeg DVD kwaliteit op. Bij hele snelle scenes zie je nog wel eens de bandbreedte oplopen naar 9 Mbit, maar dat kun je met omcoderen prima cappen op een vaste bandbreedte.
Mpeg4: 1,5 Mbit per videostream levert perfecte kwaliteit, DVD kwaliteit. Codeer maar eens een DVD om naar Divx (=Mpeg 2 naar Mpeg 4), je ziet dan de grootte, zonder kwaliteitsverlies ineens van 9 GB naar 1,5 GB krimpen
Telefonie: te verwaarlozen, met 50 Kbit haal je al een prima voice kwaliteit, bedenk maar eens dat je GSM maar 9,6 Kbit gebruikt voor voice.

Voice is bovendien geen enkel probleem omdat je prima met QOS (quality of Service) een gegarandeerde bandbreedte kunt bieden. Dit gebeurt nu ook al bij VOIP applicaties in routers, switches en netwerkadapters.

ADSL 2+ gaat tot 25 Mbit up en down.

Gebruik je Mpeg2, dan is er dus ruimte voor 4 films en dan nog 5 Mbit voor internet / voice.

Stap je echter op een Mpeg4 codec over (en dat lijkt me waarschijnlijk bij dergelijke nieuwe techniek), dan kun je 13 films tegelijk van de centrale naar jou krijgen, en nog steeds een 5Mbit internet pijp hebben liggen.

Ik hoop dat de techniek zo wat duidelijker is.

Robert
24 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
910,69  -1,22  -0,13%  09:46
 Germany40^ 18.701,30 -0,22%
 BEL 20 3.959,83 -0,52%
 Europe50^ 5.070,18 -0,17%
 US30^ 39.451,30 +0,01%
 Nasd100^ 18.204,80 0,00%
 US500^ 5.222,60 -0,02%
 Japan225^ 38.295,00 +0,27%
 Gold spot 2.338,72 +0,08%
 EUR/USD 1,0787 -0,02%
 WTI 78,58 -0,78%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

JUST EAT TAKE... +3,04%
Alfen N.V. +2,02%
BAM +1,35%
WDP +0,93%
FASTNED +0,87%

Dalers

ASR Nederland -2,86%
VIVORYON THER... -2,60%
IMCD -2,27%
NN Group -2,14%
B&S Group SA -1,33%