TNT Express « Terug naar discussie overzicht

gaat het toch door ??

1.376 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

leuke trol schreef op 18 januari 2013 11:48:

PostNL gaat nu ook omhoog
Ze mogen ook wel eens 10% herstellen na die enorme afstraffing maar ik zie het nog niet gebeuren voorlopig.
Guus_Geluk
0
quote:

leuke trol schreef op 18 januari 2013 11:32:

Het is nog niet voorbij:
www.transportmanagement.be/7784/ups-n...
Inderdaad!

Het Amerikaanse UPS zal het Nederlandse TNT Express uiteindelijk toch niet overnemen. Waarom? Omdat de Commissie meent dat deze overname de concurrentie binnen de sector niet ten goede zou komen. Er zouden immers slechts drie spelers overblijven in plaats van vier (UPS, FedEx, TNT Express en DHL). Liege Airport heeft als volgt gereageerd op het nieuws: “Liege Airport neemt nota van de beslissing om het overnameproces stop te zetten. Nu de fusie niet doorgaat, komen de kaarten op de markt van de integratoren weer op tafel. De voorbije zes maanden heeft de directie van Liege Airport nooit een duidelijk signaal gekregen van UPS over de strategie met betrekking tot de hub van Luik. Wat TNT Express betreft, zullen de gesprekken aangeknoopt worden van zodra de officiële beslissing van de Europese Commissie bekendgemaakt is. Dit onder meer om de perspectieven uit te klaren met betrekking tot het overnameakkoord van TNT Airways aan ASL Aviation Group.” Wordt ongetwijfeld vervolgd…
[verwijderd]
0
Vooralsnog mag ik blij zijn met m'n verkoop op 5.442, geloof niet dat we die vandaag weer zullen zien, gaan al aardig richting de 5.40

De futs zitten een verdere stijging ook tegen.

S&P -0.75
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

Karimata schreef op 18 januari 2013 12:47:

Vooralsnog mag ik blij zijn met m'n verkoop op 5.442, geloof niet dat we die vandaag weer zullen zien, gaan al aardig richting de 5.40
Na afgelopen maandag was de 'virtuele koers' van PostNL onverwacht op 0.00 euro beland; in de loop van maandag is er vervolgens een proces ontstaan waarbij PostNL beleggers massaal lijken over te stappen naar TNT Express.

Dit proces lijkt nog volop in beweging... en zolang TNT Express onder de 6 euro staat, lijkt de kans groot dat dit proces door blijft gaan (want PostNL is momenteel erg kwetsbaar).

Kortom, ik denk... dat binnen een paar dagen gaat blijken dat Karimata veel te vroeg is uitgestapt (immers, TNT Express is nog steeds een koopje... en bovendien waren de Q3 cijfers best in order dus wellicht dat de jaar cijfers ook nog wel eens zouden eens kunnen gaan meevallen waardoor TNT Express ook boven de 6 euro verder zou kunnen herstellen richting de hoogste koersen voorafgaand aan de overname perikelen: 6.30 euro zou opnieuw een weerstand kunnen worden).
[verwijderd]
0
quote:

A. Mateur schreef op 18 januari 2013 12:57:

Yup ook ik laat ze niet los voorlopig.
Ik ook niet.... veel kansen....
Broer Konijn
0
For TNT Express NV (TNTE) shareholders pining for a rescue from FedEx Corp. (FDX) after a scrapped takeover sent the stock reeling to record-low valuations, it could be a long wait. United Parcel Service Inc. (UPS), the world’s biggest package- delivery company, terminated a 5.16 billion-euro ($6.9 billion) bid for TNT yesterday after European regulators signaled they may block the deal. TNT plunged 41 percent to 4.84 euros for the lowest multiples of profit and sales since the Hoofddorp, Netherlands-based company was spun off in 2011, according to data compiled by Bloomberg. FedEx will wait to see whether TNT’s operations and financial health deteriorate further before deciding whether to consider acquiring all or part of the company, a person familiar with the matter said.

With PostNL NV (PNL), TNT’s biggest shareholder, saying it may try again to sell the company, FedEx is the best hope for a buyer as it tries to expand in Europe and would face fewer regulatory hurdles than UPS, said Kepler Capital Markets. Credit Agricole SA (ACA) said FedEx, if it even bids, is likely to wait at least 12 months to better gauge demand in Europe and TNT’s turnaround efforts in Brazil. Still, BB&T Corp. said FedEx doesn’t have enough cash for a takeover as big as TNT.
“I wouldn’t rule out that FedEx is potentially interested, but not in the short term,” Beat Keiser, a Zurich-based analyst for Credit Agricole, said in a telephone interview. Any prospective buyer is “going to want more clarity” on the health of TNT’s operations. FedEx may consider making a run at TNT, according to another person familiar with the matter, who asked not to be identified because the plans aren’t public. The global package and freight company watched the failure of the UPS deal with interest, the person said.
FedEx won’t overpay for TNT and will wait to see if the company weakens to an acceptable price, the other person said. If TNT has a fire sale, FedEx would be an interested bidder, the person said.
“As a matter of policy, we do not comment on corporate development matters,” Jess Bunn, a spokesman for Memphis, Tennessee-based FedEx, said in an e-mailed statement.
When asked if TNT will seek a new buyer or be receptive to a bid from FedEx, Ernst Moeksis, a spokesman for TNT, said in an e-mail that “management will now solely focus on executing the business strategy and will uphold its fiduciary responsibility.” While Atlanta-based UPS had revised its proposed concessions to include the sale of assets and the offering of air-network access to rivals, the European Commission was trying to create another company with similar market power to fill TNT’s void, European Union Competition Commissioner Joaquin Almunia told reporters last week.
The decline left TNT trading at 0.37 times its sales in the past 12 months, the cheapest since it was spun off from Dutch postal operator PostNL in May 2011, according to data compiled by Bloomberg. Its enterprise value also sank to a record low of 6.2 times earnings before interest, taxes, depreciation and amortization, the data show.
Before the UPS deal, “people were valuing TNT on a standalone basis with the option of a transaction,” Stephen Furlong, a Dublin-based analyst for J&E Davy Holdings, said in a phone interview. “It was an obvious takeout candidate. Now it’s a standalone without that optionality.”
FedEx is the most likely remaining suitor for TNT, said Andre Mulder, an Amsterdam-based analyst for Kepler Capital, as a bid from Deutsche Post AG (DPW)’s DHL, already the biggest express- delivery company in Europe, would likely draw the same regulatory pressure that derailed UPS’s deal.
UPS will pursue smaller European acquisitions and growth in its own business after its TNT purchase fell apart, said people familiar with the matter, who asked not to be identified because the plans aren’t public.
“I’m not sure they want to deal with the European Commission anymore,” Kevin Sterling, a Richmond, Virginia-based analyst at BB&T, said in a phone interview. “I think they’ll let others have their turn.”
An acquisition by FedEx would reduce the market to “three strong players,” the minimum desired by the EU Commission, Keiser said. “But if UPS would have acquired it, you would have had two dominant players with a market share of around 40 percent, and the third player would have had just 10 percent.”
Not everyone agrees that regulators would be more accommodating to a FedEx bid. Helane Becker, a New York-based analyst at Dahlman Rose & Co., said that such a deal would still be eliminating a competitor from the market.
“It would be tough to get done,” Becker said in a phone interview. “The bottom line is, I think, that’s what everybody is finding. I think it’s just going to be difficult to get done.”
FedEx could seek to purchase TNT down the road to bolster its network in Europe, where it currently lags behind DHL and UPS, said David Abraham, a London-based event-driven strategist at BTIG LLC.
FedEx will wait to bid until it’s the “right time, right place,” BTIG’s Abraham said. “UPS can’t make a counter offer if FedEx did make an offer because of the antitrust issues, and FedEx also very cleverly has kind of bought its time by waiting to see how the situation pans out.”
Instead, Becker at Dahlman Rose said FedEx may expand its European presence through smaller acquisitions after struggling to compete in the market in the past. In 1992, FedEx shuttered its intra-European operations and domestic businesses in Italy, Germany, France and the U.K. after an economic slowdown spurred losses.
TNT Languishing
FedEx has not started any kind of due diligence and wouldn’t want to pay nearly the 9.50 euros a share that UPS had offered, one of the people said. Plus, FedEx has been building its own ground delivery operations in Europe and may want to continue to grow organically, the person said.
Today, FedEx shares rose 14 cents to $98.56 at 11:57 a.m. in New York, heading for the highest closing price since May 2008.
With TNT’s operations languishing, FedEx may be poised to win market share on its own, according to Jim Corridore, a New York-based equity analyst at Standard & Poor’s. “If you have a company that’s struggling, maybe you don’t need to acquire them,” Corridore said in a phone interview. “Maybe you just need to continue to beat them the way you have been.” That may be the best option for FedEx as it gears up to replenish its aging aircraft fleet, said Sterling of BB&T. In December, FedEx forecast capital expenditures of about $3.9 billion, including aircraft costs, in 2013. The company said in October that it plans to increase profit by $1.7 billion in three years by eliminating jobs and replacing fuel-guzzling planes. As of November, FedEx had $2.5 billion in cash, compared with UPS’s $8.4 billion in September, data compiled by Bloomberg show.
The Man
0
Interessant, ik gok dat ze 7 euro gaan bieden over een maandje ofzo. Het is maar een voorgevoel. Bedankt broer konijn.
Guus_Geluk
1
quote:

The Man schreef op 18 januari 2013 14:04:

Interessant, ik gok dat ze 7 euro gaan bieden over een maandje ofzo. Het is maar een voorgevoel. Bedankt broer konijn.
Dit is de bron:
www.bloomberg.com/news/2013-01-14/tnt...
Broer Konijn
0
Klopt Guus, ik kon vanwege de lengte niet het hele artikel posten. Kwaliteit van de Bloomberg stukken is vaak toch beter dan de NL bronnen. Ze hebben een bredere blik, betere bronnen en zijn minder 'gekleurd'.

M.i. is TNT zowel stand alone (wpa groei, aantrekkende wereldeconomie, groei online verkopen) als in een M&A scenario aantrekkelijk bij koersen tot € 6,35. Daarboven is het vanuit stand alone scenario niet meer interessant. M&A scenario heeft uiteraard meer upside richting €8,50.
[verwijderd]
0
5,45 gaat eraan. het duurde bijna een dag voordat deze opgegeten werd, op naar de 5,70
Guus_Geluk
0
quote:

leuke trol schreef op 18 januari 2013 15:05:

5,45 gaat eraan. het duurde bijna een dag voordat deze opgegeten werd, op naar de 5,70
Om 16:00 is de short squeeze pas! ;-)
www.shortselling.be/shortselling_shor...
Guus_Geluk
0
quote:

Broer Konijn schreef op 18 januari 2013 15:00:

Klopt Guus, ik kon vanwege de lengte niet het hele artikel posten. Kwaliteit van de Bloomberg stukken is vaak toch beter dan de NL bronnen. Ze hebben een bredere blik, betere bronnen en zijn minder 'gekleurd'.

M.i. is TNT zowel stand alone (wpa groei, aantrekkende wereldeconomie, groei online verkopen) als in een M&A scenario aantrekkelijk bij koersen tot € 6,35. Daarboven is het vanuit stand alone scenario niet meer interessant. M&A scenario heeft uiteraard meer upside richting €8,50.
Mee eens. Gelukkig bestaat Fedex ook nog die ongetwijfeld interesse heeft in TNT.
Voorlopig blijft het aandeel dus gewoon stijgen. Maar dat mag ook wel na een down van meer dan 42% afgelopen maandag. UPS had 9.50 euro over voor TNT dus de huidige koers is nog steeds veel te laag.
[verwijderd]
0
quote:

leuke trol schreef op 18 januari 2013 15:05:

5,45 gaat eraan. het duurde bijna een dag voordat deze opgegeten werd, op naar de 5,70
5,45 wordt denk ik niet opgegeten door een reuzenbied. Eerder is het zo dat we mogen hopen dat het blok op 5,45 +1 ineens weggehaald is!
Broer Konijn
0
Kunnen expiratiebelangen zijn 'leuke trol'. Zijn blokken van zo'n 10.000 stuks die 12.000 op € 5,45.
andrejes
0
quote:

Beur schreef:

[...]

5,45 wordt denk ik niet opgegeten door een reuzenbied. Eerder is het zo dat we mogen hopen dat het blok op 5,45 +1 ineens weggehaald is!
daar gaan we zo door heen hoor wacht maar ff!!!
Broer Konijn
0
Guus, daarom maak ik wel een onderscheid in het stand alone scenario (richting €6,35) en het M&A scenario (richting €8,50). €9,50 lijkt me wel wat veel na de recente mislukking maar van mij mag het.
1.376 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
910,59  +6,38  +0,71%  10 mei
 Germany40^ 18.773,50 +0,47%
 BEL 20 4.013,33 +0,70%
 Europe50^ 5.084,27 -0,02%
 US30^ 39.507,00 0,00%
 Nasd100^ 18.156,80 0,00%
 US500^ 5.221,51 0,00%
 Japan225^ 38.190,30 0,00%
 Gold spot 2.360,72 0,00%
 EUR/USD 1,0774 +0,03%
 WTI 78,28 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Accsys +5,43%
CM.COM +2,92%
NX FILTRATION +2,63%
RANDSTAD NV +2,61%
ForFarmers +2,43%

Dalers

Kendrion -2,99%
UMG -2,95%
Alfen N.V. -2,63%
EBUSCO HOLDING -2,29%
VIVORYON THER... -1,85%