Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Hedgefondsen, daytraders en flitshandelaren roken beleggers op Nederlandse markt volledig uit

2.649 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
[verwijderd]
1
Knap dat je de koers zo nauwgezet volgt en toch een vreemde conclusie trekt.

Van de laatste 500 trades waren er 160 trades met 1 aandeel. Daarbij bleef 122 keer de koers hetzelfde, waren er 27 upticks en 11 downticks.

Heeft dus helemaal niets met koersdrukken te maken. Daarvoor heb je ook wel iets grotere aantallen nodig.

Bijvoorbeeld de resterende 15% van Femsa die nog boven de markt hangt ;)
Pbm
0
quote:

LIBER8! schreef op 28 september 2017 12:35:

Knap dat je de koers zo nauwgezet volgt en toch een vreemde conclusie trekt.

Van de laatste 500 trades waren er 160 trades met 1 aandeel. Daarbij bleef 122 keer de koers hetzelfde, waren er 27 upticks en 11 downticks.

Heeft dus helemaal niets met koersdrukken te maken. Daarvoor heb je ook wel iets grotere aantallen nodig.

Bijvoorbeeld de resterende 15% van Femsa die nog boven de markt hangt ;)
Dat is dan wel in het allerlaatste deel van de ochtend gebeurd. Vanaf wanneer heb je de trades geregistreerd?
[verwijderd]
0
Tussen half tien en tien was het beeld niet anders. Meestal onveranderd, maar meer upticks dan downticks.
[verwijderd]
1
Het lijkt mij eerder een algo wat koopinteresse moet opwekken dan een algo dat de koers omlaag probeert te zetten.
ffff
0
Pbm.

Ik zie dat je op mijn opmerking van gistermiddag niet reageert. Dat hoeft ook helemaal niet, maar ik vind dat je " spoken" ziet.
De postings van Ben onderstrepen in ieder geval dat er nauwelijks iets gebeurt. Goed als er nou 200.000 aandelen gekocht of verkocht worden voor een kwart Euro meer of minder.

Maar wat gepruts, gefrummel waarbij de koers dus blijkbaar 122 keer op de 500 keer gelijk bleef....Dat stelt toch allemaal " niks" voor. En dan upticks en downticks waar niets bijzonders mee is. Gewoon " handel"

Peter
Pbm
0
Waarom zou ik, iedereen heeft recht op zijn eigen visie toch? Opvallend blijft de koersontwikkeling van bepaalde fondsen en het is toch aardig te zin dat Heineken bijvoorbeeld, ondanks beter dan verwachte kwartaalcijfers en zonder verdere fundamentele reden de laatste 3 weken van de handel op 1 of 2 dagen na elke dag lager sluit, terwijl de AEX stabiel is gebleeven zelfs netto iets stijgt. Daarnaast is heet meer dan opvallend dat hetzelfde Heineken bijna iedere dag hoger opent om vervolgens te dalen. Voorts geeft het aantal vernadelde aandelen per trnsactie aan dat er veel meer aandelen per transactie worden verhandeld waarbij het aandeel stijgt dan daalt. Daarnaast is het opvallende dat elke dag na 16.00 uur Heineken een extra klap naar beneden krijgt en zeker gedurende het laatste half uur van de handelsdag. Ook nbeurs daalt het aandeel bijan iedere dag. Best wel opvallend toch?
[verwijderd]
0
Pbm
0
Welk nieuws? Van Amazon, dollar daling, Inbev, verkoop 5% pakket door aandeelhouder Heineken? Dit wordt inderdaad gebruikt om de koersen naar beneden te krijgen maar dat wordt zoals geoonlijk zwaar overdreven en er is ook geen massale verkoop van de aandelen, dus wordt er meegholpen de koersen even naar beneden te drukken. Beleggers worden hier m.i op het verkeerde been gezet en al heel spoeddig zal blijken dat zowel Heineken als Ahold weer fors hoger staan met als gevolg dat een aantal particuliere beleggers er weer ingetrapt zijn e nin paniek verkocht hebben. Dit heb ik ook al aangegeven toen Ahold op 14.88 stond en geldt nog steeds voor de huidige koers van Ahold van EUR 15.57, alsmede voor de koers van Heineken die nu op EUR 82.85 staat. De toekomst zal het uitwijzen.
hirshi
0
Je kunt zo veel in complottheorieen denken als je wil.
Als je ervan overtuigd bent dat de markt gemanipuleerd wordt profiteer er dan van.

De markt van vraag en aanbod is sterk genoeg manipulaties te overleven.
Analiseer ze dan en haal er je winst uit in plaats van te mokken.

Uiteindelijk moesten de gebroeders Hunt ook bakzeil halen met hun zilvertransacties.

Dus al is de manipulator nog zo snel de markt achterhaalt hem wel.
Dat is mijn overtuiging.

[verwijderd]
0
Inderdaad, afgezien van micro-cap aandelen.

Financiële markten laten zich niet manipuleren, geen enkele partij heeft daarvoor de kracht. Ook centrale banken niet - in tegenstelling tot wat velen soms denken.
Pbm
0
quote:

hirshi schreef op 28 september 2017 16:58:

Je kunt zo veel in complottheorieen denken als je wil.
Als je ervan overtuigd bent dat de markt gemanipuleerd wordt profiteer er dan van.

De markt van vraag en aanbod is sterk genoeg manipulaties te overleven.
Analiseer ze dan en haal er je winst uit in plaats van te mokken.

Uiteindelijk moesten de gebroeders Hunt ook bakzeil halen met hun zilvertransacties.

Dus al is de manipulator nog zo snel de markt achterhaalt hem wel.
Dat is mijn overtuiging.

Inderdaad, mee eens. Komt ook wel goed. Ik hoop niet dat er teveel particulieren in korte termijn derivaten zitten van deze aandelen.
gbakl
0
dat krijg je met die 0 procent rage en de trend van fruitsmaakjes.

er zit steeds minder pit in...ook in de aandeeltjes.

dus..tijd voor een stevig bokbiertje.
[verwijderd]
0
quote:

Pbm schreef op 28 september 2017 17:35:

[...]

Inderdaad, mee eens. Komt ook wel goed. Ik hoop niet dat er teveel particulieren in korte termijn derivaten zitten van deze aandelen.
Enige wat je daarover kunt zeggen: eigen schuld dikke bult.
Pbm
0
Eindelijk voor de aandeelhouders in Heineken is geen gerotzooi met mega kleine verkooporders en Amerikaanse interventie na 16.00 uur en de koers gaat gelijk redelijk omhoog. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar het zou maar zo kunnen dat dit het begin is van een stevig herstel van de koers. Ahold en Unilever hebben de weg omhoog ook weer gevonden.
Pbm
0
Wat is er aan de hand met Heineken. Waarom worden er de laatste 2 uur zoveel orders van 1 aandeel Heineken na elkaar uitgevoerd. Vele orders tegen de dan actuele koers, maar ook veel tegen 1 of 2 eurocent lagere koers. En waarom plaatst iemand een order van 1 andeel. Zeker geen particulier want daar zijn de kosten veeel to hoog voor. Dus vreemde zaak. Heineken staat nu op EUR 84.39, redelijk stabiel de laatste dagen. Wellicht heeft iemand een verklaring voor deze opvallende transacties.
Pbm
0
Order van 500 stuks weer 1 eurocent hoger daarna order van 1 aandeel weer 1 eurocent lager.
2.649 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
920,04  -3,67  -0,40%  12:57
 Germany40^ 18.434,80 -0,66%
 BEL 20 3.867,45 -0,84%
 EURO50 4.992,54 -0,99%
 US30^ 38.720,30 -0,16%
 Nasd100^ 18.988,40 -0,05%
 US500^ 5.341,25 -0,05%
 Japan225^ 38.883,50 +0,57%
 Gold spot 2.298,27 +0,20%
 EUR/USD 1,0738 -0,33%
 WTI 75,62 +0,48%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

PostNL +8,95%
NX FILTRATION +4,29%
JUST EAT TAKE... +3,15%
HEIJMANS KON +2,10%
AZERION +1,93%

Dalers

Alfen N.V. -3,27%
JDE PEET'S -2,91%
EBUSCO HOLDING -2,05%
VIVORYON THER... -1,73%
Air France-KLM -1,72%