Persbericht
Release
27 februari 2012
Ahold neemt bol.com over – opent deuren voor nieuwe groeimogelijkheden voor beide bedrijven
Ahold neemt bol.com over voor € 350 miljoen van Cyrte Investments en NPM Capital
Online expertise bol.com zal Aholds online groei versnellen
Ambitie bol.com om de beste winkelervaring te bieden krijgt extra impuls
Nog meer keuze, gemak en voordeel voor klanten
Amsterdam/Utrecht – Ahold en bol.com kondigen vandaag de overname aan van bol.com door Ahold voor € 350 miljoen. Dit is een belangrijke stap in de strategie van Ahold, gericht op groei door sterkere klantenbinding, verbreding van het aanbod en uitbreiding van de geografische positie. De ambitie van bol.com krijgt een extra impuls nu het onderdeel wordt van een sterk, internationaal retailbedrijf.
Bol.com is de meest bezochte retail website in Nederland met 3,4 miljoen actieve klanten en een netto omzet van € 355 miljoen in 2011. Het biedt een breed assortiment producten in verschillende non-food categorieën zoals boeken, entertainment, electronica en speelgoed. Van alle Nederlanders die in 2011 een artikel online kochten, is circa de helft al klant bij bol.com. Vorig jaar kochten zij er in totaal meer dan 17 miljoen artikelen.
Daniel Ropers, Algemeen Directeur van bol.com ziet veel voordelen voor de consument: “Wij willen klanten de beste winkelervaring bieden in Nederland en België. Daar werken we sinds onze oprichting elke dag aan, en we bruisen van de ideeën om onze winkel nóg completer, beter en inspirerender te maken. Ik ben zeer enthousiast over deze combinatie die nieuwe voordelen zal gaan bieden voor de klant, terwijl onze eigen stijl en identiteit gehandhaafd blijven. We zijn Cyrte Investments en NPM Capital zeer dankbaar voor de steun de afgelopen jaren.”
Dick Boer, CEO van Ahold: “Wij verwelkomen bol.com in onze familie van sterke retailmerken. Bol.com biedt ons het platform, de schaal en de expertise die we nodig hebben om onze groei in online retailing te versnellen. De operationele kracht in non-food van bol.com zal leiden tot een aanzienlijke uitbreiding van onze online aanwezigheid, naast het bestaande aanbod van albert.nl. Gezamenlijk zullen we klanten nog meer keuze, gemak en voordeel kunnen bieden.”